handdator

Visa fullständig version : Spetsa gainer med extra EAA


boddos
2011-08-11, 12:45
Funkar det att spetsa en gainer med extra EAA för att ta som återhämtningsdryck efter träningen? Eller vore det bättre att blanda kolhydrater med EAA efter träningen.

Anledningen till att jag vill ta kolhydrater efter träningen är att jag just nu bulkar och tränar lång pass upp till 2timmar med både styrka och cardio.

Min tanke är att blanda Fairing Recovery R2 med något lämpligt EAA som inte förstör smaken, kommer det funka?

Eller går man miste upp om effekterna från EAA om man blandar det med gainer??

King Grub
2011-08-11, 13:03
Om du har fått tag i en kass gainer som ger så lite aminosyror att proteinstimulansen inte maximeras, visst. Annars lär det vara onödigt.

Oxe
2011-08-11, 15:26
De flesta jag som tränar hårt kör eaa innan under och efter passet, kör du eaa innan och under kan du gått byta ut eaa efter passet till en gainer. Att bland kommer bara förstöra smaken, alternativt ifall du är en optimupp som strickt dricker 7gram innan och efter ta eaa direkt när du kommer ut gör dig i ordning och drick gainern att blanda kommer bara resultera i sämre smak

vicarious
2011-08-11, 17:35
De flesta jag som tränar hårt kör eaa innan under och efter passet, kör du eaa innan och under kan du gått byta ut eaa efter passet till en gainer. Att bland kommer bara förstöra smaken, alternativt ifall du är en optimupp som strickt dricker 7gram innan och efter ta eaa direkt när du kommer ut gör dig i ordning och drick gainern att blanda kommer bara resultera i sämre smak

Vad skulle vara motiveringen till att dricka EAA både före, under och efter passet? Det har jag aldrig förstått, just det där med "under passet."