handdator

Visa fullständig version : hur ska jag førdela maten?


wimpy
2011-08-10, 17:11
Hej!

tænkte høra med er vad ni anser hur jag ska førdela kosten om jag ska ner i vikt. har talat lite med olika mænniskor som e insatta i det hær med træning men vill endå ha fler åsikter, tycker man får høra så olika hela tiden..

Jag har fått uttræknat att jag ska ha både 1700 kcal å 2000 før å ligga i -500kcal vilket endå e en rætt så stor skillnad..

165cm.
64kg
26år

trænar: thaiboxning, Kettlebells. Løpning å Bodyweight.
Thai boxning 1-2ggr veckan, Kettlebells 1-2, løpning iaf 1gg/v ( klarar inte mer pga av benen,, inflamation lr nåt knas... :/ )
å Bodyweight tar jag ibland som morgonpass lr som HIIT (brukar mixa det med Kettlebells å )

ex:
Mån: enklare træning med lite bodyweight och/lr promenad
Tis: Thaiboxing
ons: Vila
tor: Thaiboxing
Fre: Bodyweight (HIIT)
Lør : Kettlebells
søn:Løpning

(brukar oxo ha dagar med 2træningspass, en lættare på morgon, antingen bodyweight lr løp å en på kvællen ex om det e thaiboxning på thaiboxnings dagen etc.. vilket kan bli ca 3dar/v kanske..
Jag har dock inget fast schema utan tar det lite som jag kænner ibland blir det mer thai ibland mer kettlebells osv , så har egentligen svårt o veta exakt hur mkt jag trænar..
funderar dock på om jag trænar før mkt då folk ibland påpekar det så mer vila hade kanske suttit på sin plats.. ? )

Så vad aktivitetsnivån blir har jag ingen aning om det hoppas jag ni kan hjælpa mig med :D

Men tebax till mat frågan da. Hur ska jag førdela Carbs, protein å fett?
ligger på ca 130-200g carbs, 130-160protein, o 40-60g fett ( varierar från dag till dag men i stora drag e det dær ca det ligger)
har fått høra att jag ska ligga lågt på carbs (ca 100) o høgt på protein å fett.
men oxo att jag ska ligga høgre på carbs ( 160-180g) å samtidigt høgt på protein men lågt på fett, så jag blir mest bara førvirrad..
vad anser ni? :D

King Grub
2011-08-10, 17:14
Hur du fördelar intaget av fett/kolhydrat vid ett bestämt proteinintag är av mindre betydelse. Det är mer personliga preferenser än några avgörande allmänna fysiologiska skillnader som avgör där.

wimpy
2011-08-10, 17:19
Hur du fördelar intaget av fett/kolhydrat vid ett bestämt proteinintag är av mindre betydelse. Det är mer personliga preferenser än några avgörande allmänna fysiologiska skillnader som avgör där.

ja det tyckte jag å men tydligen inte andra jag snackat med, nu kommer jag inte ihåg exakt hur det var men att kollisar brænns fortare æn fett nånting..
å att det på nåt sætt ska vara enklare å gå ner i vikt om man drar ner på carbsen.. måste høra igen vad argumentet var, får ju høra så mkt olika så kommer ju fan inte ens ihåg hælften,.,, hehe :D
o nu e det endå bla folk som jobbar som kosthållsrådgivare etc..

:Virro

King Grub
2011-08-10, 17:20
Du förlorar mer vattenvikt första dagarna om du minskar kalorimängden via kolhydratrestriktion, men efter ett par veckor är det ingen skilllnad, och vattenviktsskillnaden har inte med fettmängden att göra.

Däremot kan din prestationsförmåga i träningen försämras mer om du drar ner företrädesvis på kolhydraterna.