handdator

Visa fullständig version : Fairings Complete


tazz
2003-12-17, 23:31
Jag undrar om Fairings Complete innehåller "tillräckligt" snabbt protein för att man ska kunna använda det som proteinkälla direkt efter träningen?
Men tillräckligt menar jag, skulle jag få någon nämnvärd skilnad om jag använda något annat efter träningen?

EiseltUK
2003-12-18, 00:00
Originally posted by tazz
Jag undrar om Fairings Complete innehåller "tillräckligt" snabbt protein för att man ska kunna använda det som proteinkälla direkt efter träningen?
Men tillräckligt menar jag, skulle jag få någon nämnvärd skilnad om jag använda något annat efter träningen?


Att snabbt protein är bättre efter träning är mer eller mindre bara en teori i dagsläget. Det viktigaste är att du äter kolhydrater först och främst. Muskeluppbyggnadsprocessen är ganska seg och det tar minst några timmar innan den kommer igång. Jag tror inte att du märker så stor skillnad på ett "långsamt" eller "snabbt" protein. Om några år kanske det kommer studier som visar att kasein är bästa efter träningen. Vi har många som kör på Protec direkt efter träning och vi har inget, efter ganska många år, som tyder på att det inte skulle fungera bra. M a o så tro jag Complete (som innehåller mindre kasein och mer vassle) fungerar utan problem.


/ Henrik

Petrus
2003-12-20, 19:27
Med all respekt Henrik, men jag tycker mig ha sett ganska klara bevis på att vassle är relativt överlägset kasein efter träning...

Vänligen,,,
Petrus

TCOG
2003-12-20, 21:14
vet inte vad jag ska säga......men Isam Khalil (boxare)...e sponsrad av fairing och som man säger.....resultaten pratar för sig själv....

nordland
2003-12-20, 22:02
Originally posted by TCOG
vet inte vad jag ska säga......men Isam Khalil (boxare)...e sponsrad av fairing och som man säger.....resultaten pratar för sig själv....

Kan du förklara lite närmare hur du tänker nu?
Lite skillnad på boxning och byggning...

TCOG
2003-12-20, 23:31
Originally posted by nordland


Kan du förklara lite närmare hur du tänker nu?
Lite skillnad på boxning och byggning...

gav bara ett exempel.....

Kero
2003-12-21, 00:12
Originally posted by TCOG


gav bara ett exempel.....

kan du utveckla dig lite?

Hermes
2003-12-21, 01:29
Samuelson är ju sponsrad av star, då MÅSTE ju dom va bäst eftersom han är jättestark :D :rolleyes:

Sverker
2003-12-21, 09:27
Den mest intressanta delen i Fairings Complete III är ju laktoferinet. Tror att det är enda proteinpulvret med laktoferin förutom olika collostrum-produkter.

Jag använde det som rent mellanmål under min deff eftersom det innehåller nästan bara rent protein. Sammansättningen med ett snabbt protein + långsamt ger ( enligt mig ) en bra frisättning av aminosyror i blodet under dagen.

Skulle möjligen kunna tänka mig att man tar en vassledrink + snabba kolhydrat direkt effter träningen och fyller på med Complete någon timme efteråt.

CHEF
2003-12-21, 10:36
Sverker, det är helt rätt. Jag kör Rapid Recovery direkt efter träningen och sen ca 40 min senare tar jag Complete med banan och havregryn. Funkar suveränt.:hbang:
Ryktas förresten om arr Lasse Fairing är lite sliten idag::cheers:

Jarod
2003-12-21, 10:42
Han har såklart mumsat på sina bars hela natten...grrr...

:cool:

Fairing II
2003-12-21, 14:10
Personligen tror jag att dom flesta klarar sig utmärkt på bara Complete protein men tränar man extremt mycket och hårt kan ex. Rapid Hydro vara ett bättre alternativ efter träningen.

Eller varför inte blanda Completen med Whey Amino eller Rapid Recovery i efter tränings drinken:thumbup:

Jarod!
Barsen kommer in i morgon (prototypupplaga på 1000 bars) men vet ej om några blir över till dig för Pez kommer ut i morgon.......

muskelbyggarn
2003-12-21, 14:43
Glöm det, du vet lasse att jag SKALL ha imorgon :D

z_bumbi
2003-12-22, 15:36
Originally posted by tazz
Jag undrar om Fairings Complete innehåller "tillräckligt" snabbt protein för att man ska kunna använda det som proteinkälla direkt efter träningen?

Om du tar en rejält "dos" Complete så får du ju i alla fall skapligt med vassle dvs äter du 110 g pulver får du ju i alla fall ca 50 g vassle vilket ju är lagom till en person på mellan 90-110 kg, om man bara ska räkna på vasslet.
Du slipper även jäkta för att få i dig nästa mål pga kasseinet samt så har du även en jämn tillförsel mellan måltiderna under en lång tid efter träningen oavsett vad du äter för mat de närmasta timmarna.
Jag tycker inte det behövs fullt så mycket protein efter träningen som 100 g (Kroppsvikt 100 kg) oavsett vilken typ av pulver och skulle kanske själv köra med ca 70 g protein från Completen om jag vägde 100 kg.