handdator

Visa fullständig version : Resa


Larsson92
2011-08-09, 21:44
Tjenare,
Vi funderar på att resa iväg snart och det står mellan sista minuten resa eller charter all-inkl. Vi är oroliga att maten på all-inkl inte är något vidare, vad har ni för erfarenheter? Är det en dålig ide att åka till Grekland i dessa orostider?

Mvh

LindaS
2011-08-10, 09:42
Tjenare,
Vi funderar på att resa iväg snart och det står mellan sista minuten resa eller charter all-inkl. Vi är oroliga att maten på all-inkl inte är något vidare, vad har ni för erfarenheter? Är det en dålig ide att åka till Grekland i dessa orostider?

Mvh
Maten kanske du tröttnar på och jag tror du kan klara dig på samma pengar och få mer variation. Då handlar det snarare om hur bekväm du vill vara.

I Grekland var det bara "oroligheter" i området vid Parlamentet, i stort sett ingen annanstans. Priserna har varit högre sedan man införde Euro men ingen större skillnad i år jämfört med förra året.

SiSenior
2011-08-10, 10:35
Jag har haft All-ink två gånger. Första gången var 1 vecka i Grekland och med den all-inken är jag väldigt nöjd. På en vecka hinner man inte tröttna på maten så länge köket väljer att variera varmrätterna hyfsat mycket.

2 veckor i Turkiet var däremot för länge. Eftersom de enda kryddorna hotellet använde var salt, peppar och persilja satte sig maten nästa i halsen sista dagarna. Dessutom var hela kompisgänget på 13 personer risiga i magen (vissa bajsade 5-10 ggr om dagen medan vissa var helt förstoppade) under hela resan. Vi tjänade däremot väldigt mycket pengar på att ha all-ink så det är inget vi ångrar att vi valde.

Dance
2011-08-28, 18:56
Är det ngn som har varit i Grekland på vintern? Antar att det är kallt men inte lika många minusgrader som här i Sv.

Vilken stad bör man besöka om man är intresserad av den grekiska kulturen, maten och människorna? Aten kan jag nog tänka mig innehåller allt det där men finns det ngn mer udda stad?

Cilia
2011-08-28, 19:29
Varför inte bara ta en stol och sen fixa resten på plats? Mer äventyr

Dance
2011-08-28, 19:38
Varför inte bara ta en stol och sen fixa resten på plats? Mer äventyr

Visst det funkar nog också. Jag tycker dock om att ha en del planerat i förväg typ destiantion och hotel....hahahha sorry nej men jag fattar vad du menar. En kombi brukar det bli för min del och kanske lite mer åt jag att hittar på saker på plats som man inte har bestämt innan.

tossefar
2011-08-28, 19:44
Visst det funkar nog också. Jag tycker dock om att ha en del planerat i förväg typ destiantion och hotel....hahahha sorry nej men jag fattar vad du menar. En kombi brukar det bli för min del och kanske lite mer åt jag att hittar på saker på plats som man inte har bestämt innan.

Du skrattar, men jag tror att hon menar allvar. Jag föredrar också att bara boka en flygstol till ett land för att sedan själv se var man helst vill spendera sin tid.

Dance
2011-08-28, 19:49
Jo då jag förstod det.:)

Cilia
2011-08-28, 20:18
Du skrattar, men jag tror att hon menar allvar. Jag föredrar också att bara boka en flygstol till ett land för att sedan själv se var man helst vill spendera sin tid.
sant men det är för att jag inte gillar chaterresor. Gillar inte idén att tillhöra en grupp sådär.

Men någon gång kanske jag kommer över den nojan också

LindaS
2011-08-28, 20:24
sant men det är för att jag inte gillar chaterresor. Gillar inte idén att tillhöra en grupp sådär.

Men någon gång kanske jag kommer över den nojan ocksåDu menar "gruppen" "charterturister"? Det är ju ingen som behöver veta det. Jag tycker det är otroligt praktiskt att veta var jag ska bo när jag kommer fram, förmodligen trött och med för mycket packning.

Cilia
2011-08-28, 20:53
Du menar "gruppen" "charterturister"? Det är ju ingen som behöver veta det. Jag tycker det är otroligt praktiskt att veta var jag ska bo när jag kommer fram, förmodligen trött och med för mycket packning.
nej, inte så. Mer att tillhöra en grupp sådär. Samtidigt som jag har vänner som åker och trivs. Tror mycket är en inbillning, därför jag skriver att jag kommer komma över det. Men jag gillar att ha kontroll och bestämma själv över detaljerna


Inget som hindrar att boendet är bokat innan utan att man behöver bo på ett stort hotell. Tror många känner som jag eftersom bolagen skapar mer och mer individuella alternativ

akAn
2011-08-28, 21:20
sant men det är för att jag inte gillar chaterresor. Gillar inte idén att tillhöra en grupp sådär.

Men någon gång kanske jag kommer över den nojan också

Blir inte boendet mycket dyrare om man inte bokar i paket och i sista stund?

mvh
akan

Cilia
2011-08-28, 21:28
:furious:Blir inte boendet mycket dyrare om man inte bokar i paket och i sista stund?

mvh
akan

behöver inte bli det och du får det boende du vill ha.

ekmanc
2011-08-28, 21:35
Att äta på en massa olika lokala restauranger o.s.v. är ju halva nöjet, det är inte värt pengarna man sparar att behöva leva på äcklig hotellmat hela resan.

Knaz
2011-08-28, 21:52
Jag har en fundering, har tänkt att resa någonstans i november, december men kan inte bestämma vart så jag undrar i vilka länder de är varmt då ? 30 grader och uppåt .. Någon som vet eller vet vart man kan kolla upp de ?

Snobbe
2011-08-28, 22:18
Jag har en fundering, har tänkt att resa någonstans i november, december men kan inte bestämma vart så jag undrar i vilka länder de är varmt då ? 30 grader och uppåt .. Någon som vet eller vet vart man kan kolla upp de ?

Thailand som resten av sverige?:)

Jokester
2011-08-28, 22:19
Jag har en fundering, har tänkt att resa någonstans i november, december men kan inte bestämma vart så jag undrar i vilka länder de är varmt då ? 30 grader och uppåt .. Någon som vet eller vet vart man kan kolla upp de ?

Australien eller Sydamerika

Knaz
2011-08-28, 22:33
Thailand som resten av sverige?:)

Australien eller Sydamerika

Tack ^^ Nån mer som har nå förslag ?

Hur är tunisien och egypten i november ?

Jokester
2011-08-28, 22:34
Tack ^^ Nån mer som har nå förslag ?

Hur är tunisien och egypten i november ?

Girigt.

redbrigade
2011-08-28, 23:49
Ta bara inte all-inclusive! förstår inte grejen med att åka till ett annat land för att sedan checka in på ett stort hotellkomplex och sedan spendera 90% av tiden där.
Speciellt när en av dom bästa upplevelserna när man reser är att uppleva den lokala matkulturen.

All-inclusive är för idioter....

daloatf
2011-08-29, 06:41
Ta bara inte all-inclusive! förstår inte grejen med att åka till ett annat land för att sedan checka in på ett stort hotellkomplex och sedan spendera 90% av tiden där.
Speciellt när en av dom bästa upplevelserna när man reser är att uppleva den lokala matkulturen.

All-inclusive är för idioter....

Även fast man har all-inclusive kan man ju äta ute. Bara att man inte blir tvingad till det varje gång. Jag gillar all-inklusive, men jag är väl idiot antar jag.