handdator

Visa fullständig version : Frong drar till Jönköping, hjälp!


frong
2011-08-09, 19:10
Jag har kommit in på högskolan i Jönköping, civilekonom skall jag plugga till!
Iochmed detta kommer jag såklart behöva köra på något nytt gym, frågan är vilket..?
Lite punkter som visar vad jag är ute efter:
Accepterat att gå runt med linne
Böjracket
Hantlar upp till 45-50
Trevlig stämning
Tillräckligt med redskap (bänkar osv)

Bryr mig inte om ifall det är något sprillans gym eller mer mot undergroundstuket som Exhale här i Götet. Dock dom ställen jag har varit på här i Göteborg så har stämningen bland medlemmarna nog varit bäst på lite mindre gym med medlemmar som pratar med varandra.

Om någon letar efter en träningspartner som ska dit eller redan bor där så ta gärna kontakt!

// frong

Ponitus
2011-08-09, 19:19
Jönköpings styrkelyftarklubb lär väl vara perfekt.

xOr
2011-08-09, 19:20
Skulle säga antingen JSK i idrottshuset som är ett renodlat SL-gym eller Sportlife mitt i stan där jag själv håller till. Böjrack, hantlar till 52,5kg och några bänkar.

Kson
2011-08-09, 19:37
Atlantis Spa eller Sportlife City, Båda gymmen har bra utrustning samt god stämning!

frong
2011-08-09, 19:57
Sportlife City verkar bra, har redan medlemskap där :).
Många på kolo som kör där?

tjabon
2011-08-09, 20:00
Sportlife City verkar bra, har redan medlemskap där :).
Många på kolo som kör där?

Jag ....:)

Helt OK.

frong
2011-08-09, 20:42
Jag ....:)

Helt OK.

Ok grymt ^_^
Verkar lovande

tjabon
2011-08-09, 20:52
Ok grymt ^_^
Verkar lovande

Jag har veckopendlat/bott i Gbg och tränade då på Backaplan.
City JKPG är inte lika grymt, men trevligt, bra grejer och lagom mix
av folk : Unga,gamla, biffar,tunnisar m.m.

internethjälten
2011-08-09, 21:34
Jag kör både på sportlife och på atlantis, båda är bra gym och båda har fördelar samt nackdelar.

Skulle kunnafördjupa mig mer i det men är katabol nu och måste äta...

Thompao
2011-08-09, 22:08
ja kör på friskis i stan, grymt förutom efter kl 6 då e det fullt. uppfyller mer eller mindre alla dina krav. årskort ligger på 1800kr med studentrabatt har ja för mig.

reduce
2011-08-09, 22:20
Nästan alla gym i stan har "prova på" träning gratis.
Har testat allt gym förutom jsk och föredrar själv Atlantis trots att det är dyrast.. Nu efter Sense la ner har de fått fler böjrack etc dessutom. När jag testade sportlife precis vid öppning fanns endast en bänk och en stång men det kanske har blivit bättre nu.. F&S vintertid kan du lika gärna stanna hemma om du åker dit efter "arbetstid" om du inte vill stå och köa halva passet ^^

frong
2011-08-10, 10:10
Skulle kunnafördjupa mig mer i det men är katabol nu och måste äta...

:laugh:

Får nog köra en runda och prova på stadens gym efter jag stadgat mig... Just nu behöver jag förmodligen hitta ett vandrarhem, försöker genomföra ett "lånebyte" mot en lägenhet här i Göteborg, kommer förmodligen inte få någon egen lägenhet den första veckan eller så :(

Jonithan
2011-08-10, 11:05
Jag kör på Sportlife City och jag älskar det. Tillräckligt med grejer och trevligt folk. Det är en person som är lite störande dock, sälen kallas han. Varje gång han tränar vrålar han så det ekar i hela gymmet. Annars äre lugnt! Har själv tränat på alla gym och Sportlife slår alla med råge. Vi lär synas på insparken i höst då! (Jag kommer dock gå International Management). Välkommen :D

zam_zap
2011-08-10, 11:19
Sitter själv i samma sits. Hoppas att jag kommer igång med träningen ganska snabbt i Jönköping så att det inte blir ett längre uppehåll. Men gym biten är nog prio 2 just nu. Skulle vara trevligt att få någonstans att bo till att börja med. Så om någon har nått...

frong
2011-08-10, 11:21
Sitter själv i samma sits. Hoppas att jag kommer igång med träningen ganska snabbt i Jönköping så att det inte blir ett längre uppehåll. Men gym biten är nog prio 2 just nu. Skulle vara trevligt att få någonstans att bo till att börja med. Så om någon har nått...

Samma här, haha. Hur gammal är du? Om jag får tag i en stor lägenhet kommer jag behöva någon att dela med...

zam_zap
2011-08-10, 14:13
Samma här, haha. Hur gammal är du? Om jag får tag i en stor lägenhet kommer jag behöva någon att dela med...

Är 23år sköter min träning och mat rätt så bra. Har hållit igång kontinuerligt i 2år nu utan något större uppehåll egentligen. Fungerar bra att dela, kan vi dra igång med träningen tillsammans också (=.

frong
2011-08-10, 16:55
Om man kan få hyra in sig hos någon, om jag inte får tag i en lägenhet direkt, kan ni skicka PM till mig! (Räknar med att få tag i en egen hyfsat snart då jag har en att byta med i Gbg)

Tack :)