handdator

Visa fullständig version : Tips på mp3-spelare


Lallle
2011-08-09, 15:34
Tjena. Ska köpa en ny mp3-spelare. Lutar åt en ipod nano men mottar gärna lite tips.

Budget: 1000-1500.

mattepatte
2011-08-09, 15:36
Om jag får tipsa om någon så blir det nog en
iPod nano! :hbang:

Akerhage
2011-08-09, 15:39
Var ju precis en tråd om detta =)
Tror ipod och Zen bland annat rekommenderades, var med på jakt, men fick låna en ipod, är faktiskt nöjd som tusan, trots jag inte gillar att man måste ha itunes.

MasterChief
2011-08-09, 15:40
Var ju precis en tråd om detta =)
Tror ipod och Zen bland annat rekommenderades, var med på jakt, men fick låna en ipod, är faktiskt nöjd som tusan, trots jag inte gillar att man måste ha itunes.

Måste måste man inte.

Akerhage
2011-08-09, 15:45
Måste måste man inte.

jasså, men funkar den att få som en usb-sticka bara då?

Dajollee
2011-08-09, 17:59
min ipod nano gick sönder iförrgår :'(

rekommenderas ej

MasterChief
2011-08-09, 18:13
jasså, men funkar den att få som en usb-sticka bara då?

Det vet jag faktiskt inte. Överlag är det ju annan programvara med samma funktion som iTunes (Mediamonkey, Winamp osv). Tror inte det går att gå via utforskaren om man inte bara ska använda den som bärbar hårddisk.

Är man helt allergisk mot iTunes så kanske man ska välja annan apparat.

Akerhage
2011-08-09, 18:21
Det vet jag faktiskt inte. Överlag är det ju annan programvara med samma funktion som iTunes (Mediamonkey, Winamp osv). Tror inte det går att gå via utforskaren om man inte bara ska använda den som bärbar hårddisk.

Är man helt allergisk mot iTunes så kanske man ska välja annan apparat.

Okay, trodde det fanns ngn hack för detta. Nja, är väl mest för jag fått låna den gratis som jag använder den. Och tycker det hade varit smidigare att kunna dra o släppa med utforskaren istället för hålla på med itunes. Även om det i sig inte är krångligt

MasterChief
2011-08-09, 18:25
Det kanske det finns. Är inte uppdaterad.

minimalist
2011-08-09, 20:08
Köpte nyss den nya ipod nano, och den är helt underbar. Så liten att den inte märks. Enda nackdelen är väl att risken för att den hamnar i tvättmaskinen är lite större än hos övriga...
Men om du vill ha så bra ljudkvalité som möjligt så tror jag att du ska kika mer på cowon. Fast det kanske blir lite högre priser då.

Förresten, det verkar råda en allmän avsky mot itunes. Varför? Bara man stänger av automatisk synkning är det ju hur smidigt som helst. Precis som alla andra mediaspelare.

Fugly
2011-08-09, 20:19
Begagnad iPod touch->iPod nano alla dagar i veckan året om. Detta fick jag lära mig den hårda vägen så tänkte jag skulle ge dig ett tips :)

Nordenator
2011-08-09, 20:33
Okay, trodde det fanns ngn hack för detta. Nja, är väl mest för jag fått låna den gratis som jag använder den. Och tycker det hade varit smidigare att kunna dra o släppa med utforskaren istället för hålla på med itunes. Även om det i sig inte är krångligt

foobar2000 + iPod manager är rätt smidigt. iTunes skulle jag inte önska min värsta fiende.

Förresten, det verkar råda en allmän avsky mot itunes. Varför? Bara man stänger av automatisk synkning är det ju hur smidigt som helst. Precis som alla andra mediaspelare.

Det har väl mest att göra med att det är den utan tvekan sämsta mediaspelaren jag någonsin stött på.

Akerhage
2011-08-09, 20:35
foobar2000 + iPod manager är rätt smidigt. iTunes skulle jag inte önska min värsta fiende.

Tack, skall kika på det imon! =)

Nordenator
2011-08-09, 20:38
Tack, skall kika på det imon! =)

http://www.foobar2000.org/
http://yuo.be/ipod.php

Akerhage
2011-08-09, 20:39
Sweet! uppskattas!! :)

martikainen
2011-08-09, 21:00
Jag fick lämna in min kära ipod shuffle idag...
Jag har lyckats döda 2st nu pga väldigt svettiga träningspass, skulle gärna ta en vattentät ipod shuffle!

Finns det någon annan spelare i samma storlek/smidighet som faktiskt klarar att bli våt? Jag svettas mycket! :)

Einar
2011-08-09, 21:11
Jag äger både en iPod touch 3rd gen och en iRiver (minns ej modellnummer). iRivern slår iPodens ljud med hästlängder.