handdator

Visa fullständig version : Här rekommenderar vi träningspass.


Rikard Jansson
2011-08-09, 14:28
Ibland så får man till ett riktigt kanonpass, med bra övningar och man känner verkligen av exceptionell träningsvärk precis i avsedda muskler dagen efter. Men när man går till gymmet så kanske man är oinspirerad och inte orkar hitta på ett sånt bra pass. Därför tänkte jag att vi kunde dela med oss av pass som funkade riktigt bra! TS börjar.

Häromdagen tänkte jag att jag skulle träna skuldror, för att få stabilitet i bänken och för skadeförebyggande syfte. (Och för att bygga muskler)

Körde därför följande;

Långsamma pullovers max ROM med utsträck i botten, började med 3kgshantel och körde sen med 11kgs. Körde mellan 8 och 12 reps

Snett latsdrag/latsrodd, maximalt brett grepp. Använde tunga vikter och svingade med kroppen, och försökte hålla kvar stången mot bröstet vilket då förstås blev omöjligt men blev då negativ träning. Körde mellan 6-8 reps

Sidolyft med hantlar, fast man börjar med hantlarna framför sig och drar bakåt och uppåt samtidigt. Körde med 11kgshantlar och svingade ganska ordentligt för att inte behöva vika armbågarna så mycket. Mellan 5-7 repetitioner

Pushdowns med raka armar, rak stång. Lastade på tungt och tryckte med kroppen också. Inte riktigt raka armar, men nästan. 4-7 repetitioner.

Raka sidolyft med helt raka armar. 11 kgs hantlar 4-6 reps.

4 set på alla övningar. Har idag träningsvärk i armhålorna, serratus, axlar, nacke, bröstrygg och mage. Edit; och framförallt triceps

Next person!

bulletin
2011-08-09, 14:32
Jag har alltid trott att gluteus fick helt ok träning från knäböj. Började med utfall och nu har jag träningsvärk i rumpan :(