handdator

Visa fullständig version : Träning med egen kroppsvikt


shamanen
2011-08-09, 08:12
Hej. Min fråga är enkel om man tränar kondition tex mån,tis,ons och efter varje pass lägger in en styrkeövning med kroppsvikten som enda motstånd det jag i första hand tänkte var chins dag 1 mage dag 2 dips dag 3 vad kan man vänta sig för resultat av detta förutsatt att man i övrigt lever hälsosamt och givetvis verkligen tar ut sig maximalt varje pass.

robbob
2011-08-09, 08:27
Ja det kan du. Chins och dips är mycket bra övningar. Men testa att köra dem tillsammans två dagar i veckan i stället. Om du tränar hemma kan jag tipsa om att köpa ett maghjul, tror de kallas ab wheel eller liknande. Jag köpte min på rusta för 99kr. Med den får du en mycket bra mag/rygg övning.

En intressant sida för lite inspiration är www.beastskills.com där hittar du fler kroppsövningar.

kettlebellGuden
2011-08-09, 08:28
Köp något suspension-system eller war machine. Enjoy!

shamanen
2011-08-09, 09:14
Ja det kan du. Chins och dips är mycket bra övningar. Men testa att köra dem tillsammans två dagar i veckan i stället. Om du tränar hemma kan jag tipsa om att köpa ett maghjul, tror de kallas ab wheel eller liknande. Jag köpte min på rusta för 99kr. Med den får du en mycket bra mag/rygg övning.

En intressant sida för lite inspiration är www.beastskills.com där hittar du fler kroppsövningar.

Äger faktiskt ett sk ab wheel och ärligt talat tror jag inte att det finns någon bättre magövning med denna är det mycket lättare att få det att bränna än med vanliga övningar

r1kkie
2011-08-09, 11:06
Äger faktiskt ett sk ab wheel och ärligt talat tror jag inte att det finns någon bättre magövning med denna är det mycket lättare att få det att bränna än med vanliga övningar

Dragonflags! :hbang:

HulkH
2011-08-09, 12:32
Har du bra fantasi kan du bli bra tränad genom att köra med dig egen kroppsvikt.

Rätt imponerande övningar man kan göra också. :thumbup:

Danne78
2013-01-28, 09:59
Håller på att lära mig en muscle-up, bland de tyngsta av kroppsviksövningar och fastnade för denna sida http://kroppsviktstraning.se/muscle-up/ som lär ut övningen väldigt bra tycker jag (även om jag inte kan den ännu :)