handdator

Visa fullständig version : Risig i magen av kycklingklubbor


muchcup
2011-08-09, 07:29
Jag har börjat märka en ganska tydlig trend nu att jag nästan alltid blir risig i magen av kycklingklubbor ca ~40 min efter jag ätit, detta gäller även när jag ungsgrillar en hel kyckling i ugn och äter kycklingklubborna på den. Jag har dock aldrig haft något problem med kycklingfiléer.

Nu kanske ni säger att jag inte tillagat kycklingen tillräckligt, men det är jag 100% på att jag har gjort och jag har provat detta ett flertal gånger.

Vad kan en sådan sak bero på? Det borde väl vara kycklingkött som kycklingkött eller?

Spridis
2011-08-09, 08:13
Äter du skinnet också eller bara köttet?

muchcup
2011-08-09, 09:09
Äter du skinnet också eller bara köttet?

Jag har inte riktigt tänkt på om jag ätit skinnet varje gång, men jag brukar oftast göra det i alla fall.

Fredrik_S
2011-08-09, 10:08
har du samma tillbehör till klubbor som fileer? dricker du tillräckligt med vatten till?

muchcup
2011-08-09, 14:14
har du samma tillbehör till klubbor som fileer? dricker du tillräckligt med vatten till?

Ja, senast stekte jag på en påse med kycklinglår, kryddade på exakt samma sätt som jag brukar göra med filéer och sedan slängde in i ugnen. Drack bra med vatten till.

Bizarro
2011-08-09, 14:23
Är det viktigt att dricka vatten till eller?:O

Fredrik_S
2011-08-09, 17:27
Är det viktigt att dricka vatten till eller?:O

Ja det är enorma fördelar med tillräckligt med vattenintag. Överdrivet är dock inte bra.

Men nu var det just magont och det kan man få om man äter och inte har tillräckligt med vätska i magen eller till maten.

muchcup
2011-08-09, 20:58
Ja det är enorma fördelar med tillräckligt med vattenintag. Överdrivet är dock inte bra.

Men nu var det just magont och det kan man få om man äter och inte har tillräckligt med vätska i magen eller till maten.

Det är aldrig magont jag drabbats av utan snarare att jag blir lös i magen 40 min efter.

Mental
2011-08-11, 15:13
Då är det nog skinnet det hänger på, antagligen reagerar du med lös mage på det ökade fettintaget. Jag kan bli kass i kistan när det blir fett

muchcup
2011-08-11, 15:20
Då är det nog skinnet det hänger på, antagligen reagerar du med lös mage på det ökade fettintaget. Jag kan bli kass i kistan när det blir fett

Igår provade jag igen och körde 1kg kycklinglår. Jag tog bort allt fett och skinn och stekte enbart i 20g milda culinesse lätt och sedan in i ugnen. Det började fightas lite i magen efter ca 20 minuter men jag var inte tvungen att gå på toa i alla fall. Mysko.

Mental
2011-08-11, 15:25
Igår provade jag igen och körde 1kg kycklinglår. Jag tog bort allt fett och skinn och stekte enbart i 20g milda culinesse lätt och sedan in i ugnen. Det började fightas lite i magen efter ca 20 minuter men jag var inte tvungen att gå på toa i alla fall. Mysko.

Köttet i sig, även utan skinn är fetare i låren än i börstet

Bröstfile 1,2g/100g
Lårfile 3,9g/100g.

Båda utan skinn då. Sen beror det kanske på mängderna med? Äter du mer i gram av låren för att det är billigare?