handdator

Visa fullständig version : Behålla vikt efter bantning.


JoockeG1
2011-08-08, 19:50
Tjena, har bantat nu i ca 4-5 månader. Har blivit smalare och mycket piggare. Ska hålla fortsätta såhär ett tag till när skolan drar igång. Men blir lite ändringar. Istället för att Promenera tre ggr/vecka och säckboxas tre ggr/vecka ska jag köra gym (styrketräning) en-två dagar per vecka för att bli muskulösare, samt börja på mma/basic kampsport två dagar/vecka. Tänkte bara vad ni tror om detta? Kommer jag få samma träning och inte öka i vikt igen beroende på att jag förbränner för lite kalorier? Med tanke på att kampsportstället har separat pass för fys så vet jag inte hur hårt man brukar köra på de andra passen, hur brukar det vara ni som vet?

debbe
2011-08-08, 19:58
Får du mer muskler blir du tyngre.

MMA/SW/BJJ/THAIBOX etc etc brukar ha hårda träningar, mycket fys och uthållighet. Många som tränar det kör även mycket gym och styrkeövningar utanför träningarna.

JoockeG1
2011-08-08, 20:02
Jojo, lät ju lite dumt det jag skrev men syftade klart på negativt viktökning i fett. Alltså om denna träning ersätter den jag gör nu eller slappar jag till lite?

Ronn
2011-08-08, 20:06
Om du har som mål att få bra form så uppnår du det över tid, det är ingen poäng med att nojja över vad som händer från dag till dag, man blir inte fet över en natt.

Börja träna och ät ordentligt så kommer resultaten, går du upp för mycket är det bara justera.