handdator

Visa fullständig version : Grooveshark


Lasse Kongo
2011-08-08, 17:04
http://grooveshark.com/

Kunde inte hitta någon tråd enbart om Grooveshark, jag har bara testat det i någon dag och hitills hittar jag det mesta och det fungerar väldigt bra?

Vad tycker ni andra, bra eller anus?

Personligen har jag svårt att släppa Spotifys strategi med att börja ta betalt för något som varit gratis. visserligen är Spotify värt vad det kostar men det hör inte till tråden utan vad ni tycker om Grooveshark?

hidden
2011-08-08, 17:05
Har alltid använt Grooveshark. Det finns låtar där som spotify inte har. Fast frågan är hur laglig sidan är?

Dirty South
2011-08-08, 17:05
Spotify är fortfarande gratis?

Lasse Kongo
2011-08-08, 17:07
Spotify är fortfarande gratis?

Men lyssna på en låt max 5 gånger?

Ang hurpass laglig grooveshark är eller inte har jag iofsig inte en aning om, inget jag forskat i men någon här vet säkert.

bustz0rz
2011-08-08, 17:10
Av någon anledning gillar jag inte Grooveshark så mycket för att det inte är ett "program" utan att man måste använda det genom webbläsaren; vet inte varför jag inte gillar det.
Men om det hade varit ett program, som Spotify, så hade jag lätt börjat använt det istället.

Tips: Har man en Androidtelefon så kan man ladda ner tinyshark och få sina grooveshark-spellistor dit.

hidden
2011-08-08, 17:11
Tips: Har man en Androidtelefon så kan man ladda ner tinyshark och få sina grooveshark-spellistor dit.

Rekommenderar det där starkt. Bra skit!

Dirty South
2011-08-08, 17:12
Men lyssna på en låt max 5 gånger?

Ang hurpass laglig grooveshark är eller inte har jag iofsig inte en aning om, inget jag forskat i men någon här vet säkert.

Ja, fortfarande gratis.

OnT: Grooveshark gillar jag inte då det inte är ett "program" utan man använder det i webbläsaren vilket jag inte gillar.

Akerhage
2011-08-08, 17:14
använder det på jobbet, perfekt då spotify inte funkar här. Lite trist det är websidebaserat och inte ett program bara

Lasse Kongo
2011-08-08, 17:15
De som står bakom Grooveshark stökar ju lite med Apple verkar det som, de skriver såhär; http://help.grooveshark.com/customer/portal/articles/4376-what-happened-to-the-iphone-app-

Funkar bara om man har en jailbreakad lur nu, får hoppas de kan få tillbaka appen på appstore då jag iaf gillar det jag hitills sett av Grooveshark.

Lasse Kongo
2011-08-08, 17:16
Btw, exakt vad gör att det är sämre som ett webbaserat program än ett renodlat program?

Bara nyfiken på vad det är som gör att ni inte gillar det, för min del kvittar det så länge jag kan söka och lyssna på den musiken jag vill till skaplig kvalité?

Dirty South
2011-08-08, 17:19
Btw, exakt vad gör att det är sämre som ett webbaserat program än ett renodlat program?

Bara nyfiken på vad det är som gör att ni inte gillar det, för min del kvittar det så länge jag kan söka och lyssna på den musiken jag vill till skaplig kvalité?

Jag vet faktiskt inte.. Haha egentligen är det ju samma sak.. Nästan.

Brickhead
2011-08-08, 17:22
Laggar en del för mig

Sedan så är en del låtar heltaskiga med värdelös kvalitet eller helt annorlunda gemfört mot var titeln är.

Men jag använder det ibland, är helt ok.

David Brent
2011-08-08, 17:33
Har använt grooveshark, även premium-varianten. Det är för stökigt i mitt tycke. Vill man lyssna på ett album av en artist så kan samma låt vara med 3-4 gånger, och ingen ordning på låtarna finns heller.

Akerhage
2011-08-08, 17:47
Tycker om att ha ett program istället. Känns mer påkostat på något vis. Tycker också det är lite rörigt på sidan. Låtarna i oordning osv.
Men helt klart en bra tjänst som används flitigt och även i skrivande stund.

Fartman
2011-08-08, 18:31
Intressant att väldigt många fler än bara jag stör sig på att det är webbaserat. Och jag fattar inte heller riktigt varför men det stör mig mycket. Annars hade jag kört grooveshark mycket mer.
Jag är annars inne på Lasses spår, att spotifys gratisversion numera känns som en grej där dom ska tvinga en att börja betala genom att försöka störa en så mycket som möjligt, reklamerna är ju bara till för att störa och inte för marknadsföra något. Även om 99:-/mån är ingenting så vägrar jag av någon skum princip.

bear.flowertwig
2011-08-21, 13:55
Har just premiärtestat Grooveshark som app för min mediaspelare (Boxee). Gillar att man får rekommendationer och en snabb sökning på smalare eletronisk musik imponerar, verkar vara ett mkt bättre utbud än Spotify.

Tyvärr finns appen bara som köpversion så jag ska utvärdera min testperiod så får vi se. meckigt att ha musiken spridd lite överallt, Itunes, Spotity, APP-radio, Grooveshark...

Piranha
2011-09-07, 08:00
Bump.


Har kört denna nu några veckor, och det är inte mycket musik jag inte hittar.

Förstår inte rättighetspolicyn bara?

Oavsett, bra skit !!

kettlebellGuden
2011-09-07, 08:23
Använder grooveshark. Helnöjd. Spotify är ju inget alternativ om man inte kör vissa specifika OS+hårdvarukombinationer heller. och ingen reklam. grejt!

Piranha
2011-09-07, 08:24
Hittat den del sköna nya band också... men hjälp av mina hårdrockande lidl kollegor..

Bullet bla..

http://grooveshark.com/s/Bite+The+Bullet/1RwKbR?src=5

kettlebellGuden
2011-09-07, 09:07
Grooveshark radiostationerna är najs med :)