handdator

Visa fullständig version : Hjälp, tappat benstyrkan!


1684_
2011-08-08, 09:23
Jag har ju tävlat i diskuskastning, tyngdlyftning och styrkelyft. Hållt på i hög nivå i 11år, Dessutom springer jag mycket och går i trappor.... Min benstyrka har alltid varit mitt "vapen" kan man säga, och alltid fått positiva kommentarer både utseende mässigt och styrka.

Problemet
2011 har jag åkt på jävliga problem emd fötter och lår, jag vet varför. Jag går/springer för mycket, och har lugnat ner mig! Mina sakdor har nu läkt ihop.
Jag hade först problem med fötterna på olika ställen, kunde knappt gå. Var ett helvete i ca 8 veckor. Sen benhinnan, nyss var det ljumsken men den har också läkt ihop...

Jag gjorde 3*3 på 85kg i April, nu tycker jag 60kg i benböj e vråltungt...*grr* Jag vet inte vad jag ska göra, för att få tillbaka styrkan helt enkelt?

ska jag köra låg eller högreps? Mitt mål e ju att öka i muskelmassa, och styrka med såklart... Jag har alltid varierat min träning i och med tyngdlyftningen...

Frontböjar, vanliga böjar, benspark och baksida (sparkarna), sittandes 90 grader emot vägg, låg och hög reps, super set, ja allt...

De roliga e att jag har tappat typ 30kg i vanlig benböj, men i frontböj e jag lika stark?? Jag har blivit starkare i framsida lår såklart och dessa sparkövningar ligger på samma nivå ungefär.

Försöker se de positiva att jag har ökat brutalt i överkroppen istället, då jag inte kunnat använda benen vissa perioder detta "helvetes" år...

För att få tillbaka styrkan, ska jag köra låg eller hög reps?

ceejay
2011-08-08, 09:39
Lågreps och högsetträning i knäböjen.