handdator

Visa fullständig version : Star nutrition - Kvalitet?


lyotomachida
2011-08-07, 02:16
Tjena, läst på flera olika forum att kvaliten på SN's produkter inte är så bra. Någon kunnig här som skulle kunna förklara vad det är för skillnad på deras produkter jämfört med andra märken?

Använder mig utav whey 80 och carbo flex pure just nu. Undrar bara hur de skiljer sig mellan olika märken.

Tacksam för svar! :)

daloatf
2011-08-07, 06:40
Dem är helt ok. Ingen dålig kvalitet.

Sheogorath
2011-08-07, 06:57
Jag tror att de fått ett oförtjänt dåligt rykte för att produkterna från början hade väldigt platt design och var billiga (det första riktigt stora billighetsmärket i Sverige?). Folk antog då att innehållet hade sämre kvalité.

King Grub
2011-08-07, 08:00
http://radron.se/upload/Pdf%20tidningen/dump_proteintabell_nr3_2011.png

Kung atlas
2011-08-07, 08:06
Star är bra produkter.Ofta verkar det vara sponsrade av andra varumärken som skriver ner Star och lyfter fram sin sponsors produkter.

"Star smakar skit och löser sig dåligt.Tacka vet jag BB lyxprotein som har marknadesn högsta kvalitet bla.bla.bla"

Liknande text kan man ofta läsa på andra forum.

MrBulk
2011-08-07, 08:58
Jag tycker Star nutrition har en äcklig bismak, smakar typ rengöringsmedel eller nåt, den bismaken har dom haft enda sen jag smaka på den första gång för 10 år sen, FX har oxå en bismak, lite jordig men betydligt godare än stars, kollos pure anser jag vara den absolut godaste, har inga bismaker, något söt kanske men tyvärr lite dåligt med varierande smaker.

kettlebellGuden
2011-08-07, 09:10
Precis som alla påpekar så är det samma kvalite som alla andra produkter.

Fördelen med star nutritions whey-80 är att den inte smakar riktigt så illa som t.ex. fx och kolozzeums vassle.

PetterHultin
2011-08-07, 09:13
Vem dricker proteinpulver för att det är gott..?

vicarious
2011-08-07, 09:17
Vem dricker proteinpulver för att det är gott..?

Om vi vänder på din fråga. Varför dricka ett proteinpulver som smakar dåligt när det finns alternativ som smakar bra?

mpjby
2011-08-07, 09:19
Varför dricka äckligt vassle när det finns godare alternativ till liknande pris?

Edit: Pucktvåa

kettlebellGuden
2011-08-07, 09:20
Vem dricker proteinpulver för att det är gott..?

Självklart finns det inge proteinpulver som är gott som en chicken tikka sizzla nere på krogen... men det finns ju de som är räligare än andra.

Kung atlas
2011-08-07, 09:40
Tydligen är smaken som baken......delad:D

Håller kollovasslet som godast och FX god 2:a

kettlebellGuden
2011-08-07, 09:43
Tydligen är smaken som baken......delad:D

Håller kollovasslet som godast och FX god 2:a

Skönt det. Mer SN till mig. :thumbup:

Ondskapelsen
2011-08-07, 11:16
Det är inget fel på Star nutritions grejer, däremot köper jag fairing av andra orsaker. Gillar företaget, företagets policy, företagets inställning osv. Ang. GG så gillar jag ingenting....

Pepz
2011-08-07, 11:48
har inte handlat från GG på år och dag.

enormt sortiment- mycket skit och en speciell avdelning med kosttillskott för tjejer med rosa proteinpulver osv.....

kvaliteten på whey80 är det väl inget fel på antar jag.
dock hr jag aldrig vart så dålig i magen som när jag körde deras kreatin monohydrat. (för 8 år sen kanske)

Crocker
2011-08-07, 12:01
Kvalitén är bra, smaken är skit. Speciellt vanilj, fyfan.

kettlebellGuden
2011-08-07, 14:38
Kvalitén är bra, smaken är skit. Speciellt vanilj, fyfan.

wat! goaste prottet på marknaden ffs!

MrBulk
2011-08-07, 15:00
wat! goaste prottet på marknaden ffs!

Nä verkligen inte, kollo, FX och Body Science smakar betydligt bättre än SN.
BS har lite vek smak i vissa men saknar den genomträngliga bismaken av diskmedel som Star har.
Jag kommer aldrig dricka nåt från Star Nutrition igen, blev ändå erbjuden ett pangpris ganska nyligen men tacka nej och köpte Fx istället för ord.pris.
FX har en bra redogörelse vad proteinet innehåller och hur det är tillverkat, uppskattar jag, synd att inte fler gör så.

Scoffan
2011-08-07, 15:14
Alla Fx smaker jag har testat smakar ju som glass/milkshake blandat med mjölk, jag dricker det absolut för att det är gott*drool*

PetterHultin
2011-08-07, 15:46
Jag tycker alla budgetwheys har samma egenskap - bajssmak. Men att betala 200 kr mer per kilo för smak är inget jag någonsin kommer göra. Ibland när man har ordentligt med deg kan det ju hända att man köper typ 1 kg av nåt supersmaskens men annars NEVOR. Protein dricks för att ge SCHYSSTA TOPPAR PÅ BICEPS (höhöhöhöhö) och inget annat.

Sheogorath
2011-08-07, 15:48
Jag tycker alla budgetwheys har samma egenskap - bajssmak. Men att betala 200 kr mer per kilo för smak är inget jag någonsin kommer göra. Ibland när man har ordentligt med deg kan det ju hända att man köper typ 1 kg av nåt supersmaskens men annars NEVOR. Protein dricks för att ge SCHYSSTA TOPPAR PÅ BICEPS (höhöhöhöhö) och inget annat.

Har du smakat Whey Fx?

PetterHultin
2011-08-07, 16:03
Kommer jag möta Jesus?

Sheogorath
2011-08-07, 16:04
Kommer jag möta Jesus?

Du kommer att möta Jesus. Blåbärs-Jesus.

kettlebellGuden
2011-08-07, 16:10
Nä verkligen inte, kollo, FX och Body Science smakar betydligt bättre än SN.
BS har lite vek smak i vissa men saknar den genomträngliga bismaken av diskmedel som Star har.
Jag kommer aldrig dricka nåt från Star Nutrition igen, blev ändå erbjuden ett pangpris ganska nyligen men tacka nej och köpte Fx istället för ord.pris.
FX har en bra redogörelse vad proteinet innehåller och hur det är tillverkat, uppskattar jag, synd att inte fler gör så.

Här är vi ju då inte överrens. Men det är ju en smaksak. Jag tycker att kolo och fx är riktigt rälia.

Vad är det för information om vad proteinet innehåller som du saknar hos andra leverantörer? Tycker själv att de flesta ger helt tillfredställande information här.

PetterHultin
2011-08-07, 16:13
Du kommer att möta Jesus. Blåbärs-Jesus.

Jag skulle hellre möta choklad-Jesus men han finns verkligen inte. Men kan han framträda i andra former än blåbär hos FX?

jonteeo
2011-08-07, 16:20
SN´s whey föredrar jag hellre än BS. Det är en smaksak, bara för att en person säger en sak betyder inte det att det är så. Och jag har aldrig vart med om bismaken diskmedel? haha

Jag tycker många av de populäraste protein pulver smakar bra, många är alldeles för tetiga.

Sheogorath
2011-08-07, 17:14
Jag skulle hellre möta choklad-Jesus men han finns verkligen inte. Men kan han framträda i andra former än blåbär hos FX?

Banan-choklad-Jesus kan du få träffa där!

hertzman
2011-08-07, 17:57
Du kommer att möta Jesus. Blåbärs-Jesus.

Så jävla sant. Blåbärssmaken är så jävla opti!

Chaliza
2011-08-07, 18:09
Tycker SN har helt okej produkter, dock är smakerna inte de bästa i mitt tycke.

Föredrar body science, deras choklad almond kasein skulle jag dricka som vatten om jag hade haft råd, så sjukt gott!

kettlebellGuden
2011-08-07, 18:33
Ni menar alltså på fullaste allvar att blueberry smoothie är något som ni klarar av att hälla i er?

Fishtank
2011-08-07, 18:41
Hmm inte hunnit pröva så mycket då jag kör klart mina 2 gold standard burkar innan det blir seriöst drickande av min Whey 80

Men av de få shakes jag smakat är den lite mindre fyllig i smaken men klart drickbar
Inte värt att köpa dyrvassle egentligen

PetterHultin
2011-08-07, 18:56
Öh är det jag som är blind och dum i huvet eller finns det inget FX protein på kolo? Jag vill möta Jesus.

BTW kommer Jesus i långsam form (kasein) hos FX med?

vicarious
2011-08-07, 19:02
Öh är det jag som är blind och dum i huvet eller finns det inget FX protein på kolo? Jag vill möta Jesus.

BTW kommer Jesus i långsam form (kasein) hos FX med?

prova googla.

ja det finns som kasein.

PetterHultin
2011-08-07, 19:06
SATAN i helvetet vad billigt det var ^^ blir en blåbär och en bananchoklad då. Men om det är äckligt kommer jag bli mycket upprörd Sheo. Mycket.

Sheogorath
2011-08-07, 19:13
SATAN i helvetet vad billigt det var ^^ blir en blåbär och en bananchoklad då. Men om det är äckligt kommer jag bli mycket upprörd Sheo. Mycket.

http://files.sharenator.com/okay_face_Highest_Rated_Post_Ever-s251x239-156794-535.jpg

Sheogorath
2011-08-07, 19:14
Ni menar alltså på fullaste allvar att blueberry smoothie är något som ni klarar av att hälla i er?

Det och Double Pro chocolate är de två godaste proteintillskotten so far. Så... Absolut =)

kettlebellGuden
2011-08-07, 19:39
Det och Double Pro chocolate är de två godaste proteintillskotten so far. Så... Absolut =)

Maj gadd. hade jag vetat detta så hade du kunnat få 1,5kg blåbären. Tyckte det var så äckligt så jag slängde.

PetterHultin
2011-08-07, 19:55
Nu blev jag lite osäker här. Snabb omröstning: Att vara blåbär eller att inte vara blåbär, det är frågan!

Sheogorath
2011-08-07, 20:53
Nu blev jag lite osäker här. Snabb omröstning: Att vara blåbär eller att inte vara blåbär, det är frågan!

Sök runt lite bland trådarna så ska du se vad folk i allmänhet tycker. :)

Doggeh
2011-08-07, 20:57
Billigt men inget vidare gott. Kvalitet ska jag inte säga något om men SN's grejer är nog ganska bra. SN är väll den största kosttillskott försäljaren i Sverige så det talar väll lite för sig självt?

Pansartax
2011-08-07, 21:12
Det verkar billigt och bra så frågan är väl bara hur smaken är? Frågan är om den kan vara så mycket värre än FX.

Fishtank
2011-08-07, 21:14
Hmm FX var billigt
Kan bli det nästa gång bara för att testa :)

Ponitus
2011-08-07, 21:15
SN är väll den största kosttillskott försäljaren i Sverige så det talar väll lite för sig självt?

Det beror till står del på att det är bra marknadsfört.

Har själv kört med Whey-80 och tycker kvaliteten är helt okej. Men smaken på Kolo's egna Pure Whey är bättre, imo.

PetterHultin
2011-08-08, 06:19
Billigt men inget vidare gott. Kvalitet ska jag inte säga något om men SN's grejer är nog ganska bra. SN är väll den största kosttillskott försäljaren i Sverige så det talar väll lite för sig självt?

Hur mycket man säljer, oavsett marknad och produkt, har nästan uteslutande att göra med marknadsföring och inte produkten i sig.

Så det talar inte för sig självt.

juulia_
2011-08-08, 07:03
Hmmf.. Enda riktigt goda FX smaken är nog faktiskt vanilj...

Mocha cream och exotic är de enda som varit så äckliga att jag fått slänga.. Men tycker de flesta smaker funkar om man inte dricker dem varje dag, utan köper en av varje så man kan variera.