handdator

Visa fullständig version : För lite kolhydrater?


cgr
2011-08-07, 00:51
Halloj alla stora och små..

Tänkte bara kolla om man kan få svar från någon kunnig på min fråga.

Jag väger 72 kg och är 177cm.
Jag ligger på ca 180g++ protein per dag.
Kolhydrater och kalorier har däremot inte lika höga värden, det ser självklart olika ut dag för dag men kolhydrater brukar ligga runt 100g och kalorier runt 1000-1300.
Tycker själv de låter lite men mer än så trycker jag inte i mig per dag om det inte är så att jag kör något thaipass eller liknande.

Styrketränar 3-4 gånger i veckan.

Är det för lite för att uppnå muskeltillväxt och viktuppgång.?
Tacksam för alla möjliga svar.

Ponitus
2011-08-07, 00:58
Beror ju helt på ditt energibehov.

Men om du brukar ligga på 1000-1300kcal om dagen och har gjort det ett tag -> Hur har din vikt förändrats? Har den stått still kanske? Ja, då vet du ungefär vad du behöver i energiväg.

Då kan du ligga på kaloribalans och bygga på det. Inga problem.
Men det krävs energi för att bygga muskler. Så peta i dig lite mer mat, och se vad som händer med styrka och vikt.


edit: Och angående kolhydrater så tycker jag du ska äta så mycket kolhydrater du vill. Ät så pass att du känner dig pigg och glad. <:

cgr
2011-08-07, 01:16
Tack för svaret!

Har börjat sköta kosten sedan typ 3 veckor och har inte märkt nån viktskillnad men däremot känns de som jag har blivit av med en del fett då vener som jag inte sett på ett bra tag har börjat träda fram på armar och även tvättbrädan.
Hur? :b

Tack igen för svaret.!

Ponitus
2011-08-07, 01:21
Du har troligtvis blivit av med fett och fått lite mer muskler.
På på vis ändras ju inte vikten, men formen blir lite annorlunda.

Fortsätt så som du gör om du vill få fram formerna. Annars stoppa i dig mer mat.

Kischen
2011-08-07, 01:24
Är det för lite för att uppnå muskeltillväxt och viktuppgång.?
Tacksam för alla möjliga svar.

Ptja, du äter väl ungefär lika mycket kalorier som en 6-åring så gissa själv. Dubbla dina siffror och du närmar dig verkligheten.

Kischen
2011-08-07, 01:34
Vid närmare eftertanke, dubbla inte ditt proteinintag. Äter du inget fett alls?

cgr
2011-08-07, 01:38
Tack för svaren!
Jo visst det blir mellan 20 och 60 gram varje dag.

Eddie Vedder
2011-08-07, 07:33
Om det nu är så att din uträkning är korrekt så är det naturligtvis på tok för lite mat för att bygga muskler.