handdator

Visa fullständig version : Snabbhet


redde95
2011-08-04, 15:31
Jag gör 200 armhävningar, 200 situps, 200 knäböj, 200 benfall och 200 rygglyft varje dag.
Om jag gör det här i ungefär 6 månader, förbättrar jag någonting inom snabbhet ?
Och hur kan jag gör för att förbättra något tex göra någon övning för att bli en mer explosivare och snabbare fotbollspelare d,vs att jag förbättrar men acceleration de första 30 meterna och sen maxfarten.
Säg hur många övningar som helst som ni vet förbättrar och som har bevisats.
Tack!

Stefan J
2011-08-04, 15:41
Jag gör 200 armhävningar, 200 situps, 200 knäböj, 200 benfall och 200 rygglyft varje dag.
Om jag gör det här i ungefär 6 månader, förbättrar jag någonting inom snabbhet ?
Och hur kan jag gör för att förbättra något tex göra någon övning för att bli en mer explosivare och snabbare fotbollspelare d,vs att jag förbättrar men acceleration de första 30 meterna och sen maxfarten.
Säg hur många övningar som helst som ni vet förbättrar och som har bevisats.
Tack!

Det är möjligt att råstyrka kan göra dig lite snabbare, men jag hade tränat främst sprint om jag ville springa fortare, inte armhävningar och annat. Och jag tror att övningar med kroppen ger för lite råstyrka för att det ska avspegla sig i en 30-meters rusch, du blir mer uthållig och seg av att göra 200 av allt du nämnde varje dag.

Ponitus
2011-08-04, 15:44
Räcker det inte med en tråd?

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=169639