handdator

Visa fullständig version : Bli smalare/ mer deffad utan att gå ner i vikt?


GymNoob
2011-08-04, 09:32
Tjena

Jag har försökt dra ner på kalorierna den senaste 1,5 veckan och tycker att jag gjort framsteg. Iaf enligt spegeln! MEN vikten står fortfarande kvar på ungefär samma.

Är det jag som inbillar mig att jag blivit smalare och mer deffad eller är det fullt möjligt fastän man står kvar i vikt? Vad har isåfall hänt? Minskat på vatten? Fett? Förklara gärna :) Jag har själv ingen aning och det är därför jag frågar.

Tack på förhand

Lychgate
2011-08-04, 09:34
Dragit ner hur mycket? Förövrigt varierar vikten en hel del ibland från dag till dag beroende på mat i tarmen samt vätskenivå.

Om du känner dig mer fit utan att ha gått ner på vågen är det väll bara positivt? Eller har du ett vikt tak som du ska ner till?

GymNoob
2011-08-04, 09:43
Jag försöker landa på runt 2000-2200 kcal varje dag. Mitt behov är 2700 har jag för mig.

Jag har inte sett några tecken på att jag blivit svagare precis, möjligtsvis starkare.

Jag vägde mig för en och en halv vecka sedan och vågen stod då på 66kg. Nu 1,5 vecka efter det står vågen fortfarande på samma, men enligt mig själv så ser jag kroppsliga förbättringar. (Väger mig på morgonen efter vätsketömning)

Jo visst är det positivt, men jag är nyfiken vad som har hänt i kroppen osv och i vilken utsträckning man kan hålla på såhär.