handdator

Visa fullständig version : Professionela strongmen/byggare, metod för konstant bulk?


fredrik1
2011-08-03, 20:35
Hej!
Har tänkt på en sak under enn tid nu. Borde inte strongmen osv kunna göra fettsugningar lite då och då för att bli av med späcket, och kunna bulka konstant? Gör de detta redan nu?
Rätta mig om jag har fel :em:

Väntar febrilt på svar *popcorn*

//L

Spartansk
2011-08-03, 20:37
Man kan nog inte träna efter en fettsugning, man måste nog vänta några veckor. Det är det första problemet jag kommer att tänka på...

King Grub
2011-08-03, 20:40
Borde inte strongmen osv kunna göra fettsugningar lite då och då för att bli av med späcket

Nä...

Gör de detta redan nu?

Nä...

Det fungerar inte, om någon nu skulle få en sådan idé. Tar man bort fettceller på ett ställe, blir fettinlagringen i fettcellerna som är kvar desto större med ogynnsam och osymmertrisk lipogenes.

fredrik1
2011-08-03, 20:40
Man kan nog inte träna efter en fettsugning, man måste nog vänta några veckor. Det är det första problemet jag kommer att tänka på...

Varför? :P

King Grub
2011-08-03, 20:41
Därför att man får stora sår under huden?

fredrik1
2011-08-03, 20:59
Därför att man får stora sår under huden?

Detta går inte att undvika på något sätt?

Dessutom, säg att man inte kan träna på 1,5 vecka. Då hinner man väl inte tappa så mycket jämfört med om man hade deffat under en period på säg, 3 månader? + att man kan sätta igång att bulka direkt igen.

King Grub
2011-08-03, 21:00
Nej, det går inte, och som jag skrev, det fungerar inte på det sättet du verkar tro. Bara glöm det, det är ogenomförbart.

Ondskapelsen
2011-08-03, 21:00
Finns det studier på detta så man kan få en mer utförlig förklaring? Det känns konstigt att kroppen skulle kompensera för mekaniskt borttaget fett. Men det är väl jag som cyklar som vanligt.

King Grub
2011-08-03, 21:02
Finns det studier på detta så man kan få en mer utförlig förklaring? Det känns konstigt att kroppen skulle kompensera för mekaniskt borttaget fett. Men det är väl jag som cyklar som vanligt.

Kompensera? En fettsugning tar bort fettcellerna. Men energi kan inte försvinna. Överäter man måste alltså energin lagras in. Finns det inga fettceller på ett visst ställe, kan naturligtvis ingen energi lagras in där, och då blir det övriga kvarvarande fettceller som får den energin i stället. Det är inte konstigt, snarare självklart.

King Grub
2011-08-03, 21:04
Dessutom verkar inte trådstartaren förstå att det är ett stort ingrepp det rör sig om där man måste justera huden och liknande, och det går inte att göra upprepade fettsugningar på ett visst område på det där sättet - äta upp sig, suga bort fett, äta upp sig, suga bort, osv.

Bounga
2011-08-03, 21:19
om man suger bort alla fettceller då. Borde bli en optimal bulk där allt överskott lagras som muskelmassa?!!!

Om det inte är praktiskt genomförbart kan man väl spara några fettceller längst upp på bicepspeaken. Ripped to the bone och allt fett kroppen lagrar gör bara så man får en fetare biccepeak = WINNING!!

Spartansk
2011-08-03, 21:22
om man suger bort alla fettceller då. Borde bli en optimal bulk där allt överskott lagras som muskelmassa?!!!

Om det inte är praktiskt genomförbart kan man väl spara några fettceller längst upp på bicepspeaken. Ripped to the bone och allt fett kroppen lagrar gör bara så man får en fetare biccepeak = WINNING!!

Kan inte tänka mig att det är genomförbart, då man ju har fettceller under nästan precis hela huden. Ansiktet, armarna, benen, ryggen... Dessutom lagras fett i och mellan de inre organen.

King Grub
2011-08-03, 21:23
Gör man något så idiotiskt nybildas fettceller. Tur att det bara är teoretiserande och inte praktiskt genomförbart.

Vunnis
2011-08-03, 21:23
Kan inte tänka mig att det är genomförbart, då man ju har fettceller under nästan precis hela huden. Ansiktet, armarna, benen, ryggen... Dessutom lagras fett i och mellan de inre organen.

Nu tycker jag att du bara tjatar emot. Hans idé var jättebra!

Spartansk
2011-08-03, 21:25
Det kanske blir nästa stora grej inom kroppsmodifiering; skapa intressanta mönster på kroppen medelst fettsugning?

Ondskapelsen
2011-08-03, 22:02
Ok, så grejen är att fettinlagringen pga överätning sker på färre fettceller efter fettsugning?
Och när fettceller inte kan växa mer så dupliceras dom? Eller har jag fattat det här helt fel?
Finns det någon möjlighet att kroppen på sikt återanpassar sig till "normal fettplacering" så som innan operation?