handdator

Visa fullständig version : Billiga restresor?


beckman88
2011-08-03, 11:27
Hej!

Det är så att jag och sambon firar 3 år nästa vecka och har därför tagit ledigt hela 7 dagar! Vi tänkte åka till något soligt land och charter skulle vara skoj. Lite resor vi har kollat på är Kos, Rhodos, Kreta, Kroatien. Dvs soliga länder där man kan glassa lite. Sen finns det ju 1000000 sajter där man kan beställa ifrån och alla är "bäst och billigast". Därför tänkte jag rådfråga här; Någon som vet resor där boende ingår, 1 vecka till ett varmt land samt billigt? *cupid*

Eira
2011-08-03, 11:31
Detur brukade har all inclusiveresor till typ turkiet förut. Va där en vecka för några år sen. 5000 :- för flyg boende, mat och dricka en hel vecka (24/7 service till rummet var epic)...E för lat för att kolla nu men de kan finnas nice resor där

beckman88
2011-08-03, 11:56
Det lutar nog mot rhodos, hittade en charter för 4.000kr/person i en vecka!

martikainen
2011-08-03, 12:27
Det lutar nog mot rhodos, hittade en charter för 4.000kr/person i en vecka!

Finns 2 stränder i Rhodos, vi var där förra året och hamnade på den blåsiga/steniga.

Det är stranden som är på samma sida som själva centrum man vill hamna på, den andra måste du ha tofflor på dig när du badar, annars blir det aj aj för fossingarna!
Sen tyckte jag själv att rhodos var rätt B, men jag är bortskämd med att ha varit i Thailand för mycket, ska som tur är till turkiet snart, får se om det är samma skit där :D

tigerofsweden
2011-08-03, 13:03
Finns 2 stränder i Rhodos, vi var där förra året och hamnade på den blåsiga/steniga.

Det är stranden som är på samma sida som själva centrum man vill hamna på, den andra måste du ha tofflor på dig när du badar, annars blir det aj aj för fossingarna!
Sen tyckte jag själv att rhodos var rätt B, men jag är bortskämd med att ha varit i Thailand för mycket, ska som tur är till turkiet snart, får se om det är samma skit där :D

Fast nu pratar du om Rhodos stad, inte säkert Beckman ska bo där :D

davvvan
2011-08-03, 14:01
Sistaminutenresorna är ganska dyra nu, och de blir dyrare ju närmare inpå själva resan du kommer... Jag har bokat en till Kreta för drygt 3400 per skalle, hade jag varit ute 1-2 veckor tidigare hade jag nog hittat för dryga 3000 kr.