handdator

Visa fullständig version : Tråden för alla oss som älskar Game of Thrones(haters begone)


pialia
2011-08-02, 22:26
TITLE SAYS IT ALL.

Bara jag som inväntar nästa säsong eagerly? :D

CDON är för övrigt besvärliga, they be refusin' 2 packa & skicka nyaste boken i serien :/

Kwon
2011-08-02, 22:27
Älskar Game of Thrones, men det vet du och alla redan!

Charles Drogo, Nedward Strong et al!

Rasmus1994
2011-08-02, 22:28
Riktig bra serie *drool*

Jockefoten
2011-08-02, 22:30
TITLE SAYS IT ALL.

Bara jag som inväntar nästa säsong eagerly? :D

CDON är för övrigt besvärliga, they be refusin' 2 packa & skicka nyaste boken i serien :/

Well du skulle beställt från Adlibris och fått den dagen efter.

Dessutom så finns det redan en tråd.
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87157


Utöver detta så är ASOFAI det bästa som hänt mänskligheten sen väggar och tak.

pialia
2011-08-02, 22:31
Well du skulle beställt från Adlibris och fått den dagen efter.

Dessutom så finns det redan en tråd.
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87157


Utöver detta så är ASOFAI det bästa som hänt mänskligheten sen väggar och tak.

Me sorry :( Jag sökte på "Thrones" innan jag skapade tråden! Stoopid.

Jockefoten
2011-08-02, 22:33
Se det från den ljusa sidan, nu har du 58sidor av material att gå igenom ikväll.

Matsa
2011-08-02, 22:34
Jag vill att nästa säsong börjar nu. :( Så episkt och det är bara första boken, det finns så fruktansvärt mycket i böckerna som kan bli så sjukt bra i serien om de bara gör det på rätt sätt och det har de ju gjort hittills. Fan, jag blir alldeles till mig av förväntan!

Edit: Eller för att helt enkelt låna ett citat från skoptråden, "Fan vad bra den är! Helvete!!"

Jockefoten
2011-08-02, 22:36
Jag vill att nästa säsong börjar nu. :( Så episkt och det är bara första boken, det finns så fruktansvärt mycket i böckerna som kan bli så sjukt bra i serien om de bara gör det på rätt sätt och det har de ju gjort hittills. Fan, jag blir alldeles till mig av förväntan!

Me2 fast jag vill nästan mer att säsong tre ska börja istället. Åh the epicness! Fast det snackas om att man ska flytta om lite så vissa delar av bok 3 kommer infinna sig i säsong två för att få ett bättre flyt hos vissa karaktärer.

proteinsynthesis
2011-08-02, 22:39
Läste att det sannolikt inte kommer filmatisera alla böcker! Låter som vanligt då, där bra serier läggs ner efter några säsonger.

Jag kommer definitivt att läsa böckerna nu iaf.

Serien är tok bra!

ceejay
2011-08-02, 22:41
och jag läste att serien kommer att fortsätta så länge det skrivs fler böcker.


Jag väntar otåligt på säsong 2...

ekmanc
2011-08-02, 22:42
Har precis läst om the red wedding, var ska det här sluta...

Känns förresten som om det går alldeles för bra för Lannisters just nu, de behöver en rejäl motgång.

Jockefoten
2011-08-02, 22:43
Läste att det sannolikt inte kommer filmatisera alla böcker! Låter som vanligt då, där bra serier läggs ner efter några säsonger.

Jag kommer definitivt att läsa böckerna nu iaf.

Serien är tok bra!

Var har du läst detta?

Andy.da.wohoo
2011-08-03, 02:06
Började kolla på serien ikväll och plöjde igenom fyra avsnitt, ska starta nerladdningen av några till innan jag går och lägger mig :D

Onigiri
2011-08-03, 06:13
Har S02 något startdatum? GoT är tungt, rejält tungt! Det finns väl inte ens haters till serien?!

Zhang
2011-08-03, 07:49
Jag tyckte serien började väldigt segt med ett medeltida OC-drama där deras största bekymmer var om alla skulle få reda på att de legat med varandra. Sedan kändes det lite tafatt att slänga in random sex-scener för att hålla ståfräset uppe på fantasykillarna medans plotten byggdes upp.

Men när plotten var igång, och de slutade ha 1 sex-scen var 15'de minut blev det faktiskt riktigt spännande. Gillar dock inte att de dödade båda mina favoritkaraktärer :(

Ronn
2011-08-03, 07:56
Jävla cliffhanger slut på säsongen. :(

Annars :thumbup:

Slartibartfast
2011-08-03, 07:58
Det finns väl inte ens haters till serien?!

Jag tyckte den var ganska pissig. Tror knappast på fler säsonger. *popcorn*

Borde ha läst böckerna istället.

pialia
2011-08-03, 08:20
Highly-anticipated since its early stages of development, Game of Thrones was well received by fans and critics. The series was picked up for a second season on April 19, 2011, two days after its premiere.

Season 2, Episode 1 Air Date—15 April 2012

Tycker S2 kan börja i November någon gång istället :-D

AronP
2011-08-03, 08:23
Tycker S2 kan börja i November någon gång istället :-D
Det där lät ju inge bra! Då får man ta upp böckerna istället då.

snej
2011-08-03, 08:56
Daenerys Targaryen *cupid*

snej
2011-08-03, 09:04
http://fc02.deviantart.net/fs70/i/2011/164/1/e/daenerys_targaryen_by_inesflores-d3it4a1.png

krellik
2011-08-03, 09:11
Tycker S2 kan börja i November någon gång istället :-D

Nej såhär funkar HBO serier, det man kan hoppas är att dvd och blueray försälningen när boxen släpps runt jul (har jag för mig) fortsätter den positiva trenden som tittarsiffrorna visade (ökning under säsongen) och att de säljer som fan.

Deras just nu stora mega hit trueblood hade inte super siffror första säsongen men den sålde röven av sig på blueray sen vilket gav HBO mod att fortsätta fläska på budgeten för den serien. I samanhanget är true blood en ganska billig serie att spela in.

HBO har tappat som fan sen Sopranos storhetstid och letar desperat efter ytterligare en ny storsäljare, det har gjort att man nu har två riktigt dyra produktioner ute som man hoppas ska hitta hela vägen hem, nämligen Boardwalk empire samt Games of thrones. Verkligheten är att dessa konkurerar nog om HBOs fulla uppmärksamhet och i längden kommer nog bara en av serierna få full backning. Boardwalk empire hade mycket hype bakom sig att Scorsese redigerade första avsnittet och började med skitbra siffror men har tappat sen, Games började på lägre nivå första halvan men har klättrat. Vill vi se säsong tre som den förtjänar att filmas så behöver Games dominera.

Så nej jag vill inte att Games of Thrones ska sändas i November, men jag vill att den ska hitta en riktig fet publik så att budgeten blir något i hästvägg så att den talangfulla gruppen människor som gör serien får fria händer.

Chris
2011-08-03, 09:12
Har kommit en tredjedel in i bok 4 hitills, och tegelstenen A dance with dragons ligger på bokhyllan och väntar. :D Fruktansvärt bra, jag hoppas verkligen de gör serie på alla böcker, men det känns inte realistiskt.

Jag såg en intervju med skaparna av serien, och de menade att bok 3 är alldeles för lång för att göra en serie på en säsong där, och att det kan komma att bli 2 säsonger av den boken. De sa även att de siktar på att göra minst så långt som "den värsta scenen i bok 3" innan de slutar.

Chris
2011-08-03, 09:37
Tror ni de kommer kalla nästa säsong Game of thrones season 2? Eller kommer den heta A clash of kings? Folk kanske blir lite förvirrade om de byter namn på serien varje säsong... de borde kanske kallat den A song of ice and fire från början istället.

http://i53.tinypic.com/66fbs6.jpg

pialia
2011-08-03, 09:41
Tror ni de kommer kalla nästa säsong Game of thrones season 2? Eller kommer den heta A clash of kings? Folk kanske blir lite förvirrade om de byter namn på serien varje säsong... de borde kanske kallat den A song of ice and fire från början istället.

http://i53.tinypic.com/66fbs6.jpg

Tänkte på det jag också :P

Edit: dock så handlar ju hela storyn faktiskt om "The game of thrones." i.e. alla smider sina egna planer för att nå The Iron Throne, så det skulle inte vara helt absurt att kalla serien det även om det bara är titeln på bok #1.

shut teh face
2011-08-03, 09:53
Tror de kommer kalla alla säsonger Game of Thrones, men hade varit smartast att kalla den rätt från början. Men de har nog tänkt till rejält när de valde namnet så det finns nog en anledning.

Jockefoten
2011-08-03, 10:22
Xaro Xhoan Daxos har blivit castad:
http://winter-is-coming.net/2011/08/nonso-anozie-cast-as-xaro-xhoan-daxos/

Simon
2011-08-03, 11:09
Tror de kommer kalla alla säsonger Game of Thrones, men hade varit smartast att kalla den rätt från början. Men de har nog tänkt till rejält när de valde namnet så det finns nog en anledning.

"Game of Thrones" lockar nog fler tittare än "A song of fire and ice"

astrodog
2011-08-03, 11:17
It's true!

krellik
2011-08-03, 11:33
Game of thrones är ett stabilt namn på en serie.

A song of fire and ice är lite fjolligt.

Kwon
2012-05-13, 15:38
Tror ni de kommer kalla nästa säsong Game of thrones season 2? Eller kommer den heta A clash of kings? Folk kanske blir lite förvirrade om de byter namn på serien varje säsong... de borde kanske kallat den A song of ice and fire från början istället.

http://i53.tinypic.com/66fbs6.jpg

De tyckte nog "A song of...:" var för lång titel

storPines
2012-05-17, 23:08
Hej gott folk!
Tänkte köpa 3 st av dessa böcker till sambon min men har dock ingen aning om vilka de 3första är....någon godhjärtad som har orkar sammanfatta ordningen på samlingen?

Kryss
2012-05-18, 07:32
Klickis adlibris (http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0345529057), i den ordningen. Prisvärt 4pack också.

storPines
2012-05-18, 23:18
Klickis adlibris (http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0345529057), i den ordningen. Prisvärt 4pack också.

Perfekt! Tusen tack!