handdator

Visa fullständig version : Dota 2


Sidor : [1] 2 3 4 5

Tediiieee
2011-08-02, 14:14
http://www.dota2.com/

Dota 2 Championships: First Public Showing at Gamescom

Valve today announced The International. This tournament will be the first time Dota 2 is shown in public, and will take place August 17th -21st at Gamescom in Cologne, Germany.

The International features the 16 best Dota teams in the world competing in the Dota 2 Championships through a group stage, double elimination playoff format over the course of Cologne’s five-day trade show.

The tournament will be broadcast in four languages (Chinese, German, Russian, and English) free of charge. The winning team will receive $1 million.

“The International is the first public Dota 2 event and will give the tens of millions of gamers playing Dota around the world their first look at the new game,” said Gabe Newell, president and founder of Valve. “I have had the good fortune to watch the competitors as they prepare for the tournament, and the level of play is extraordinary.”

In addition to the cash prizes awarded by Valve, NVidia is providing all the hardware for the event.

Dota 2 will be available for the PC and Mac later this year.

Saxat från http://blog.dota2.com/

HOLY SHIIIIIIITT, 1 miljon USD i prispengar!. :Virro

shut teh face
2011-08-02, 14:16
Jo de marknadsför riktigt hårt. Tror inte det funnits en så stor prissumma i något annat spel. :)

Snobbe
2011-08-02, 14:39
Jo de marknadsför riktigt hårt. Tror inte det funnits en så stor prissumma i något annat spel. :)

Mmm galet, jag har alltid älskat dota och kommer nog lägga ner LoL och HoN så fort jag får dota2. Men idén att pumpa pengar i en tunering bara för att få den stor är inte alltid att det går så bra...

tumme
2011-08-02, 14:52
Blir definitivt att kolla på om det blir en bra stream. Annars är det 1 milj dollar slängda i sjön.

ceejay
2011-08-02, 14:53
hur ser ens dota 2 ut? finns det några gameplays lr ngt

Ronn
2011-08-02, 14:55
Eh vadå ska dom ha tävligt i ett nytt spel som deltagarna inte spelat? Jo förvisso har dom spelat Dota men ändå, får dom träna dota2 innan? :)

tumme
2011-08-02, 15:02
Eh vadå ska dom ha tävligt i ett nytt spel som deltagarna inte spelat? Jo förvisso har dom spelat Dota men ändå, får dom träna dota2 innan? :)

“I have had the good fortune to watch the competitors as they prepare for the tournament, and the level of play is extraordinary.”

Ska nog inte bli några problem.

JohPz
2011-08-02, 15:41
I jizzed in pants när jag läste denna nyheten första gången. Har otroligt höga förväntningar på detta. Kommer sitta klistrad framför streamen!

Ser dessutom fram emot att äckel-HoN kommer möta sin grav.

jimmyboy
2011-08-02, 15:43
Eh vadå ska dom ha tävligt i ett nytt spel som deltagarna inte spelat? Jo förvisso har dom spelat Dota men ändå, får dom träna dota2 innan? :)

Sist jag kollade så skall dota 2 vara i princip en portning av gamla dota till Source-motorn? Kan ha fel.

Snobbe
2011-08-02, 17:50
hur ser ens dota 2 ut? finns det några gameplays lr ngt

Nope ingenting detta är första gången "normalt" folk får se det. Det som är stora grejjen med tuneringen

Eh vadå ska dom ha tävligt i ett nytt spel som deltagarna inte spelat? Jo förvisso har dom spelat Dota men ändå, får dom träna dota2 innan? :)

Deltagarna är definitivt med i betan/alphan så de pressar nog spelet enormt mycket och de är även de som hjälper till med balanseringen med heroes osv vad jag vet.

Sist jag kollade så skall dota 2 vara i princip en portning av gamla dota till Source-motorn? Kan ha fel.

Har inte sett något gameplay personligen men det skulle förvåna mig om kan/skulle porta en gammal FPS grafikmotor till RTS spel. Jag chansar på att allt är helt nybyggt iaf.

Detta är antagligen den största satsningen valve har just nu.

jimmyboy
2011-08-02, 18:10
Varför skulle de göra om spelet för? Det är samma heroes, samma bana, samma items. Nog för att de inte får använda koden som Blizzard äger (iom WC3) men de bygger upp det från grunden så att det blir i princip identiskt utan att det för den delen blir stöld. Och vad skulle de kunna ändra om de nu ville det? Det är dota liksom...

JohPz
2011-08-02, 18:31
Varför skulle de göra om spelet för? Det är samma heroes, samma bana, samma items. Nog för att de inte får använda koden som Blizzard äger (iom WC3) men de bygger upp det från grunden så att det blir i princip identiskt utan att det för den delen blir stöld. Och vad skulle de kunna ändra om de nu ville det? Det är dota liksom...

Eftersom det är ett gammalt spel med en gammal engine (wc3) så finns det en hel praktiska saker att förbättra vad gäller lag/delay, reconnection, mer åskådarvänligt eftersom de tydligen satsar stora pengar på att det ska bli nya stora e-sporten m.m.

Dessutom är det ju svårt att tilltala nya spelare med ett så gammalt spel och dess tillhörande grafik. Kolla bara på hur mycket LoL och HoN vann på det trots att de är mkt sämre överlag.

Snobbe
2011-08-02, 18:57
Varför skulle de göra om spelet för? Det är samma heroes, samma bana, samma items. Nog för att de inte får använda koden som Blizzard äger (iom WC3) men de bygger upp det från grunden så att det blir i princip identiskt utan att det för den delen blir stöld. Och vad skulle de kunna ändra om de nu ville det? Det är dota liksom...

Nej det blir inte stöld, blizzard äger inte dota konceptet som du ser på varför lol och hon kan skapas. De kommer kopiera själva heroes och abilities men kommer ju göra en ny grafikmotor och spelmotor överhuvudtaget.

Att bygga om en FPS motor till en RTS motor tror jag är otroligt svårt om inte omöjligt och varför skulle dom ens vilja använda den den har ju ingenting som "dota" har?

jimmyboy
2011-08-02, 19:07
Eftersom det är ett gammalt spel med en gammal engine (wc3) så finns det en hel praktiska saker att förbättra vad gäller lag/delay, reconnection, mer åskådarvänligt eftersom de tydligen satsar stora pengar på att det ska bli nya stora e-sporten m.m.

Dessutom är det ju svårt att tilltala nya spelare med ett så gammalt spel och dess tillhörande grafik. Kolla bara på hur mycket LoL och HoN vann på det trots att de är mkt sämre överlag.

Jo, men själva spelupplevels kommer nog inte ändras nämnvärt för det. Icefrog som leder själva utvecklandet har ju tydligen bestämt sig för att han vill att det skall vara identiskt. Så visst, lag och småsaker och framförallt grafik, men inte spelet i sig.

Nej det blir inte stöld, blizzard äger inte dota konceptet som du ser på varför lol och hon kan skapas. De kommer kopiera själva heroes och abilities men kommer ju göra en ny grafikmotor och spelmotor överhuvudtaget.

Att bygga om en FPS motor till en RTS motor tror jag är otroligt svårt om inte omöjligt och varför skulle dom ens vilja använda den den har ju ingenting som "dota" har?

Jo, om de portar alla sprites, röster, all kodning rakt av blir det stöld, de måste därför bygga om dem i den nya motorn, men som sagt vill Icefrog att det skall vara så identiskt som möjligt.

"To accommodate Dota 2, Valve has worked to upgrade the Source engine to include high-end cloth simulation, as well as improved global lighting and improvements to Steamworks, which includes a wider expansion of utilities, such as player guides and the coaching system.[1]"

- Saxat från första googleträffen på Dota 2

Snälla börja inte snacka skit om saker du inte vet någonting om eller ens verkar vara intresserad av *bs*

Edit: Sade aldrig att Blizzard äger Dota-konceptet men hade du vetat någonting övt. så hade du vetat att dota bara är en mod till WC3, som surprise surprise, Blizzard äger, därför får de inte porta sakerna rakt av utan måste bygga upp det från grunden. Det är därför LoL och HoN inte är identiska med dota, geeze, blir bara trött.

Kwon
2011-08-02, 19:24
Jag gillar utvecklingen.

Minns när Guinzo,Icefrog och alla dom där släppte sina kartor till WC3, även jag själv gjorde en DOTA-karta till WC3. Ni kanske såg min version?

Vad händer sedan? Basshunter skriver en låt om Dota då han sitter i venten och lirar lite Dota, DoTa blir ett riktigt spel, HoN, LoL...

Och nu...

En Tävling i DOTA2 av Episk magnitud med en rejäl ansenlig summa prispengar!

Proxy
2011-08-02, 19:33
Helt sjuka prispengar, och sjukt att det satsas så mycket på ett inte ens etablerat spel. Vi har nog inte ens sett en miljon USD som sammanlagt prispott i en turnering i någon annan e-sport, inte ens SC/SC2.

Däremot fruktansvärt skoj att det satsas, och en ny version av dota har ju potential att bli väldigt populärt. :)

För er som inte sett dota 2.
EDIT: Episk felsaxning. :D Finns tydligen ingen gameplay uppe.

tossefar
2011-08-02, 19:37
För er som inte sett dota 2.
U2uIFtDMQ0E

Va?

JohPz
2011-08-02, 19:49
Jo, men själva spelupplevels kommer nog inte ändras nämnvärt för det. Icefrog som leder själva utvecklandet har ju tydligen bestämt sig för att han vill att det skall vara identiskt. Så visst, lag och småsaker och framförallt grafik, men inte spelet i sig.





Jo men det är ju det som är det bästa. De siktar på att behålla det bra och förbättra bristerna.

Snobbe
2011-08-14, 16:02
För er som inte sett så har det läckt ut lite bilder på nätet med Dota2.

http://dota2.cn/data/attachment/forum/201108/14/223741wzvaqpxo8mexzacp.png

http://dota2.cn/data/attachment/forum/201108/14/223734y5uyhydvdnlve23l.png

http://www.rakaka.se/images/5818-dota2_screen2.jpg

http://www.rakaka.se/images/7666-dota2screenshot2.jpg

ceejay
2011-08-14, 16:11
skön grafik

Simon
2011-08-14, 16:58
4 screens och jag är kär

Tediiieee
2011-08-14, 17:06
Ser lite ut som LoL....

Snobbe
2011-08-14, 17:07
Me 2, grafiken ser perfekt ut. Nu får man ju inte se några spells men det ser ut som dota, det är inte för mycket skit utan bara grymt snyggt.

Imo så ser det inte ut som LoL det är mycket mer fantasy gjort som warcraft.

Juxta
2011-08-15, 11:36
Neeeej... varför måste det ha sån grafik som alla andra dota-spel har? Allt ska se komiskt ut nuförtiden.. så trött på det. Jag hade hoppats på att Dota2 skulle skilja sig från mängden.

Tricce
2011-08-15, 23:43
-cSFPIwMEq4

Lychgate
2011-08-16, 07:27
Blev brutalt avtänd av trailern. Snubben i början var som busschaffisen i Borderlands blandat med The Heavy från Tf2. Ljud designen under Frost Archer biten var hemsk. :MrT:

Stannar nog med Leuge of Legends, saknar dock vissa heroes från dota, Crixalis t.ex. :D

Snobbe
2011-08-16, 08:50
Blev brutalt avtänd av trailern. Snubben i början var som busschaffisen i Borderlands blandat med The Heavy från Tf2. Ljud designen under Frost Archer biten var hemsk. :MrT:

Stannar nog med Leuge of Legends, saknar dock vissa heroes från dota, Crixalis t.ex. :D

Det är en cinematic för att hypa spelet, visst blir man lite hård när man ser blizzards cinematics men det är inget man ska basera spel på....

Jag tycker trailern är riktigt coolt gjord och gillar själva känslan man får av den. Bättre animering o ljud går ju alltid att få dock.

Frumpish
2011-08-16, 09:36
Kass animering :D Men screenshotsen från spelet ser saftiga ut!

koffein_beroende
2011-08-16, 16:01
Videon, I jizzed.

JohPz
2011-08-16, 19:02
Kl 10 imorrn smäller det! Bara att ställa in allt annat. Damn im excited!

http://dota2.com/tournaments/international/schedule/Wednesday/

Nils.R
2011-08-17, 09:22
Första matchen börjar nu

shut teh face
2011-08-17, 10:16
Tycker det ser ut exakt som HoN?

The Draf
2011-08-17, 12:25
Grafiken var verkligen inte något att hänga i julgranen, svårt att se varför man skulle byta från HoN till dota2, verkar inte gubbarna röra sig långsammare?

ddewe
2011-08-17, 12:33
Grafiken var verkligen inte något att hänga i julgranen, svårt att se varför man skulle byta från HoN till dota2, verkar inte gubbarna röra sig långsammare?

Tyckte detsamma, såg mest ut att vara kaos, haha..

Tediiieee
2011-08-17, 12:54
Haha ni skojar? Det ser ut som LoL imo, stannar nog med HoN, gillar inte dota2 alls :/

Galningen
2011-08-17, 12:54
Enligt mig ser Dota 2 ut som skit.

ddewe
2011-08-17, 13:41
Ser att väldigt många här spelar HoN, sitter ni i någon chat in-game el. dylikt? Vore kul att spela mot/med er någon gång!

ceejay
2011-08-17, 14:04
hmm, grafiken verkar vara sådär

JohPz
2011-08-20, 22:42
Ja helt perfekt är det inte men är ju bara i beta-stadiet än så länge, släpps visst inte förrän 2012. Dock brunkar det på HoN.

The International Grand Final och kampen om de 1 milljon dollarna äger rum imorgon. Na´Vi vs EHOME/Scythe. GOGOGO

Kwon
2011-08-20, 23:06
Tycker Tidehunter är lite söt
KZmGUzL6GYU

jimmyboy
2011-08-21, 00:08
Jag tyckte det såg riktigt bra ut, förstår inte gnället riktigt...

dupper
2011-08-21, 00:10
...sen ska man inte glömma att de haft en tidig closed beta, detta var mer en uppvisning. efter detta följer ytterligare closed beta, kanske open och spelet släpps inte förrän under 2012.

med det sagt tycker jag också att grafiken var en besvikelse, tycker att det påminner om lol snarare än wc3.

Kwon
2011-08-21, 00:10
Det ser bättre ut ju mer man tittar
http://www.dota2.com/tournaments/international/results/losers/

De har lyckats bra med Sand King men jag förstår inte Storm Spirit`

Såg inte han ut annorlunda förr i tiden?

Nu ser ju Storm Spirit ut som Lord Raiden :D

JohPz
2011-08-21, 18:46
Artstyyyyylaaa!

Kwon
2011-08-21, 19:37
Gulliga Röster på gubbarna

9-RF6JC0OJY

Doggeh
2011-08-21, 20:22
I dagsläget ser det ut som att jag hellre fortsätter spela HoN. Skulle däremot vara roligt att testa Dota 2 när open/closed drar igång på riktigt :)

Snobbe
2011-08-21, 20:49
Det ser bättre ut ju mer man tittar
http://www.dota2.com/tournaments/international/results/losers/

De har lyckats bra med Sand King men jag förstår inte Storm Spirit`

Såg inte han ut annorlunda förr i tiden?

Nu ser ju Storm Spirit ut som Lord Raiden :D

Han var ju en storm panda i wc3:( men tycker han ser cool ut.

Librish
2011-08-21, 20:52
Jag tycker det ser skitbra ut. Med bra menar jag då att det verkar lätt att särskilja på saker och att alla gubbar fått ärva sitt DotA-utseende men med en rolig twist. Det är inte HoNuberdarkallaultisserutsomvarandra.

Gameplaymässigt verkar de ha kört på att köra spelandet så likt DotA som möjligt men lägga till de funktioner som saknades, t ex reconnect.

Tycker det verkar mycket bättre än både HoN och LoL.

Kwon
2011-08-21, 20:55
Doom Bringer har ju en modell som är svår att missa :)

http://files6.fliiby.com/images/_original/iac4wh2j5d.jpg

Kwon
2011-08-21, 20:59
Jag tycker det ser skitbra ut. Med bra menar jag då att det verkar lätt att särskilja på saker och att alla gubbar fått ärva sitt DotA-utseende men med en rolig twist. Det är inte HoNuberdarkallaultisserutsomvarandra.

Gameplaymässigt verkar de ha kört på att köra spelandet så likt DotA som möjligt men lägga till de funktioner som saknades, t ex reconnect.

Tycker det verkar mycket bättre än både HoN och LoL.


DOTA 2 håller med!

http://i.imgur.com/Yg5za.gif

r3mpuh
2011-08-22, 02:22
Jo de marknadsför riktigt hårt. Tror inte det funnits en så stor prissumma i något annat spel. :)
Helt sjuka prispengar, och sjukt att det satsas så mycket på ett inte ens etablerat spel. Vi har nog inte ens sett en miljon USD som sammanlagt prispott i en turnering i någon annan e-sport, inte ens SC/SC2..
Fast joo ;)As you've helped us become one of the most popular online titles to date, we thought it was only appropriate that League of Legends Season Two should boast the largest prize pool in eSports.

The League of Legends Season Two prize pool will feature a record setting $5 million prize pool!
http://euw.leagueoflegends.com/news/league-legends-season-two-feature-5-million-prize-pool

Simon
2011-11-23, 09:21
Fick precis access till betan! Någon här som lirar?

Brunfel
2011-11-23, 13:38
Är uppskriven på steam, men har inte fått något mail om betan :(
Finns det ingen invite a friend? :)

kramfle
2011-11-23, 14:01
Fick precis access till betan! Någon här som lirar?

Jag har spelat betan ett tag nu, har tyvärr riktigt kass internetuppkoppling för tillfället så har inte blivit så mycket spelande som man kanske hade velat. :(

Spelet är för övrigt riktigt grymt. :hbang:

Drfg
2011-11-23, 14:54
Nej, lyckas inte signa till betan heller, kan man inte det längre eller är jag bara retarded som inte hittar? :D

tossefar
2011-11-23, 15:36
Nej, lyckas inte signa till betan heller, kan man inte det längre eller är jag bara retarded som inte hittar? :D

Länken finns kvar iaf: steam://takesurvey/1/

Jag har fortfarande inte fått komma med i betan, men om/när det händer vore det kul att spela ett kologäng! Vi var ett par som spelade dota-pickup härifrån när det begav sig, kanske finns det intresse igen!

Bwall
2011-11-25, 00:48
Längtar sjukt mycket efter en beta-key... Har spelat alldeles för mycket dota i mina dar... Spelet verkar riktigt najs!

Fatalist
2011-11-25, 12:01
Grafiken var verkligen inte något att hänga i julgranen, svårt att se varför man skulle byta från HoN till dota2, verkar inte gubbarna röra sig långsammare?

Jag har hört från en progamer jag känner att det är samma range och samma hastigheter, skillnaden är att gubbarna är lite mindre vilket lurar ögat lite.

Galningen
2011-11-25, 12:02
Jag har hört från en progamer jag känner att det är samma range och samma hastigheter, skillnaden är att gubbarna är lite mindre vilket lurar ögat lite.

http://www.youtube.com/watch?v=n0YQP4TQdsA

tossefar
2011-11-28, 22:45
Jag vill speeeeela. Dumma valve, langa key :/

Simon
2011-11-29, 18:12
Tyvärr så förstörs spelet en hel del just nu genom att det i princip är omöjligt att spela en match där folk inte lämnar om man inte kör in-house..

Nils.R
2011-11-29, 18:44
Tyvärr så förstörs spelet en hel del just nu genom att det i princip är omöjligt att spela en match där folk inte lämnar om man inte kör in-house..

Original-dota all over...
Blir väl bättre vid release förhoppningsvis, de skulle ju sätta nån leaverlimit eller nåt har jag för mig.

Simon
2011-11-29, 19:02
Original-dota all over...
Blir väl bättre vid release förhoppningsvis, de skulle ju sätta nån leaverlimit eller nåt har jag för mig.

Jo, när jag körde vanliga dota så var det endast genom dotapickup eller inhouse. Jo, när stats etc kommer med i spelet så brukar bli betydligt bättre.. Märks betydligt mer att det här är en beta än vad det gjorde när HoN var i beta-stadiet.

Kocho
2011-11-29, 19:02
Har kört betan i några dagar och gillar den hitills. Mest kört med andra kompisar så har inte haft några större problem med leavers än

Nils.R
2011-11-29, 19:04
Jo, när jag körde vanliga dota så var det endast genom dotapickup eller inhouse. Jo, när stats etc kommer med i spelet så brukar bli betydligt bättre.. Märks betydligt mer att det här är en beta än vad det gjorde när HoN var i beta-stadiet.

ah, dotapick, det var fina grejer

Dom bottarna som kom på slutet var rätt ok med, dom autobannade leavers

frogmachine
2011-11-29, 19:07
Lira HoN istället, för tillfället MYCKET bättre än dota2

Gabriel Forslund
2011-11-29, 19:49
Fick invite till betan för en vecka sedan. Jag är inte alls imponerad...

tossefar
2011-11-29, 19:51
Jag har då inte haft chans att testa än, men av det jag sett så verkar det riktigt bra. Vad är det ni inte gillar?

shut teh face
2011-11-29, 20:09
ah, dotapick, det var fina grejer

Dom bottarna som kom på slutet var rätt ok med, dom autobannade leavers
Jag spelar fortfarande på dotapickup :)

Fatalist
2011-11-29, 20:53
http://www.youtube.com/watch?v=n0YQP4TQdsA

Okej, jag trodde du syftade på runspeeden. Det där verkar ju suga, hoppas de fixar det till release.

Gabriel Forslund
2011-11-29, 23:59
Dota 2 är enligt mig riktigt skräp och knappt roande. Har spelat vanliga DotA i 4 år och HoN sedan det släpptes. Hade lite hype på Dota2 men det sjönk fan till botten nu när man väl provat. Får se om de kan styra upp det här, det är ju trots allt bara beta.

Paperweight
2011-12-02, 00:40
Hur går det, några här som spelar/vill spela?! :D

Snobbe
2011-12-02, 00:44
Okej, jag trodde du syftade på runspeeden. Det där verkar ju suga, hoppas de fixar det till release.

Det är antagligen inget dom kommer fixa. Jag tror icefrog är ganska bestämd på o göra en kopia av dota1 dvs där hade dom rätt kraftig delay som även finns på spells (vilket i princip är instant och noskill i hon eller lol jämnfört me dota). Men tycker väl att delayen på unit reponse kanske inte ska va så hög som den är i dota2.

Jag älskar dock dota2 jämnfört med hon o lol just för att det är som dota. Mycket mer krävande av spelaren. aoe spells måste man predicta var motståndarn kommer vara du kan inte bara instant casta den på hela fiendenslag.

ddewe
2011-12-02, 01:01
Det är antagligen inget dom kommer fixa. Jag tror icefrog är ganska bestämd på o göra en kopia av dota1 dvs där hade dom rätt kraftig delay som även finns på spells (vilket i princip är instant och noskill i hon eller lol jämnfört me dota). Men tycker väl att delayen på unit reponse kanske inte ska va så hög som den är i dota2.

Jag älskar dock dota2 jämnfört med hon o lol just för att det är som dota. Mycket mer krävande av spelaren. aoe spells måste man predicta var motståndarn kommer vara du kan inte bara instant casta den på hela fiendenslag.

Du har ju noll koll på HoN. Testa spela det själv istället för att läsa recensioner så märker du nog snart att det är väldigt långt ifrån noskill :)

Snobbe
2011-12-02, 06:42
Du har ju noll koll på HoN. Testa spela det själv istället för att läsa recensioner så märker du nog snart att det är väldigt långt ifrån noskill :)

Kanske ska läsa specifikt vad jag skriver?

ddewe
2011-12-02, 13:13
Ingen ide att argumentera över det då du tydligen inte själv förstod vad som var fel, så I rest my case

shut teh face
2011-12-02, 13:56
Nån som har en invite? :P

tossefar
2011-12-02, 14:22
Nån som har en invite? :P

Wooord, kom igen kollo, rädda oss stackare som är utan!

Simon
2011-12-02, 14:22
Det är antagligen inget dom kommer fixa. Jag tror icefrog är ganska bestämd på o göra en kopia av dota1 dvs där hade dom rätt kraftig delay som även finns på spells (vilket i princip är instant och noskill i hon eller lol jämnfört me dota). Men tycker väl att delayen på unit reponse kanske inte ska va så hög som den är i dota2.

Jag älskar dock dota2 jämnfört med hon o lol just för att det är som dota. Mycket mer krävande av spelaren. aoe spells måste man predicta var motståndarn kommer vara du kan inte bara instant casta den på hela fiendenslag.

Delay på unit response är något som kommer med av nätkoden för tillfället, känns som att jag fått ner den lite genom att trixa med rates och sänkt cl_interp (kan vara inbillning dock). Tror inte det är något som dem avsiktligt lagt in för att likna kass bnet delay.. Det andra du pratar om är ju cast-times, det är olika beroende på spell i både hon och dota, men som du säger. Ökad responstid ger ju längre total "cast-time".

Doggeh
2011-12-03, 11:52
Jag har nu kört betan i 2 dagar och allt jag kan säga är att jag inte är imponerad. Kommer att fortsätta med HoN istället.

tossefar
2011-12-10, 23:11
Har spelat en del nu! Det känns som om delayen folk pratar om snarare är turn animations än rent lagg. Alla hjältar vänder olika, till skillnad från i HoN. Spelet är kul än så länge! Säg till om någon vill spela ett game...

Simon
2011-12-11, 13:39
Varsågod tossefar xD Visste inte ens att du hängde på kolo!

Delay är inte direkt något som jag tycker besvärar, betydligt mindre jobbigt än lagget som brukar infinna sig (iaf för mig) under primetime i HoN. Free2Play gjorde inte spelet bättre imo.

shut teh face
2012-02-21, 19:23
Nån som har en d2 invite te mej? :)

Juxta
2012-04-25, 10:06
Skaffade mig en invite i förrgår genom att byta massa TF2 hattar.

Hann köra två matcher, den ena med Pudge och den andra med Lifestealer. Lifestealer var ju helt klart mer min stil men ska testa lite andra icke-melee senare ikväll. Jag tror jag kommer tycka det är kul så länge jag kör med en polare, men inte annars. Å andra sidan har jag aldrig varit någon som fastnat för moba-spel heller. Den värdelösa communityn som alla mobaspel dras med gör alltid att jag håller mig borta.

Mjölkprotein
2012-05-06, 22:27
(BUMP)

Betalade en kille 125 riksdaler för min beta-nyckel, väl värt. Orkade inte vänta en sekund längre! Inte när jag insåg att de på DH skulle ge ut betanycklar till de som spelade, I SOMMAR! Då insåg jag att, fan. Ska betan hålla på så länge betalar jag hellre någon för en nyckel än att ständigt gå runt och hoppas på att jag ska få en.

Grymt spel!

Juxta
2012-05-07, 08:06
Bounty Hunter <3.

Snobbe
2012-05-07, 11:53
Har lite över 600 timmars played enligt steam. Den är väl lite falsk men ja jag har nött en del:) Spelet är grymt iaf.

r0ddan
2012-05-07, 21:57
Den räknar all tid man har igång spelet, behöver inte vara i ett game. :P

Dota 2 är underbart spel, några hyfsat duktiga spelar här? Langa steamID isf =)

Snobbe
2012-05-07, 22:02
Den räknar all tid man har igång spelet, behöver inte vara i ett game. :P

Dota 2 är underbart spel, några hyfsat duktiga spelar här? Langa steamID isf =)

Ne jag vet därför jag sa att de e lite falsk mätning, men har nog över 500 timmar played^^

Mjölkprotein
2012-06-25, 01:03
Har spelat 148h nu, och innan det hade jag aldrig spelat DOTA förut!

Helt galet att jag blivit så bra på så kort tid, spelar för tusan regelbundet med människor från hela världen med flera års erfarenhet av DOTA, och jag märker då ingen markant nivåskillnad mellan dem och mig. De är säkert bättre på att anpassa sig till fienden osv, men för vanliga pubs är det nog skit samma!

Vill någon lira så lägg till mig på steam: coolspion (hata inte, skapade kontot vid 10års ålder)

Nickar [V/] Laudes

Till er som inte vet så Laudes = låvsång(en) på latin. Laudate Omnes Gentes, Laudate Dominum.

Gabriel Forslund
2012-06-27, 01:41
Någon som har en invite till en koloit?

Snobbe
2012-06-27, 06:04
Ni som absolut vill ha tillgång till spelet nu så går det att köpa "beta access" för 25euro lr något. Spelet kommer vara gratis när det släpps iofs.

Juxta
2012-06-27, 08:10
Jag bytte till mig min invite mot lite TF2-hattar som jag ändå inte bryr mig om. Fins forum för det. Det är mitt tips.

dupper
2012-07-29, 01:29
Bump! Dota-tåget rullar vidare; The International 2 är snart på gång och spelet utvecklas mer och mer, de lyckas verkligen med att behålla dota-känslan och sedan förbättra det!

JohPz
2012-07-29, 10:17
TI 2 blir awesome! Har äntligen en betakey och nya dator så nu har de lirats ordentligt senaste tiden:d

JohPz
2012-08-26, 11:19
Dags för bump! Idag börjar The International 2 med en million dollar till vinnaren.
Stream med världens bästa shoutcasters hittas på www.joindota.com

Själv tippar och hoppas jag på Zenith som vinnare!

Kryss
2012-08-26, 11:23
Många som lirar?

Körde en match häromdagen men det kändes lite konstigt och rörigt, kanske ordnar sig efter några matcher (och lite optiontweaks). Fick inte dotakänslan riktigt vad gäller miljön, däremot riktigt skoj med alla gamla heroes igen.

dupper
2012-10-19, 16:38
StarLadder LAN finaler idag och i helgen; http://www.own3d.tv/DotA/live/10588

Just nu Na'Vi vs PULSE gaming, f.d. Skånes Elit!

Ett grymt game, med enorma esportpotentialer!

Tomten
2013-01-16, 07:23
Om någon behöver nycklar så har jag ett gång över (11ST)

Juxta
2013-01-16, 09:18
Om någon behöver nycklar så har jag ett gång över (11ST)

ALLA har nycklar över.

Fuark
2013-01-16, 09:18
xaxaxaxaxa jävla ryssar

Juxta
2013-01-16, 09:22
xaxaxaxaxa jävla ryssar

Ja fyfan va arg man kan bli ibland. Det jobbiga är ju att dom börjat söka sig till US servrarna nu. Ryssar är en jäkla epidemi.

Vad är det som gör att dom spelar så dåligt?

Fuark
2013-01-16, 09:27
Ja fyfan va arg man kan bli ibland. Det jobbiga är ju att dom börjat söka sig till US servrarna nu. Ryssar är en jäkla epidemi.

Vad är det som gör att dom spelar så dåligt?

ingen aning. Men blir så lack på att dom inte håller sig till rysslands egna servrar, helt otroligt.

dessutom så kan det vara en ensam ryss, som skriver hela spelet på ryska. Jag vet inte om han verkligen tror att nån fattar. Dom är så jävla tröga *grr*

jokem
2013-01-16, 09:28
xaxaxaxaxa jävla ryssar

Ja fyfan va arg man kan bli ibland. Det jobbiga är ju att dom börjat söka sig till US servrarna nu. Ryssar är en jäkla epidemi.

Vad är det som gör att dom spelar så dåligt?

Spelade faktiskt med EN BRA ryss senast jag spelade, trodde inte de kunde vara bra i spelet men vi köttade på våran lane. Han kunde inte det minsta engelska utan plingade på minimapen bara men det gick ju bra!

Once in a lifetime antar jag! </3 Överväger starkt att sluta spela solo matchmaking!

Juxta
2013-01-16, 09:36
Haha men det är ju jättekonstigt egentligen, att ett helt land beter sig som byfånar. Iallafall hälften borde ju fatta hur spelet går till och spela därefter. Tyvärr ser man ju ryssar med 200timmar i Dota 2 som springer in helt själva i 4 motståndare och dör, eller inte har köpt ett enda item under hela matchen.
Det är ju ett jäkla fenomen.

10xKV
2013-01-16, 09:47
Har runt 10 Beta keys, pma för att få dom gratis då jag inte har någon användning av dom.

Juxta
2013-01-16, 10:46
ALLA har nycklar över.

Har runt 10 Beta keys, pma för att få dom gratis då jag inte har någon användning av dom.


Låt oss inte göra detta till en tråd som bara handlar om att alla har 20 nycklar till övers.

Löpsko
2013-04-04, 17:13
Nu drar vi bump

http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/5243150_700b.jpg


Starladder drar igång idag med NTH i ledningen, kul att se ett svenskt lag dominerande just nu.


NTH spelar just nu mot EMPIRE.

In loda we trust.

http://www.joindota.com/en/live/tobiwan

(den börjar strax)

Fishtank
2013-04-04, 17:16
Ingen ledning däremot.

Pajkatt förlorade mot orange också.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Löpsko
2013-04-04, 17:18
Ingen ledning däremot.

Pajkatt förlorade mot orange också.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2



http://www.joindota.com/en/coverages/3619-starseries-v#313_groupstage

Fuark
2013-04-04, 17:24
Har aldrig sett en professionell dota 2 match tidigare (bortsett ifrån när jag spelar :) ) , ska bli kul, tack löpsko

Baronpanda
2013-04-04, 17:29
Någon som har koll på vart Angel lirar nu? (Om han lirar dota igen)

Gammal teammate jag lirade med i LoL men han gick tillbaka till dota tror jag.

Löpsko
2013-04-04, 17:32
Har aldrig sett en professionell dota 2 match tidigare (bortsett ifrån när jag spelar :) ) , ska bli kul, tack löpsko


Synd bara de tar sådan tid, de skulle dragit igång 18:00 men var en cs match som drog över tiden, kommer nog igång strax får man hoppas!

Fuark
2013-04-04, 17:34
Synd bara de tar sådan tid, de skulle dragit igång 18:00 men var en cs match som drog över tiden, kommer nog igång strax får man hoppas!

ah, undrade när d skulle börja. suttit och lyssna på lite vänte-musik som spelats :)

Fuark
2013-04-04, 18:58
satan vilken match, NTH var skitgrymma

JohPz
2013-04-04, 19:00
Trevlig bump! Ja mycket fin vändning av NTH. Välspelad puck är väl en underdrift.

JohPz
2013-04-04, 19:01
Någon som har koll på vart Angel lirar nu? (Om han lirar dota igen)

Gammal teammate jag lirade med i LoL men han gick tillbaka till dota tror jag.

Han spelar inte i nåt high-tier team iaf atm.

Mackan58
2013-04-04, 19:02
Har kört lite nu senaste veckan.

Vengeful Spirit <3

Löpsko
2013-04-04, 19:03
fyfan vad NTH imponerar, låg under och de såg mörkt ut men ändå så vände man och vann.
Tror de blir brakseger i rond 2.

Fuark
2013-04-04, 19:05
Nature's Prophet där då, vilket irritationsmoment.

trodde även som dig löpsko, det såg mycket mörkt ut en lång period, jag var orolig över lifestealern

Baronpanda
2013-04-04, 19:15
Han spelar inte i nåt high-tier team iaf atm.

Okej, sist ja pratade med han lät det dock som att gamla Copenhagen Wolves dota team skulle komma tillbaka med dem han lirade där i.

Antar att det inte hände alltså :p

JohPz
2013-04-04, 19:42
Okej, sist ja pratade med han lät det dock som att gamla Copenhagen Wolves dota team skulle komma tillbaka med dem han lirade där i.

Antar att det inte hände alltså :p

Verkar inte så. Miggel som han alltid lirat med och några andra danskar spelar i Absolute Legends. Gissar han skulle spelat där om han skulle satsat.

Löpsko
2013-04-04, 19:48
rq från empire :)


heja sverige

Fuark
2013-04-04, 19:50
lätt vinst :) windrunnern var rätt kass tycker jag, han lyckades inte landa en ända shackle, gjorde ingen nytta direkt

Fishtank
2013-04-04, 21:55
http://www.joindota.com/en/coverages/3619-starseries-v#313_groupstage

L2 läsa.
De kvalade till lanfinalen ja.
Ledning innebär att de redan vunnit en match eller ligger +1 i matchupen.

Inte direkt otippat att nth tar empire även om vigoss förbättrat empire rejält.
Troligtvis tar de vp imorgon också, 2-1 där tror jag däremot på.

So far en bra vecka att betta på dota, några 100 plus.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Fishtank
2013-04-05, 22:41
Gäsp, lite random att fnatic tog empire men ja den där treant kommer inte funka ofta.
Sista gamet var bara konstigt av båda lagen, lanes kunde bytts bättre och trixi skulle stängts ner.
Oh well.

Nth lätt vinst, första gamet utklassning, andra gamet Pl freefarm....

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Löpsko
2013-04-07, 18:17
NTH i final, skulle börja 19:00 men kommer nog igång snart!

http://www.joindota.com/en/live/tobiwan


8000 dollar i potten!

heja sverige

JohPz
2013-04-07, 18:33
Loda gör entré som en boss

Löpsko
2013-04-07, 19:52
Loda gör entré som en boss



#swag




Första matchen a 5 blev en förlust, kändes som om lol-troll-pick av nth för att testa om de gick.
Tror de blir mer seriöst nu och bättre picks, loda på en riktig carry typ, gyro,am eller PL. Hoppas även bulldog får Furion.

Bjuder på ett dendiface i väntan på match 2:

http://fuuka.warosu.org/data/jp/img/0096/70/1346624986071.jpg

Fishtank
2013-04-07, 19:56
Inte troll någonstans, hade de pushat lite tidigare och hade inte hela fnatic haft buyback hade de vunnit.
H4nni vann hela gamet med sin ecoslam.

Löpsko
2013-04-07, 22:09
Blire femte och avgörande, bjuder på halvtids massage från fnatic:


http://i.imgur.com/xevuS2a.jpg

JohPz
2013-04-07, 22:16
Orkade knappt kolla förra gamet. När cancern börjat sprida sig så är det fun ends here.

Löpsko
2013-04-07, 23:07
Sverige leverar, släng dig i väggen Zlatan, nu har vi loda!

Edit: Ja de blev vinst, 8000 dollar till NTH gz

Fishtank
2013-04-07, 23:08
Sista gamet var inte så underhållande heller.
s4 fick leka av sig med NS och det brukar sluta sådär då.

Kul ändå att varje lanfinal jag sett med lag från väst har Sven varit med, även om han nu blivit nerfad.

Snobbe
2013-04-08, 15:28
Sverige leverar, släng dig i väggen Zlatan, nu har vi loda!

Edit: Ja de blev vinst, 8000 dollar till NTH gz

Fattar inte varför folk alltid hyllar loda. Han är självklart bra som alla andra men den som verkligen visade hur man spelar dota i dessa 4 games var n0tail och S4 (förutom n0tails magnus). Loda farmar på som han ska och spelar sin carry bra men han gör ingenting som är helt otroligt imo.

Löpsko
2013-04-08, 22:04
Fattar inte varför folk alltid hyllar loda. Han är självklart bra som alla andra men den som verkligen visade hur man spelar dota i dessa 4 games var n0tail och S4 (förutom n0tails magnus). Loda farmar på som han ska och spelar sin carry bra men han gör ingenting som är helt otroligt imo.


Därför ja skrev zlatan, När de kommer till avgörandet så kliver loda fram och tar killsen. Fram till avgörandet är de s4 och admiral bulldog som bär fram dem.

Baronpanda
2013-04-08, 22:49
Hyllandet av Loda kan ju även komma från hans sjuka theory crafting, kolla när han lira wc3 dota och helt själv ändrade metan med hans taktiker han kom fram till.
Exempel är Global straten han drog fram.

Snobbe
2013-04-09, 12:54
Hyllandet av Loda kan ju även komma från hans sjuka theory crafting, kolla när han lira wc3 dota och helt själv ändrade metan med hans taktiker han kom fram till.
Exempel är Global straten han drog fram.

Jag tar inte sånt ifrån honom, men ofta är det så att folk tittar på games och ser en carry med 20k networth och hyllar honom.

Baronpanda
2013-04-09, 18:21
Jag tar inte sånt ifrån honom, men ofta är det så att folk tittar på games och ser en carry med 20k networth och hyllar honom.

Förstår dig helt hur du menar, det som brukar hyllas är en persons individual skill dvs Mechanics,Plays ja något som får dem o sticka ut men det som i mina ögon gör att Loda är king är att han står bakom så mycket hur hans team spelar dvs han bygger upp grunden och styr upp allt.

Kan jämföras med Kobe Bryant en sjukt skicklig basketspelare men så mycket mera, han kan "carrya" upp ett helt lag själv och gör alla andra spelare som spelar med han så mycket bättre.

Ungefär så jag ser på Loda.

Löpsko
2013-04-13, 09:49
NTH blir http EG

www.gosugamers.net/dota2/news/23584-alliance-picks-up-nth-and-naniwa


:(



http://www.virtuspro.org/upload/iblock/0b6/no_tidehunter.jpg

Fuark
2013-04-24, 18:48
Nån som är på en match, kolostyle? Jag är riktigt giftig!

pellep
2013-04-25, 19:08
fan vad mkt bättre man blir när man inser att man suger.

Kurtbert
2013-04-25, 19:47
Jag fixade precis dota2, sitter och köar för min första match! Så ifall nån vill lira, skriv till mig på steam, Skurtan heter jag där :)

Blaine
2013-04-25, 20:28
Fick en key till Dota 2 i går och har hittills bara testat mot bottar.

Har bra micro från tidigare spel (WC3/BW/SC2 med flera) men kunskapen om spelformen i sig, alla items och hjältar är obefintlig. Har läst att Meepo är en av de svåraste hjältarna i spelet så hade faktiskt tänkt att maina den senare (gillar underrepresenterade karaktärer); nu ska jag testa lite olika först för att se om någon annan passar som "backup".

Löpsko
2013-04-25, 20:34
Helvete.. vill lira men ingen USB port som fungerar.. Senare får vi styra en Kolo-DOTA grupp.

pellep
2013-04-25, 20:44
kan icke connecta till games.
hur åtgärdar jag? -.-

Pahwn
2013-04-25, 21:05
Helvete.. vill lira men ingen USB port som fungerar.. Senare får vi styra en Kolo-DOTA grupp.

+1 på kolo-dota grupp!

Alkro
2013-04-25, 21:27
Jag har precis börjat spela Dota 2 och aldrig spelat dota, LOL etc tidigare.

En sak jag undrar över, vad är det för skillnad på original dota och dota2? Verkar som att Valve bara har kopierat rakt av, vad har valve egentligen gjort för att få sätta sitt varumärke på spelet?

JohPz
2013-04-25, 21:31
Fick en key till Dota 2 i går och har hittills bara testat mot bottar.

Har bra micro från tidigare spel (WC3/BW/SC2 med flera) men kunskapen om spelformen i sig, alla items och hjältar är obefintlig. Har läst att Meepo är en av de svåraste hjältarna i spelet så hade faktiskt tänkt att maina den senare (gillar underrepresenterade karaktärer); nu ska jag testa lite olika först för att se om någon annan passar som "backup".

Gillar du micro-hjältar så prova Chen och Enchantress.

JohPz
2013-04-25, 21:36
Jag har precis börjat spela Dota 2 och aldrig spelat dota, LOL etc tidigare.

En sak jag undrar över, vad är det för skillnad på original dota och dota2? Verkar som att Valve bara har kopierat rakt av, vad har valve egentligen gjort för att få sätta sitt varumärke på spelet?

Själva spelandet och känslan är skapat för att så mycket som möjligt likna DotA. Förbättringar har givetvis skett med reconnectmöjligheten, nyare grafik och andra smågrejer. Valve signade IceFrog till projektet, han som under många år utvecklat mapen i WC3, medan Blizzard inte var intresserade så därför blev det Valve som satte sitt varumärke på det. En del namn och modeller är trademarkade av Blizzard så de är ändrade tex.

Blaine
2013-04-25, 21:37
Gillar du micro-hjältar så prova Chen och Enchantress.

Testade precis en match med Chen. Han var väl så där, men någon jag kan tänka mig att testa mer. Verkar vara en bra hero som är till för att hjälpa laget, så det känns väl alltid trevligt att uppoffra sig.

En sak jag inte gillar är hur man styr kameran medan man rör sig. Det går ju att använda piltangenterna, men ska man röra kameran omkring medan man använder hotkeys för abilities så blir det lite rörigt samtidigt som man ska micra. Har använt mouse4 (mittenknappen på musen) just nu och funkar helt okej, men det är skönare i spel som typ Diablo 3 där man använder mouse1 för att röra omkring kameran och sedan mouse2 för att utföra kommandon.

Juxta
2013-04-26, 08:48
Du kan ställa in kamerarörelserna i inställningarna så att t.ex kameran rör sig åt sidan när du åker ut med musen i kanterna, som vilket RTS som helst.

Gillar man micro så är nästan Meepo bäst.

Silveta
2013-04-26, 09:06
Jag lirar en del mestadels mot bottar som lite avslappning på kvällarna. Silvetaz tror jag att jag heter i steam.

Favoriten är tveklöst Broodmother förtillfället men lirar primärt random då det ger ett bra hum om allmänt lirande

Juxta
2013-04-26, 09:08
Jag försöker arbeta upp mig till 50% vinster / 50% förluster. Vinner jag bara 18 matcher till sså är det 50/50... det blir mycket Sniper och Keeper. Lyckas jag farma med Sniper vinner jag alltid, och är inte mitt lag totala idioter så vinner jag alltid med Keeper.

Blaine
2013-04-26, 12:44
Du kan ställa in kamerarörelserna i inställningarna så att t.ex kameran rör sig åt sidan när du åker ut med musen i kanterna, som vilket RTS som helst.

Gillar man micro så är nästan Meepo bäst.

Ja, jag hittade den inställningen! Märkligt att den inte är inställd till default (som en del uppmärksammat på Reddit). Det är mycket inställningar att gå igenom, så kan förstå att nybörjare går vilse.

Ändrade dock till att flytta omkring kameran med WASD. Det känns naturligt för mig. Det känns som att knappar och hotkeys är a och o för att spela effektivt, något som återigen nybörjare faller på.

Testade Zeus en match och han kändes trevlig. Gillar hans abilities, men såg att han är rätt populär (och har dessutom en hög vinst-%) så det känns inte lika "unikt" att spela honom som att välja Meepo eller Chen. Meepo är dock så mentalt krävande, så kan vara skönt att ha en slapp karaktär att spela emellanåt. :) Men jag har MÅNGA hjältar att gå igenom innan jag bestämmer mig helt.

Fuark
2013-04-26, 12:48
Kör enbart Windrunner och Bounty Hunter. Klart vi ska köra en kolo-match :d

Juxta
2013-04-26, 12:51
Haha, en kolo-match vore kul. :)

Blaine
2013-04-26, 12:53
En kolo-match där jag står i fem minuter vid shoppen för att jag inte har en aning om vad för items jag ska välja till min hjälte, för att sedan gå till en slumpmässigt utvald lane och bli one-shottad av någon från ingenstans utan att jag hinner reagera. Jag är på! Man lär sig genom den hårda vägen! :hbang:

Blaine
2013-04-29, 18:12
HEJ ALLESAMMANS!

Jag startade en grupp på Steam för oss som hänger på Kolozzeum och spelar Dota 2 – gå väldigt gärna med så kan vi spela tillsammans och/eller arrangera matcher framöver.

Gruppen heter Kolozzeum Dota 2

Länk: http://steamcommunity.com/groups/kolozzeumdota2

Cheers!

Fishtank
2013-04-29, 18:20
Blir lite rädd då jag läser tråden. :s
Man spelar ju alla hjältar och väljer hjälte efter situation och hur lagen ser ut.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Blaine
2013-04-29, 18:47
Blir lite rädd då jag läser tråden. :s
Man spelar ju alla hjältar och väljer hjälte efter situation och hur lagen ser ut.

Absolut, hjältar har olika roller/styrkor och det gäller att få ut det mesta av laget, men i public games (med free pick) så måste ju någon börja välja och resterande välja därefter. Alltså, skulle alla tänka "jag väljer efter vad laget väljer" så skulle man sällan få välja "sin favorit". De andra kan ju faktiskt också välja efter vad man själv väljer.

Sedan är det väl mer noga ju högre skill level man kommer till. I början när man är ny, som för mig, så vet man inte allt om alla hjältar och därför väljer man endast de man känner sig mest bekväm med, och hellre att man kan en hjälte bra trots att den inte "passar in i line-upen" än att välja en som passar in men som man inte vet att skit om. Sedan får man inte glömma det klassiska "spela för att det är kul", även om det är uttjatat. :)

JohPz
2013-04-29, 18:53
http://www.dota2.com/international/announcement

Bara 2 lag kvar som ska bli inbjudna. LGD.int känns givna på den ena platsen, den andra lite svårare. Kvalet för West blir nice hursomhelt!

Fuark
2013-04-29, 19:12
Blir lite rädd då jag läser tråden. :s
Man spelar ju alla hjältar och väljer hjälte efter situation och hur lagen ser ut.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

jag är en pro-noob, kan man säga. Spelar som en gud, fast bara med 2 hjältar :)

Snobbe
2013-04-29, 19:16
Ja, jag hittade den inställningen! Märkligt att den inte är inställd till default (som en del uppmärksammat på Reddit). Det är mycket inställningar att gå igenom, så kan förstå att nybörjare går vilse.

Ändrade dock till att flytta omkring kameran med WASD. Det känns naturligt för mig. Det känns som att knappar och hotkeys är a och o för att spela effektivt, något som återigen nybörjare faller på.

Testade Zeus en match och han kändes trevlig. Gillar hans abilities, men såg att han är rätt populär (och har dessutom en hög vinst-%) så det känns inte lika "unikt" att spela honom som att välja Meepo eller Chen. Meepo är dock så mentalt krävande, så kan vara skönt att ha en slapp karaktär att spela emellanåt. :) Men jag har MÅNGA hjältar att gå igenom innan jag bestämmer mig helt.


Helt galet att de där inte är default, visste jag inte om. Måste berätta för mina polare för jag tror dom spelar med default kontroller....

Alkro
2013-05-31, 22:16
Har spelat ett tag nu och tycker det blir roligare och roligare. Min favorithero är Slark och har haft ett par riktigt sjyssta games med 20+ kills och bara 1-2 deaths. Kör en hel del single draft också för att pröva på så mycket heroes som möjligt.

shut teh face
2013-06-01, 09:46
Jag la ungefär 5000 timmar på Dota 1, testat en match med dota 2 men det var samtidigt som jag höll på lägga ned spelandet.

Jag kunde spela alla heroes bra såklart men spelade helst inte carry, tycker det är tråkigt att farma hela tiden, gillar mer att köra support men främst semi-carry.

Snobbe
2013-06-01, 10:45
Har spelat ett tag nu och tycker det blir roligare och roligare. Min favorithero är Slark och har haft ett par riktigt sjyssta games med 20+ kills och bara 1-2 deaths. Kör en hel del single draft också för att pröva på så mycket heroes som möjligt.

Mm många som inte vet hurman ska spela mot Slark än.

Jag la ungefär 5000 timmar på Dota 1, testat en match med dota 2 men det var samtidigt som jag höll på lägga ned spelandet.

Jag kunde spela alla heroes bra såklart men spelade helst inte carry, tycker det är tråkigt att farma hela tiden, gillar mer att köra support men främst semi-carry.

Samma gillar ej hardcarry, men ganker/offlaner eller support är asroligt.

Woody R
2013-06-01, 10:51
Lirar rätt mycket dota, nickar Woody "Genova" Andersson.

tossefar
2013-06-01, 11:34
Jag la ungefär 5000 timmar på Dota 1, testat en match med dota 2 men det var samtidigt som jag höll på lägga ned spelandet.

Jag kunde spela alla heroes bra såklart men spelade helst inte carry, tycker det är tråkigt att farma hela tiden, gillar mer att köra support men främst semi-carry.

Klart du ska in och gibba! Jag ser din gamla polare ibland. Han är rätt bra på dataspel.

Alkro
2013-06-01, 19:54
http://i43.tinypic.com/2l8kcox.jpg

Här är ett härligt game med Slark i "normal" skill-level, härlig snwoballeffekt på den här hjälten :D Fick ett par ultra kills och rampage också under gamet.

shut teh face
2013-06-01, 20:01
Klart du ska in och gibba! Jag ser din gamla polare ibland. Han är rätt bra på dataspel.
Spelar han fortfarande Dota2? Vikken stekare alltså, som de inte räcker med cs. :P

Kanske får börja med dota igen då. :)
Är det samma heroes som 1an, några nya?

Snobbe
2013-06-01, 20:25
http://i43.tinypic.com/2l8kcox.jpg

Här är ett härligt game med Slark i "normal" skill-level, härlig snwoballeffekt på den här hjälten :D Fick ett par ultra kills och rampage också under gamet.

Testa gå orchid med honom, riktigt nice imo i publics.

Hur ser du om det är "normal" skillnivå?

Alkro
2013-06-01, 22:08
Testa gå orchid med honom, riktigt nice imo i publics.

Hur ser du om det är "normal" skillnivå?

Du klickar på "Watch" sen "Recent games" så söker du på ditt namn och lägger till filter för skill level, om det inte dyker upp något på high men på normal så är det normal.

Snobbe
2013-06-01, 22:11
Du klickar på "Watch" sen "Recent games" så söker du på ditt namn och lägger till filter för skill level, om det inte dyker upp något på high men på normal så är det normal.

ok tydligen är jag på very high. Tycker folk suger iaf?

JohPz
2013-06-01, 22:18
ok tydligen är jag på very high. Tycker folk suger iaf?

Med stor sannolikhet finns det olika skillbracket inom de 3 huvudsakliga nivåerna (Normal, High, Very High). Beroende på vilka jag stackar med så hamnar jag ibland med riktiga snören som borde vara i normal och ibland med pro players trots att allt är "Very High".

Alkro
2013-06-01, 22:27
ok tydligen är jag på very high. Tycker folk suger iaf?

Jag antar att sämre spelare kan hamna i "very high" om deras "search range" blir tillräckligt stor.

tossefar
2013-06-01, 23:47
Spelar han fortfarande Dota2? Vikken stekare alltså, som de inte räcker med cs. :P

Kanske får börja med dota igen då. :)
Är det samma heroes som 1an, några nya?

Inga nya hjältar, saknas fortfarande ett fåtal hjältar från dota1. Jag har nog spelat en 1600 games eller så nu, så nog duger spelet ;)

Alexton
2013-06-01, 23:51
Rejält bra spel, stör mig en aning på att de har med wc3 motorns delay när det gäller actions. Troligtvis en vanesak men det tar emot varje gång jag spelar.
Det är min enda negativa sak med spelet resten är överlägset de andra moba som finns där ute.

tossefar
2013-06-01, 23:54
Det finns ingen delay i spelet. Det finns en turnrate som gör att rörelser inte blir lika direkta, men de är inte som i wc3dota, där turnraten bara var en animation.

Visst, det kan finnas delay om man har en dålig uppkoppling, men vid allt under 50 ping är det delayfritt.

Alexton
2013-06-02, 00:04
Det finns ingen delay i spelet. Det finns en turnrate som gör att rörelser inte blir lika direkta, men de är inte som i wc3dota, där turnraten bara var en animation.

Visst, det kan finnas delay om man har en dålig uppkoppling, men vid allt under 50 ping är det delayfritt.

njea, sitter på en relativt stronk dator och 100/100 fiber, så då gissar jag att det är turnrate jag stör mig på. Spelat många timmar wc3dota och där känns det mer naturligt än det gör i dota2.

tossefar
2013-06-02, 00:09
njea, sitter på en relativt stronk dator och 100/100 fiber, så då gissar jag att det är turnrate jag stör mig på. Spelat många timmar wc3dota och där känns det mer naturligt än det gör i dota2.

Jag håller med, det krävs en del games innan det känns bra.

kaer
2013-06-10, 08:38
Har precis kommit igång med dota2, aka 10+ games =)
Har kört både dota och HoN innan så det mesta känns bekant.

Däremot tycker jag det var mycket 'runt om kring' som var bättre i HoN, hur information presenteras eller vad som finns tillgängligt, t ex på pick-screen.

En annan grej, i HoN så fick vi jämnt dunderstryk när jag spelade ihop med kompisar, men nu verkar vi klara oss riktigt bra. De som var dåliga på HoN verkar defenitivt ha höjt sig ett snäpp. Någon idé om hur det kommer sig?

Alkro
2013-06-10, 08:52
Har precis kommit igång med dota2, aka 10+ games =)
Har kört både dota och HoN innan så det mesta känns bekant.

Däremot tycker jag det var mycket 'runt om kring' som var bättre i HoN, hur information presenteras eller vad som finns tillgängligt, t ex på pick-screen.

En annan grej, i HoN så fick vi jämnt dunderstryk när jag spelade ihop med kompisar, men nu verkar vi klara oss riktigt bra. De som var dåliga på HoN verkar defenitivt ha höjt sig ett snäpp. Någon idé om hur det kommer sig?

Ni spelar väl förmodligen mot sämre spelare i Dota 2 eftersom du bara kört 10 games.

kaer
2013-06-10, 08:55
Ni spelar väl förmodligen mot sämre spelare i Dota 2 eftersom du bara kört 10 games.

Är väl iofs fullt rimligt gissar jag. Men i HoN låg ju ett par av mina kompisar vanligtvis runt 1000-1300 i ranking, ifall de 'sämsta' var med så var det garanterat en kväll med 9/10 förlustgames framför en =)

Juxta
2013-06-10, 08:56
Har man bara spelat 10 matcher är man i lägsta bracken. :)

kaer
2013-06-10, 09:11
Har man bara spelat 10 matcher är man i lägsta bracken. :)

Regleras det av den som är sämst/spelat minst? Några jag spelar med har ju kört betydligt mer.

Finns det någon slags statistik tillgänglig i dota2? Mest spelade heroes k/d vinst/förluster osv?

Juxta
2013-06-10, 09:17
Regleras det av den som är sämst/spelat minst? Några jag spelar med har ju kört betydligt mer.

Finns det någon slags statistik tillgänglig i dota2? Mest spelade heroes k/d vinst/förluster osv?

Vet inte hur mycket det spelar in procentuellt men jag vet att lirar jag med nån som precis börjat så spelar vi i lägsta bracken, oftast. Ibland hamnar vi i min bracket(normal/high) och då är det inte lätt för mina polare som precis börjat. Spelar jag dock med polare som spelar i Very High så hamnar vi i deras brack. Det är nog olika från match till match, beroende på hur många man är i gruppen också.

Sitter inte med spelet nu men det ska gå att se den statistiken.

JohPz
2013-06-10, 09:22
Regleras det av den som är sämst/spelat minst? Några jag spelar med har ju kört betydligt mer.

Finns det någon slags statistik tillgänglig i dota2? Mest spelade heroes k/d vinst/förluster osv?

www.dotabuff.com

Juxta
2013-06-10, 09:23
www.dotabuff.com

Stängde inte Valve av API-delen som gjorde att dotabuff kunde samla info?

JohPz
2013-06-10, 09:29
Stängde inte Valve av API-delen som gjorde att dotabuff kunde samla info?

Vad jag vet tog de bara bort ranking av players i brons, silver, guld, platinum, diamond etc eftersom det gav upphov till massa flaming. Allt annat verkar uppdateras som vanligt fortfarande.

Juxta
2013-06-10, 09:31
Vad jag vet tog de bara bort ranking av players i brons, silver, guld, platinum, diamond etc eftersom det gav upphov till massa flaming. Allt annat verkar uppdateras som vanligt fortfarande.

Ok, för jag vet att min sida slutade uppdatera helt och hållet när detta hände.

Nu kollade jag, och allt verkar uppdateras igen. Cool.

Snobbe
2013-06-10, 09:33
Stängde inte Valve av API-delen som gjorde att dotabuff kunde samla info?

Den är avstängd default men du kan ställa in den i din profil så du tillåter 3e parts ta info från den.

Angående turn raten så är det något man stör sig på i början, jag tycker iofs de känns bättre i dota2 än i 1an. Men kommer man från t.ex. hon så tar det ett tag att vänja sig.

Juxta
2013-06-10, 09:43
För övrigt är det plågsamt att ligga på 47.91% winrate... Kan jag inte bara få wins på de sista matcherna...

WilliamPersson1
2013-06-27, 12:20
Om ni är trötta på att spela med värdelösa ryssar så kan ni ju lägga till mig, WannaBROSCIENCEmutherfucker :)

kaer
2013-06-27, 12:31
Hur tycker ni man hanterar phantom lancer bäst? (att möta alltså).
Jag misstänker att många inte håller med, men jag tycker han är överjävligt bra.
Lätt att farma med, bra escape-mechanism, pushar bra, osv osv.
Gissar att han ligger rätt bra till i winrate.

Woody R
2013-06-27, 12:51
Hur tycker ni man hanterar phantom lancer bäst? (att möta alltså).
Jag misstänker att många inte håller med, men jag tycker han är överjävligt bra.
Lätt att farma med, bra escape-mechanism, pushar bra, osv osv.
Gissar att han ligger rätt bra till i winrate.

Gem!

Juxta
2013-06-27, 13:43
Hur tycker ni man hanterar phantom lancer bäst? (att möta alltså).
Jag misstänker att många inte håller med, men jag tycker han är överjävligt bra.
Lätt att farma med, bra escape-mechanism, pushar bra, osv osv.
Gissar att han ligger rätt bra till i winrate.

Outworld Destroyer.
En stabil taktik är ju också att aldrig låta han farma obehindrat.

High1ander
2013-06-27, 15:26
PL är riktigt jobbigt att möta i random draft om det inte finns bra counters i poolen.

PL kräver dock lite farm och levels innan han blir OP, så gäller bara att ganka honom early, och en sak folk inte gör public är köpa dust eller sentries tills de själva dött 5-6 gånger, vilket då är för sent.

Dark Seer och Axe funkar bra i början mot hans push och illusions, men så fort PL får diffusal så äger han Axe.

tp_88
2013-06-27, 16:21
Jag fick för mig att börja spela HoN igen för någon dag sedan, men det var dåligt med servrar så jag tänkte testa Dota 2 istället, hade en invite liggande. Tankade hem det på Steam och öppnade, såg ut som något halvgammalt spel och campaign-läge. Har inte orkat kolla mer sen, men... vad gjorde jag för fel? :D

kaer
2013-06-27, 16:25
Jag fick för mig att börja spela HoN igen för någon dag sedan, men det var dåligt med servrar så jag tänkte testa Dota 2 istället, hade en invite liggande. Tankade hem det på Steam och öppnade, såg ut som något halvgammalt spel och campaign-läge. Har inte orkat kolla mer sen, men... vad gjorde jag för fel? :D

Startade ngn tutorial gissar jag. Finns en med dragon knight, är väl bara klicka sig förbi har jag för mig.

kaer
2013-07-02, 10:40
När jag spelar med kompisar (all pick) har vi ruskigt svårt att få ihop en vettig lineup.

Har ni lite förslag på bra/enkla team? Vi tar välldigt sällan hansyn till counters...
Men skulle vara bra att ha lite färdiga alternativ så kan man bara säga i skype vilket team vi kör så blir det inte så mycket problem i picking...

Alexton
2013-07-02, 11:05
När jag spelar med kompisar (all pick) har vi ruskigt svårt att få ihop en vettig lineup.

Har ni lite förslag på bra/enkla team? Vi tar välldigt sällan hansyn till counters...
Men skulle vara bra att ha lite färdiga alternativ så kan man bara säga i skype vilket team vi kör så blir det inte så mycket problem i picking...

Det beror väl delvis på vilken slags lineup ni kör ?

Brukar själv bli 1 support, 2 carry varav en är late game och den andra blommar mid/ early late. 2 st cc/early-mid hjältar-

tossefar
2013-07-02, 11:09
När jag spelar med kompisar (all pick) har vi ruskigt svårt att få ihop en vettig lineup.

Har ni lite förslag på bra/enkla team? Vi tar välldigt sällan hansyn till counters...
Men skulle vara bra att ha lite färdiga alternativ så kan man bara säga i skype vilket team vi kör så blir det inte så mycket problem i picking...

Har man möjlighet att få precis vad man vill så blir spelet inte så svårt!

Kör naix+sd+nyx i shortlane, puck mid och clockwerk offlane.
Eller gyro+sd+nyx shortlane, magnus mid och darkseer offlane.

Bry er inte om counters. Det är inte relevant förrän en nivå där picks är lika viktigt som spelförmåga. Och jag gissar att ni har väldigt långt kvar dit!

shut teh face
2013-07-04, 21:55
Vad heter ni på steam? Tänkte börja med lite Dota2 men har ingen lust med alla ryssar.

Jag heter stf

JohPz
2013-07-12, 22:21
Legenden Drayich knepade just ihop en tribute-sång till Sveriges stora hopp och Dota-hjälte:

?v=eDmZRDxQKEs

Pahwn
2013-07-13, 12:36
När jag spelar med kompisar (all pick) har vi ruskigt svårt att få ihop en vettig lineup.

Har ni lite förslag på bra/enkla team? Vi tar välldigt sällan hansyn till counters...
Men skulle vara bra att ha lite färdiga alternativ så kan man bara säga i skype vilket team vi kör så blir det inte så mycket problem i picking...

Har ni en duktig prophet i eran lineup så kör prophet solo lane, PL/SD/Crix trilane och sen puck mitten.

Juxta
2013-08-05, 11:12
Någon här som använt dota2lounge?

Juxta
2013-08-05, 11:38
Lyckades klura ut varför jag bara fick mitt item tillbaka och inget mer.


I vilket fall. Jag är besviken på att denna tråd inte rör sig mer just nu. Svenska Alliance krossar. Dom har just nu 12 vinster och 0 förluster! Heja heja!

kaer
2013-08-05, 11:48
Lyckades klura ut varför jag bara fick mitt item tillbaka och inget mer.


I vilket fall. Jag är besviken på att denna tråd inte rör sig mer just nu. Svenska Alliance krossar. Dom har just nu 12 vinster och 0 förluster! Heja heja!

Såg mina första casts igår, efter att en kompis hypat någon svensk kommentator, kan inte säga att jag blev rätt besviken. Det var så dåligt så det var genant. Vetifan om jag orkar ta mig igenom fler casts :-(

Fast ibland känner man ju att man borde gå ner till 80% arbetstid så man hinner med att följa med i gamingscenen (iofs mest SC2).

Juxta
2013-08-05, 11:54
Såg mina första casts igår, efter att en kompis hypat någon svensk kommentator, kan inte säga att jag blev rätt besviken. Det var så dåligt så det var genant. Vetifan om jag orkar ta mig igenom fler casts :-(

Fast ibland känner man ju att man borde gå ner till 80% arbetstid så man hinner med att följa med i gamingscenen (iofs mest SC2).

Har inte kollat på någon svensk cast än, kollar bara ingame och väljer den engelska kommentatorn. Hittills har jag inte varit besviken.

kaer
2013-08-05, 11:59
Har inte kollat på någon svensk cast än, kollar bara ingame och väljer den engelska kommentatorn. Hittills har jag inte varit besviken.

Ok, det här var på joindota.com, men tror jag ska ge det ngn chans till.
Var Rattlesnake vs alliance hursomhelst.

Blaine
2013-08-05, 13:08
Japp, Alliance ser ruskigt starka ut just nu i gruppmatcherna. Det enda laget som är obesegrat. Na'Vi förlorade sina två första matcher men har vunnit resten, så de är också i princip lika farliga som Alliance.

Är lite besviken på de asiatiska lagen. iG är mina favoriter och de har inte levererat som jag trodde; de är ju trots allt förra årets vinnare. Men de asiatiska lagen har grymma toppar när de väl spelar bra, så får de en bra match så kan de till och med slå Alliance (iG var faktiskt nära).

En final mellan Alliance och Na'Vi känns annars väntad framöver – och rimlig – om brackets tillåter.

kaer
2013-08-05, 13:12
Ni som följer det där, posta gärna om ni ser ngn match man inte få missa.

Blaine
2013-08-05, 13:18
Ni som följer det där, posta gärna om ni ser ngn match man inte få missa.

Det som jag tycker är lite dåligt är att det spelas så många matcher samtidigt. När gruppmatcherna väl drar igång på kvällen (nu är det dag tre) så spelas fyra matcher samtidigt. Man försöker att hålla koll på vad som händer i så många som möjligt. Det brukar sluta med att man kollar på "de bästa lagen mot varandra", men alla lag är ju grymt bra i grund och botten så alla matcher har säkert något du kan tilltalas av.

Jämna matcher som är fram och tillbaka är alltid trevliga, men även en "överkörning" kan vara sevärd, för att då faktiskt se hur sjukt bra vissa lag är när de får ett snabbt övertag och utför strategier med grymma comps på rätt sätt.

Juxta
2013-08-05, 13:44
Japp, Alliance ser ruskigt starka ut just nu i gruppmatcherna. Det enda laget som är obesegrat. Na'Vi förlorade sina två första matcher men har vunnit resten, så de är också i princip lika farliga som Alliance.

Är lite besviken på de asiatiska lagen. iG är mina favoriter och de har inte levererat som jag trodde; de är ju trots allt förra årets vinnare. Men de asiatiska lagen har grymma toppar när de väl spelar bra, så får de en bra match så kan de till och med slå Alliance (iG var faktiskt nära).

En final mellan Alliance och Na'Vi känns annars väntad framöver – och rimlig – om brackets tillåter.

Yes, ser fram emot A och Navi! Jag tänker betta items på Alliance hela vägen. :)

Ni som följer det där, posta gärna om ni ser ngn match man inte få missa.

Precis som Blaine säger så lite trist att det körs så mycket samtidigt men jag förstår att tiden pressar lite.
Annars kan du gå in på denna länk: http://www.gosugamers.net/dota2 och kolla till höger. Där står det om hur många timmar matcherna spelas. Kolla på Alliances matcher, det är ju vårt svenska hopp. :)

Juxta
2013-08-07, 08:48
Haha..

http://www.youtube.com/watch?v=9sSbC4P2KV4&feature=youtu.be&t=2m22s

Blaine
2013-08-07, 12:58
Haha..

http://www.youtube.com/watch?v=9sSbC4P2KV4&feature=youtu.be&t=2m22s

Satan har ett ansikte!

Forqie
2013-08-07, 13:38
Är det någon här som känner att Dota är aningen svårare att tyda vid teamfighter än t.ex. HoN? Det kanske är för att jag spelat mer HoN totalt, men jag känner att effekterna i Dota överlappar varandra på ett kluddigt sätt. Om någon känner igen sig, har det gett med sig efter man spelat/sett tillräckligt?

Snobbe
2013-08-07, 14:08
Är det någon här som känner att Dota är aningen svårare att tyda vid teamfighter än t.ex. HoN? Det kanske är för att jag spelat mer HoN totalt, men jag känner att effekterna i Dota överlappar varandra på ett kluddigt sätt. Om någon känner igen sig, har det gett med sig efter man spelat/sett tillräckligt?

Jag e tvärtom, jag har spelat både hon och dota rätt mycket. Ser mycket lättare vad som händer i Dota2, men sen har jag spelat det i snart 2 år.

Yes, ser fram emot A och Navi! Jag tänker betta items på Alliance hela vägen. :)



Precis som Blaine säger så lite trist att det körs så mycket samtidigt men jag förstår att tiden pressar lite.
Annars kan du gå in på denna länk: http://www.gosugamers.net/dota2 och kolla till höger. Där står det om hur många timmar matcherna spelas. Kolla på Alliances matcher, det är ju vårt svenska hopp. :)


Nu i mainevent så är det ju bara en match igång hela tiden så det kommer bli nice. Om folk inte vet så är det på kvällarna 21 och framåt som allt kommer hända nu fram tills på måndag morgon då finalerna avgörs.

Juxta
2013-08-07, 14:10
Nu i mainevent så är det ju bara en match igång hela tiden så det kommer bli nice. Om folk inte vet så är det på kvällarna 21 och framåt som allt kommer hända nu fram tills på måndag morgon då finalerna avgörs.

Sjukt jobbigt för oss svenskar att finalen är måndag morgon...

Woody R
2013-08-07, 14:55
Någom som har något roligt de vill tradea?

ign: Dreamerbulk

Blaine
2013-08-07, 21:03
Det har börjat. GRYM production value på eventet. Mäktigt när Gabe Newell klev upp på scenen som en mytologisk figur. Hade inte varit fel att vara där på plats.

Dota 2 har i skrivande stund 330 000+ tittare på Twitch.

dupper
2013-08-07, 21:07
Det har börjat. GRYM production value på eventet. Mäktigt när Gabe Newell klev upp på scenen som en mytologisk figur. Hade inte varit fel att vara där på plats.

Dota 2 har i skrivande stund 330 000+ tittare på Twitch.

Synd att streamen har lite lagg från deras sida dock.

Ser fram emot ett bra slutspel, och hoppas på Alliance som segrare till slut. De känns fruktansvärt stabila, hotades bara av TongFu egentligen. (Som sedan famlade bort vinsten)

Nordenator
2013-08-07, 21:25
Går det att få till så att man får commentary i spelklienten?

Blaine
2013-08-07, 21:46
Orange vann precis över Na'Vi i första matchen. Oväntat, men samtidigt rätt så kul!

Går det att få till så att man får commentary i spelklienten?

Ja. Jag kollar matcherna genom spelet, då kan jag själv välja vad jag vill se men samtidigt ha kommentatorer med mig i bakgrunden.

Donner
2013-08-07, 22:55
Var kan man titta på detta?

nvm hittade :)

JohPz
2013-08-08, 02:29
Suttit 7 pers o vrålat framför streamen fram tills nu och samma sak kommer hända varje kväll :D Helt underbart!

In Loda we trust

Juxta
2013-08-08, 08:28
Någom som har något roligt de vill tradea?

ign: Dreamerbulk

Jag har Vengeful Sprits immortal item, byter gärna mot Kunkkas immortal item.

Kauppi
2013-08-08, 08:57
Aldrig fattat vad man ska ha alla dessa items till? Förklara någon tack.

Juxta
2013-08-08, 09:03
Aldrig fattat vad man ska ha alla dessa items till? Förklara någon tack.

Det är bara rent kosmetiskt. Lite som att köpa nya kläder till sin Barbie-docka.

kaer
2013-08-08, 09:09
Sjukt irriterande att det var knas med Dota network mm igårkväll.
Hade precis fått in en kompis som vi spelat mycket HoN med att prova Dota2 och så är det första han får se den där skiten.

Löpsko
2013-08-08, 09:16
DOTA!

Sveriges nya nationalsport

Juxta
2013-08-08, 09:49
Alliance vs LGD om 10 timmar. Då jävlar får ni heja på. :)

Kauppi
2013-08-08, 10:50
Alliance vs LGD om 10 timmar. Då jävlar får ni heja på. :)

Dvs 21.00 svensk tid?
På twitch då antar jag(?).

Juxta
2013-08-08, 10:55
Dvs 21.00 svensk tid?
På twitch då antar jag(?).

Kl 21.00 japp.
Jag föredrar att titta ingame. Finns bra kommentatorer där.

Kauppi
2013-08-08, 22:08
Fy tusingen vilket bra game 1! Akke är ju bara för grym! S4 på clock med, oj oj oj...

Blaine
2013-08-08, 23:09
Snuskigt bra match (den första). Det skilde väl en 2-3 sekunder från att LGD tog första matchen. Kan inte vara helt lätt att spela en till match efter det.

Löpsko
2013-08-08, 23:16
Den sista matchen var nog det bästa jag sätt från Alliance. De stängde ner Loda helt och 3-lane gick åt helvete.

LGD går mot mid tornet och har ett stort övertag, Naga song.... Puck poff poff, matchbild helt förändrad och GG.. Sjukt...

Forqie
2013-08-08, 23:17
första gamet var en av de bästa på länge. Det andra gamet vände lite oväntat faktiskt.

Forqie
2013-08-09, 01:57
Avslutet av helt sjukt...

Blaine
2013-08-09, 01:59
Längsta matchen i Dota 2-historien. Ska jag vara stolt över att jag såg hela matchen?

… Och nu står det 1-1; dags för nästa match!

JohPz
2013-08-09, 02:25
Längsta matchen i Dota 2-historien. Ska jag vara stolt över att jag såg hela matchen?

… Och nu står det 1-1; dags för nästa match!

Usch va hemskt det var... fick ju ångest i perioder av att kolla på eländet. Men har man kollat 60 min måste man ju se klart, kan ju inte va mycket kvar... trodde man.

Juxta
2013-08-09, 08:47
Någon som vet en repris på A vs LGD med kommentatorer? Det jag hittar är skitdåligt.

Avtrubbad
2013-08-09, 09:06
Kollat dom som finns här ?

http://www.youtube.com/user/dota2/videos?shelf_index=3&view=0&sort=dd

Juxta
2013-08-09, 09:08
Kollat dom som finns här ?

http://www.youtube.com/user/dota2/videos?shelf_index=3&view=0&sort=dd

Ah perfekt! Den jag hittade på YT var inte färdigkodad riktigt. Tack Avtrubbad!

kaer
2013-08-09, 09:12
Har knappt spelat med randoms tidigare utan alltid med 2-3 kompisar och tyckt att Dota2 har verkat rätt befriat ifrån klientelet som överbefolkar HoN och ännu mer gamla Dota.
Så igår tänkte jag smyga på ett game själv, det kommer aldrig att upprepas...

Juxta
2013-08-09, 10:20
Haha oh fyyyyfan! De sista sekunderna! Grym match.

Har knappt spelat med randoms tidigare utan alltid med 2-3 kompisar och tyckt att Dota2 har verkat rätt befriat ifrån klientelet som överbefolkar HoN och ännu mer gamla Dota.
Så igår tänkte jag smyga på ett game själv, det kommer aldrig att upprepas...

Hehe, det är sånt man får leva med. Det blir bättre desto högre bracket man hamnar i.

Tomten
2013-08-09, 10:22
Har knappt spelat med randoms tidigare utan alltid med 2-3 kompisar och tyckt att Dota2 har verkat rätt befriat ifrån klientelet som överbefolkar HoN och ännu mer gamla Dota.
Så igår tänkte jag smyga på ett game själv, det kommer aldrig att upprepas...

Ju mer du kommer upp dig i rating desto fler såna spelare stöter du på. Det spelar som ingen roll om du spelar bra, dåligt eller hyffsat heller. Det finns alltid någon som har någonting emot dig.

kaer
2013-08-09, 11:06
Ju mer du kommer upp dig i rating desto fler såna spelare stöter du på. Det spelar som ingen roll om du spelar bra, dåligt eller hyffsat heller. Det finns alltid någon som har någonting emot dig.

Ajdå, trodde att folk blev vettigare ju bättre dem är :-(
Men men, blir till att inte spela solo, tycker ändå knappt det är kul när inte någon kompis är online.
Fredag idag, hade ju varit grymt med ett par timmar skype och Dota2 samtidigt som man tar ett par kalla =)
Fast ibland har sambon idéer om att det inte är en optimal fredagskväll =)

tossefar
2013-08-09, 11:18
Ju mer du kommer upp dig i rating desto fler såna spelare stöter du på. Det spelar som ingen roll om du spelar bra, dåligt eller hyffsat heller. Det finns alltid någon som har någonting emot dig.

Nä, stämmer inte. Spelar man på högre nivåer så är det mycket bättre. Spelar man själv bra så vinner man mer än vad man förlorar, sett över längre tid. Visst kan man ha 10 games i rad där man tycker att alla andra är skitdåliga, men på lång sikt så jämnar det ut sig.