handdator

Visa fullständig version : Behöver hjälp.....


polat
2011-08-02, 13:50
tja jag är en kille på 17 år väldigt smal & kör med whey-100 för att bli lite störe. jag har ett stort problem. varje gång jag behöver beställa protein pulver så blir det alltid alltid ett stort bråk hemma.
Min pappa skriker och säger att protein pulver är bara en massa skit och morsan tror så klart att det han säger stämmer så det ledar till att jag inte får protein.

jag behöver hjälp på hur jag ska förklara för mina föräldrar att whey-100 inte är något anabol skit som dom tror.

Mental
2011-08-02, 13:51
Du behöver även nya glasögon.

Eira
2011-08-02, 13:53
http://www.body.se/artiklar/kost/20050930/vassle-mjolkindustrins-gava-till-manniskorna/?page=1

Säg åt dom att läsa på innan dom kritiserar mjölk.

Ronn
2011-08-02, 13:53
Istället för att argumentera med dina föräldrar så kan du ju bara äta mer mat istället? Protein får du i kött, mjölk, kvarg, ost, nötter, ja take your pick.

Akerhage
2011-08-02, 13:54
Du får väl ta med dem in till en life/hälsobutik. Då kanske de fattar att det inte är något knas du köper från internet bara hux flux. Väldigt ovetande föräldrar. Jobbigt läge. Men be dem följa med dig, så kan de själva få prata med de som står i hälsoaffären. Sen köper du nödvändigtvis inte ditt protein just där, för det är antagligen mycket dyrare. Men då kanske de fattar att det är bra grejer...good luck!

polat
2011-08-02, 14:00
Istället för att argumentera med dina föräldrar så kan du ju bara äta mer mat istället? Protein får du i kött, mjölk, kvarg, ost, nötter, ja take your pick.
Förstår vad du menar. men det är så skönt efter en hård träning att dricka en shake, plus att det blir som en driv kraft att gå tillbackas till gymmet nästa gång :)

beckman88
2011-08-02, 14:02
Tror itne att whey kommer att hjälpa dig om du vill bli störe.

Mental
2011-08-02, 14:02
Förstår vad du menar. men det är så skönt efter en hård träning att dricka en shake, plus att det blir som en driv kraft att gå tillbackas till gymmet nästa gång :)

Så det som motiverar dig till att träna är att du får dricka en proteindrink efteråt? Den var ny i min bok :D

Om det leder till en konflikt hemma skulle jag försöka undvika det tills jag flyttade hemifrån. Kör på med proteinrika livsmedel och hård träning tills du bor själv.

Jockefoten
2011-08-02, 14:03
Jag kan fixa protte till dig bakom någon gränd ifall du vill. Men du får gömma det på nåt vettigt stället (typ kalsongerna) och om någon kommer på dig när du är på en protein-kur så är det bäst att du inte nämner mitt namn!

Jag tar 250kr/kg.
Nästan 100% rent protein.
Cash up front!

polat
2011-08-02, 14:04
Så det som motiverar dig till att träna är att du får dricka en proteindrink efteråt? Den var ny i min bok :D

Om det leder till en konflikt hemma skulle jag försöka undvika det tills jag flyttade hemifrån. Kör på med proteinrika livsmedel och hård träning tills du bor själv.
du har nog rätt, tack för svaren :)

polat
2011-08-02, 14:06
Jag kan fixa protte till dig bakom någon gränd ifall du vill. Men du får gömma det på nåt vettigt stället (typ kalsongerna) och om någon kommer på dig när du är på en protein-kur så är det bäst att du inte nämner mitt namn!

Jag tar 250kr/kg.
Nästan 100% rent protein.
Cash up front!
haha låter som du säljer anabola, :s

Snobbe
2011-08-02, 14:43
du har nog rätt, tack för svaren :)

Istället för att dra i dig din proteinshake så kan du be morsan om en blender och massa kycklingfilé så efter ditt härliga gympass så drar du ner 1kg kycklingfilé med 2 liter vatten och blendar så kan du hälla i dig det istället.

Lychgate
2011-08-02, 14:57
Good ol' days med "DAT DÄRINGA PULVRET!". Tror morsan skulle få hjärtinfarkt om man dragit hem EAA och nån PWO med halvgalen titel, typ Crack på den tiden.

ceejay
2011-08-02, 14:58
be dom läsa denna tråd

beckman88
2011-08-02, 15:32
Good ol' days med "DAT DÄRINGA PULVRET!". Tror morsan skulle få hjärtinfarkt om man dragit hem EAA och nån PWO med halvgalen titel, typ Crack på den tiden.

Det gör inte det hela bättre att vissa märken har tex Jay cutler på framsidan :smash:

Loke
2011-08-02, 16:03
Svep en liter lättmjölk efter träningen istället. Det är i princip lika effektivt som en gainer (och i stora drag samma sak också för den delen) och har du tur betalar morsan. Jag tycker dessutom det är mycket smidigare, inte mixande och skit, bara ta ur kylen och svepa.

Och generellt för viktökning så får du lära dig att äta mer. Morsan betalar ju, så det är bara att trycka ner.

Larsson85
2011-08-02, 16:05
Varför är det viktigt vad dina föräldrar tycker, är det dom som betalar? I så fall är det dom som bestämmer. Annars är det väl bara att beställa utan att blanda in dom. Ät ditt pulver och käfta inte emot. Det är svårt att skrika på någon som inte ger respons.

polat
2011-08-02, 18:56
http://www.body.se/artiklar/kost/20050930/vassle-mjolkindustrins-gava-till-manniskorna/?page=1

Säg åt dom att läsa på innan dom kritiserar mjölk.
Tack för den underbara länken :) :D

Kwon
2011-08-02, 19:06
tja jag är en kille på 17 år väldigt smal & kör med whey-100 för att bli lite störe. jag har ett stort problem. varje gång jag behöver beställa protein pulver så blir det alltid alltid ett stort bråk hemma.
Min pappa skriker och säger att protein pulver är bara en massa skit och morsan tror så klart att det han säger stämmer så det ledar till att jag inte får protein.

jag behöver hjälp på hur jag ska förklara för mina föräldrar att whey-100 inte är något anabol skit som dom tror.

Be dina föräldrar komma till forumet och läsa lite. Först och främst din far.

Kan de använda datorer?

Scratch89
2011-08-02, 19:27
Jag skulle svälja stoltheten och dricka mjölk eller något istället. Orka borka; om du nu är så smal får du i dig både mer kalorier och protein av en liter mjölk än av en portion vassleprotein.