handdator

Visa fullständig version : Resultat av 1 års träning


legoknekten
2011-08-02, 12:59
Målet var att gå upp i vikt främst..
det blir svårt att bedöma bilderna då dom är tagna ur en ovanlig vinkel men tycker det är ganska roligt att det är samma ställe :)
nu - 189cm, 88kg

då (16 aug 2010 ) - 189cm, 72kg

16 aug 2010
http://i51.tinypic.com/313t7d3.jpg


1 aug 2011
http://i51.tinypic.com/1sjo21.jpg

powderdog
2011-08-02, 13:19
Hur har du tränat? Tycker att din viktuppgång kunde varit betydligt mer kvalitativ, men du hade ju som mål att gå upp i vikt, och det har du ju lyckats med.

Jag tycker dock att du ska ta det lite lugnt med viktuppgången nu.

Lycka till

MVH

Maysan
2011-08-02, 13:20
Är det en tatuering du har på bild 1? Vad hände med den på bild 2?

Bra jobbat men du hade fått mer ut av det om du bulkat, deffat och bulkat osv i ett år. på bilden så ser det ut som att du levt livet + tränat på gym ett antal ggr i veckan.

:thumbup:

MvH
Maysan

Maysan
2011-08-02, 13:25
Och ett tips är att inte hamna i någon sorts svacka så du äter lika mkt som du gör nu. Dra ner lite mer på kcal/dagen eller träna mera. I längden så kommer du gå en mer vältränad kropp.

Jag gjorde samma sak som dig förut. var rätt så smal när jag började 1:an på gymnasiet, jag tränade och drack (Whey gainer för ofta). Gick upp i vikt men hamna i en svacka. Svårt att ta sig ut men tog mig ur tillslut.

1. Träna hårt
2. Ät mindre kcal


Bra jobbat ännu en gång! ;)

beckman88
2011-08-02, 14:09
Fattar inte.... är det en jättegnuggis på bild nr 1?

polat
2011-08-02, 14:12
Inte för att vara taskig eller nåt, men för att vara ett års träning är det där inte det minsta imponerande.....

PetterHultin
2011-08-02, 15:12
Håller med polat, det ser inte ut som att du har tränat alls? Bara käkat på donken 3 ggr extra i veckan. Hur mycket tränar du nu? Och vad följer du för schema?

Gald
2011-08-02, 17:24
Om målet endast var att gå upp i vikt så har du väl lyckas, grattis men jag antar att du ville gå upp i muskler också? Tyvärr ser jag inte en imponerande muskeluppgång och jag tycker du bör se över din träning samt kost.

Ondskapelsen
2011-08-02, 20:40
Gnuggtatuering?

legoknekten
2011-08-02, 21:28
tycker inte riktigt bilden ger ett rättvist resultat, har ökat markant mycket mer än det som syns på bilden.. ska ta en mer rättvis bild tänkte jag.


Hur har du tränat? Tycker att din viktuppgång kunde varit betydligt mer kvalitativ, men du hade ju som mål att gå upp i vikt, och det har du ju lyckats med.

Jag tycker dock att du ska ta det lite lugnt med viktuppgången nu.

Lycka till

MVH

Hej! jo jag har som mål att stanna runt 85kg

Är det en tatuering du har på bild 1? Vad hände med den på bild 2?

Bra jobbat men du hade fått mer ut av det om du bulkat, deffat och bulkat osv i ett år. på bilden så ser det ut som att du levt livet + tränat på gym ett antal ggr i veckan.

:thumbup:

MvH
Maysan
det är en photoshoppad tatuering :)

Och ett tips är att inte hamna i någon sorts svacka så du äter lika mkt som du gör nu. Dra ner lite mer på kcal/dagen eller träna mera. I längden så kommer du gå en mer vältränad kropp.

Jag gjorde samma sak som dig förut. var rätt så smal när jag började 1:an på gymnasiet, jag tränade och drack (Whey gainer för ofta). Gick upp i vikt men hamna i en svacka. Svårt att ta sig ut men tog mig ur tillslut.

1. Träna hårt
2. Ät mindre kcal


Bra jobbat ännu en gång! ;)

Fattar inte.... är det en jättegnuggis på bild nr 1?
det är photoshoppad tatuering

Håller med polat, det ser inte ut som att du har tränat alls? Bara käkat på donken 3 ggr extra i veckan. Hur mycket tränar du nu? Och vad följer du för schema?
hej, just nu kör jag ungefär 3 ggr i veckan.. har nyss börjat med basövningar för ca 2veckor sedan körde bara maskiner innan..

Om målet endast var att gå upp i vikt så har du väl lyckas, grattis men jag antar att du ville gå upp i muskler också? Tyvärr ser jag inte en imponerande muskeluppgång och jag tycker du bör se över din träning samt kost.
kosten har varit bra det vet jag men träningen skulle kunnat vara bättre men det tar jag tag i nu.. kan säga att jag blivit större än vad som syns enligt andra etc.

Gnuggtatuering?

photoshopp :)

vicarious
2011-08-02, 22:04
Ok Clabben då vet vi hur du utvecklats, vad det har att göra med hans utveckling vet jag dock inte.

Skryta lite måste man ju få göra :naughty:

legoknekten
2011-08-02, 22:13
Nice resultat klabbe

legoknekten
2011-08-02, 22:15
Har ju heller inte kört några basövningar utan maskiner 95% av tiden. Börjat med dem för 2-3 veckor sedan.. får bättre resultat ska ta det lugnt med viktuppgången nu! Men är verkligen inte fet.

Fru_Flisa
2011-08-02, 22:23
Har ju heller inte kört några basövningar utan maskiner 95% av tiden. Börjat med dem för 2-3 veckor sedan.. får bättre resultat ska ta det lugnt med viktuppgången nu! Men är verkligen inte fet.

Jag tycker trots allt att du har finare fysik nu än på tidigare bild :)
Träna med maskiner eller fria vikter behöver inte göra så stor skillnad om inte det ena upplägget är värdelöst i sig, det är med kosten som du styr hur du ska se ut.

Maysan
2011-08-02, 22:40
Håller med Fru_Flisa, du bör starta med fria vikter. Ger helt klart bättre resultat. Lägg upp ett antal övningar/dag. Träna 5-6ggr/veckan (endast om du inte har typ lagsport eller liknande).

Ät healthy och du kommer bli en :bpump:

Sniggel
2011-08-02, 22:44
Tycker det ser ut att vara fina ökningar. Vadå inte kvalitativa?

apagul
2011-08-02, 23:03
Hur stora ökningar är det vi pratar om här rent viktmässigt?

Första året brukar gå snabbt, min egen "träningsdagbok" om du vill jämföra:

Studsmattebilden: fotbollsspelare/friidrottare, inte debuterat ett gym än, 14 år gammal.
Handduksbilden: tränat i ca 1 år på gym, 16 år gammal.
Tricepsbilden: Tränat 4 år på gym, 19 år gammal.

Rekord i OT?

Ponitus
2011-08-02, 23:24
nvm.

legoknekten
2011-08-02, 23:40
Jag tycker trots allt att du har finare fysik nu än på tidigare bild :)
Träna med maskiner eller fria vikter behöver inte göra så stor skillnad om inte det ena upplägget är värdelöst i sig, det är med kosten som du styr hur du ska se ut.

jag har kört bra kost då jag bott själv i 11 månader, bor hemma sen 1 månad tillbaka.. körde kost följande typ för att gå upp i vikt

frukost: 2 bananer, 2dl havregryn, 250g kvarg..
lunch : skolan, mycket
kommer hem : hembakat nyttigt bröd, många skivor
middag : alltid 300-400g av kyckling eller köttfärs alternativt 200g lax med potatis eller ris.
kvällsmål, samma som frukost..

Det ser ju inte så mycket ut men jag har då gått upp 16kg på det.

Håller med Fru_Flisa, du bör starta med fria vikter. Ger helt klart bättre resultat. Lägg upp ett antal övningar/dag. Träna 5-6ggr/veckan (endast om du inte har typ lagsport eller liknande).

Ät healthy och du kommer bli en :bpump:

Jag har börjat med fria vikter för 2-3 veckor sedan :) tack

Tycker det ser ut att vara fina ökningar. Vadå inte kvalitativa?
tackar.. kommer lägga upp 16 aug bild också för har en då jag var helt avslappnad där 2010 helkropp

här kommer några till bilder, är inte bäst på att ta bilder direkt som ni kanske märker.

http://i53.tinypic.com/s4s02w.jpg
72kg

http://i54.tinypic.com/hulglz.jpg
ca 80kg
http://i53.tinypic.com/2vdiqvp.jpg
rygg
http://i55.tinypic.com/16136h.jpg

Maysan
2011-08-03, 00:39
Dra ner lite på frullen (kanske räcker med 1-2 DL gröt och en banan), skippa kvargen. Ta det som kvällsmål istället + grönt te eller liknande.

Ät broccoli eller annan sorts sallad till middagen.

Ps: Undvik bröd överhuvudtaget, visst 1-3 skivor bröd om dagen funkar men inte fler än så. Ät dig mätt vid lunchen (tips är att göra fluff lite då och då, det mättar något sjukt).

Undvik all extra kcal! :)

Jag väger runt 89-90kg just nu och äter mindre än vad du gör :P

Maysan
2011-08-03, 00:42
Btw så har du döljt ansiktet på alla bilder, men om man kollar på din ryggbild ( http://i55.tinypic.com/16136h.jpg ) så ser man ditt face bro :P .... i spegeln :D

KaptenKnäsvag
2011-08-03, 04:27
Ingen av jämförelsebilderna har varit i samma pose, svårt att jämföra då :P

REDaction
2011-08-03, 08:10
Självklart ser man skillnad men jag skulle råda dig att ta det lite lugnare med viktökningen nu.. Du har inte lagt på dig massor med fett men man tror ofta att det är mer muskler under fettet än vad det egentligen är också. Ha tålamod och kör hårt!

Nykropp
2011-08-03, 08:34
Har ju heller inte kört några basövningar utan maskiner 95% av tiden. Börjat med dem för 2-3 veckor sedan.. får bättre resultat ska ta det lugnt med viktuppgången nu! Men är verkligen inte fet.

Vad har detta med saken att göra? Kan man inte bygga muskler i maskiner? ;)

Spinkis
2011-08-03, 09:08
Ser mycket bättre ut där än första bilden, vi får hoppas att det är närmare sanningen! :thumbup:

Jokester
2011-08-03, 11:03
Vad har detta med saken att göra? Kan man inte bygga muskler i maskiner? ;)

Klart man kan, men många tycker fria vikter och basövningar är effektivare. Upplever samma sak själv, blev stor skillnad för mig i både styrka och muskulatur när jag gick över till fria vikter. Ben, axlar, bröst och armar var som natt och dag.

Nykropp
2011-08-03, 12:12
Klart man kan, men många tycker fria vikter och basövningar är effektivare. Upplever samma sak själv, blev stor skillnad för mig i både styrka och muskulatur när jag gick över till fria vikter. Ben, axlar, bröst och armar var som natt och dag.

Jo det är klart. Men det lät lite som det var en ursäkt till dålig utveckling. Tror nog att man om man fläskar ordentligt på maskiner som nybörjare också får fart på grejjerna. Men givetvis är det skönare med fria. :)

krellik
2011-08-03, 12:20
Var fan är allt fett som alla nojjar om? Kanske hade sett annorlunda på saken när jag var 16 men jag vete fan, killen är ju fortfarande smal.

Nog hade 3 dagar i veckan av progresivt tränande med skivstänger i ett solidt år kunnat ge ännu mer skillnad men det är ju fortfarande en bra skillnad så ingen anledning att gnälla, vad man gjorde förra året är ju inte lika intressant som vad man gör året som kommer. :)

dennipavlovic
2011-08-03, 12:51
Hur stora ökningar är det vi pratar om här rent viktmässigt?

Första året brukar gå snabbt, min egen "träningsdagbok" om du vill jämföra:

Studsmattebilden: fotbollsspelare/friidrottare, inte debuterat ett gym än, 14 år gammal.
Handduksbilden: tränat i ca 1 år på gym, 16 år gammal.
Tricepsbilden: Tränat 4 år på gym, 19 år gammal.

po 4 or kan man utvecklas so mkt mer :P men bra jobbat !! snygg fysik

ThisIsTheOne
2011-08-03, 16:05
po 4 or kan man utvecklas so mkt mer :P men bra jobbat !! snygg fysik

Borde inte bemöda mig svara, men nej, det kan man inte. Din bild av verkligheten är felaktig.

legoknekten
2011-08-03, 16:58
Tack för svaren men förstår inte varför vissa av er säger åt mig att dra ner på kalorierna. Visst, ser väl mer rippad ut men mår bra och trivs som det är nu. 88kg på 190cm är inte så mycket tycker jag.. Skall ta lite bilder nu nån dag med liknande pose som jag tog i april så ska vi se om det blivit någon ökning.

Har också tagit lite mått på armar från 30 > 37'5cm

legoknekten
2011-08-03, 17:03
Btw så har du döljt ansiktet på alla bilder, men om man kollar på din ryggbild ( http://i55.tinypic.com/16136h.jpg ) så ser man ditt face bro :P .... i spegeln :D

jodå, jag visste allt det innan men kan säga så mycket som så att det inte liknar mig för fem öre :)

legoknekten
2011-08-03, 17:05
Klart man kan, men många tycker fria vikter och basövningar är effektivare. Upplever samma sak själv, blev stor skillnad för mig i både styrka och muskulatur när jag gick över till fria vikter. Ben, axlar, bröst och armar var som natt och dag.

Tycker det är sjukt mycket roligare med basövningar..
älskar verkligen de 4 jag kör.

apagul
2011-08-03, 21:01
Var fan är allt fett som alla nojjar om? Kanske hade sett annorlunda på saken när jag var 16 men jag vete fan, killen är ju fortfarande smal.

Nog hade 3 dagar i veckan av progresivt tränande med skivstänger i ett solidt år kunnat ge ännu mer skillnad men det är ju fortfarande en bra skillnad så ingen anledning att gnälla, vad man gjorde förra året är ju inte lika intressant som vad man gör året som kommer. :)

Två personer kan ha lika högt bodyfat men ändå se olika ut.
Fett i sig är inte oroväckande men bf:et. Fördelaktigt är att befinna sig i spannet 10-15%.

Därför

legoknekten
2011-08-03, 21:42
Två personer kan ha lika högt bodyfat men ändå se olika ut.
Fett i sig är inte oroväckande men bf:et. Fördelaktigt är att befinna sig i spannet 10-15%.

Därför

Hur menar du fördelaktigt? För vad?
nyfiken :)

SteveMiller
2011-08-03, 21:57
Keep up the good work!

Jokester
2011-08-04, 00:43
Hur menar du fördelaktigt? För vad?
nyfiken :)

För att bygga muskler. Desto mer fett desto sämre förutsättningar för att bygga muskler.

legoknekten
2011-08-04, 11:19
För att bygga muskler. Desto mer fett desto sämre förutsättningar för att bygga muskler.

Tycker du alltså jag borde köra en deff nu till kanske 78kg sen kör jag en bulk för att bygga muskler?

StarkeMats
2011-08-04, 11:27
Tycker du alltså jag borde köra en deff nu till kanske 78kg sen kör jag en bulk för att bygga muskler?

Jag tycker inte att bilderna ger dig någon rättvisa när en av bilderna är tagen på långt avstånd medans den andra är mycket närmre. Tyvärr går det dock inte att skruva tillbaka klockan.

Jag tänker såhär.

Vad är ditt mål - sätt upp delmål - tänk på att det tar VÄLDIGT lång tid att bygga muskler/massa om man vill gå upp i någerlunda kvalitativ (för ögat muskulär) vikt.

Personligen tycker jag att du bör fortsätta äta bra och träna som du gör, det kommer att ge resultat men 1 år är inte lång tid.

legoknekten
2011-08-04, 11:32
Jag tycker inte att bilderna ger dig någon rättvisa när en av bilderna är tagen på långt avstånd medans den andra är mycket närmre. Tyvärr går det dock inte att skruva tillbaka klockan.

Jag tänker såhär.

Vad är ditt mål - sätt upp delmål - tänk på att det tar VÄLDIGT lång tid att bygga muskler/massa om man vill gå upp i någerlunda kvalitativ (för ögat muskulär) vikt.

Personligen tycker jag att du bör fortsätta äta bra och träna som du gör, det kommer att ge resultat men 1 år är inte lång tid.

Tack! Jag har satt upp viktmål och styrkemål redan.
Kan ju alltid ta en bild med längre avstånd..

StarkeMats
2011-08-04, 11:34
Tack! Jag har satt upp viktmål och styrkemål redan.
Kan ju alltid ta en bild med längre avstånd..

Då har du kommit en bra vit på vägen redan.
Om du inte kör träningsjournal här på kolo så kan det vara ett alternativ för att monitorera dina ökningar i både vikt och vikter.
Fungerar inte för alla men värt att prova.

Mina 3 ord, ta en bild nu och vänta 1 år.
Ta många bilder där du "poserar" så bra du kan.
Kan aldrig få för många ego-bilder men försök att ta dom utan cyklar och vägmärken :)

Maysan
2011-08-04, 12:25
Låt någon kompis/familjemedlem ta bilden på dej när du flexar så du inte tar en bild i badrummet/spegeln själv. Du kommer inte kunna flexa lika bra om du själv håller i kameran. :thumbup:

Mitt förslag är att du går ner lite i kilon nu. Kanske till 78kg som du nämnde tidigare och sedan bulkar upp. Muskler tar tid men sätt upp ett mål och håll din motivation uppe hela tiden. Du kommer tappa den ibland men försök att alltid hålla det i liv. Deppa aldrig ihop!

Träna jävligt intensivt på gymmet (när du gymmar så bör du vara fokuserad till 100%) och kör 10-15min uppvärming (intervall) på crosstrainer eller löpband. Efter uppvärmingen så är det bara att kötta på!

Ät nyttig mat, pizza och godsaker kan du äta någon gång men inte allt för ofta. Som en vis "Scooby" sade en gång, om maten smakar gott, spotta ut det :kickass:

Jag började använda lösa vikter för ett tag sedan (1år tillbaka) och det gav mig en brutal styrka och volym i överkroppen. Så mitt förslag är att dra ner på basic och ta tag i några läckra hantlar och pumpa skiten ur din 85kg-kropp. (Minns inte din vikt, ursäkta mig).

Glöm inte heller att träna ben (finns en massa discogymmare där ute) också. En stor kropp och pytteben är inte snyggt. Inte för att klaga på din volym eller ben nu men som sagt, träna ben 1-2ggr i veckan.


Ps: Gör som StarkeMats sade, ta en bild idag, en gång i veckan i ett år framåt. Alltid kul att se förändringar. Det är det som håller din motivation i trimm.

MvH
Maysan *flex*

Akerhage
2011-08-04, 14:17
Låt någon kompis/familjemedlem ta bilden på dej när du flexar så du inte tar en bild i badrummet/spegeln själv. Du kommer inte kunna flexa lika bra om du själv håller i kameran. :thumbup:
Eller en kamera med självutlösare? Kan man ställa in att den tar ca 10bilder.
Sen kolla läget, ta om tills det blir bra. Slipper man ha någon annan att spänna sig för om man är blyg :)

Jag började använda lösa vikter för ett tag sedan (1år tillbaka) och det gav mig en brutal styrka och volym i överkroppen.
Lösa vikter? Tänk om de åker ner och träffar dig på foten då!! Eller fria vikter kanske du mena? :)


För övrigt har ju TS gjort bra ökningar, han ville upp i vikt och har gjort det, nu e det bara kötta vidare!

Maysan
2011-08-04, 15:57
Eller en kamera med självutlösare? Kan man ställa in att den tar ca 10bilder.
Sen kolla läget, ta om tills det blir bra. Slipper man ha någon annan att spänna sig för om man är blyg :)


Lösa vikter? Tänk om de åker ner och träffar dig på foten då!! Eller fria vikter kanske du mena? :)


För övrigt har ju TS gjort bra ökningar, han ville upp i vikt och har gjort det, nu e det bara kötta vidare!
Haha jadu, självklart menade jag fria :) Tack för rättningen! Haha.

legoknekten
2011-08-07, 11:33
Försökte mig på lite pooser som jag sett på nätet...
bilder tagna 5aug tror jag morgonvikt 87kg
Har för övrigt gått på en liten diet nu och skalat ner lite på maten.

Någon som kan uppskatta bf%?
Avslappnad framsida
http://i53.tinypic.com/33y4cg0.jpg

Avslappnad rygg
http://i52.tinypic.com/nfffwx.jpg


Dubbel biceps bak
http://i54.tinypic.com/fkse9s.jpg

Dubbel biceps fram
http://i52.tinypic.com/o0t6iv.jpg

Försök till latspread? :P
http://i52.tinypic.com/20sjcyc.jpg

Maysan
2011-08-07, 11:47
Det ser bra ut. Nu när du haft din viktökning så tycker jag du börjar deffa.

Träna JÄVLIGT intensivt på gymmet och bygg så mkt muskler som du kan. Ät nyttigt under 3-4 veckor sen när du når din målvikt så bulkar du upp ett par kilon. Sen deffar du igen...

Med din kroppsbyggnad förtillfället är en super bra start.

Hoppas det går bra med ding träning! Lycka till! *flex*

mvh

Sarwien
2011-08-07, 12:00
och kör 10-15min uppvärming (intervall) på crosstrainer eller löpband.

Det där är värdelöst som uppvärmning för styrketräning. Det är bättre att värma upp genom att börja med lättare set på de övningar man ska köra.

Maysan
2011-08-07, 12:18
Det där är värdelöst som uppvärmning för styrketräning. Det är bättre att värma upp genom att börja med lättare set på de övningar man ska köra.
Hur kan du säga att det är värdelöst? Det är en lätt uppvärmning som gäller hela kroppen. Med dessa 10-15min så gör du:
1. Värmer upp hela kroppen
2. Bränner kalorier (enbart genom uppvärming)
3. Och får upp pulsen

Självklart så värmer man även upp via lättare sätt med vikter också innan. Musklerna ska alltid vara varma. Enligt hur jag gör så ställer jag mig på crosstrainern i 10-15min och värmer upp innan jag går till vikterna. När jag är klar så värmer man upp med de vikter som man ska träna med. Värm upp musklerna och sen är det bara att tuta och köra.

Så nej, det är inte onödigt att med 10-15min uppvämning.

Maysan
2011-08-07, 12:20
Legoknekten: Träna lite mer latsdrag ;)

Doggeh
2011-08-07, 12:40
Hur kan du säga att det är värdelöst? Det är en lätt uppvärmning som gäller hela kroppen. Med dessa 10-15min så gör du:
1. Värmer upp hela kroppen
2. Bränner kalorier (enbart genom uppvärming)
3. Och får upp pulsen

Självklart så värmer man även upp via lättare sätt med vikter också innan. Musklerna ska alltid vara varma. Enligt hur jag gör så ställer jag mig på crosstrainern i 10-15min och värmer upp innan jag går till vikterna. När jag är klar så värmer man upp med de vikter som man ska träna med. Värm upp musklerna och sen är det bara att tuta och köra.

Så nej, det är inte onödigt att med 10-15min uppvämning.

Det finns studier på att konditionsträning innan ett styrkepass är negativt ur ett muskelbyggande perspektiv. Jag orkar inte leta efter det här på Kolozzeum men det finns hursomhelst. Det har visats att det är bättre att värma upp med lägre vikter. Om du vill bygga den lilla andelen mer muskler.

OnT: Fortsätt äta mycket proteiner, träna hårt och intensivt ska du se att det här går bra! :)

Maysan
2011-08-07, 12:45
Det finns studier på att konditionsträning innan ett styrkepass är negativt ur ett muskelbyggande perspektiv. Jag orkar inte leta efter det här på Kolozzeum men det finns hursomhelst. Det har visats att det är bättre att värma upp med lägre vikter. Om du vill bygga den lilla andelen mer muskler.

OnT: Fortsätt äta mycket proteiner, träna hårt och intensivt ska du se att det här går bra! :)
Hoppsan, det trodde jag inte :) Ber om ursäkt :p

daloatf
2011-08-07, 13:44
BF runt 18-20% ?

legoknekten
2011-08-22, 19:39
Roligt med all respons..... hehe

Hur mycket borde jag deffa? Är ju trots allt 189cm om det har någonting med hur mycket jag ska deffa ner till
15kg? 10kg? väger atm 88kg

Ponitus
2011-08-22, 20:09
Skaffa mer muskler och gå ner 15kg typ så ser du nog rätt ok ut.

legoknekten
2011-08-22, 21:37
Skaffa mer muskler och gå ner 15kg typ så ser du nog rätt ok ut.

Med andra ord ska jag bulka ännu mer tycker du? Innan jag deffar.. så säg att jag ska upp till 108 kg? Förstår jag rätt?

Ponitus
2011-08-23, 15:49
Med andra ord ska jag bulka ännu mer tycker du? Innan jag deffar.. så säg att jag ska upp till 108 kg? Förstår jag rätt?

Nej.
Bygga muskler behöver du inte bulka för att göra. Du kan deffa och bygga muskler samtidigt om du vill det. Jag skulle ligga på en någorlunda balans om jag vore som dig.