handdator

Visa fullständig version : underliga cravings?


wimpy
2011-08-01, 18:55
Hej alla kolozzar!

Tänkte höra om det e någon mer än jag som får lite underliga cravings då å då?
Nu tänkte jag inte på det vanliga godis, chips, choklad, glass etc utan andra lite konstiga cravings som kanske inte e så vanliga..

ok, kanske jag vill se så det inte bara e jag som e lite konstig å, haha :D

anyways,, i det senaste har jag iallafall haft cravings efter kaviar, smör, philadelphia ost o banan..ganska kraftiga oxo, haha! nu vet jag inte om det har med värmen o göra men e egentligen inget stort fan av kaviar till vanlig förutom till äggmacka (som för övrigt e en favvo)
men smör? :smash: hur normalt känns det? har tryckt i mig knäckebröd med massa massa smör på ( säkert mer än 50g bara idag haha.. jag vet, vidrigt låter det.. lite ångest så kanske man ska ta en löptur nu? haha)
o denna mix - smör å kaviar tar inte stopp..kan trycka i mig hur mkt som helst känns det som hehe..
oxo smör o banan, sjukt gott! har ni inte provat så..do it! =)
eller bara en jävla massa philadelphia ost.. helt ok men banan å,,funkar oxo fint å äta direkt ur burken (normal tjej, nopes!) *screwy*

kan det va nåt kroppen kanske behöver? eller e det helt enkelt en knasig matnojja? :Virro:
idéer till förklaring på vad dom här sugen kan bero på mottas gärna =D

vad är era cravings? ;)

polka_griis
2011-08-01, 18:59
oliver, stora gröna från Tunisien.

Mitosis
2011-08-01, 19:00
Italiensk salladskrydda, har det under osten på mina knäckebröd ibland :D

Akerhage
2011-08-01, 19:02
Ägg och kesella hallon...trycker i mig...kan ligga vaken på natten och längta till mina ägg på morgonen. Och i skrivande stund sitter jag o äter min hallonkesella och njuter =)

Kwon
2011-08-01, 19:02
Noggerglass, HäagenDärsch Strawberry Cheesecake, Rimjobs

wimpy
2011-08-01, 19:03
Ägg och kesella hallon...trycker i mig...kan ligga vaken på natten och längta till mina ägg på morgonen. Och i skrivande stund sitter jag o äter min hallonkesella och njuter =)

ohhh jaa kesella hallon e helt sinnesjuk god!!!
skicka hit lite till Oslo plz? *drool* ;)

Jokester
2011-08-01, 19:04
http://www.djurgardsglace.se/images/burkar_svart/200/Applepaj.gif

wimpy
2011-08-01, 19:05
Noggerglass, HäagenDärsch Strawberry Cheesecake, Rimjobs


rimjobs?

Lellan
2011-08-01, 19:05
Ingen mer än jag som bantat ett tag, legat i gräset och blivit jääääävligt sugen? :D :em: El att vilja tugga på en pinne? Stoppa en sten i munnen..? (nej jag göört inte.. men kanske vill, emellanåt).

Under min grav levde jag typ på persilja, makrill i tomatsås, banan m kaviar på och kladdkaka (helst m salt på). Tycker fö inte att ngra cravings är konstiga, jag är konstig, därav är de i regel konstiga. *rolleyes*

Tror inte man ska lita stenhårt på att det beror på att kroppen talar om att den behöver nåt, det är nog mer hjärnan som behöver/är knas.. i mitt fall kan man inte förklara persiljesuget u grav m järnbrist heller tycker jag, hade för högt hb även under grav (ö 160).

Akerhage
2011-08-01, 19:05
ja den e tokgod, sen gillar jag den rabarber med, fantastisk, dock finns den knappt någonstans. Eller iaf inte där jag handlar! Skicka adress så kommer en låda!! =)

krellik
2011-08-01, 19:06
Var rädd för alla typer av ost hela min uppväxt, sen lite efter jag fyllde 13 och började växa så stod jag helt plötsligt och hyvlade hergådsost och åt som det var, inget snack om saken kroppen krävde det bara.

Tror nog att man ska lyssna på kroppen i det fallet;)

Akerhage
2011-08-01, 19:07
@ Lellan: Banan med kaviar?? Är inte det typ ngn sådan smakkombination som skall vara helt förjävlig??

Hemi
2011-08-01, 19:10
Att gå ut i skogen och käka nåt nyttigt från marken/träden, alternativt stanna bilen och koka ihop nåt med spritkök, dricka vatten ur sjöar och bäckar i stället för restaurang, hemmaköket. Det känner jag mig ensam om för det mesta.

Kwon
2011-08-01, 19:11
Salta Pinnar!

Fd_Megatuttarna
2011-08-01, 19:12
Ibland kan jag känna i hela kroppen att jag måste få i mig gravad lax. Det är någonting med den feta smaken i kombination med kryddorna.

wimpy
2011-08-01, 19:13
Ingen mer än jag som bantat ett tag, legat i gräset och blivit jääääävligt sugen? :D El att vilja tugga på en pinne? Stoppa en sten i munnen..? (nej jag göört inte.. men kanske vill, emellanåt).

Under min grav levde jag typ på persilja, makrill i tomatsås, banan m kaviar på och kladdkaka (helst m salt på). Tycker fö inte att ngra cravings är konstiga, jag är konstig, därav är de i regel konstiga. *rolleyes*

Tror inte man ska lita stenhårt på att det beror på att kroppen talar om att den behöver nåt, det är nog mer hjärnan som behöver/är knas.. i mitt fall kan man inte förklara persiljesuget u grav m järnbrist heller tycker jag, hade för högt hb även under grav (ö 160).


haha underbart Lellan! då e vi iaf två som e konstiga..inga konstigheter :D
har faktiskt blivit sugen nångång å tugga på gräs..

kladdkaka med salt? d lät dock som djävulensverk! förstöra nåt så gott? ;)
men nu blev jag lite nojjig här ist, för saltsuget å grav, hehe ..

nej precis,, samtidigt känns d som om suget måste komma från nånstans ?
inte så att man sitter å fantiserar om huur gott det e med smör å banan när man aldrig testat det förut som med chokladglass som man vet e så jäävla gott lixom.. :)

wimpy
2011-08-01, 19:15
ja den e tokgod, sen gillar jag den rabarber med, fantastisk, dock finns den knappt någonstans. Eller iaf inte där jag handlar! Skicka adress så kommer en låda!! =)


ahh ne fyfan, rabarer tycker jag smakar riktigt underligt alltså :P
trodde den skulle va skitgod, jävlar vad besviken man blev .. hehe

jaaa! :D kesellan här e för övrigt e sjukt dyr *cry*

Lellan
2011-08-01, 19:15
@ Lellan: Banan med kaviar?? Är inte det typ ngn sådan smakkombination som skall vara helt förjävlig??

Har alltid gillat det, trott att andra gillar det. Det är ingen mysko mix alls, salt och sött, gifter sig, nice.

Jag är å andra sidan inte rädd för att blanda nåt, ibland faller även andra.. Min senaste fullträff var en sallad med olika salladsorter, jordgubbar, sockerärtor, gurka till rökt lax och en dressing med senap och dragon (hade ingen basilika) till (den blev lite gravlaxsåsig). Tycker folk ska vara lite mer openminded, herregud det är bara mat, det är ju vi människor som kommit på vad som ska vara ihop med vad.. smaka istället för att åka till andra sidan jorden och nitiskt skriv ner recept. Smaka, fundera "vad passar till" och testa. Ok, ibland skiter det sig men ofta blir det mkt nice!

Har överfört det på sonen. En av hans fullträffar är ost i mannagrynsgröten (mild hushållsost). Blev lite bechamelig, det plus en knäcke med rädisor och gräslök var inte dumt! :thumbup: Ska man äta mannagrynsgröt annars är det nice att knäcka i ett ägg också, mer protte och godare!

Iaf: mat ska smaka. Tråkigaste jag vet är "blek" el för stark mat.

wimpy
2011-08-01, 19:17
Var rädd för alla typer av ost hela min uppväxt, sen lite efter jag fyllde 13 och började växa så stod jag helt plötsligt och hyvlade hergådsost och åt som det var, inget snack om saken kroppen krävde det bara.

Tror nog att man ska lyssna på kroppen i det fallet;)

haha rädd?
ost e rätt klassisk cravings för mig.. så jävla gott.. Gouda mmmmm! helst på vitt bröd med massa(!) smör på oxo ! ;)
synd att man bor i norge å det bara finns torra konstiga ostar här, haha

Akerhage
2011-08-01, 19:18
Ja det håller jag med om, jag blandar det mesta och käkar, kan ta folks matlådor på jobbet ibland och bara röra runt allt o sen äta, brukar bli gott.
bacon och vaniljglass är sjukt gott ihop! - kan jag rekommendera!
Så klart man ska testa =)

Lellan
2011-08-01, 19:19
haha underbart Lellan! då e vi iaf två som e konstiga..inga konstigheter :D
har faktiskt blivit sugen nångång å tugga på gräs..

kladdkaka med salt? d lät dock som djävulensverk! förstöra nåt så gott? ;)
men nu blev jag lite nojjig här ist, för saltsuget å grav, hehe ..


Alla kladdkakerecpet med heder har en gnutta salt.. det är typ, obligatoriskt. :) Googla får du se..

En sak som aldrig blir bra dock är varm leverpastej! *spy* Märkligt, eftersom korvkaka (finfinhackad lever, korngryn, russin) är så gott..

Gräs, åhh.. gud nu fick jag en craving bara för det! :P Luktar så gott, man vill bara stoppa ner ansiktet och gnugga och ta en tugga.. schnygg man skulle va!

wimpy
2011-08-01, 19:21
Har alltid gillat det, trott att andra gillar det. Det är ingen mysko mix alls, salt och sött, gifter sig, nice.

Jag är å andra sidan inte rädd för att blanda nåt, ibland faller även andra.. Min senaste fullträff var en sallad med olika salladsorter, jordgubbar, sockerärtor, gurka till rökt lax och en dressing med senap och dragon (hade ingen basilika) till (den blev lite gravlaxsåsig). Tycker folk ska vara lite mer openminded, herregud det är bara mat, det är ju vi människor som kommit på vad som ska vara ihop med vad.. smaka istället för att åka till andra sidan jorden och nitiskt skriv ner recept. Smaka, fundera "vad passar till" och testa. Ok, ibland skiter det sig men ofta blir det mkt nice!

Har överfört det på sonen. En av hans fullträffar är ost i mannagrynsgröten (mild hushållsost). Blev lite bechamelig, det plus en knäcke med rädisor och gräslök var inte dumt! :thumbup: Ska man äta mannagrynsgröt annars är det nice att knäcka i ett ägg också, mer protte och godare!

Iaf: mat ska smaka. Tråkigaste jag vet är "blek" el för stark mat.


word! :thumbup:

det jag gör när mina cravings plötsligt kommer.. hehe
oj så sugen jag blev på smör.. å banan.. bland? hmm..mmm blev ju kalas ju! :D

har faktiskt kört philadelphian, banan å kaviar.. det blev dock sådär, kaviar å banan funkar faktiskt :)

annars e ägg å ost en favvo oxo,, eller ägg å keso ( smält)

krellik
2011-08-01, 19:23
haha rädd?
ost e rätt klassisk cravings för mig.. så jävla gott.. Gouda mmmmm! helst på vitt bröd med massa(!) smör på oxo ! ;)
synd att man bor i norge å det bara finns torra konstiga ostar här, haha

Skitläskigt ju, nä seriöst jag hade fobier för all möjlig sorts mat när jag var liten, gröt, ägg, ost, fisk och en massa annat.

Men lustigt nog så klickade det bara till i huvudet på mig när jag började växa, kände lukten av ost när pappa skulle bre sig en macka och helt plötsligt stod jag där och vargade.
I min hjärna är det samma typ av sak som gravida upplever, tror 100% att kroppen vet vad den behöver i de lägena.

Lellan
2011-08-01, 19:27
word! :thumbup:

det jag gör när mina cravings plötsligt kommer.. hehe
oj så sugen jag blev på smör.. å banan.. bland? hmm..mmm blev ju kalas ju! :D

har faktiskt kört philadelphian, banan å kaviar.. det blev dock sådär, kaviar å banan funkar faktiskt :)

annars e ägg å ost en favvo oxo,, eller ägg å keso ( smält)

Micrad keso luktar spya och skär sig, blir en klump och vatten, så groteskt äckligt och jag älskar det..

Iaf: u go ggrl! :P

wimpy
2011-08-01, 19:27
Att gå ut i skogen och käka nåt nyttigt från marken/träden, alternativt stanna bilen och koka ihop nåt med spritkök, dricka vatten ur sjöar och bäckar i stället för restaurang, hemmaköket. Det känner jag mig ensam om för det mesta.

bär e kanske det godaste..

åh nu blev jag sugen på färskt källvatten!
drack det förra sommaren när jag var på fjällvandring i Jotunheimen i Norge ..
så jävla gott! :)

wimpy
2011-08-01, 19:29
Micrad keso luktar spya och skär sig, blir en klump och vatten, så groteskt äckligt och jag älskar det..

Iaf: u go ggrl! :P



hahaha det lät ju hysteriskt vidrigt ut!
nej du lägger ner det i stekpannan såklart.. i ägget ( låååg värme dock )
pröva ;)

Akerhage
2011-08-01, 19:30
åt mikrad keso idag, hade det mellan två pannkakor, bacon och keso och massa smält ost. det var dagens frulle det!

Lychgate
2011-08-01, 19:32
Potatis sallad, Grill versionen med lök och sådant i. *popcorn*

Lellan
2011-08-01, 19:32
hahaha det lät ju hysteriskt vidrigt ut!
nej du lägger ner det i stekpannan såklart.. i ägget ( låååg värme dock )
pröva ;)

Nja, alltså, jag vet hur man brukar göra.. typ omelett kan jag köra m keso i, ägg i stekpanna kör man ju alldrig hög värme direkt. Men jag gillar när keson blir en seg boll + saltvatten... :em:

wimpy
2011-08-01, 19:33
Ibland kan jag känna i hela kroppen att jag måste få i mig gravad lax. Det är någonting med den feta smaken i kombination med kryddorna.


ohh jaa lax får jag oxo sug efter! stekt mmm så jävla gott skulle helt seriöst kunna leva på bara lax .. :D
åh nu blev jag sugen.. synd att jag redan ligger ++ mina dagens kcal hehe

Piranha
2011-08-01, 19:36
På diet, salter.... nå helt vansinnigt.

Minns 2008 på diet, satte i mig 2 kg broccoli med örtsalt.
Vaknade dagen efter slät som en säl.

wimpy
2011-08-01, 19:40
På diet, salter.... nå helt vansinnigt.

Minns 2008 på diet, satte i mig 2 kg broccoli med örtsalt.
Vaknade dagen efter slät som en säl.


åhh jaa samma här, salt nåt jäävligt.. *gah!* nån teori varför?
ska ligga i underskott, men de senaste 2 dagarna har jag kommit i plus pga en jävla massa kaviar och smör..
(glass också iofs men såå gott i denna värme så kan inte låta bli.. får nog ge fan i å köpa hem :Virro)

Piranha
2011-08-01, 19:43
åhh jaa samma här, salt nåt jäävligt.. *gah!* nån teori varför?
ska ligga i underskott, men de senaste 2 dagarna har jag kommit i plus pga en jävla massa kaviar och smör..
(glass också iofs men såå gott i denna värme så kan inte låta bli.. får nog ge fan i å köpa hem :Virro)

Ja kcal eller rättare sagt kolhydratsunderskott... kroppen släpper vätska, rubbar balansen. salter binder.... fullt naturligt. extra jävligt på ketodiet dock.

Jag gillar dock salt bättre än socker, då slipper jag insulinpåslag och inlagring....

Glass är dock faaan gott, har i glassbåtar i frysen .... brb

kohai
2011-08-01, 19:46
Torkat renkött...

wimpy
2011-08-01, 19:51
Ja kcal eller rättare sagt kolhydratsunderskott... kroppen släpper vätska, rubbar balansen. salter binder.... fullt naturligt. extra jävligt på ketodiet dock.

Jag gillar dock salt bättre än socker, då slipper jag insulinpåslag och inlagring....

Glass är dock faaan gott, har i glassbåtar i frysen .... brb


ahh jag e dålig påläst bara medandra ord :D
så dricka mer vatten då lr hur får man bort det jävla salt suget?
sitta å käka massa kaviar (och smör) känns ju inte optimalt å kommer fort upp i mina dags kcal..
provade ett hårtbröd jag haft stående i skåpet också,, som smakade rätt så mkt salt, å jävlar vad gott Det var! (Ryvita heter d, kanske e norsk?) toppade det med massa smör o kaviar.. fanns inget stopp hehe :D

haha , jag gick å tog broccoli ..med salt, haha underbart! :D

Piranha
2011-08-01, 19:58
ahh jag e dålig påläst bara medandra ord :D
så dricka mer vatten då lr hur får man bort det jävla salt suget?
sitta å käka massa kaviar (och smör) känns ju inte optimalt å kommer fort upp i mina dags kcal..
provade ett hårtbröd jag haft stående i skåpet också,, som smakade rätt så mkt salt, å jävlar vad gott Det var! (Ryvita heter d, kanske e norsk?) toppade det med massa smör o kaviar.. fanns inget stopp hehe :D

haha , jag gick å tog broccoli ..med salt, haha underbart! :D

Egentligen är det den hårda metoden som gäller, dvs lägga band på sig själv. Annars brukar jag falla hårt på popcorn, kryddade med aromat salt eller grillkrydda.

Jamenar är det inte kcalbegränsning så går iaf jag all in (gottegris).

Man kan ifs reglera vätskan lite med kaliumtintag och binda den (dessutom fint i musklerna), men isf med försiktighet.

Kwon
2011-08-01, 20:01
Kan äta kopiösa mängder av Renskav och Älgskav

Vissa käkar choklad och dricker öl, jag käkar skav

Jockefoten
2011-08-01, 20:04
Kan äta kopiösa mängder av Renskav och Älgskav

Vissa käkar choklad och dricker öl, jag käkar skav

skoskav?

Piranha
2011-08-01, 20:05
Kan äta kopiösa mängder av Renskav och Älgskav

Vissa käkar choklad och dricker öl, jag käkar skav

Danne, du borde kunna ta upp rövar under underliga cravings.... alla vet ju ändå *cupid*

Kwon
2011-08-01, 20:08
Danne, du borde kunna ta upp rövar under underliga cravings.... alla vet ju ändå *cupid*

Har jag ju redan skrivit i min första post, Rimjobs :D

Cilia
2011-08-01, 20:20
kladdkaka med salt? d lät dock som djävulensverk! förstöra nåt så gott? ;)

choklad och salt är inget konstigt utan en naturlig och god kombination.

davvvan
2011-08-01, 20:27
Chips med dipsug får jag titt som tätt... börjar va ett tag sedan sist.

fothermucker
2011-08-01, 20:33
Banan och kaviar?
Hos gravida uppstår ibland ett festligt beteende som kallas för pica (betyder för övrigt skata på latin...) vilket innebär att man kan få cravings efter snaskiga saker som aska eller varför inte jord.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pica_%28disorder%29

Ademius
2011-08-01, 20:35
Fattiga riddare *drool*

Mazr
2011-08-01, 20:36
Grönt té med honung <3

wimpy
2011-08-01, 22:10
Egentligen är det den hårda metoden som gäller, dvs lägga band på sig själv. Annars brukar jag falla hårt på popcorn, kryddade med aromat salt eller grillkrydda.

Jamenar är det inte kcalbegränsning så går iaf jag all in (gottegris).

Man kan ifs reglera vätskan lite med kaliumtintag och binda den (dessutom fint i musklerna), men isf med försiktighet.


ahh, finns inga knep alltså? damn, jag som hade hoppats på nåt enkelt :D

popcorn ja.. också farligt här.. med maassa salt! ;)

wimpy
2011-08-01, 22:12
Kan äta kopiösa mängder av Renskav och Älgskav

Vissa käkar choklad och dricker öl, jag käkar skav

choklad å öl för vad? :Virro
ren o älg blir lite svårt om man inte äter kött da :P

Piranha
2011-08-01, 22:12
ahh, finns inga knep alltså? damn, jag som hade hoppats på nåt enkelt :D

popcorn ja.. också farligt här.. med maassa salt! ;)

Jorå, knepet är att sluta bry sig ;)

Satsa på det långa loppet. ----->popcorn *popcorn*

Jokester
2011-08-01, 22:14
När jag hade legat lågt på kolhydrater som längst så kunde jag stå och dregla över en kastrull med spagetti. Kunde ligga och drömma om hur gott det vore med en nybakt macka med smör och ost. Kunde till och med fantisera om hur gott det vore med en skål havregrynsgröt som jag egentligen inte tycker om speciellt mycket även om det slinker ner. :)

Rahf
2011-08-01, 22:15
All typisk svensk mat, godis, och knäckebröd. Pytt i panna är helt magiskt!

Annars är jag såld på vattenmelon just nu.

Kwon
2011-08-01, 22:18
choklad å öl för vad? :Virro
ren o älg blir lite svårt om man inte äter kött da :P

Säg inte att du är en sån där fruktdietare / banandietare!

Piranha
2011-08-01, 22:20
Säg inte att du är en sån där fruktdietare / banandietare!

Jag tror han har ett usb-kylskåp.

tjabon
2011-08-01, 22:22
choklad å öl för vad? :Virro
ren o älg blir lite svårt om man inte äter kött da :P

Ren mjölkchoklad och Porter ,
nam nam ....

Herr Oberst
2011-08-01, 22:52
Annars är jag såld på vattenmelon just nu.

Melon är sjukt nice i alla dess former.
Potatismos är också mums. Thaimassage är också något jag fastnat för, men det blir lätt lite dyrt

Fatalist
2011-08-01, 23:46
Inget man nämner här :D

Pineapple
2011-08-02, 00:22
denna mix - smör å kaviar tar inte stopp..kan trycka i mig hur mkt som helst känns det som hehe..
Det här känner jag igen allt för väl; smör och kaviar på frukost crackers är min värsta fiende under diet *gah!*. När jag är desperat och kaviaren är slut tar jag senap istället :em:

Madame
2011-08-02, 00:33
jag har mina perioder. Förut var det vitlöksbröd, kunde vakna på morgonen och längta till lunch eller middag och att få ha vitlöksbröd till. Mycket salt å smör förutom vitlöken!

Ett tag var det polarkakor med mycket smör på, hade väldigt lätt att komma ur sängen på morgonen eftersom jag åt polarkakor till frukost då.

Just nu är det mountain dew voltage som får ögonen att gå i kors. Och m-kulor fifan, tar jag en kan jag inte sluta! Synd att jag går på diet nu :P

goodie
2011-08-02, 00:37
kalla hemmagjorda köttbullar

Yes
2011-08-02, 05:10
Kall nyponsoppa och Breton-kex.

ddewe
2011-08-02, 06:34
öl!

Cilia
2011-08-02, 16:13
Just nu är det mountain dew voltage som får ögonen att gå i kors. Och m-kulor fifan, tar jag en kan jag inte sluta! Synd att jag går på diet nu :P

hänger inte det där ihop? Suktar du inte just för att du är på diet?

wimpy
2011-08-02, 17:27
Jag tror han har ett usb-kylskåp.

Säg inte att du är en sån där fruktdietare / banandietare!


haha "han" är en hon, å frukt äger ju !

wimpy
2011-08-02, 17:29
Det här känner jag igen allt för väl; smör och kaviar på frukost crackers är min värsta fiende under diet *gah!*. När jag är desperat och kaviaren är slut tar jag senap istället :em:


haha så sjukt! skönt att jag inte e ensam iaf ! ;)
men varför smör? *gah!*

wimpy
2011-08-02, 17:32
jag har mina perioder. Förut var det vitlöksbröd, kunde vakna på morgonen och längta till lunch eller middag och att få ha vitlöksbröd till. Mycket salt å smör förutom vitlöken!

Ett tag var det polarkakor med mycket smör på, hade väldigt lätt att komma ur sängen på morgonen eftersom jag åt polarkakor till frukost då.

Just nu är det mountain dew voltage som får ögonen att gå i kors. Och m-kulor fifan, tar jag en kan jag inte sluta! Synd att jag går på diet nu :P


haha ohh jaa vitlöksbröd kan jag oxo få sjuk dilla på! lägg på lite ost oxo så blir himelskt!! fan nu blev jag ju sugen... :em:

polarbröd var fan längesen... fan att norge har såå kasst utbud på bröd.. eller iofs bra, ska ändå inte käka så mkt carbs :D

vad e mountain dew å m-kulor dock? :)

Kwon
2011-08-02, 18:39
haha "han" är en hon, å frukt äger ju !

Va? Antyder du att Piranha är en hon?

Frukt äger? Sen NÄR?

Krampus
2011-08-02, 18:45
Va? Antyder du att Piranha är en hon?

Frukt äger? Sen NÄR?

Ett betydande antal kvinnor med med stickade kläder, bärnstenshalsband och namn som Anita/Kerstin/Gunilla försökte i flera år under min uppväxt intala mig att frukt också var godis.

Fan vad de ljög.

Kwon
2011-08-02, 18:50
A Life without Meat is not a Life worth living!

Eller som han Jon Pall en gång sade "there is no reason to be alive if you can't do deadlift"

There is no reason to be alive If you can't have Meat!

krellik
2011-08-02, 18:50
MMMMmm fruktsallad och gräddglass...:)

Hade inte suttit fel någon stans.

Melon nu när det är varmt...

meme
2011-08-02, 18:52
Bröd bröd och brööööööd, helst något ciabattabröd med jättemycket ost.
Ost är också en favorit, dock kan jag inte käka det eftersom om jag börjar äter jag upp hela osten.
Pasta med gorgonzolasås och ett paket bacon på det kittlar gött i kistan.

wimpy
2011-08-02, 19:08
Va? Antyder du att Piranha är en hon?

Frukt äger? Sen NÄR?


haha trodde piranha syfta på mig :P

sen alltid! :D
annannas, mango, melon, banan, vindruvor, kiwi, aahhh allt!
nu blev jag sugen på fruksallad! :D

wimpy
2011-08-02, 19:10
Bröd bröd och brööööööd, helst något ciabattabröd med jättemycket ost.
Ost är också en favorit, dock kan jag inte käka det eftersom om jag börjar äter jag upp hela osten.
Pasta med gorgonzolasås och ett paket bacon på det kittlar gött i kistan.

woah! ja fyfan, samma här! e sjukt svag för bröd! helst nåt vitt, med massa smör o ost , det nyttigaste såklart hehe .. ;)
Gouda ost mmhm!!

Kwon
2011-08-02, 19:11
sen alltid! :D
annannas, mango, melon, banan, vindruvor, kiwi, aahhh allt!
nu blev jag sugen på fruksallad! :D

Äh, thats the diet for Wimps!

A real steak, chicken, ostrich, horsemeat, rumproast, NOW we're talkin'!

wimpy
2011-08-02, 19:11
Ett betydande antal kvinnor med med stickade kläder, bärnstenshalsband och namn som Anita/Kerstin/Gunilla försökte i flera år under min uppväxt intala mig att frukt också var godis.

Fan vad de ljög.


hahah fast det e ju forsatt väldigt gott da! ;)

provat dadlar? det tillfredställer sötsuget rätt så bra faktiskt :D

tumme
2011-08-02, 19:25
Fiskpinnar, ris och ketchup blev jag extremt sugen på nyss. Får bli lunchen imorgon :)

Krampus
2011-08-02, 19:28
hahah fast det e ju forsatt väldigt gott da! ;)

provat dadlar? det tillfredställer sötsuget rätt så bra faktiskt :D

Akkurat diabetes da!?

Jag är för evigt otillfredsställd.

Olegh
2011-08-02, 19:50
Njäe. Inget särskilt underligt och inte särskilt specifikt. Sötsugen är man ju allt som oftast. Eller, ptja, kebabpizza från favoritpizzerian kan jag bli ruskigt sugen på ibland.

Ignatius72
2011-08-02, 19:51
Många tycker jag är lite underlig med blandningen två päronsplit och en whiskey till det.

Madame
2011-08-02, 20:09
hänger inte det där ihop? Suktar du inte just för att du är på diet?

nej, m-kulor gjorde sitt inträde i mitt liv tidigare under våren. Jag visste att jag var fast efter första kulan! *cry* :D Samma med mountain dew.


vad e mountain dew å m-kulor dock? :)

http://liquids.blogg.se/images/2011/mountain_dew_voltage_fridge_mate_157680002.jpg

http://metrobloggen.se/metrobloggen/media/32469/mmm.jpg

Rahf
2011-08-02, 20:21
Mountain Dew är riktigt goa grejer! Lite svårare att få tag på i Sverige, tyvärr :(

wimpy
2011-08-02, 22:46
Vad smakar Mountain ?
ahh M kulor.. som M'n'Ms da?
det e sjukt gott, kan inte heller sluta då om jag börjar, haha.. fan nu blev jag sugen ;)

wessmen
2011-08-02, 23:23
JORDNÖTSSMÖR!*drool*

Rahf
2011-08-03, 00:02
Vad smakar Mountain ?
ahh M kulor.. som M'n'Ms da?
det e sjukt gott, kan inte heller sluta då om jag börjar, haha.. fan nu blev jag sugen ;)

Syrlig som 7-Up och Sprite, fast med lite mer smak. Svårt att sätta fingret exakt hur det smakar.

hidden
2011-08-03, 00:33
Mountain Dew smakar som sprite/7-up men det känns som om drickan saknar några komponenter som gör att det skulle smaka exakt likadant. Om jag minns rätt var smaken rätt "tjock" med.

difeddy
2011-08-03, 00:44
http://www.puttgarden.border-shop.dk/~/media/Scandlines/Bordershop/Images/ProductImages/Sodavand/Pepsi_Max_330ml.ashx?bc=EFC600&w=190&as=true

Litecore
2011-08-03, 04:20
Mountain Dew är riktigt goa grejer! Lite svårare att få tag på i Sverige, tyvärr :(
svårt? jag har 3 olika affärer inom en radie av 1km som alla har mountain dew,
den närmaste runt hörnet där man även införskaffar sin bakispizza på helgen ;P

Zibbe
2011-08-03, 07:04
Havregrynsgröt med kanel och hackat äpple blev otroligt craveat under senaste deffen! Aldrig hänt förut

wimpy
2011-08-03, 10:07
måste jag kolla om den finns här i oslo :)

Madame
2011-08-03, 10:21
Vad smakar Mountain ?

just den jag har fått dille på smakar hallon med en touch av citron. läs på burken på bilden ;)

Syrlig som 7-Up och Sprite, fast med lite mer smak. Svårt att sätta fingret exakt hur det smakar.

ja vanliga mountain dew. MD voltage är nåt annat det *drool* *drool*

wimpy
2011-08-03, 18:51
:DHavregrynsgröt med kanel och hackat äpple blev otroligt craveat under senaste deffen! Aldrig hänt förut

grøt e ju faktiskt riktigt gott.. borde børja kæka mer grøt igen fan :D

Jokester
2011-08-03, 18:55
Mountain Dew är riktigt goa grejer! Lite svårare att få tag på i Sverige, tyvärr :(


Nä, de flesta affärer med en amerikansk hylla brukar ha både mountain dew, coca-cola cherry, vanilla och root beer.

Ristretto
2011-08-03, 19:13
Smörgåsgurka och jalapenos med jämna mellanrum. Man är lagom uppsvälld dagen efter att ha sänkt en stor burk gurka.

wimpy
2011-08-03, 19:39
Smörgåsgurka och jalapenos med jämna mellanrum. Man är lagom uppsvälld dagen efter att ha sänkt en stor burk gurka.

haha fyfan vad vidrigt det læt ! :P

wimpy
2011-08-10, 18:46
en liten bump å en uppdatering..
igår fick jag sjuk craving på soya ..hah oxo normalt? :D

Sundqvist
2011-08-10, 18:58
Corners..

MasterChief
2011-08-10, 19:02
Jag gör ostrullar med leverpastej som efterrätt till frukosten på helger. Sjukt gott.

Bjern
2011-08-10, 19:15
Kladdkaka.. ;)

wimpy
2011-08-10, 19:18
Jag gör ostrullar med leverpastej som efterrätt till frukosten på helger. Sjukt gott.

hah det vet jag inget om da jag inte æter køtt hehe :)
men ostrullar..? d læt intressant vad e det?

wimpy
2011-08-10, 19:19
Kladdkaka.. ;)

hah ohyes! alltid kladdkaka! fast nu snackar vi udda cravings :D

MasterChief
2011-08-10, 22:04
hah det vet jag inget om da jag inte æter køtt hehe :)
men ostrullar..? d læt intressant vad e det?

Inget avancerat. Skivar en bit ost. Brer på leverpastej, sedan rullar jag ihop osten till en rulle. Ostrulle. :)

wimpy
2011-08-14, 14:47
Inget avancerat. Skivar en bit ost. Brer på leverpastej, sedan rullar jag ihop osten till en rulle. Ostrulle. :)

hahaha ok!:thumbup:
funkar det med mozzarella tro...

wimpy
2011-08-14, 14:47
ny craving.. Ost!
Mozzarella ..mmmmmm!
hyffsad ok craving dock om jag får sæga det sjælv.. lr ?:D

MasterChief
2011-08-14, 15:00
ny craving.. Ost!
Mozzarella ..mmmmmm!
hyffsad ok craving dock om jag får sæga det sjælv.. lr ?:D

Att vräka i sig ost av alla sorter är ingen craving. Det är en förutsättning för ett lyckligt liv.

wimpy
2011-08-14, 15:25
Att vräka i sig ost av alla sorter är ingen craving. Det är en förutsättning för ett lyckligt liv.

haha ! det låter ju hysteriskt bra ! :D

Rahf
2011-08-14, 21:05
ny craving.. Ost!
Mozzarella ..mmmmmm!
hyffsad ok craving dock om jag får sæga det sjælv.. lr ?:D

Oh naij! Nu blev jag sugen på Halloumi!!

wimpy
2011-08-29, 16:36
åh,, halloumi jaa.. :D
det har jag tænkt på længe! synd det e så jævla dyrt bara ..

philadelphia med lax eller kyckligen e dock mkt som æts før tiden, hehe
eller pannkakor på bake pro! mmm 46g proteiner 4g carbs,, helt perfekt! :D

Repliker
2011-08-29, 16:41
Skogaholmsbröd med smör och chokladsås på! (Ja, chokladsås som man har till glass.) :D

meme
2011-08-29, 16:45
Ah gott!!!!
Jag har cravings på mosad fetaost på lantbröd just nu.

Kappman
2011-08-29, 19:39
kanelgifflar med smör på