handdator

Visa fullständig version : Nackproblem/huvudvärk


korv3n
2011-08-01, 11:20
För att man lättare skall kunna hjälpa er med besvär eller skador så kan det vara bra att använda sig av en mall när ni beskriver era besvär. T ex något sådant här. Ni som känner att ni har ideér till tillägg eller ändringar är välkomna att göra det.
Hoppas det kan vara till lite hjälp. Jag tog med basdata som kön, ålder, längd och vikt för att det har viss betydelse ibland.


man, 25 år, 185 cm, 95 kg

Haft problem med huvudvärk i 10 dagar nu. Det uppkom nån timme efter att vi lattjat i en pool och burit polare på rygg och nacke mm.

Jag har inte ont hela tiden utan det kommer och går. Om jag inte aktiverar mig har jag ingen smärta alls. När jag väl aktiverar mig kommer värken. Det sitter på ena sidan av huvudet/nacken precis där nackmuskulaturen fäster vid huvudet. Jag har testat massage utan effekt. Tycker mig inte heller känna nån skillnad om jag använder huvudvärkstabletter. Känns nästan som det pulserar när jag aktiverar mig. Ibland kan det räcka med att jag ställer mig upp så börjar det dunka i huvudet.

Tror inte det är relevant men tränar crossfit samt styrketräning 4-6 pass/vecka samt löpning 2-3 pass/vecka.

Inget övrigt som jag kan komma på är av intresse.

korv3n
2011-08-01, 11:24
Skulle behöva tips på vem man lämpligen vänder sig till för att komma till rätta med det. Är studerande och har inte överdrivet mycket pengar så kan man undvika att skickas mellan onödiga instanser så vore det skönt.

Ego
2011-08-01, 16:39
Hitta en bra OMT-sjukgymnast, napratat eller kiropraktor. Låter som något man kan släppa upp med några precisa manipulationer.

korv3n
2011-08-09, 14:11
Hitta en bra OMT-sjukgymnast, napratat eller kiropraktor. Låter som något man kan släppa upp med några precisa manipulationer.

gick till en naprapat som knäckte nacken lite. inbillar mig att det har blivit viss förbättring. fick grönt ljus att träna trots smärtan dock vilket är positivt. ska dit en gång till och testa.

tack för tipset!

Ego
2011-08-09, 16:21
Bra tips till honom att kolla höften när han är ändå igång med nacken, samma sida ilium och sacrum.