handdator

Visa fullständig version : Det onödigaste som du har varit avundsjuk på


Potatiskillen
2011-07-30, 23:58
När jag var ett barn var jag väldigt avundsjuk på dem som gjorde illa sig och fara in på sjukhuset, jag var ett barn som sällan var sjuk eller som behövde söka vård.

Jag tror mycket hade med att man blev ompysslad, man slapp skolan samt att man kan få en glass ganska ofta.

Vad var ni avundsjuka på som var väldigt onödigt? Kan det ha varit din grannes nya elbil som sög pung några år efter då du körde din moped?

hidden
2011-07-31, 00:21
Folk med magrutor!

Crocker
2011-07-31, 00:27
Den populära djäveln med höga betyg. :D
Fast jag är nog inte avis på någon längre tror jag.
Tror tråden kommer ha potential.

buten
2011-07-31, 00:27
När jag var ett barn var jag väldigt avundsjuk på dem som gjorde illa sig och fara in på sjukhuset, jag var ett barn som sällan var sjuk eller som behövde söka vård.

Jag tror mycket hade med att man blev ompysslad, man slapp skolan samt att man kan få en glass ganska ofta.

Vad var ni avundsjuka på som var väldigt onödigt? Kan det ha varit din grannes nya elbil som sög pung några år efter då du körde din moped?

Typ samma för mig. Alltid när jag vart sjuk så hade jag typ mild sjukdom som gick över på 2 dagar. Det var inte ofta heller, runt 2 gånger om året.
Man var ju rätt avundsjuk på dom som fick feber och sånt och kunde vara hemma 2 veckor i sträck :thumbup:

Deceiver85
2011-07-31, 00:33
Vad var ni avundsjuka på som var väldigt onödigt?

Coola killarna i högstadiet, som i gymnasiet spårade ut helt och hållet. Avhopp, drogproblem, tror till och med någon har tagit livet av sig...

IronBug
2011-07-31, 00:45
Var avundsjuk på avundsjukan själv.

Lellan
2011-07-31, 01:07
Räls! :D Dvs tandställning... ville också ha! Dumma tandläkaren tyckte tänderna var "så fina så".. Gud vad jag tjatade, varje besök. Och då var jag ändå blyg, och vi gick med klassen (vad konstigt egentligen, gör man det nuförtiden också? Går med klassen?).

Till slut insåg jag att han inte skulle ge med sig och struntade i tandhälsan istället. Vilket resulterade i hål, dessutom bet jag på hårda saker för att jag ville de skulle gå sönder.. Funderade även på att börja spela hockey men insåg att det inte var värt SÅ mycket. :D

Iaf, när jag kom tillbaks till tandläkaren med hål så var min attityd drygt "rätt åt dig!!". Envis unge. *screwy*

Idag är jag nöjd med mina tänder, det var ju inget fel på dem direkt, undre tandraden är lite för tät så tittar man uppifrån ser man att de är lite zig zag men orka bry sig.. :P Dock bet jag av en flisa frampå när jag höll på med "mission förstöra tänder" (i hopp om tandställning el likn), som satts dit av diverse tandläkare men den trillar alltid bort. Nu ser jag den som ett charmigt "nagg" i kanten.

Skönt att bli vuxen ibland, vill jag nåt så bestämmer jag själv numer! :D Har dock slutat längta efter räls och är väldigt mån om tandhälsan, men har haft några turer som ung hos diverse privata där jag slängt iväg stora summor för konstiga skäl..

Idag är jag inte avundsjuk vad jag kan komma på. Jo, kanske på folk som har gröna fingrar... Men har efter att ha mördat en smärre regnskog insett att jag aldrig kommer få till det. Köper garderobsblommor och orkideér som är de enda som matchar min personlighet. Det är väl så man får hantera avundsjuka; försöka inspireras, men lyckas man ändå inte så får man väl göra det på sitt sätt och vara nöjd så. :)

Baler Evans
2011-07-31, 01:37
Är inte det längre, men alla as som föddes med silversked i munnen och alltid haft det gott ställt utan att behöva anstränga sig ett piss.

Lellan
2011-07-31, 01:47
Är inte det längre, men alla as som föddes med silversked i munnen och alltid haft det gott ställt utan att behöva anstränga sig ett piss.

Så tänkte jag om vältränade, minns min kompis som redan i 1a klass såg atletisk ut.. medans jag sportade köttbullelooken! :D

Iaf, jag träffade henne häromdagen, och även om jag är stor och så, så har det där underläget hjälpt mig till jäkligt goda vanor, nu är det jag som ser mest atletiskt ut av oss två.. *screwy* (inte i relation till vad hon förmodligen hade gjort med samma vanor, men om man jämför oss båda). En snygg ram med timglasform och vformad rygg kan med åren bli spolformad och hållningen nersjunken, trodde inte sånt kunde komma så tidigt som 35...

Blev nästan lite chockad, men det kan ju vara en hjälp om man lider mkt av avundsjuka. Att personer med de bästa förutsättningar inte förstår vikten av pengar el blir skadade av dem, de med talang inte uppskattar värdet av hårt arbete - förhoppningsvis kommer de till insikt, men som "underdog" har man fördelar. Avundsjukan el insikt om de sämre utgångsläget ger en insikt om vad som krävs för det som inte är gratis? Dessutom njuter man ju av frukten, snacka om gräddfil till att bli lycklig snarare än att ha allt och få ångest över att mista det el inte tåla att kämpa.

Rahf
2011-07-31, 04:20
Så tänkte jag om vältränade, minns min kompis som redan i 1a klass såg atletisk ut.. medans jag sportade köttbullelooken! :D

Iaf, jag träffade henne häromdagen, och även om jag är stor och så, så har det där underläget hjälpt mig till jäkligt goda vanor, nu är det jag som ser mest atletiskt ut av oss två.. *screwy* (inte i relation till vad hon förmodligen hade gjort med samma vanor, men om man jämför oss båda). En snygg ram med timglasform och vformad rygg kan med åren bli spolformad och hållningen nersjunken, trodde inte sånt kunde komma så tidigt som 35...

Blev nästan lite chockad, men det kan ju vara en hjälp om man lider mkt av avundsjuka. Att personer med de bästa förutsättningar inte förstår vikten av pengar el blir skadade av dem, de med talang inte uppskattar värdet av hårt arbete - förhoppningsvis kommer de till insikt, men som "underdog" har man fördelar. Avundsjukan el insikt om de sämre utgångsläget ger en insikt om vad som krävs för det som inte är gratis? Dessutom njuter man ju av frukten, snacka om gräddfil till att bli lycklig snarare än att ha allt och få ångest över att mista det el inte tåla att kämpa.

Eller att de som inte går igenom 'fula ankungen'-stadiet är mindre ödmjuka än vissa som ser medelmåttiga ut i ung ålder, för att sen bli riktigt vackra när de blir vuxna.

Baler Evans
2011-07-31, 05:46
Håller helt med dig Lellan ( som alltid ) det är av just den anledningen som jag ej längre är avundsjuk jag har byggt karaktär ^_^

mangemani
2011-07-31, 06:00
fanns en kille i min klass under lågstadiet och på fritids som man tävlade med jämt.
vi tävlade om vem som hade mest kulor,manicklar,sudd gummin,mest leksaker,mest spel,ja allt,men nått som vi tävlade starkast om var vem som hade störst tennsoldats samling.
jag hade min morfar som hade en utav sveriges största tennsoldats samlingar och det stack så fruktansvärt i killens ögon så han sade(vilket jag idag vet var lögn) att hans farfar var rankad 2:a då det gällde mängden tennsoldater,detta blev man avundsjuk på och försökte under åren att bevisa att min morfar hade störst samling(typiskt barnsligt "min pappa är bättre än din pappa" uppförande),helt onödigt.

ddewe
2011-07-31, 06:41
En vän till mig vars framtid är helt säkrad trots att han inte ansträngt sig att ens få en gymnasieutbildning. Snubben fick en sprillans ny BMW M3 på 18-årsdagen och det var hans tredje bil. Honom är jag redigt avundsjuk på.

Forqie
2011-07-31, 09:13
..

G_lund
2011-07-31, 10:00
En vän till mig vars framtid är helt säkrad trots att han inte ansträngt sig att ens få en gymnasieutbildning. Snubben fick en sprillans ny BMW M3 på 18-årsdagen och det var hans tredje bil. Honom är jag redigt avundsjuk på.

Sånt har jag också varit avundsjuk på, men jag har det senaste märkt skillnad på hur jag uppskattar mina cyklar/bilar/lägenhet olika beroende på om jag fått dem i present, Jobbat eller köpt skruttigt och renoverat.

En så enkel grej som köksbord + stolar blir mer betydelsefullt om man lagt ner lite tid på att slipa och måla istället för att köpa nytt eller få i födelsedagspresent.

Sheogorath
2011-07-31, 10:32
Så tänkte jag om vältränade, minns min kompis som redan i 1a klass såg atletisk ut.. medans jag sportade köttbullelooken! :D

Iaf, jag träffade henne häromdagen, och även om jag är stor och så, så har det där underläget hjälpt mig till jäkligt goda vanor, nu är det jag som ser mest atletiskt ut av oss två.. *screwy* (inte i relation till vad hon förmodligen hade gjort med samma vanor, men om man jämför oss båda). En snygg ram med timglasform och vformad rygg kan med åren bli spolformad och hållningen nersjunken, trodde inte sånt kunde komma så tidigt som 35...

Blev nästan lite chockad, men det kan ju vara en hjälp om man lider mkt av avundsjuka. Att personer med de bästa förutsättningar inte förstår vikten av pengar el blir skadade av dem, de med talang inte uppskattar värdet av hårt arbete - förhoppningsvis kommer de till insikt, men som "underdog" har man fördelar. Avundsjukan el insikt om de sämre utgångsläget ger en insikt om vad som krävs för det som inte är gratis? Dessutom njuter man ju av frukten, snacka om gräddfil till att bli lycklig snarare än att ha allt och få ångest över att mista det el inte tåla att kämpa.

:thumbup:

Spartansk
2011-07-31, 10:36
Jag har alltid varit ganska lång med tunn benstomme. När jag var liten var jag avundsjuk på personer som var naturligt korta och grova/starka. Tyckte det var ballt och ville vara likadan. I dag fattar jag inte hur jag tänkte, jag är glad över att vara lång och smal och hade gärna varit 5 cm längre.

Loke
2011-07-31, 11:40
Fina julgranar. Min mamma är verkligen totalt inkompetent på att klä julgranar på ett estetiskt tilltalande sätt. Alla handra familjer hade fina granar med lite kulor och lite glitter och ljus... Vi hade en låda där julgransprylarna låg, och allt i den skulle upp. Den fick mer saker varje år, men jag tror inte det var någon som medvetet fyllde på den, det var snarare ett ställe där man la saker som inte hade någon annan funktion.

LeBron
2011-07-31, 11:46
Minns att jag sjukt avundsjuk på folk med el-scootrar. Då pratar jag om de där varianterna som liknar sparkcyklar men de har en liten motor (eldriven) och en sadel man kunde sitta på. Nästan alla utom jag hade en :(

StarkaUlf
2011-07-31, 11:50
Spider-Man

Fatalist
2011-07-31, 14:19
En kompis var ständigt snäppet bättre än mig på CS :D

Minimjölk
2011-10-25, 11:31
Avundsjuka är ett intressant område kring människor. vad är det som gör att vi är avundsjuka på andra? Vad är det som triggar avundsjuka hos just dig? Oftast är det när någon i ens närhet har det bättre förspänt inom ett område som man själv värderar högt men anser att man själv inte har det lika bra förstänt gällande.

Sedan om det handlar om rikedom, utseende, karriär, familjeförhållande etc. spelar egentligen inte så stor roll, de bakomliggande faktorerna verkar vara detsamma. I vår strävan att förbättra oss själva jämför vi oss med andra som har det bättre inom ett visst område och suktar efter att själva ha det som utgångsläge.

Det är vanligt att en kille som är ny på gymmet och bänkar 60kg är avundsjuk på sin kompis som tränat ungefär lika länge men bänkar 80 pga bättre förutsättningar. Det kan även finnas viss avundsjuka mot den okända killen i hörnet som bänkar 120kg.

Några år senare när killen i exemplet ovan tränat hårt och lyfter 140kg och polaren helt lagt av har avundsjukan kring denne helt avtagit. Killen vet också vilka uppoffringar som behövts göra för att uppnå 140kg i bänken och är kanske då inte heller avundsjuk på killen med 120kg som numera lyfter 160kg. Ännu mindre bryr han sig om andra nybörjare som lyfter 80kg.

Detta scenario kan troligtvis appliceras på de flesta områden som kan trigga avundsjuka. Det känns mer som en fas man skall gå igenom för att nå framgång. Sedan hur stark/lång fas detta är är troligtvis väldigt individuellt. jag ser ofta spår av avundsjuka runtomkring mig när jag pratar med människor. Vissa människor blir förblindade av sin avundsjuka och färgar sina tankar enormt kring just detta. Pga sin avundsjuka triggas känslar som avsky och hat vilket gör att personen helt utan anledning bygger upp en ilska kring inte abra den personen utan andra med liknande förutsättningar. Allt detta hämmar givetvis ens egen framfart.

Ofta är man i avundsjukans esse inte medveten om vilka eventuella baksidor det innebär att ha de förutsättningar som man är avundsjuk på. Givetvis finns det de som har bättre förutsättningar än en själv men det behöver inte bara vara till ens egna nackdel. Personer med bättre förutsättningar kanske undermedvetet kämpar något mindre inom det aktuella området? Det kanske finns en basksida som innebär att de försakat massa andra saker för att nå dit? Kanske har de medvetet tagit vissa risker som du inte är villig att göra?

Jag förstår att folk kan vara avundsjuka men om man försöker fundera rationellt kring det hela ser man kanske att det faktiskt är en tillgång om man lyckas se vad man vill uppnå och planera utifrån sina egna förutsättningar.

shut teh face
2011-10-25, 11:38
Jag är aldrig avundsjuk på något eller någon. De gånger jag sett något som jag velat ha/göra så har jag mest konstaterat att det kunde man ju göra själv kanske om resurserna finns, om inte så blir jag inte minsta nedstämd.

Jag skulle beskriva mig som en person som aldrig behöver det där extra för att må bra, jag trivs väldigt bra med små medel.

Sen har man säkert varit avundsjuk som barn, men det minns jag ej.

von huff
2011-10-25, 11:54
folk med stora penisar,onödigt då min redan är massiv...

drakfelt
2011-10-25, 15:36
Riktigt bitiga jävlar

Silveta
2011-10-25, 15:41
Grabbar som fick ligga mer än mig.. Nu är jag mest avundsjuk på grabbar som behärska sig och inte låg med allt som rörde sig.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

aijou
2011-10-25, 15:46
När jag var ett barn var jag väldigt avundsjuk på dem som gjorde illa sig och fara in på sjukhuset, jag var ett barn som sällan var sjuk eller som behövde söka vård.


Känner igen det där. Var nog även lite avundsjuk på de som hade glasögon, konstigt nog. Detta var när jag var liten då, såklart. Barn är verkligen dumma i huvudet. :D

Nu är jag inte speciellt avundsjuk på något längre. Skulle väl i så fall vara de som har grymma gener för att bygga muskler. Eller kanske folk som är snuskigt rika. Men det är inget som jag tänker speciellt mycket på. Generellt sett så är jag inte missnöjd med varken mina gener eller min ekonomi. Men det kan ju alltid bli bättre.

Scratch89
2011-10-25, 15:51
Jag är aldrig avundsjuk på något eller någon. De gånger jag sett något som jag velat ha/göra så har jag mest konstaterat att det kunde man ju göra själv kanske om resurserna finns, om inte så blir jag inte minsta nedstämd.

Jag skulle beskriva mig som en person som aldrig behöver det där extra för att må bra, jag trivs väldigt bra med små medel.

Sen har man säkert varit avundsjuk som barn, men det minns jag ej.

Jag är avundsjuk på dig.

spoon
2011-10-25, 15:58
Jag kan vara avundsjuk på dom som har bra rörlighet direkt från start. Själv ligger man på golvet och stretchar dom stela gubbljumskarna medans andra kommer in i lokalen och börjar böja direkt.

aijou
2011-10-25, 15:59
Spider-Man

Spider-Man har minsann inte haft det lätt.

Visst. Han må vara tillsammans med het rödhårig super-modell och självklart hade det varit fantastiskt att ha hans fysik och superkrafter.

Dock så var han ju ett riktigt mobbningsoffer under större delen av sin skolgång. Hans föräldrar dog när han var ung och även hans farbror gick bort alldeles för tidigt (vilket han har enorma skuldkänslor för då han hade kunnat stoppa mördaren). Hans bästa vän är samtidigt en av hans värsta fiender.

Som om inte detta vore nog så tyngs han ständigt av skuldkänslorna av att han inte lyckades rädda livet på sin första sanna kärlek (Gwen Stacy) och han är under konstant press från stadens invånare, media och sitt eget samvete. Att axla ett sådant ansvar helt på egen hand han inte vara roligt.

Är det någon superhjälte jag inte skulle vilja byta liv med så är det Spider-Man.

Ursäkta om jag nördade loss lite väl mycket här. men man måste ju göra själ för sin avatar. ;)

begt
2011-10-25, 16:26
Jag är inte avundsjuk på någon. Om någon har mer pengar än mig exempelvis så har den personen antagligen jobbat mer för det än jag. Om inte så uppskattar denne inte pengar och prylar så himla mycket. I vilket fall som helst är jag nöjd med att ha mat, tak över huvudet, skidor, löparskor, internet och socialt umgänge. Jag behöver inte mycket mer än så så jag har inget att vara avundsjuk på.

Spartansk
2011-10-25, 16:37
Spider-Man har minsann inte haft det lätt.

Visst. Han må vara tillsammans med het rödhårig super-modell och självklart hade det varit fantastiskt att ha hans fysik och superkrafter.

Dock så var han ju ett riktigt mobbningsoffer under större delen av sin skolgång. Hans föräldrar dog när han var ung och även hans farbror gick bort alldeles för tidigt (vilket han har enorma skuldkänslor för då han hade kunnat stoppa mördaren). Hans bästa vän är samtidigt en av hans värsta fiender.

Som om inte detta vore nog så tyngs han ständigt av skuldkänslorna av att han inte lyckades rädda livet på sin första sanna kärlek (Gwen Stacy) och han är under konstant press från stadens invånare, media och sitt eget samvete. Att axla ett sådant ansvar helt på egen hand han inte vara roligt.

Är det någon superhjälte jag inte skulle vilja byta liv med så är det Spider-Man.

Ursäkta om jag nördade loss lite väl mycket här. men man måste ju göra själ för sin avatar. ;)

Jag skulle lätt byta liv med Spider-Man. Att ha massa issues är enligt mig okej så länge man är cool i nuläget, och Spider-Man (den vitsiga serietidningsversionen alltså, filmversionen är mer "meh") är vrålcool. Skulle även gärna bytt liv med Wolverine.

musmatta
2011-10-25, 16:47
Glasögon har jag alltid vetlat ha. Avis på de andra som har. Verkar dock som om hårt lyftande kan ha förstört mina ögon nu så har jag tur så har jag mina brills så småning om...

aijou
2011-10-25, 17:02
Jag skulle lätt byta liv med Spider-Man. Att ha massa issues är enligt mig okej så länge man är cool i nuläget, och Spider-Man (den vitsiga serietidningsversionen alltså, filmversionen är mer "meh") är vrålcool. Skulle även gärna bytt liv med Wolverine.

Ja, självklart menar jag serietidnings versionen av spider-man. :)

Wolverine har jag nog mer förståelse för. Att vara (mer eller mindre) odödlig kan faktiskt vara värt att bitvis ha levt ett skitliv. Sen har ju inte wolverine samma problem med skuldkänslor och pliktkänslor som Spidey. ;)

young_george
2011-10-25, 17:23
Jag är fortfarande lite avundsjuk på folk som vet vad de ska göra i livet istället för att hoppa från en sak till en annan.

Robbmeister
2011-10-25, 18:03
Förut när man var mindre (och bra mycket tjockare) var jag avundsjuk på spinkiga killar med magrutor. Nu så skrattar jag mest när jag ser samma personer gå runt och spänna sig i omklädningsrummet på gymmet :D (inget emot spinkiga personer, har något emot spännbögar)

Sen var man ju avundsjuk på dom ''coola'' snubbarna som tjuvrökte utanför skolan och körde moppe trots att dom inte hade åldern inne. Nu ser man ju hur det gått för dom och nu känns dom inte lika coola längre kan man ju säga.. ;)

Eddie Vedder
2011-10-26, 09:47
Spider-Man har minsann inte haft det lätt.

Visst. Han må vara tillsammans med het rödhårig super-modell och självklart hade det varit fantastiskt att ha hans fysik och superkrafter.

Dock så var han ju ett riktigt mobbningsoffer under större delen av sin skolgång. Hans föräldrar dog när han var ung och även hans farbror gick bort alldeles för tidigt (vilket han har enorma skuldkänslor för då han hade kunnat stoppa mördaren). Hans bästa vän är samtidigt en av hans värsta fiender.

Som om inte detta vore nog så tyngs han ständigt av skuldkänslorna av att han inte lyckades rädda livet på sin första sanna kärlek (Gwen Stacy) och han är under konstant press från stadens invånare, media och sitt eget samvete. Att axla ett sådant ansvar helt på egen hand han inte vara roligt.

Är det någon superhjälte jag inte skulle vilja byta liv med så är det Spider-Man.

Ursäkta om jag nördade loss lite väl mycket här. men man måste ju göra själ för sin avatar. ;)

Du glömde en annan extremt jobbig sak; att tvingas gå och släpa på en enorm hemlighet. Att vara Spiderman men tvingas ljuga om det under täckmanteln av en utstött nörd torde vara tufft.

I yngre åldrar fanns det ju ofta lite av en avundsjuka för de som "kände den och den" men det växer man ifrån. Det var väl från och med lågstadiet upp till och med högstadiet.

Barstar
2011-10-26, 10:27
Text

+1

Frågan är inte om man är avundsjuk utan vad man gör med avundsjukan.

shut teh face
2011-10-26, 11:25
Avundsjuka är nog en enorm drivkraft för de rätta personerna.

Nitrometan
2011-10-26, 11:30
Avundsjuka är nog en enorm drivkraft för de rätta personerna.

Tja, en av mina bekanta har varit bank- och värdetransportsrånare och det var enbart avundsjuka som drev honom.

shut teh face
2011-10-26, 11:36
Tja, en av mina bekanta har varit bank- och värdetransportsrånare och det var enbart avundsjuka som drev honom.
Jo, kan bli både negativt och positivt antar jag. Kan tänka mig att många framgångsrika människor har blivit det på grund av avundsjuka också.

Men sen kan man såklart inte härleda det till en specifik känsla, det är nog mycket saker inblandat, man vill ha det bättre helt enkelt. Men avundsjuka kan spela en stor roll.

MrBoris
2011-10-26, 11:57
Avundsjuk på folk som når sina mål utan att behöva kämpa livet ur sig, ta min bror som exempel som på ett bananskal utan att ens vilja bli doktor eller ha det ens i åtanke fick en doktorandtjänst för några månader sen genom sitt jobb, medan jag letade i 2.5år innan jag hittade en för mig lämplig, o fick dessutom kämpa 1år för att få den..

Kimball
2011-10-26, 13:12
Avundsjuk på såna som bara kan slå bort misstag de gjort och sluta tänka på det. Småsaker kan ofta "gräna" mig alldeles för lång tid efteråt.

davvvan
2011-10-26, 14:11
Avundsjuka på folk med frodig mustasch och mörk skäggväxt.

aijou
2011-10-26, 14:23
Avundsjuka på folk med frodig mustasch och mörk skäggväxt.

Fast det är ju inte alls någon onödig avundsjuka! :D Fullt förståeligt skulle jag säga. ;)

davvvan
2011-10-26, 14:30
Fast det är ju inte alls någon onödig avundsjuka! :D Fullt förståeligt skulle jag säga. ;)

Fan :( Det är det.

Avundsjuk på tjockisar som deffat ner sig och blivit stora.

danozen
2011-10-26, 15:52
Spider-Man har minsann inte haft det lätt.

Visst. Han må vara tillsammans med het rödhårig super-modell och självklart hade det varit fantastiskt att ha hans fysik och superkrafter.

Dock så var han ju ett riktigt mobbningsoffer under större delen av sin skolgång. Hans föräldrar dog när han var ung och även hans farbror gick bort alldeles för tidigt (vilket han har enorma skuldkänslor för då han hade kunnat stoppa mördaren). Hans bästa vän är samtidigt en av hans värsta fiender.

Som om inte detta vore nog så tyngs han ständigt av skuldkänslorna av att han inte lyckades rädda livet på sin första sanna kärlek (Gwen Stacy) och han är under konstant press från stadens invånare, media och sitt eget samvete. Att axla ett sådant ansvar helt på egen hand han inte vara roligt.

Är det någon superhjälte jag inte skulle vilja byta liv med så är det Spider-Man.

Ursäkta om jag nördade loss lite väl mycket här. men man måste ju göra själ för sin avatar. ;)

Jag anser att Batman har ett större ansvar på sina axlar än spidey. T.ex. hans föräldrar dog också när han var liten, har absolut INGEN släkt, han måste hela tiden hålla en playboy-image och sist, men inte minst, utan honom skulle en hel stad hamna i anarki!

aijou
2011-10-26, 16:24
Jag anser att Batman har ett större ansvar på sina axlar än spidey. T.ex. hans föräldrar dog också när han var liten, har absolut INGEN släkt, han måste hela tiden hålla en playboy-image och sist, men inte minst, utan honom skulle en hel stad hamna i anarki!

Kanske. Finns ju många superhjältar som lever ett tungt liv. Anledningen till att jag skrev om just Spidey var att det var honom någon var avundsjuk på. :) Menade inte nödvändigtvis att han har det sämst av alla hjältar.

Spartansk
2011-10-26, 16:37
Jag anser att Batman har ett större ansvar på sina axlar än spidey. T.ex. hans föräldrar dog också när han var liten, har absolut INGEN släkt, han måste hela tiden hålla en playboy-image och sist, men inte minst, utan honom skulle en hel stad hamna i anarki!

Och inte att förglömma; Batman är ensam och sexuellt frustrerad, medan Spidey får skeda med Mary Jane med jämna mellanrum.

danozen
2011-10-26, 16:44
Och inte att förglömma; Batman är ensam och sexuellt frustrerad, medan Spidey får skeda med Mary Jane med jämna mellanrum.

Nog får bruce wayne ha kul med modeller när han har lugna kvällar som batman ;)

aijou
2011-10-26, 16:51
Och inte att förglömma; Batman är ensam och sexuellt frustrerad, medan Spidey får skeda med Mary Jane med jämna mellanrum.

Annars har han ju alltid Robin, som säkert inte skulle tacka nej till att bli spoonad av sin rika, vältränade sugar daddy. :D

Spartansk
2011-10-26, 16:52
Nog får bruce wayne ha kul med modeller när han har lugna kvällar som batman ;)

Annars har han ju alltid Robin, som säkert inte skulle tacka nej till att bli spoonad av sin rika, vältränade sugar daddy. :D

Självklart... Jag tänkte inte efter tillräckligt där! :D

emcalu
2011-10-27, 19:37
när jag var liten var jag ruskigt avundsjuka på de som var 15-16 år. ojojoj vad stora och häftiga de var!

bulldozer
2011-10-27, 19:53
Jag var avundsjuk på mina småsyskon (över 10 års ålderskillnad) när jag var i
tonåren då jag tyckte att morsan inte alls var lika sträng med dem som med mig
och min bror när vi var små. Ganska onödigt..

Klart hon slappnar av mer när hon redan uppfostrat en omgång..

Botte 1992
2011-10-27, 20:07
Just nu är jag avundsjuk på en kompis som har en bil. Han failade teorin hela sju gånger, men ändå fick han V70 av hans föräldrar alldeles gratis. Med turbo. Det är ju jag som borde ha bilen, klarade teori och uppkörning på första.