handdator

Visa fullständig version : Äntligen styr 3182 upp sig


3182
2011-07-30, 20:00
STATS

Kön: kvinna
Ålder: 1991 / 19 år
Vikt: 66 kg
Längd: 168 cm


BAKGRUND

Har så länge jag kan minnas spelat fotboll (sedan femårsåldern rimligtvis). Flyttade för fyra år sedan hemifrån för att gå gymnasiet på annan ort. Tappade därmed intresset för sporten då jag var tvungen att byta lag. I den åldern är det mycket annat som skall utforskas, särskilt när man flyttat 30 mil från föräldrarna och kan "göra vad man vill" helt plötsligt. Så jag slutade träna, men fortsatte äta som en häst, vilket jag alltid gjort. Såg att min kropp förändrats efter ungefär ett halvår utan träning, så jag beslutade mig därför för att börja gymma. Gjorde detta regelbundet (1 till 2 ggr/veckan), men helt utan kunskap eller information i ca 3 år, tills jag träffade min nuvarande sambo. När man är nykär är det lätt hänt att det blir lite för många "filmkvällar", och nu sitter jag här med en kropp jag inte känner igen. Besvikelsen över mitt eget beteende det senaste halvåret har lagt sig, och jag känner mig bara jävligt sugen på att hämnas just nu. Därför har jag köpt gymkort och lagt om min kost.


KOST

Försöker just nu hålla mig till något liknande LCHF, för att snabbt kunna se reslutat och på så vis vara motiverad till att träna vidare. När detta mål uppnåtts är tanken att börja äta kolhydrater igen, men givetvis inga enorma mängder. Och givetvis träna.


TRÄNING

Dag 1: Bröst, axlar, triceps
Hantelpress
Axelpress
Cable Cross
Hantelpress över huvud
Pushdowns

Dag 2: Ben, vader
Knäböj
Utfall
Benpress
Stående vadpress
Benspark
Liggande lårcurl

Dag 3: Mage, rygg, biceps
Kabelrodd
Ryggresning
Hantelrodd
Latsdrag framför huvud
Skivstångscurl
Hantelcurl


MÅL
Kortsiktigt: Om 10 veckor kunna göra chins, förslagsvis en. Få fram mina magrutor samt gå ner i vikt.
Långsiktigt: Bibehålla en god styrka och kondition. Kunna äta "vad jag vill", utan att bli "tjock" igen. Dvs träna regelbundet.


Let's go!

3182
2011-07-31, 11:55
Pass kl. 11

4x12 Kabelrodd
4x6 Magmaskin gymleco
4x10 Hantelrodd
4x6 Latsdrag framför huvud
4x12 Skivstångscurl
5x10 Hantelcurl
3x6 Bröstmaskin gymleco

Hade ganska bra tryck idag. Glömde ryggresning, korkat. Men provade på bröstmaskinen och magmaskinen istället, vilket var förjävla jobbigt.

Köpt vasslepulver idag! 1 kg Holistic choklad. Jag har förstått att den smakar skit, men försöker skippa sötningsmedel så långt det går - det ger mig bara sötsug i onödan.

I morgon väntar benpass.

3182
2011-08-01, 17:00
Benpass kl 11
Samtliga benövningar jag skrivit upp utfördes med förväntat tryck. Inte jättebra, heller inte dåligt. Börjat dricka proteindrinkar. Fy fan vad Holistics smakar skit. Bara att vänja sig. I kväll väntar en lång promenad alt. en kort joggrunda. Dags för cardio!

3182
2011-08-01, 23:07
Biceps och cardiopass kl 21:45

Blev så sugen på att gymma efter GAIS vinst, så jag tog mig i kragen och joggade bort till gymmet. Inget vidare pump, men skönt och nyttigt. I morgon väntar axlar. God natt.

Exhale_
2011-08-01, 23:12
Skoj med nya journaler, lycka till! :)

3182
2011-08-02, 22:13
2 pass idag med. Inte optimalt, men blev så sugen på att gå dit i kväll med. 16.00 och 21.30.

Körde samma muskler båda passen - bröst, axlar och triceps.

I morgon väntar vilodag. Ska bli jävligt skönt att få lite vila nu efter fyra pass på två dagar. Skall försöka ta det så lungt det bara går.

LadyInRed
2011-08-02, 22:19
Lycka till med träningen! Ska bli kul att läsa hur det går för dig. Tränar du tillsammans med din sambo? :) Ha en härlig vilodag!

3182
2011-08-03, 12:52
Lycka till med träningen! Ska bli kul att läsa hur det går för dig. Tränar du tillsammans med din sambo? :) Ha en härlig vilodag!

Kul! Tack! Jag kämpar på så gott det går. Idag är det vila!

Ja, vi tränar tillsammans. Vet du vem jag är? :)

LadyInRed
2011-08-03, 18:17
Haha, nej inte alls :) Tänkte bara att det lät roligt! Jag tränar också med min sambo, bara den kopplingen jag gjorde :P Han har lärt mig massor om styrketräning och vi tränar tillsammans nästan varje dag, roligt :D

3182
2011-08-07, 20:39
Två pass gjorda sedan sist. Ett ben. Ett biceps, mage, rygg. Jag har slarvat som fan med maten så just nu är självförtroendet verkligen nedåt. Att GAIS tappar 2 poäng i sista sparken mot DIF gör inte saken bättre. Imorgon väntar en tuff arbetsvecka, men jag skall göra allt jag kan för att träna så hårt som möjligt.