handdator

Visa fullständig version : Hemmagym


Tilert
2011-07-30, 18:10
Goddag.

Så här är det, jag är en kille på 23 år, som tränade mycket kampsport förr, har nu haft ett uppehåll från all träning i ca 4 år. Har funderat senaste 2 åren på att börja styrketräna istället, då jag väldigt gärna vill bygga upp en vältränad kropp. Problemet är att på gymmet här i denna håla så finns det väldigt ont om frivikter och dessa är alltid upptagna, så nu när jag köpt hus har jag fått "lov" av frugan att göra om ett av rummen i källaren till träningsrum, så nu tänkte jag fråga lite vad för saker jag borde köpa in för att kunna träna hela kroppen hemma, utan att springa till gymmet.

Det jag har införskaffat är skivstång med vikter (140kg) samt ställning och bänk till detta.
Sen ska jag köpa till hantlar, cablecross och ett räcke så jag kan köra lite chins..
Är det något mer ni skulle rekommendera att jag skaffar mig?

mvh träningssugen 23-åring :cool:

willtjam
2011-07-30, 18:29
Är ställningen höj- och sänkbar så du kan köra knäböj? Annars tror jag inte du behöver något mer.

Tilert
2011-07-30, 18:37
Yes, ställningen är höj och sänkbar =)

Lindrian
2011-07-30, 18:50
En ställning där du kan köra bänk+böj och en bänk är egentligen allt du behöver. Skaffa sedan en skivstång med vikter (vilket du redan har) och ett par hantlar. Sedan är det bara att tuta och köra!

Tilert
2011-07-30, 18:58
så köpa en cablecross är kanske helt onödigt?

willtjam
2011-07-30, 19:01
Beror ju på om du gillar att köra med en sån. Den är ju inte ett måste i ett hemmagym.

Tilert
2011-07-30, 19:03
har inget emot det. skönt med lite variation.. men om det inte är nödvändigt för att bygga upp en snygg kropp så kan plånboken få spara lite pengar^^

gohei
2011-07-30, 19:41
Om du vill variera träningen lite så rekomenderar jag starkt ett par gymnastikringar. Bästa köpet jag gjort när de gäller träning.

willtjam
2011-07-30, 19:42
För att få till det lite snyggare och bekvämare så kan du ju alltid köpa till ett viktställ. Grymt skönt att ha!

hugok
2011-07-30, 21:08
så köpa en cablecross är kanske helt onödigt?

En cablecross används väl i princip bara vid kryssdrag och bamsecurls. Så en enkel trissa borde duga, kostar inte alltför mycket och gör väldigt mycket för att få bättre variation.