handdator

Visa fullständig version : Bra vadträning!!!


Mrspliff
2003-12-16, 20:54
Hej har tränat ett bra tag, har fått mycket bra resultat på hela överkroppen, fram och baksida ben har oxo hängt md bra, men det e bara Vaderna som det inte händer nåt med, jag kör enligt MAX-ot principen, kör mellan 2-3 övningar varja gång jag tränar vaderna, men de e så sällan jag får träningsverk i vaderna, vet inte va jag ska göra nu!! lite tips ska vara uppskattad!!!



MVH | SplifF

shirunai
2003-12-16, 21:03
hade samma problem ett tag, variera tänk på nya sätt
kör du tungt testa sänk till lättare reps men med mer stopp
alltså du stannar och kontraherar i 1-2sekunder, om du gör det testa köra tungt.....testa 6-8reps(enligt mig tungt) eller testa mer högreps 9-12reps

Testa köra sittande vadpress före en rak övning. Kör mer eller mindre set.

King Grub
2003-12-16, 21:11
Välj en övning där du får maximalt sträck i bottenläget och maximal belastning, och kör med raka ben i huvudsak. Valet är enkelt: donkeys!

TCOG
2003-12-16, 21:15
Originally posted by shirunai
hade samma problem ett tag, variera tänk på nya sätt
kör du tungt testa sänk till lättare reps men med mer stopp
alltså du stannar och kontraherar i 1-2sekunder, om du gör det testa köra tungt.....testa 6-8reps(enligt mig tungt) eller testa mer högreps 9-12reps

Testa köra sittande vadpress före en rak övning. Kör mer eller mindre set.

jag har kört vader 1 gång i veckan med tunga reps och gjort det länge och det funkar helt ok....men jag vill gärna ha större vader så de kommer lite igen kapp benen, tycker du jag ska testa köra vader 2 ggr i veckan? 1 gång hårt och 1 gång lätt?

kharon
2003-12-16, 21:18
Originally posted by King Grub
Välj en övning där du får maximalt sträck i bottenläget och maximal belastning, och kör med raka ben i huvudsak. Valet är enkelt: donkeys!

Ger donkeys på något sätt bättre sträck eller träning än t.ex stående vadpressar i smithen eller med skivstång?

Hur kör ni donkeys?
Dipsbälte&vikter? Träningspartner? Frågar svettige Sven-Göran på gymmet om han kan komma och sätta sig på er ett tag?

King Grub
2003-12-16, 21:25
Originally posted by kharon


Ger donkeys på något sätt bättre sträck eller träning än t.ex stående vadpressar i smithen eller med skivstång?

Ja, du får ett sträck redan i övningens utgångsläge som är svårt att uppnå med andra övningar.

Hnke
2003-12-16, 21:33
Variera, tills du hittar det som passar dig