handdator

Visa fullständig version : Något du ångrar att du köpte?


davvvan
2011-07-29, 16:50
Spinoff på Lellans Något du ångrar att du inte köpte?-tråd... Kom bara på saker som jag ångrar att jag köpt.

Börjar med en enkel. Ny bildskärm fastän jag inte har råd... avbetalning på tre månader. Haha, känns så jävla onödigt.

Nästa?

Donaldson
2011-07-29, 16:51
Impulsköpte en koenigsegg och har skuld för livet, fail.

Jockefoten
2011-07-29, 17:03
En el-gitarr 5000kr.
Lära sig spela el-gitarr-dvd för 500kr.
500 tomma dvd-fodral som aldrig använts.
Begagnade grafikkort till överpris.
World of Warcraft (som jag spelade i en vecka).
Better Bodies-produkter (Det sämsta jävla dragremmar, handledsband och shorts jag någonsin använt).
Fonder i kapitalinvest.

Larsson
2011-07-29, 17:10
För cirka 10 år sen köpte jag en dyr Samsung mobil vars enda egenskap var att den hade färgskärm. Några andra roliga funktioner fanns inte. Så här i efterhand var det ett onödigt köp.

beckman88
2011-07-29, 17:30
För cirka 10 år sen köpte jag en dyr Samsung mobil vars enda egenskap var att den hade färgskärm. Några andra roliga funktioner fanns inte. Så här i efterhand var det ett onödigt köp.

Gjorde samma sak, en av de första man kunde vika upp och snurra på skärmen köpte jag när jag gick i 7an, betalade tills jag var 21.

Zorgus
2011-07-29, 17:33
Impulsköpte en koenigsegg och har skuld för livet, fail.

Ouch!

Kwon
2011-07-29, 17:49
http://i01.i.aliimg.com/photo/v0/50554455/Magic_Cock_Ring_Sex_products.jpg

Imni
2011-07-29, 17:57
Ett par "sommarskor" jag köpte förra sommaren. Satt ok i affären men när jag skulle ha på mig de ute i den riktiga världen upptäckte jag att dessa inte var designade för mänskliga fötter.

detta är iaf vad jag kommer på just nu.

Mollestam
2011-07-29, 18:18
Köpte en tändare för att en polare fick panik över att inte kunna tända cigarretten, kände mig lite som good guy greg...
Röker för övrigt inte och har aldrig provat.

Robbmeister
2011-07-29, 18:21
En cykel för 13000 , hade kunnat använda dom pengarna till nåt vettigt istället.

Diverse onödiga kosttillskott i början av gymkarriären , gick väl loss på 6000 sammanlagt.

Ed hardy och affliction tröjor , köpte väl 3 st ed hardy a'la 900 kr st och alla 5 affliction kostade samma , vafan köpte jag sådana white trash tröjor för ?!

Två st tiger of sweden skjortor som var alltför stora (bad mamma att köpa ett par st och dom visade sig vara alltför stora , och det var rea så ingen returrätt :( )

Listan kan göras lång.

mangemani
2011-07-29, 18:28
kan inte ge några konkreta exempel,men allt för mycket.
saker man bara skulle ha men som sen visade sig inte var så bra som man trodde dem skulle vara eller saker som man kände sig tvungen att köpa och som man sen tänkte "jahopp,nu då?" om,typ som en kostym för nån tusen lapp som man typ bara hade på sig 1 gång.

Adamz
2011-07-29, 19:05
Två nya HoN account för att höjja stompa noobs o fixxa soft KD. (fick 70 K 0 D) innan jag dog, och dagen efter var det gratis att spela! 120 kr men still, baad!

Pepz
2011-07-29, 19:09
mobilt bredband till min laptop.. använt en till två ggr/månad

Olegh
2011-07-29, 19:12
Kanske bilen. Kostade som fan när jag hade den och sålde den med jätteförlust.

Carolinew
2011-07-29, 20:14
Det blir nog filmkameran för 6000 i vintras, tyckte det var dags att byta ut min gamla trotjänare från 2006 men med facit i hand var den mycket enklare att hantera vilket är grymt mycket mer värt. Den nya tar trehundrafemtioelva år att redigera i datorn pga att filerna är så stora och dessutom försvinner typ all kvalitet för att man redigerar filmerna. Totalt failköp.

C.E.J.
2011-07-29, 20:32
Typ allt jag köpte i tonåren och tyckte var relevant då.

Andreas Guiance
2011-07-29, 20:34
Det blir nog filmkameran för 6000 i vintras, tyckte det var dags att byta ut min gamla trotjänare från 2006 men med facit i hand var den mycket enklare att hantera vilket är grymt mycket mer värt. Den nya tar trehundrafemtioelva år att redigera i datorn pga att filerna är så stora och dessutom försvinner typ all kvalitet för att man redigerar filmerna. Totalt failköp.

Ställ in lägre upplösning när du filmar så blir den lite snällare om du inte har så snabb dator:)

Spartansk
2011-07-29, 20:52
Massor med alkohol.
Massor med inträden till klubbar.
Några lapdances.
En Australienresa.
2 webbkameror på raken som inte fungerade, för det visade sig att det var datorinställningarna som var fel.
En bil som jag inte hade behövt använda.
Massor onyttig mat.
Massor matpåsar. Man hade ju kunnat spara de gamla.
Kläder som jag inte har använt.
Taxiresor.
Gymkort till onödigt dyra gym när det funnits billigare alternativ.


Shit, jag är rätt oekonimisk.

C.E.J.
2011-07-29, 20:53
En Australienresa.

Vill du berätta varför du ångrar den resan? ;)

feyin
2011-07-29, 20:54
Medlemskap på SATS (med tillhörande bindningstid...)

Carolinew
2011-07-29, 20:54
Ställ in lägre upplösning när du filmar så blir den lite snällare om du inte har så snabb dator:)

Blir typ ingen skillnad, kan filma antingen i AVCHD eller MP4 och ärligt talat märker jag ingen skillnad varesig på kvalitet eller snabbhet/tröghet i datorn...

Dessutom tycker jag att färgerna är sämre på den nya än den gamla, även om bilden i sig förstås är mer detaljerad/skarp.

Spartansk
2011-07-29, 20:54
Vill du berätta varför du ångrar den resan? ;)

Jag var tvungen att låna massor med pengar av päronen för att ha råd med den, men sedan hade jag ändå inte roligare där än om jag hade stannat hemma i Sverige, typ. :P

ddewe
2011-07-29, 21:45
Cigaretter, svider varje gång jag köper ett paket då 46kr/dag faktiskt blir en ganska stor summa i det långa loppet

clappen
2011-07-29, 21:50
ett paket gilles vaniljdrömmar som jäser i magen atm.

Eiken
2011-07-29, 22:01
Blir typ ingen skillnad, kan filma antingen i AVCHD eller MP4 och ärligt talat märker jag ingen skillnad varesig på kvalitet eller snabbhet/tröghet i datorn...

Dessutom tycker jag att färgerna är sämre på den nya än den gamla, även om bilden i sig förstås är mer detaljerad/skarp.

Han menade inte formatet utan upplösningen på själva filmen. Gissningsvis filmar du nu i FullHD och då blir filerna rätt saftiga. Filmar du istället i 720p hamnar de på runt en fjärdedel och blir betydligt mer lättredigerade men samtidigt tappar man ju kvalite.

Angående färgerna så kan du få mer liv i de flesta filmer genom att göra färgkorrigering och grading (vet ej vad det heter på svenska).

Imni
2011-07-29, 22:09
Massor med alkohol.
Massor med inträden till klubbar.
...
Kläder som jag inte har använt.
...



+1 på dessa. Man är bra knackig på att tjacka grejer ibland:P

Carolinew
2011-07-29, 22:18
Han menade inte formatet utan upplösningen på själva filmen. Gissningsvis filmar du nu i FullHD och då blir filerna rätt saftiga. Filmar du istället i 720p hamnar de på runt en fjärdedel och blir betydligt mer lättredigerade men samtidigt tappar man ju kvalite.

Angående färgerna så kan du få mer liv i de flesta filmer genom att göra färgkorrigering och grading (vet ej vad det heter på svenska).

Jo men precis men det jag kan välja på när jag filmar är antingen AVCHD (FullHD) eller MP4 (vet inte vad det är men kanske 720p som du säger). Och jag märker ingen skillnad... :confused: Kan ju ha att göra med att jag ändå tappar all kvalitet när jag redigerar filmerna i alla fall, men då har jag ju också tappat hela grejen med en FullHD-kamera eftersom jag redigerar alla mina filmer.

muddler
2011-07-29, 22:39
En helvetes massa kroginträden när jag egentligen bara velat gå hem, det är nog det som svider mest.

SteveMiller
2011-07-29, 23:23
En "mobilskrivare" som man via bluetooth kan skriva ut bilder tagna med mobilen... Skriver ut små bilder ~4x8cm i riktigt kass kvalite...

Ademius
2011-07-30, 02:03
En TC istället för en AEBS
Onödigt dyr FW800 HDD
Värdelös mus jag aldrig använder (Microsoft bluetooth notebook mouse 5000)
Externt ljudkort jag aldrig använder (Creative X-fi)
Blåtands tangentbord med integrerad mus jag aldrig använder (Logitech dinovo mini)
En onödigt dyr jacka som jag inte kommer att använda ofta
Massa onödiga kablar som ligger och skräpar
En relativt dyr väska som jag inte längre har kvar

Jag har köpt dyra saker jag inte behöver och snålar ned på relativt billiga småsaker som jag behöver :(

Biceps
2011-07-30, 02:13
Jag har köpt en massa grejer som jag inte skulle köpa idag, men gå runt o ångra mig tänker jag fan inte göra.

inZane
2011-07-30, 10:14
ett par snordyra Asics ifjol vår som samlar damm nu när man bara springer barfota.

Wolfen
2011-07-30, 10:40
Lite halv off topic, men polaren köpte en dammsugare för 37000. Den stod i hans vardagsrum i 2 veckor, ouppackad, och han hade sjuk ångest. Sen, efter mycket om och men, fick han lämnat tillbaka den.

Grapeman
2011-07-30, 11:43
Lite halv off topic, men polaren köpte en dammsugare för 37000. Den stod i hans vardagsrum i 2 veckor, ouppackad, och han hade sjuk ångest. Sen, efter mycket om och men, fick han lämnat tillbaka den.

:MrT:

ost
2011-07-30, 12:18
Jag har tonvis med dyra klädesplagg som jag köpt men sen bara använt 1-2 ggr innan jag insett att passformen inte var lika bra som i affären.

En pulsklocka med gps för 3000 kr för några år sedan, använde den 5 gånger innan jag sålde den vidare med förlust.

Ramrod
2011-07-30, 12:23
Lite halv off topic, men polaren köpte en dammsugare för 37000. Den stod i hans vardagsrum i 2 veckor, ouppackad, och han hade sjuk ångest. Sen, efter mycket om och men, fick han lämnat tillbaka den.

För det priset får man hoppas att den sög mer än bara damm *cupid*

kalllee
2011-07-30, 12:46
Min första egna bil som kostade 52k, som 19åring är de skoj med 280 hästars bil med bra drag i men inte när man fått lägga ca 10k på reparationer bara någon vecka efter man köpt den. Nu i efterhand hade hade jag hellre valt att köpa en skitbil för 20k och haft massa pengar över... men nu har man lärt sig det :)

davvvan
2011-07-31, 14:02
Dammsugare för 37 papp känns lite onödigt.

kwame
2011-07-31, 14:07
Kläder som bara använts en gång, t.ex en hugo boss skjorta som jag använt två gånger, varav den andra ville jag inte ens ha på mig den. Sen ångrar jag vissa fyllor då jag vaknat upp och vart 1000kr fattigare utan att veta vart pengarna försvann..

davvvan
2011-07-31, 14:11
Håller med om det... en av mina första fyllor så brände jag säkert 200-300 euro i Rom på en klassresa. Sprit åt mig och två polare. Fail.

Angel
2011-07-31, 21:54
Min uppstoppade bäver

sunkan
2011-07-31, 21:58
Dammsugare för 37 papp känns lite onödigt.

vi har en liknande hemma och beroende på tillbehör så kan vi använda den som lackspruta, våtdamsugare å massa annat skit också

Kischen
2011-07-31, 22:04
Två st tiger of sweden skjortor som var alltför stora (bad mamma att köpa ett par st och dom visade sig vara alltför stora , och det var rea så ingen returrätt :(


Dude, gå ner till skräddaren och FIXA! :thumbup:

Doggeh
2011-07-31, 22:08
Alla olika sorts godisar och läsk under grundskolan. Gjorde mig fet också. FML.

Kischen
2011-07-31, 22:11
Min uppstoppade bäver

Say what?! :laugh:

davvvan
2011-08-01, 16:22
Eiselt EsaPro 750 gram grape tonic aspartam free. Fick hem skiten idag, EAA blandat med 1 liter vatten är en stor njutning i jämförelse.

rolf
2011-08-01, 16:24
Tele2's mobila bredband. :furious:

Defqon
2011-08-01, 16:40
Lagt ut långt över 100k på downhillcyklar samt delar till dessa på ca 2-3år.
Upptäckte sweclockers och insåg att en bra speldator ska man ha som blev mer än bara en burk. så 50k till datorutrustning på 2år.

Nu är man lite mer eftertänksam och nöjer mig med det jag har.

davvvan
2011-08-13, 05:30
Kinect för lite mer än en månad sen. Ångrar mig redan.

Fd_Megatuttarna
2011-08-13, 08:21
HTC Desire HD. Jag är iofs sjukt nöjd med kvalitén på mobilen men jag behöver inte en så avancerad mobil. I framtiden ska jag ha en simpel lur som man kan ringa och sms:a med bara. Allt annat är bara överflöd.

Lychgate
2011-08-13, 08:37
Köpte en relativt billig Epiphone(billigare versionen av Gibson) Les Paul elgitarr med en bra förstärkare för att spela gitarr då jag redan spelat bas ett tag. Problemet är att min fingerfärdighet är skit efter en mopedkrash när man var yngre. Bas funkar, gitarr funkar inte.

Dock ser den jävligt ball ut att ha på väggen. ;)

David Brent
2011-08-13, 09:00
Mitt Xbox360, har kanske 30 speltimmar på 1,5 år.

Einar
2011-08-13, 09:26
Ett Everest-regnställ som jag impulsköpte inför en golfhelg med kompisar. Efter första rundan var man genomblöt, den läckte in överallt. Dum som jag var så lämnade jag aldrig tillbaka det.

Lesson for life: lägg hellre ner lite mer pengar på riktiga grejer som håller, så kan man kanske ha dem längre.

dice
2011-08-13, 09:41
Det enda jag kan komma pa att jag angrat ar nar jag har spenderat alldeles for mycket pa McD/kebabhak/pizzeria efter krogen, ingen ide att haka upp sig pa sant man inte kan fa ogjort annars.

McLR
2011-08-13, 10:16
Better Bodies dragremmar

sunkan
2011-08-13, 10:34
Better Bodies dragremmar

gymgrossistens dragremmar!!!!! fuck my life vad galen jag blir varje gång jag ska använda dom.

InSipiD
2011-08-13, 10:44
Ca 1000 dosor snus. Dummaste jag någonsin gjort, såhär i efterhand.
Annars står en Samsungmobil med Windows Mobil 6.5 högt upp på listan!

hugok
2011-08-13, 11:01
Eiselt EsaPro 750 gram grape tonic aspartam free. Fick hem skiten idag, EAA blandat med 1 liter vatten är en stor njutning i jämförelse.

Investera i en flaska fun light grape. Det gör smaken nästan god :)

Mitt sämsta köp är nog fonderna som förra veckan gick ner kanske 8-10%

Onigiri
2011-08-13, 12:08
Köpte några laptops en gång för jag tyckte det såg så jävla ballt/viktigt ut med många datorer på samma skrivbord :D

Osten80
2011-08-13, 12:13
Köpte några laptops en gång för jag tyckte det såg så jävla ballt/viktigt ut med många datorer på samma skrivbord :D

Haha :D

Eddie Vedder
2011-08-13, 12:17
Så fort jag hade köpt min Garmin Forerunnr 305 märkte jag att kabeln inte kunde gå in i mitt uttag för laddning. Så jag drog till Siba i rask takt och köpte någon makapär som man kör in i vägguttaget och där man sedan kan peta in alla sorters sladdar oavsett vilka vägguttag de är lämpade för. Den var rätt dyr vill jag minnas.

När jag kom hem läste jag i bruksanvisningen att den kan laddas genom datorn. Så den där makapären har jag aldrig använt.

dream_theater_
2011-08-13, 12:20
Kläder på HM/Carlings/Jack&Jones... Använder kanske 1-3 ggr och alla kläder ser sunkiga ut efter första tvätten. Dyra kläder är fan en så mycket bättre investering.

daloatf
2011-08-13, 12:20
Haha, kan kanske vara bra om du åker utomlands.

Onigiri
2011-08-13, 12:31
Så fort jag hade köpt min Garmin Forerunnr 305 märkte jag att kabeln inte kunde gå in i mitt uttag för laddning. Så jag drog till Siba i rask takt och köpte någon makapär som man kör in i vägguttaget och där man sedan kan peta in alla sorters sladdar oavsett vilka vägguttag de är lämpade för. Den var rätt dyr vill jag minnas.

När jag kom hem läste jag i bruksanvisningen att den kan laddas genom datorn. Så den där makapären har jag aldrig använt.Lovar att du kommer få nytta för den om du är ute och reser och har med mobil/laptop/whatever. Alla länder har ju olika cp-uttag så din universaluttagspryl är ändå en bra investering!

krappen
2011-08-13, 12:45
När jag skulle flytta hemifrån så hade jag stora planer på hur jag skulle inreda min lägenhet och mitt sovrum, köpte en massa prisvärda artiklar på IKEA bland annat en liten hylla som man skall placera på skrivbordet, som jag nu tycker är jättelöjlig i efterhand. Den ligger tillsammans med ett par andra IKEA möbler i min garderob i sina originalförpackningar, aldrig rört grejerna.

Köpte ett par nya klätterskor för 1000 spänn i vintras då mitt klätterintresse var på topp, har aldrig använt dem eftersom jag inte har haft tid "nöta in dem" så att de skall passa mina fötter.

Eddie Vedder
2011-08-13, 15:55
Lovar att du kommer få nytta för den om du är ute och reser och har med mobil/laptop/whatever. Alla länder har ju olika cp-uttag så din universaluttagspryl är ändå en bra investering!

Det där är anledningen till att jag inte gick tillbaka i förhoppning om öppet köp. "Någon gång kanske jag får användning av den" är ju tanken. Tre år har gått och den är outnyttjad dock. :D

Robbmeister
2011-08-13, 16:44
better bodies dragremmar

+1

Eddie Vedder
2011-08-13, 16:47
Du borde skriva i tråden "saker och ting jag inte köpte" och skriva "resor till utlandet". Det borde jämna ut det hela.

Fast jag har varit utomlands sedan dess. Utan att ta med makapären. Den har inte behövts. :)

Osten80
2011-08-13, 16:53
Min senaste bil som jag köpte för ett halvår sedan och som tog en del av mina sparpengar, placerar sig högt upp på min lista. Ingen stor summa, men den var klart kännbar för mig. Nu är den okörbar av flera anledningar, och jag har varken råd eller ork att fixa den.
Ångern består av att jag köpte den, trots att jag hade onda aningar, men var så desperat efter att ha varit billös under ett halvår att jag helt enkelt förivrade mig.
För några veckor sedan blev jag så förbannad efter att ha blivit ståendes för femtielfte gången att jag sparkade in förardörren, vilket ju så klart försatte den i ett ännu bättre skick än tidigare.
Nu har jag ställt av möget, och planerar att använda den som toalett under hösten som kommer.