handdator

Visa fullständig version : Tråden för oss som tycker att det där med vattenskoter verkar ganska lattjo


minimalist
2011-07-29, 16:45
Häromda'n när jag var ute med min inte allt för spännande plastbalja till båt slog det mig; vattenskoter! Kikade därför runt lite på blocket, och kom fram till att man kan ju faktiskt få något som verkar helt OK för under 15 000. Eller för att se det ur mitt perspektiv, man kan få en helt OK vattenskoter (+ lite pengar över) för det som jag antagligen kan få för min båt! :D Lite funderingar dock, och då vänder jag mig givetvis till den koloitiska expertisen. Då jag saknar körkort (förhoppningsvis bara i några månader till dock...) så kommer det vara lite väl omständigt att behöva dra upp den mellan användningarna. Samt att det skulle ta bort det spontana och roliga. Å andra sidan ska ju en vattenskoter vara väldigt stöldbegärlig, men jag undrar hur väl detta stämmer in på de gamla, fula kantiga modellerna. En sån som jag vill ha med andra ord. En kraftig kätting, skoter utan jättevärde och en ganska avskild båtplats borde väl vara tillräckligt för att låta leksaken ligga i vattnet hela sommaren?

Sen var det ju det här med försäkring. Om jag har förstått det rätt så är det väl långt ifrån alla svenska försäkringsbolag som vill ta en vattenskoter under deras vingar? Och bland de som gör det, hur mycket kan man tänkas få hosta upp med?