handdator

Visa fullständig version : 10 år på Kolozzeum


Danne
2011-07-29, 08:47
I dag är det 10 år sedan jag reggade mig på kolozzeum!!
Jag är inte så aktiv i skrivandet men jag läser regelbundet iaf.
Man har sett många roliga och mindre roliga personer passera under dessa år :)

Villka har hängt här lika länge som mig och är kvar, och vem har har varit reggad längst ? (Jag var den andra personen som startade träningsjournal på forumet efter Bartoll om jag inte missminner mig.)

Pudzianovski
2011-07-29, 08:53
Grattis Danne :hbang:

Langster (superninjan) var tidig med vet jag!

Firar 10 nästa år :D

Mental
2011-07-29, 08:53
Grattis på 10årsdagen!

Slartibartfast
2011-07-29, 09:00
Grattis!!

10 år för mig i april nästa år. :thumbup:

Torwald
2011-07-29, 09:00
Stort grattis!

shadowfire
2011-07-29, 09:19
haha grattis. 10 år, läckert!

Jorgen
2011-07-29, 09:31
I dag är det 10 år sedan jag reggade mig på kolozzeum!!
Jag är inte så aktiv i skrivandet men jag läser regelbundet iaf.
Man har sett många roliga och mindre roliga personer passera under dessa år :)

Villka har hängt här lika länge som mig och är kvar, och vem har har varit reggad längst ? (Jag var den andra personen som startade träningsjournal på forumet efter Bartoll om jag inte missminner mig.)

Reggad längst har Jocke varit: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/member.php?u=1 med medlemsnummer 1.

Pez är nog den som fortfarande är aktiv och varit reggad längst med medlemsnummer 28.
Langster är tätt efter med medlemsnummer 35

Själv har knappt ett år kvar innan jag kan fira 10 år här. :)

shut teh face
2011-07-29, 09:48
Har själv varit här 7 år och 4 månader, herregud egentligen! (Hade ett annat konto tidigare)

Undrar hur många timmar man varit inne här. :)

Solros
2011-07-29, 09:54
Hade även jag ett annat konto innan.
Så har väl hängt här runt nio år, det som har hänt är att jag bytt ut bilen mot ett busskort, och skumbananerna mot EAA.:krampus

Grattis Danne!

shut teh face
2011-07-29, 10:00
Hade även jag ett annat konto innan.
Så har väl hängt här runt nio år, det som har hänt är att jag bytt ut bilen mot ett busskort, och skumbananerna mot EAA.:krampus
Det är roligt att läsa gamla trådar som man gjort. Den enda skillnaden för mig är att man blivit lite mer mogen (var ju trots allt 15-16 år när jag reggade mig)

Men i övrigt är man ju lika barnslig och mupp!

Alexlindgren
2011-07-29, 10:02
6 år och 4 månader för mig, ung parvel man var då! 14 barre, haha

martikainen
2011-07-29, 10:08
10 år, fy fan! Jag har suttit här sen 08a och känner mig ändå "gammal" på forumet.

Nelli
2011-07-29, 10:14
Häftigt! Grattis!

Cilia
2011-07-29, 11:54
Grattis, jag har 2 år, 1 mån och 11 dagar till mitt 10-årskalas

Carolinew
2011-07-29, 12:00
Grattis! Snart 5-årskalas för mig, herrejösses. Hade verkligen ingen aning om hur det här forumet skulle förändra mitt liv så markant som det trots allt har gjort under dessa år.

Jarod
2011-07-29, 12:02
Fyller tio kolo-år om nån vecka... Och har varit mod/supermod/admin ända sen starten. :thumbup:

Viktor_Balck
2011-07-29, 12:11
Grattis! För mig är det väl drygt 1½ år innan jag varit reggad i tio år, dock utspritt på två konton då man blev bannad i ungdomens dagar. (och det var väl inte mer än rätt antar jag)

Deceiver85
2011-07-29, 12:15
Fyller tio kolo-år om nån vecka... Och har varit mod/supermod/admin ända sen starten. :thumbup:
Mod/supermod/admin extraordinarie om jag får tillägga!

http://i289.photobucket.com/albums/ll214/starswillleadyou/SCRUBS-PIMP.gif

MAXX
2011-07-29, 12:22
1 år kvar för mig ganska exakt. siktar på 100 år!

Jorgen
2011-07-29, 12:31
Fyller tio kolo-år om nån vecka... Och har varit mod/supermod/admin ända sen starten. :thumbup:

Det är så du har klarat dig. :D

Fartman
2011-07-29, 12:33
Skönt med en tråd med alla gammstötar :)

Andreas Guiance
2011-07-29, 12:39
Hmm har nog läst sedan 2002 eller något, men inte varit reggad speciellt länge:)

shut teh face
2011-07-29, 13:12
Det enda jobbiga är ju alla karaktärer som försvunnit genom åren. Det kanske inte stämmer men man tyckte ju det fanns flera förut =O

Jorgen
2011-07-29, 13:36
Det enda jobbiga är ju alla karaktärer som försvunnit genom åren. Det kanske inte stämmer men man tyckte ju det fanns flera förut =O

Antalet är kanske samma nu som då, men medlemsantalet har ökat ordentligt dom senaste åren så dom märks kanske inte lika mycket nu?

shut teh face
2011-07-29, 13:41
Antalet är kanske samma nu som då, men medlemsantalet har ökat ordentligt dom senaste åren så dom märks kanske inte lika mycket nu?
Jag menar mer roliga karaktärer som kanske inte finns kvar i dag av den anledningen att deras uppförande inte är OK längre. :)

snej
2011-07-29, 13:51
Jag menar mer roliga karaktärer som kanske inte finns kvar i dag av den anledningen att deras uppförande inte är OK längre. :)

De flesta finns ju kvar, i nya skepnader :)

bear.flowertwig
2011-07-29, 14:48
Jag menar mer roliga karaktärer som kanske inte finns kvar i dag av den anledningen att deras uppförande inte är OK längre. :)

Mja, tror nog mer att det beror på färre som skrev då gjorde att man fick mycket bättre kläm på dem.

10 år är lång tid. De första trådarna/inläggen man skrev känns som lääääänge sen när man läser dem idag :)

Kwon
2011-07-29, 15:57
I dag är det 10 år sedan jag reggade mig på kolozzeum!!
Jag är inte så aktiv i skrivandet men jag läser regelbundet iaf.
Man har sett många roliga och mindre roliga personer passera under dessa år :)

Villka har hängt här lika länge som mig och är kvar, och vem har har varit reggad längst ? (Jag var den andra personen som startade träningsjournal på forumet efter Bartoll om jag inte missminner mig.)

Juli 2001 är mäktigt!

Trodde du Kolozzeum-shoppen alt forumsmedlemsantalet skulle bli så stor 2001?

Danne
2011-07-29, 15:59
"Hackstait" är ju en gammal skön lirare som man aldrig kommer glömma :D

Kwon
2011-07-29, 15:59
Så Hackstait är din största impression under alla dessa år Danne??? :D

snej
2011-07-29, 16:15
Hackstait borde tamejfan bli hedermedlem :D. Kwon du som sparar alla inlägg med karaktär på kolo, har du Hackstaits THE episka inlägg i originalutförande??

Kwon
2011-07-29, 16:17
Hade ALLT från Hackstait på gamla burken, men den kraschade innan jag hann göra back-up. Även hans utläggning om semlor som han hade med Pez etc.

Det enda jag har kvar från Legendaren Hackstait är detta nu

"Men en sak ska du veta POJKEN!!! Jag är GROV NU!!!
SÅ JÄVLA GROV SÅ DET FATTTTTTAR DU INTE!!!! Jag väger 130kg i en
form som är FIIIIN!!! Armarna mina är så att folk kör ihjäl sig i
sina bilar när dom ser mig..... Triceps är en MÄKTIG HÄSTSKO!!! &
BICEPS ÄR MIN STOLTHET!!!!!!!!"

"Haha nä.... Men HULKEN!!! Åt just upp en påse chips med dip & 1.5L PEPSI!!!
Satt & kolla på min skivstång som var LADDAD med 100kg!!!!!
Helt plötsligt RYCKER JAG TILL!!! grannarna HOPPAR OXÅ TILL, tänker nog: va ska han göra NU?
??? Jag tar tog i skivstången slänger upp den till bröstet & gör 12SNABBA militärpressar!!!
Huset GUNGAR!!! Sen går jag & tar en tonfiskburk med minimjölk.....
Haha, jag har gjort likadant med 160kg i bänkpress.... Helt oupvärmd sitter i soffan.....
Sen slänger jag mig ner & reppar en 6:a på 160kg bänkpress!!! Grannarna flyger
mot väggarna för att lyssna...."

"Nu DJÄVLAR har jag fixat solbrännan!!! Jag har aldrig vart så här jävla brun.
& varje dag nästan så står jag & POSERAR inne på Ica Maxis provhytter.
& DJÄVLAR säger JAG!! Jag börjar få dom mest sjuka djävla blodådror som finns
over bröst axlar men framförallt på över & underarmar!! Har väl haft ådror länge,
men det är ju nu när man kommer iform som dom syns. Men det är REJÄLT TJOCKA ådror!!! "


"Nu är man TOKIG!! Har precis kommit hem efter & vart & handlat med en tjejkompis.
Eller hon handla & jag var inne på toaletten & posera.... Alltså nu är jag GRYM!!
Jag är en SUPERMAN!! har bara kört 2pass med efedrin/koffein, men fettet bara rinner av en!! & jag VÄXER!! Sen när vi kom hem till henne så utan & tänka så drar jag av mig byxorna.... & jag har ju inga kalsonger under!!
Jag brukar ju jämnt gå med bar underkropp hemma. Haha fan va chockad hon blev....
Sen sa hon att jag hade liten snopp.... HA!!!! & fråga vad jag ville göra nu då.
Jag sa att jag skulle hem & äta. Nu kommer hon väl va sur på mig.... OJJJJJJ jag är en ULTIMAt gud!!
aggresivare än någon annan!!! HELT TOOOKIG!!

Ja jag gjorde det väl med lite medvetande, vet ju att tjejer ofta undrar
hur stor man egentligen har.... & vadå hon sa att den såg liten ut, haha, men vem fan bryr sig?
Hon vill ju ändå ****** med mig. För jag är GRYMMM NU!!!"

BICEPS ÄR MIN STOLTHET!!!!!!!!"

“Haha jag bara skrattar!! KÄNSLAN jag har är ÅT HELVETE!!! UNDERBAR!!!
Växer något så TOKIGT!!! Haha jag är GRÖVRE än….. HAHA!!! Come on now, come on now, you know we are FUCKING STRONG NOW!!!”

Men en sak ska du veta POJKEN!!! Jag är GROV NU!!!
SÅ JÄVLA GROV SÅ DET FATTTTTTAR DU INTE!!!! Jag väger 130kg i en
form som är FIIIIN!!! Armarna mina är så att folk kör ihjäl sig i
sina bilar när dom ser mig….. Triceps är en MÄKTIG HÄSTSKO!!! &
BICEPS ÄR MIN STOLTHET!!!!!!!!”

“Nu är man TOKIG!! Har precis kommit hem efter & vart & handlat med en tjejkompis.
Eller hon handla & jag var inne på toaletten & posera…. Alltså nu är jag GRYM!!
Jag är en SUPERMAN!! har bara kört 2pass med efedrin/koffein, men fettet bara rinner
av en!! & jag VÄXER!! Sen när vi kom hem till henne så utan & tänka så drar
jag av mig byxorna…. & jag har ju inga kalsonger under!! Jag brukar ju
jämnt gå med bar underkropp hemma. Haha fan va chockad hon blev….
Sen sa hon att jag hade liten snopp…. HA!!!! & fråga vad jag ville göra nu då.
Jag sa att jag skulle hem & äta. Nu kommer hon väl va sur på mig…. OJJJJJJ jag är
en ULTIMAt gud!! aggresivare än någon annan!!! HELT TOOOKIG!!
Ja jag gjorde det väl med lite medvetande, vet ju att tjejer ofta undrar
hur stor man egentligen har…. & vadå hon sa att den såg liten ut, haha, men
vem fan bryr sig? Hon vill ju ändå ****** med mig. För jag är GRYMMM NU!!!”

“Haha nä…. Men HULKEN!!! Åt just upp en påse chips med dip & 1.5L PEPSI!!!
Satt & kolla på min skivstång som var LADDAD med 100kg!!!!!
Helt plötsligt RYCKER JAG TILL!!! grannarna HOPPAR OXÅ TILL, tänker nog: va ska han göra NU?
??? Jag tar tog i skivstången slänger upp den till bröstet & gör 12SNABBA militärpressar!!!
Huset GUNGAR!!! Sen går jag & tar en tonfiskburk med minimjölk…..
Haha, jag har gjort likadant med 160kg i bänkpress…. Helt oupvärmd sitter i soffan…..
Sen slänger jag mig ner & reppar en 6:a på 160kg bänkpress!!! Grannarna flyger
mot väggarna för att lyssna….”

“Nu DJÄVLAR har jag fixat solbrännan!!! Jag har aldrig vart så här jävla brun.
& varje dag nästan så står jag & POSERAR inne på Ica Maxis provhytter.
& DJÄVLAR säger JAG!! Jag börjar få dom mest sjuka djävla blodådror som finns
over bröst axlar men framförallt på över & underarmar!! Har väl haft ådror länge,
men det är ju nu när man kommer iform som dom syns. Men det är REJÄLT TJOCKA ådror!!!”

“Haha jag bara skrattar!! KÄNSLAN jag har är ÅT HELVETE!!! UNDERBAR!!!
Växer något så TOKIGT!!! Haha jag är GRÖVRE än….. HAHA!!! Come on now,
come on now, you know we are FUCKING STRONG NOW!!!”

snej
2011-07-29, 16:21
Haha, bästa!

davve
2011-07-29, 16:41
Haha, episkt i ordets rätta bemärkelse. :)

Får väl vänta 3 år till innan 10 års dagen själv. :)

Edit: 1 år var det visst... det går fort.

Danne
2011-07-29, 20:36
Jag tror fan det :em:

Så Hackstait är din största impression under alla dessa år Danne??? :D

Jishuku
2011-07-29, 21:08
Har varit här länge nog för att minnas när hackstait, bolio, clash, bartoll, cheesian, castro, m.fl var aktiva åtminstone.

Lellan
2011-07-29, 22:03
Drygt ett år kvar! Jösses.. hade en användare "Lella" innan (men tappade lösen), vet inte hur länge dock.

Jag tror att jag är den medlem som lagt på sig - och tappat - flest antal kg och cm, skrivit mest text i jämförelse till innehåll - om man nu ska försöka utmärka sig? (sa inte att det var bra prestationenr, bara att det var utmärkande..). :em:

Dessutom så koloskadad att när jag var på konferans med nya jobbet som nyinflyttad i stan tänkt tanken "var det inte här i närheten Hackstait jobbade?" och nästan frågat en kollega.. Eller som när jag åkte till bb "pratade inte Hackstait om att han låg här och solade näck?". Kanske var the big H skälet till att Västerås lät som en treflig stad att flytta till? :D

Kwon - har du ngt material av 2 snart hårda killar el den hårde Spinkoo? :thumbup:

Kwon
2011-07-29, 22:14
På gamla burken hade jag alla guldklimpar :(

Hade grejjer från 2snarthårda, Ottogrov, BosseBrutal, Spinkoo et al

Ingen backup innan den kraschade tyvärr

Daniiiel
2011-07-30, 07:31
Tråden för de gamla rävarna....

Sverker
2011-07-30, 10:13
Två dagar kvar. Sedan fyller jag 10 år. Jag upptäckte och läste på Kolozzeum under några få dagar innan det kliade för mycket i fingrarna och jag bara MÅSTE registrera mig:D.

dared
2011-07-30, 11:09
Grattis alla 10-års jubilarer! Inte så långt kvar för mig heller, även fast jag inte skriver så många inlägg så läser även jag regelbundet här på kolo.

Forumet hjälpte sjukt mycket som 15-årig grabb som inte visste något alls om styrketräning. Idag får jag fortfarande mycket hjälp, även fast det oftast sker i Allmänt numera och ligger en bit ifrån de träningsrelaterade ämnena.