handdator

Visa fullständig version : Schema 1 vs schema 2


brallan91
2011-07-28, 13:36
Schema 1

Måndag: Bröst/tricep
Tisdag: Ben
Onsdag: Rygg/bicep
Torsdag: vila
Fredag: Axlar/mage
Lördag: Lite lätt löpning
Söndag: Vila

Schema 2

Mån: Rygg,Biceps
Tisdag: Bröst,Triceps,Axlar
Onsdag:Ben,Vader,Mage
Torsdag: Vila
Fredag:Rygg,Biceps
Lördag: Bröst,Triceps,Axlar
Söndag: Ben,Vader,Mage
Måndag: vila (börjar om)

Kör på schema 1 i nuläget, vill gå över till schema 2 snarast. Tränat ca 2 år seriöst med stenhård kosthållning.

Någon som har erfarenhet av schema 2?

Vanish
2011-07-28, 13:39
Jag kör press, drag, ben. Men det spelar mindre roll. Men vad är den egentliga frågan? Du kommer gå igenom kroppen två gånger istället för en vilket är bra. Men för vissa är det bättre med 4 gånger i veckan halvkropp och vissa kan köra 3-1-3. Testa och utvärdera.

Det blir ju som du förstår många dagar på gymmet

brallan91
2011-07-28, 13:48
Japps, får väl testa ett tag och utvärdera som du säger. Gymmar gärna varje dag! :) Men vila är ju också viktigt.

Ramban
2011-07-28, 19:31
Jag körde ett liknande schema som schema nr 2 för något år sen. Efter några veckor pallade inte mina axlar med de längre dom blir övertränade som fan. Jag skulle aldrig rekommendera ett schema som schema nr 2

Victuhh
2011-07-28, 21:03
Vet inte hur du tycker det är med benträningen men jag har iallafall delat upp den i mitt schema med framsida, baksida och vader på olika dagar eftersom att bara ha en bendag blir grymt tråkigt och fruktansvärt påfrestande blandar jag gärna in dom i veckan med lite överkropp!

Så jag kör vader tillsammans med biceps och mage, baksida lår tillsammans med ryggen och framsida lår tillsammans med axlarna :)

Bara ett tips, men du kanske tycker om att köra ben så, smaken är som baken :)

Jimmy88
2011-07-28, 22:13
Jag kör liknande schema 2 och det funkar utmärkt!

apfel
2011-07-28, 22:16
utan att veta intensiteten och allt annat som spelar störst roll egentligen så säger jag att schema 2 tilltalar mig mest.