handdator

Visa fullständig version : underarmar


Fridolf
2003-12-16, 18:18
räcker dessa övningar för underarmarna
1. omvänd skivstångscurl
2. underarmscurl eller curl bakom ryggen

nått ja undrar över omvänd skivstångscurl borde väl ta på underarmens ovansida eller har ja fel?

AdrenalineRush
2003-12-16, 18:36
jag tränar me dom övningarna o jag får grym kontakt o sånt skit i underarmarna! :bpump:

Spec^
2003-12-16, 18:38
handledscurl

Fridolf
2003-12-16, 18:42
de optimala borde väl va att tex först köra omvänt skivstångscurl som tar på ovansida av underarmen o sen köra hanledscurl eller va de heter som tar på undersidan av underarmarna

Jense
2003-12-16, 18:51
handledscurl åt båsa sidorna, pronerat och supinerat eller vad det heter

Survivor
2003-12-16, 20:31
Marklyft med händerna vinklade uppåt så mycket det går. :hbang:

Jense
2003-12-16, 20:33
Bättre att hålla stången bakom ryggen och curla med handlederna

Survivor
2003-12-16, 20:37
Hur vet du det?

Jense
2003-12-16, 20:38
för att jag har provat båda

Survivor
2003-12-16, 20:41
Tycker curls i alla dess former suger skit. Ger mig inget iaf.

Jense
2003-12-16, 20:45
curls i alla former? hur fan tränar du biceps?



bästa massövningarna för underarmar är handledscurlar. eftersom underarmen ansträngs mest av en sådan

Survivor
2003-12-16, 20:58
Haha. Ja det kan man ju undra.
Jag kör inga isolationsövningar för biceps.

Jense
2003-12-16, 21:00
näfan, men skivstångscurl, hammercurl osv =):angel:

DiZi
2003-12-16, 21:02
Originally posted by Jense
Bättre att hålla stången bakom ryggen och curla med handlederna

Förklara hur du/ni går till väga när ni tränar underarmarna genom att hålla armarna bakom ryggen? :S Har alltid kört handledscurl eller vad man ska kalla den... ;)

Survivor
2003-12-16, 21:02
Bästa träningen för underarmarna är INTE handledscurl.

DiZi
2003-12-16, 21:07
Har förstått det, men TIPSA mig någon bättre eller länka, vill veta hur man utför den också :P

Jense
2003-12-16, 21:11
Originally posted by DiZi


Förklara hur du/ni går till väga när ni tränar underarmarna genom att hålla armarna bakom ryggen? :S Har alltid kört handledscurl eller vad man ska kalla den... ;)


Dizi, stå upp, håll en skivstång bakom ryggen, håll lite bredare än axelbrett, du håller allså med vanligt grepp, med framsidan (knogarna) åt samma håll som bröstvårtorna (bra jämnföresle)
sen curlar du upp stången med endast handlederna, dvs börj inte upp armen på ngt skumt sätt utan bara med handlederna. har du senaste b&k så står där ngt om det i den



Tyst survivår => jag tycker den är bäst för massa, då borde jag kunne förklara den utan att någon säger att den är kass utan att själv komma med ngn övning förutom att hålla handlederna böjda i marklyft.

DiZi
2003-12-16, 21:16
Originally posted by Jense



Dizi, stå upp, håll en skivstång bakom ryggen, håll lite bredare än axelbrett, du håller allså med vanligt grepp, med framsidan (knogarna) åt samma håll som bröstvårtorna (bra jämnföresle)
sen curlar du upp stången med endast handlederna, dvs börj inte upp armen på ngt skumt sätt utan bara med handlederna. har du senaste b&k så står där ngt om det i den



Tyst survivår => jag tycker den är bäst för massa, då borde jag kunne förklara den utan att någon säger att den är kass utan att själv komma med ngn övning förutom att hålla handlederna böjda i marklyft.

Okej, tack så mycket, ska testa nästa gång, låter som att den verkar skön övningen :D hehe, du förklarade bra iaf! :thumbup: <- Tummen upp för det

Survivor --->> Om du har fler och bättre tips på övningar, TELL ME :D

Jense
2003-12-16, 21:26
Originally posted by DiZi


Okej, tack så mycket, ska testa nästa gång, låter som att den verkar skön övningen :D hehe, du förklarade bra iaf! :thumbup: <- Tummen upp för det

Survivor --->> Om du har fler och bättre tips på övningar, TELL ME :D





tacktackar. :cool:

ja den är rolig, man kan ha på ganska mycket vikter på den dessutom =)

DiZi
2003-12-17, 17:57
Originally posted by Jense


tacktackar. :cool:

ja den är rolig, man kan ha på ganska mycket vikter på den dessutom =)

Måste tacka för tipset, körde övningen idag, fyyyfaaan vad den kändes bra... Läste i BK innan jag började köra så att jag verkligen gjorde rätt och sådär. Mycket skön övning, den borde alla köra :hbang: Om ni inte redan gör det :D

Jense
2003-12-17, 18:57
inte många som kör den, den enda jag har sett köra den irl va jag själv i speglen.



så ,, kör på som fan =)

DiZi
2003-12-17, 19:13
Okej, då må denna tråd bli en uppmaning till alla Kolozzeum'are, TESTA ÖVNINGEN :smokin:

Fridolf
2003-12-17, 19:28
ska testa den i morgon:)

Jense
2003-12-17, 20:28
körde den precis, lyckades få upp vikten ännu mer än vad väntat, ganska sjukt. precis som om jag är mjukare i lederna eller ngt

DiZi
2003-12-17, 20:47
Originally posted by Jense
körde den precis, lyckades få upp vikten ännu mer än vad väntat, ganska sjukt. precis som om jag är mjukare i lederna eller ngt

Hur mycket körde du med i vikt? Reps*Set?

Jense
2003-12-17, 21:00
ja vad kan det ha varit .. 70-80 kg 6 reps ala 5 set =>

Survivor
2003-12-17, 21:19
Originally posted by Jense
Tyst survivår => jag tycker den är bäst för massa, då borde jag kunne förklara den utan att någon säger att den är kass utan att själv komma med ngn övning förutom att hålla handlederna böjda i marklyft.
Tyst mä dej själv du Jönse. Jag uttryckte bara min åsikt
:thefinger
Måste jag hitta på en ny övning bara för att klanka ner på det du rekommenderar? Jomenvisst hur många sätt finns det att träna underarmarna på? Dem kan man ju räkna på ena handen med 3 fingrar bortsprängda, sen att det finns miljoner varianter för båda är irrelevant för resultaten blir desamma. Tycker iaf att underarmarna växer bättre och får bättre styrka med tungt statiskt arbete. Eller tycker? Så FUNKAR det, för mig.

Survivor
2003-12-17, 21:23
Originally posted by DiZi
Survivor --->> Om du har fler och bättre tips på övningar, TELL ME :D
Jovisst, jag ska uppfinna någon ny och EXTREMT produktiv övning som du aldrig sett maken till. Kanske nåt där man hänger uppochner i benpressen och curlar 2 hantlar... Ska bygga vidare på detta. :thefinger

YTS
2003-12-17, 21:32
Jag gillar att köra handlederna med en wristroller, speciellt handledssträckarna är lämpliga att köra med wristroller.

Jag kör superset i wristroller, där jag håller wristrollern med armarna hängande ner på framsidan. Först med repet på framsidan av wristrollern, därefter med repet mellan mig och wristrollern. 45 sekundersvila mellan varje set, inte per superset utan respektive set böjarna & sträckarna. Så här kan det se ut.
Alla set körs tills vikten rullats hela vägen upp till wristrollern.


Uppvärmning:
sträckarna 15 kg
45 sek vila
böjarna 15 kg
45 sek vila
sträckarna 18 kg
45 sek vila
böjarna 18 kg
45 sek vila
sträckarna 21 kg
45 sek vila
böjarna 21 kg
45 sek vila

Arbetsset:
sträckarna 25,5 kg
45 sek vila
böjarna 25,5 kg
45 sek vila
sträckarna 25,5 kg
45 sek vila
böjarna 25,5 kg
45 sek vila
sträckarna 25,5 kg
45 sek vila
böjarna 25,5 kg


Min Wristroller är i 45mm´s fururundstav med 2 meter klätterlina och karbinhake. Är nå´n intresserad av att skaffa sig en, så PM:a mig.


YNGVE

Jense
2003-12-17, 21:51
Originally posted by Survivor

Tyst mä dej själv du Jönse. Jag uttryckte bara min åsikt
:thefinger
Måste jag hitta på en ny övning bara för att klanka ner på det du rekommenderar? Jomenvisst hur många sätt finns det att träna underarmarna på? Dem kan man ju räkna på ena handen med 3 fingrar bortsprängda, sen att det finns miljoner varianter för båda är irrelevant för resultaten blir desamma. Tycker iaf att underarmarna växer bättre och får bättre styrka med tungt statiskt arbete. Eller tycker? Så FUNKAR det, för mig.

SHADDAPP :smash:


Köp en rolling thunder =)

effektiv

YTS
2003-12-17, 22:45
Originally posted by Jense


SHADDAPP :smash:


Köp en rolling thunder =)

effektiv


Och ett pinch handtag.


Nu är det bäst att inte leka med smällare, för då går det inte att räkna underarmsövningar på ena handens fingrar längre.


YNGVE

Jense
2003-12-17, 22:51
Originally posted by YTS



Och ett pinch handtag.


Nu är det bäst att inte leka med smällare, för då går det inte att räkna underarmsövningar på ena handens fingrar längre.


YNGVE

hahaha, ja,, men vafan. lite pain får man väl ta :hbang:

vart bor du yts?