handdator

Visa fullständig version : Gym i Uppsala


danozen
2011-07-27, 19:30
Tjena, jag ska börja plugga i Uppsala och söker efter ett bra gym i staden. Jag skulle helst vilja ha ett gym med en Hammer Pulldown maskin: http://www.ehow.com/video_2361463_hammer-strength-close-grip-pull.html
och en Hammerpress maskin: http://www.muscleandstrength.com/exercises/hammer-strength-bench-press.html fast jag vill att den ska vara mer uppåtlutad.

Jag ser dessa två maskiner som fantastiska komplement till min rygg- respektive bröstträningen, för att jag får så bra kontakt i dem!

Om det inte finns något gym med såna maskiner i Uppsala skulle jag uppskatta om ni kan ge tips på gym nära Gottsunda, för att det är där jag kommer bo.

Eddie Vedder
2011-07-27, 19:55
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=151642&highlight=uppsala
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105702&highlight=uppsala
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=140685&highlight=uppsala
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=101843&highlight=uppsala

ddewe
2011-07-27, 20:04
Nära Gottsunda? F&S Ekeby ligger ganska nära om du har bil, men då jag själv inte tränar där så kan du fråga Eddie Vedder om det finns tillgång till dina maskiner :)

IronBug
2011-07-27, 22:45
danozen: Friskis Ultuna. Ge fan i stängerna dock, de är mina.

Dance
2011-07-27, 23:17
Kul!!! Välkommen till Uppsala får man väl säga då och att du kom in på det du sökte.

Friskis rekommenderar jag varmt. Har tre nya, fräscha och stora gym runtom i stan. Finns ett väldigt stort utbud av pass. Friskis brukar vara tidigt ute med att följa dem olika träningstrenderna, vilket skoj. Sist men inte minst ställs det stora krav på ledare och instruktörer så du kommer vara i goda händer om du väljer friksis.
Dessutom, ett stort plus är ju att jag tränar där...:D

C.E.J.
2011-07-27, 23:18
Kul!!! Välkommen till Uppsala får man väl säga då och att du kom in på det du sökte.

Friskis rekommenderar jag varmt. Har tre nya, fräscha och stora gym runtom i stan. Finns ett väldigt stort utbud av pass. Friskis brukar vara tidigt ute med att följa dem olika träningstrenderna, vilket skoj. Sist men inte minst ställs det stora krav på ledare och instruktörer så du kommer vara i goda händer om du väljer friksis.
Dessutom, ett stort plus är ju att jag tränar där...:D

Vilket Friskis tränar du på? ;)

Dance
2011-07-27, 23:32
Mycket olika. Blir mer eller mindre perioder på dem olika anläggningarna. Men Ultuna blir det nästan aldrig.
Gymmet på ekeby blir det nu under sommaren.:hbang: Gillar att dem byggt ut på ekeby men det är synd att inte många har hittat dit för det är liksom inte kul att stå helt själv och köra, tycker jag.
Ska bli kul att se hur gymmet ser ut på VK till hösten.

Nu är ju frågan var du tränar?

C.E.J.
2011-07-27, 23:36
Mycket olika. Blir mer eller mindre perioder på dem olika anläggningarna. Men Ultuna blir det nästan aldrig.
Gymmet på ekeby blir det nu under sommaren.:hbang: Gillar att dem byggt ut på ekeby men det är synd att inte många har hittat dit för det är liksom inte kul att stå helt själv och köra, tycker jag.
Ska bli kul att se hur gymmet ser ut på VK till hösten.

Nu är ju frågan var du tränar?

I Uppsala tränar jag på UTK, vid Fyrishov. Bor i närheten av Friskis Väderkvarnsgatan dock :)

Larsson
2011-07-27, 23:40
Innan dom stängde F&S på Väderkvarn för renovering tog dom in en Hammer Strength maskin. Man kan alltid hoppas att det blir sådana när gymmet är klart.

Dance
2011-07-27, 23:41
Men gud säg det då!!! Här pratar jag på och tar för givet att du oxå hänger på friskis.

Kör hårt på UTK då!! =)

Dance
2011-07-27, 23:42
Innan dom stängde F&S på Väderkvarn för renovering tog dom in en Hammer Strength maskin. Man kan alltid hoppas att det blir sådana när gymmet är klart.

Ja!!!*cupid*

hultman
2011-07-28, 09:17
SATS är minst dåligt. Stort, minst belägrat och hyfsad maskinpark. Det påstås dock att F&S Ekeby blivit bättre men när jag tränade där för några år sedan var det ett litet kaosgym.

Eddie Vedder
2011-07-28, 09:22
Gymmet på ekeby blir det nu under sommaren.:hbang: Gillar att dem byggt ut på ekeby men det är synd att inte många har hittat dit för det är liksom inte kul att stå helt själv och köra, tycker jag.

Jag kör också där. :) Inte just nu när jag är på annan ort men så fort jag är tillbaka i Uppsala blir det ju det. Och det är ju skönt att det är så lite folk däruppe. ;)

Spinkis
2011-07-28, 09:48
Ja håll er till friskis så blir det mindre folk på campus! Alla borde träna på friskis! :D

ceejay
2011-07-28, 10:25
håll er till friskis så jag kan hålla mig på kraftkällan ;)

danozen
2011-07-28, 10:30
Tackar för hjälpen alla! Det lutar mot FoS hållet och jag tror att gymmet i Ultuna är närmare Gottsunda än gymmet i ekeby, men jag kan ju titta in i båda. Tyvärr så hitta jag inte riktigt vars dem var, när jag skrev addresserna på hitta.se, som stog på FoS hemsida, så kom det ingenting fram, vet någon varför?

Ironbug: Tyvärr så får du dela på stängerna med mig ;)

z_bumbi
2011-07-28, 11:11
Det är ett stavfel på hemsidan då det ska vara Ulls väg.

Kräket
2011-07-28, 16:50
Akta dig för F&S Ekeby! Där sprider jag min svettodör! Dessutom har jag en tendens att lägga beslag på det mesta! ;)

Dance
2011-07-30, 19:48
Tackar för hjälpen alla! Det lutar mot FoS hållet och jag tror att gymmet i Ultuna är närmare Gottsunda än gymmet i ekeby, men jag kan ju titta in i båda. Tyvärr så hitta jag inte riktigt vars dem var, när jag skrev addresserna på hitta.se, som stog på FoS hemsida, så kom det ingenting fram, vet någon varför?

Ironbug: Tyvärr så får du dela på stängerna med mig ;)

Wohooo!!! Kul! Lovar dig att du komemr att trivas. Finns alla möjliga människor på gymmen och det är det som är så skönt med friskis.

Kan tipsa om ngra super bra spinning pass om du skulle bli sugen att köra det...`)

Talus
2011-07-31, 18:56
Nån som kör på Workout Center i luthagen och kan förtälja lite? Bra utrustning, mycket folk osv?

C.E.J.
2011-07-31, 19:23
Nån som kör på Workout Center i luthagen och kan förtälja lite? Bra utrustning, mycket folk osv?

Sunkigt. Finns en OL-stång och en SL-stång, båda redigt slitna. Finns en bänkställning och en incline-ställning, samt ett powerrack som är nästan lika brett som kolvarna på stången, så man får vara noga när man går ut så man inte slår i. Enda positiva med gymmet är väl att det frekventas av böjkungen och tidigare koloiten Danny Devito.

Dexterity
2011-07-31, 19:48
Friskis och Svettis Ekeby är jättebra (tränar själv där) men med ett undantag: deras jäkla nkflsdanclsdcvklsdknl öppettider!!!!!!!!111!. De stängde kl 14.00 igår, och öppnade kl. 10, helt otroligt. Men annars är det bra. Välkommen.

Larsson
2011-07-31, 20:09
Sunkigt. Finns en OL-stång och en SL-stång, båda redigt slitna. Finns en bänkställning och en incline-ställning, samt ett powerrack som är nästan lika brett som kolvarna på stången, så man får vara noga när man går ut så man inte slår i. Enda positiva med gymmet är väl att det frekventas av böjkungen och tidigare koloiten Danny Devito.

När jag tränade där för typ fem år sen var det väldigt bra stämmning. Man hälsade och småpratade med många. Dock var utrustningen inte den bästa. Jag vet en person som fick en viktkaka från en hantel i huvudet för hanteln gick sönder. Om jag hade bott åt det hållet idag hade jag nog valt Antonis i Librobäck det verkar vara rätt bra.

Wequ
2011-07-31, 20:37
Tränar på Workout i luthagen, håller med om att det är rätt sunkigt men vad fan gör det?

Utrustningen är slitet och välanvänt, oslagbara öppettider och alltid bra stämning. Föredrar workout framför alla andra gym i Uppsala just nu.

Antonis rekommenderar jag däremot inte, känns så jävla plastigt :S Och får man överhuvudtaget använda magnesia på Sats/F&S?

Spinkis
2011-07-31, 21:25
Antonis rekommenderar jag däremot inte, känns så jävla plastigt :S Och får man överhuvudtaget använda magnesia på Sats/F&S?

Tycker du? Jag har varit där en gång i höstas när jag sonderade terrängen hoss alla med gratis prova på. Hade antagligen skaffat kort där om det inte låg åt fel håll.

IronBug
2011-07-31, 22:24
F&S har förbjudit talk sen kanske ett halvår tillbaka. Är man snäll och städar upp efter sig är det okej dock. Man pratar lämpligen med gymansvarige.

Eddie Vedder
2011-08-01, 09:18
Friskis och Svettis Ekeby är jättebra (tränar själv där) men med ett undantag: deras jäkla nkflsdanclsdcvklsdknl öppettider!!!!!!!!111!. De stängde kl 14.00 igår, och öppnade kl. 10, helt otroligt. Men annars är det bra. Välkommen.

Fast det är ju iofs enligt sommarschemat som upphör 31:a augusti. Men visst, lördagstiderna irriterar mig, att det stänger 16:30 året runt.

Angående Workoutcenter så trivs jag där också. Lite slitet men visst kan man träna på bra. :)

Talus
2011-08-01, 19:08
Antonis rekommenderar jag däremot inte, känns så jävla plastigt :S Och får man överhuvudtaget använda magnesia på Sats/F&S?

Plastigt?

Dance
2011-08-01, 20:54
Fast det är ju iofs enligt sommarschemat som upphör 31:a augusti. Men visst, lördagstiderna irriterar mig, att det stänger 16:30 året runt.


Ja jag förstår mig inte riktigt på det. Hinner knappt plugga klart på lördagen så stänger dem. Blir alltid att man får träna på morgonen innan plugg och det är inte optimalt för min del om jag vill köra tsryka då jag blir mycket sömnig efter det....
Å andra sidan det är bara att folk är lediga...=)

Eddie Vedder
2011-08-01, 20:58
Ja jag förstår mig inte riktigt på det. Hinner knappt plugga klart på lördagen så stänger dem. Blir alltid att man får träna på morgonen innan plugg och det är inte optimalt för min del om jag vill köra tsryka då jag blir mycket sömnig efter det....
Å andra sidan det är bara att folk är lediga...=)

Gör som jag då, plugga inte på helgen. :) På söndag är jag tillbaka i Uppsala, ska bli gött att köra på F&S och NNIF igen även om jag kommer sakna sommarens konstanta tillgång till böjrack, bänk och marklyftsplatå.

lei
2011-08-01, 21:02
Var på workoutcenter i veckan och provade, håller med om det mesta, sunkigt men kan nog vara bra stämning. Bänkstängerna var nästan helt utan lättring vilket jag störde mig lite på..

Angående friskiss och magnesium har jag ännu inte blivit tillsagd trots instruktörer som sett, handlar nog mest om att sköta det snyggt så blundar dem, jag har det alltid i dubbel plastpåse och daskar av mig i påsen några gånger så syns det knappt att man kört med det sen :)

Dance
2011-08-01, 21:09
Vad är grejen med magnesium?

Eddie Vedder
2011-08-01, 21:10
Vad är grejen med magnesium?

Är man slarvig ser det ut som om man bakat bröd runtom i gymmet.

Dance
2011-08-01, 21:20
Gör som jag då, plugga inte på helgen. :) På söndag är jag tillbaka i Uppsala, ska bli gött att köra på F&S och NNIF igen även om jag kommer sakna sommarens konstanta tillgång till böjrack, bänk och marklyftsplatå.

Eller så gör du som mig; låt lördagen vara en vilodag(vila från träningen men icke från plugget `) ) och träna istället på södnagen då det är mycket schysstare öppettider.
Tycker själv att det är skönt att göra ett uppehåll från friskis nu under två veckor. Ibland kan det blri lite för mycket av männsikornas hurtighet där. Men jag vet att jag kommer stå och gymma samma dag vi landar....haahha crazy men blir späänande att se var för vikter som kommer att gå åt då...=)

Dance
2011-08-01, 21:21
jaha är magensium till för att man ska få et bätre grepp?

GoS
2011-08-01, 22:05
har för mig att campus1477 stallet har en sån ryggmaskin

Jokester
2011-08-01, 22:09
Eller så gör du som mig; låt lördagen vara en vilodag(vila från träningen men icke från plugget `) ) och träna istället på södnagen då det är mycket schysstare öppettider.
Tycker själv att det är skönt att göra ett uppehåll från friskis nu under två veckor. Ibland kan det blri lite för mycket av männsikornas hurtighet där. Men jag vet att jag kommer stå och gymma samma dag vi landar....haahha crazy men blir späänande att se var för vikter som kommer att gå åt då...=)

Mja, men ska man behöva göra så då? Man betalar ju för lördagarna också. Det verkar vara ungefär samma öppettider på alla friskis runt om i Sverige, lördagar är verkligen värdelösa. De få gånger jag faktiskt tränat på friskis under den korta stund på lördagen de har öppet så har det dessutom varit ganska packat med folk.

Man borde kunna välja bort lördagen och få rabbat, eller något.

wintersnowdrift
2011-08-01, 22:39
Om man vill använda magnesium finns ju UTK också :-). Öppettiderna är dock lite begränsade om man inte själv har tillgång till nyckeln eller känner någon som har det. Antalet Eleiko-stänger och möjligheten att utöva världens ädlaste fysträning överväger dock imho.

//Kristin

Wequ
2011-08-01, 22:42
Plastigt?

Ja, tyckte att t.ex powerracket och bänkställningen kändes som leksaker, såg ut och kunna gå i kras närsomhelst:smash:

Värst var ändå powerracket, finns typ inget utrymme , jävligt trång och precis vid gången där massa folk passerar.

Men det kanske har ändrats? Var ju ändå ett tag sen man var där.

Dance
2011-08-02, 05:57
Mja, men ska man behöva göra så då? Man betalar ju för lördagarna också. Det verkar vara ungefär samma öppettider på alla friskis runt om i Sverige, lördagar är verkligen värdelösa. De få gånger jag faktiskt tränat på friskis under den korta stund på lördagen de har öppet så har det dessutom varit ganska packat med folk.

Man borde kunna välja bort lördagen och få rabbat, eller något.

Kanske...du får helt enkelt föreslå detta till ngn i friskis styrelsen =)!!!...

Jag skulle vilja att det fanns nattider på gymmet. Fatta känslan att gymma kl ett på natten...hahah. Skulle faktiskt vilja att det fanns sådana tider, det behövs i mitt liv `)...

daloatf
2011-08-02, 06:04
Rätt nöjd med f&s faktiskt. Körde på sats innan. Skulle nog inte träna på sats igen.

z_bumbi
2011-08-02, 08:53
Jag skulle vilja att det fanns nattider på gymmet. Fatta känslan att gymma kl ett på natten...hahah. Skulle faktiskt vilja att det fanns sådana tider, det behövs i mitt liv `)...

Atomic var ett dygnet runt öppet gym men det togs över av Exhale och sen gick det i konkurs. Iofs tvivlar jag på att de flesta i den här tråden skulle tränat där med tanke på att Workoutcenter benämns som sunkigt. :D

Eddie Vedder
2011-08-02, 08:55
Atomic var ett dygnet runt öppet gym men det togs över av Exhale och sen gick det i konkurs. Iofs tvivlar jag på att de flesta i den här tråden skulle tränat där med tanke på att Workoutcenter benämns som sunkigt. :D

Fast alla vi som tycker WC är sunkigt gillar ju just sunkigheten. :naughty:

z_bumbi
2011-08-02, 09:31
Fast alla vi som tycker WC är sunkigt gillar ju just sunkigheten. :naughty:

Fast WC har ju t o m skilda omklädningsrum för herrar och damer.

Eddie Vedder
2011-08-02, 10:46
Fast WC har ju t o m skilda omklädningsrum för herrar och damer.

Det har vi på Degerfors atletklubb också sedan tre år tillbaka. :D

Dance
2011-08-02, 11:16
Rätt nöjd med f&s faktiskt. Körde på sats innan. Skulle nog inte träna på sats igen.

oki, varför inte?

Personligen så sökte jag till ledare på sats men tyckte att en av ledarna som skulle hålla i uttagningen var så himla EXTREM. Var på en av hennes pass och det är liksom 220 procent hela tiden som gäller. Nej, det passade mig inte helt enkelt. Så efetr att varit på uttagningen drog mig ur det hela eftersom det inet kändes bra. Sen kan det ju också bero på att man har tränat på friskis i snart 10 år...:em:...så man har lite förkärlek för F o S...

z_bumbi
2011-08-02, 11:25
Det har vi på Degerfors atletklubb också sedan tre år tillbaka. :D

Se där framåtskridande.

daloatf
2011-08-02, 14:30
oki, varför inte?

Personligen så sökte jag till ledare på sats men tyckte att en av ledarna som skulle hålla i uttagningen var så himla EXTREM. Var på en av hennes pass och det är liksom 220 procent hela tiden som gäller. Nej, det passade mig inte helt enkelt. Så efetr att varit på uttagningen drog mig ur det hela eftersom det inet kändes bra. Sen kan det ju också bero på att man har tränat på friskis i snart 10 år...:em:...så man har lite förkärlek för F o S...

För många maskiner på sats och för lite fria vikter. Sist jag träna fanns det bara fria vikter i källaren.

lei
2011-08-02, 14:33
Kul grej förresten, på bastudörren på WC stod följande att läsas på en lapp; "knacka innan ni går in" ...

hmm?

Wequ
2011-08-02, 17:40
Kul grej förresten, på bastudörren på WC stod följande att läsas på en lapp; "knacka innan ni går in" ...

hmm?

Hehe, ingen aning vad det handlar om egentligen:Virro Tror faktiskt jag bara sett bastun användas 1 gång under hela året jag tränat där.

Dance
2011-08-12, 20:51
Nu är det inte många dagar kvar innan man tränar på friskis igen. Efter att nästan haft ett två veckors lång uppehåll från gymmet är man j.....t taggad på att dra igång med träningen igen. :) Wohoo.....ska riktigt mysa i gymmet!!!! :)

Är människorna tillbaka på friskis eller är det fortfarande ganska tomt?

Jokester
2011-08-12, 20:56
Nu är det inte många dagar kvar innan man tränar på friskis igen. Efter att nästan haft ett två veckors lång uppehåll från gymmet är man j.....t taggad på att dra igång med träningen igen. :) Wohoo.....ska riktigt mysa i gymmet!!!! :)

Är människorna tillbaka på friskis eller är det fortfarande ganska tomt?

Friskis vara tomt? Kan det vara möjligt? Här brukar varenda friskis vara fullsmockat vid normala tider.

Dance
2011-08-12, 21:00
hmm...nej det tycker jag väl ändå inte. Tyckte att det gapade ganska tomt under sommaren. Men vad folk uppfattar som fullt är ju ganska relativt...

gillar när det är trångt =D

Jokester
2011-08-12, 21:02
hmm...nej det tycker jag väl ändå inte. Tyckte att det gapade ganska tomt under sommaren. Men vad folk uppfattar som fullt är ju ganska relativt...

gillar när det är trångt =D

Jag med, men inte på gymmet. :naughty:

Loke
2011-08-12, 21:15
Det är ganska tomt ännu. Om en vecka eller två börjar folk välla in, tror jag.

ceejay
2011-08-12, 21:36
idag var det typ tomt på kraftkällan i uppsala runt femtiden. igår var det helt fullt :D

danozen
2011-08-13, 00:12
Skulle ni vara på att ha en liten kolo-träff nästa helg? Så hinner man lära känna lite Uppsala-bor och samtidigt dra ett schysst pass på gymmet

MtotheM
2011-08-13, 03:10
har för mig att campus1477 stallet har en sån ryggmaskin

Tror också det, ska kolla på söndag. Bröstmaskinen finns typ i sittande variant.

Dance
2011-08-13, 09:20
Skulle ni vara på att ha en liten kolo-träff nästa helg? Så hinner man lära känna lite Uppsala-bor och samtidigt dra ett schysst pass på gymmet

hmm...ja varför inte. Gymmande med Kolisar kan väl vara kul*flex*

sunkan
2011-08-13, 09:29
Tror också det, ska kolla på söndag. Bröstmaskinen finns typ i sittande variant.

Ryggmaskinen finns på stallet men inte på blåsen. Men den är dock inte helt lik ändå för på den så drar du mer rakt mot kroppen istället för uppifrån och ner.

Bröstmaskinen finns väl inte heller på blåsen men på stallet men skillnaden där är ju att den pressar du snett på.

Eller?

Eddie Vedder
2011-08-13, 09:58
Är människorna tillbaka på friskis eller är det fortfarande ganska tomt?

Jag är tillbaka, det är det viktiga. :D Men det är inte jättepackat i alla fall. Jag tror det kommer bli toppen när Väderkvarn öppnar upp. Kanske slipper man den värsta trängseln till och med på vinterhalvåret.

Skulle ni vara på att ha en liten kolo-träff nästa helg? Så hinner man lära känna lite Uppsala-bor och samtidigt dra ett schysst pass på gymmet

Det brukar vara lite svårt att få ihop på så kort varsel. Tidigare träffar har vi fått planera ett tag innan. Det är en fråga om val av gym mest. Eftersom UTK passar bäst för ändamålet har vi kört UTK och då måste ju de först kontaktas.

daloatf
2011-08-13, 10:33
Jag är iaf på att köra en träff.

När väderkvarnen öppnar slipper du iaf mitt crew Nicklas. Det är fyra st mindre!

Eddie Vedder
2011-08-13, 10:34
När väderkvarnen öppnar slipper du iaf mitt crew Nicklas. Det är fyra st mindre!

Det var trist att ni lämnar. Men jag lär ju besöka Väderkvarn också efter renoveringen. Måste ju se hur det har blivit.

daloatf
2011-08-13, 10:59
Skulle hålla mig borta från öppningsdagen bara. Bor tre minuter ifrån väderkvarn, enklast att gymma där då.

danozen
2011-08-13, 11:06
Det brukar vara lite svårt att få ihop på så kort varsel. Tidigare träffar har vi fått planera ett tag innan. Det är en fråga om val av gym mest. Eftersom UTK passar bäst för ändamålet har vi kört UTK och då måste ju de först kontaktas.

Okej, vad trist att det är så svårt att planera en kolo-träff. Du får ju ta tag i det nångång under hösen/vintern, skulle vara kul att lära känna lite kolisar :D

Eddie Vedder
2011-08-13, 11:40
Okej, vad trist att det är så svårt att planera en kolo-träff. Du får ju ta tag i det nångång under hösen/vintern, skulle vara kul att lära känna lite kolisar :D

Det är de större träffarna som det blir lite mer planerande med. Då får man ha lite framförhållning. :) Men det hindrar ju inte att du PM:ar någon och föreslår ett pass. Göteborgarna har ju en egen tråd där de drar ihop kanske tre-fyra stycken varenda helg, den som kan den kan helt enkelt. Ibland blir träffarna större. Starta en liknande tråd för Uppsalabor vet jag. :)

Dance
2011-08-13, 11:48
Det är de större träffarna som det blir lite mer planerande med. Då får man ha lite framförhållning. :) Men det hindrar ju inte att du PM:ar någon och föreslår ett pass. Göteborgarna har ju en egen tråd där de drar ihop kanske tre-fyra stycken varenda helg, den som kan den kan helt enkelt. Ibland blir träffarna större. Starta en liknande tråd för Uppsalabor vet jag. :)

Ja!! :Dprecis det här har jag tänkt på att göra. En tråd där man säger vad man ska köra och så ifalll ngn kan/vill så hakar man på. Behöver ju inte bara vara gym. Spinning är också mycket kul att köra med folk som man känner.
Tror jag fixar iording en sådan tråd. Eller danozen du kanske vill fixa den?...annars gör jag det gärna :)

Dance
2011-08-13, 11:54
Jag är tillbaka, det är det viktiga. :D Men det är inte jättepackat i alla fall. Jag tror det kommer bli toppen när Väderkvarn öppnar upp. Kanske slipper man den värsta trängseln till och med på vinterhalvåret.

I don't think so. Friskis får inte liv i sig förrän jag kliver in i gymmet.

Hahahhaha

Eddie Vedder
2011-08-13, 11:56
I don't think so. Friskis får inte liv i sig förrän jag kliver in i gymmet.

Hahahhaha

Ja det var det jag menade. Vi två är viktigast och jag är ju redan där. Alltså behöver du bara komma så är det komplett. :D

Dance
2011-08-13, 12:00
Ja det var det jag menade. Vi två är viktigast och jag är ju redan där. Alltså behöver du bara komma så är det komplett. :D

:thumbup:

Dance
2011-08-13, 12:03
hmmm... men lova att inte uppehålla 14 kg vikterna på tisdag då jag sveper in på gymmet. Dem är mina...:cool:

danozen
2011-08-14, 17:36
Ja!! :Dprecis det här har jag tänkt på att göra. En tråd där man säger vad man ska köra och så ifalll ngn kan/vill så hakar man på. Behöver ju inte bara vara gym. Spinning är också mycket kul att köra med folk som man känner.
Tror jag fixar iording en sådan tråd. Eller danozen du kanske vill fixa den?...annars gör jag det gärna :)

Jag kan köra igång en tråd så får vi se :)

Dance
2011-08-14, 17:37
Oki...eller försten ut, tycker jag vi kör på.

Remas
2012-10-23, 22:31
Flyttat till Gottsunda och tänkte börja styrketräna igen.
Har dock ingen aning om vad närmsta vettiga gym är, har inte någon bil men har busskort.
Om det finns plats för att köra marklyft är det ett stort plus!

Vad rekommenderar ni? :)

Loke
2012-10-23, 22:41
Flyttat till Gottsunda och tänkte börja styrketräna igen.
Har dock ingen aning om vad närmsta vettiga gym är, har inte någon bil men har busskort.
Om det finns plats för att köra marklyft är det ett stort plus!

Vad rekommenderar ni? :)

Friskis Ultuna. Självklar finns det plats för mark :)

Riddle
2014-03-16, 20:49
Flyttar till uppsala nu i veckan, vad äre för gym som gäller om man är hyfsad seriös med sin träning? får inte vara allt för dyrt heller

Pahwn
2014-03-16, 21:29
Flyttar till uppsala nu i veckan, vad äre för gym som gäller om man är hyfsad seriös med sin träning? får inte vara allt för dyrt heller

Beror på vart i stan du kommer bo, Antonis är bra men ligger en bit utanför stadskärnan och tyngdlyftarklubben vid fyrishov är också riktigt schysst.

Riddle
2014-03-16, 21:44
Beror på vart i stan du kommer bo, Antonis är bra men ligger en bit utanför stadskärnan och tyngdlyftarklubben vid fyrishov är också riktigt schysst.

norra delen, dock bara typ 10min cykelväg in centralt, om ens det! har tittat på antonis lite grann, tar nog mer än 10-15min att cykla dit :)

AronP
2014-03-16, 22:18
Omids gym lär bli bra. Borde haft öppning I helgen. Parsa power.

Riddle
2014-03-16, 23:05
vart ligger omids gym?

Larsson
2014-03-17, 10:39
vart ligger omids gym?

Det ligger i Luthagen på Sturegatan, det är samma lokaler som Workoutcenter låg i förut.

Riddle
2014-03-20, 20:07
Var och testade antonis gym, och kan väl inte säga att jag blev speciellt imponerad..

ceejay
2014-03-20, 20:12
vad är du ute efter?

Riddle
2014-03-20, 20:13
vad är du ute efter?

mycket stänger osv, antonis var trångt och ihoptryckt tyckte jag..

ceejay
2014-03-20, 20:15
utk i fyrishov är hemtrevligt

Riddle
2014-03-20, 20:21
utk i fyrishov är hemtrevligt

Såg bra ut! mkt grejer, synd bara att det var urkassa öppettider :/

AronP
2014-03-20, 20:45
Antonis trångt? Herregud du har inte varit på vissa andra källargym :)

Riddle
2014-08-25, 17:52
utk i fyrishov är hemtrevligt

Hur mycket folk är det där en vardag vid 19tiden?

Kebab-Arne
2014-08-25, 19:23
Det ligger i Luthagen på Sturegatan, det är samma lokaler som Workoutcenter låg i förut.

Vad hände med Workoutcenter?

Kan tänka mig de tappade en del kunder när Antonis öppnade ett stenkast därifrån.

MtotheM
2014-08-25, 19:27
Hur mycket folk är det där en vardag vid 19tiden?

Det varierar ganska mycket från dag till dag, men det är ytterst sällan jag har fått vänta. Folk är även mer benägna att dela på bänkar osv också :)