handdator

Visa fullständig version : Någonting att äta emellan pass?


Forqie
2011-07-26, 14:10
Vet inte om man bör lägga detta här eller på kost och näring men hur som helst, jag har tänkt ta igen gårdagens missade pass idag tillsammans med dagens pass, eftersom båda passen är typ 120-150min styck kommer jag inte köra båda hela passen, men varje pass på kanske 90-120 min.
Jag tror kommer bli tvungen att cykla till gymmet (8km enkelväg).

Tror ni det skulle vara värt att inta något mellan passen och/eller vila lite mellan passen?

Kanske inte spelar så stor roll, men när det rör sig om 3-5timmar vill jag inte att det ska gå mycket sämre för något som gick att åtgärdas.

Ponitus
2011-07-26, 14:30
Är det inte lättare att slå ihop passen och inte köra lika många övningar? Så det inte tar så värst lång tid men du tar ut dig hårt på dom övningarna du kör istället?

Eller vad är det för muskelgrupper som ska köras?

Forqie
2011-07-26, 14:35
Är det inte lättare att slå ihop passen och inte köra lika många övningar? Så det inte tar så värst lång tid men du tar ut dig hårt på dom övningarna du kör istället?

Eller vad är det för muskelgrupper som ska köras?

ena passet är bröst triceps och biceps och det andra är ben och mage.

Jo det är det som är tanken, men jag vill iaf köra grundövningarna och det är ändå de som tar rätt mycket tid *rolleyes*

z_bumbi
2011-07-26, 14:40
Jag skulle dricka en svag kolhydratsdryck från början av passet men också korta ner passen en hel del mer än vad du verkar planera. Det är sällan det är en bra idé att dubbla den vanliga träningstiden då prestationen brukar sjunka betänkligt.

Ponitus
2011-07-26, 14:41
Kör ett pass bara då.

Böj och Bänk. Du får du ben, mage, bröst, triceps. Sen avsluta med några sett curls för biceps. Borde väl ta ~40 minuter och tar du ut dig ordentligt i basövningarna så kommer du känna dig nöjd.

limenka
2011-07-26, 14:59
Det hade varit så mycket lättare om du var mer avslappnad med din träning. Dra och kör lite böj & bänk istället för att nojja över uteblivet pass. Det spelar ingen roll i längden.

Edit: pucktvåaaaa

Forqie
2011-07-26, 15:25
Det hade varit så mycket lättare om du var mer avslappnad med din träning. Dra och kör lite böj & bänk istället för att nojja över uteblivet pass. Det spelar ingen roll i längden.

Edit: pucktvåaaaa


kunde inte instämma mer, men samtidigt tycker jag det verkar som en kul grej, typ som att springa ett maraton(inte alls på samma skala). har aldrig gjort det förut och skulle vara kul att prova :D

Redhaad
2011-07-26, 16:36
ett missat pass är inte hela världen, ta istället en extra vilodag och kötta hårdare nästa pass som "straff".
Att köra 2 pass på 1 dag är mycket krävande för kroppen och JAG HAR FÖR MIG att vilotiden då blir längre tills du kan prestera till 100% nästa pass istället.

Man växer vid matbordet och i sängen ;)

Men förövrigt om du måste ta både på samma dag så är väl maltodextrin, vitargo, en gainer, druvsocker aldrig fel vid längre och hårda pass :)
En påse bilar är också både mumsigt och inte helt fel mellan passet!

Forqie
2011-07-26, 21:23
det blev en powerking innan och en monster emellan då affären inte hade det bästa utbudet, passet tog 4timmar och 20 minuter vilket var lite över förväntning. Visst, jag blev trött, lite svagare och det svartnade till då och då, men eftersom det passet jag missade var det tyngsta i cykeln innan vi börjar om och kör typ deload så tycker jag det var värt att köra. Mentalt skulle det vara en underdrift att kalla det tillfredsställande :)