handdator

Visa fullständig version : Problem med IPhonen - Hjälp!


Becky
2011-07-26, 13:14
Problem 1: Har på senaste tiden inte kunnat lyssna på musik i IPoden på min telefon. När jag klickar på startknappen på en låt så flippar den bara tillbaka till listan med låtar. Spelar ingen roll vilken låt jag klickar på, den gör samma sak. Någon som vet om jag kan ha råkat komma åt någon inställning?

Problem 2: När jag försökt lägga över nya låtar från biblioteket i ITunes till min Iphone via synkronisering så frågar den om jag vill ersätta typ 61 saker i min telefon för att kunna lägga över musik. Verkar som om den vill ta bort massa appar jag laddat ner. Jag vågar inte klicka på ja eftersom jag inte vet vad som försvinner. Någon som vet varför den frågar så samt hur jag kan få över mer musik till telefonen utan att radera allt jäkla innehåll? *gah!*

Tacksam för hjälp. Ni får en burk kvarg som tack, typ!

Juxta
2011-07-26, 13:55
Problem 1: Har du startat om telefonen?

Problem 2: Är det appar du laddat ner via telefonen eller via iTunes? Om det är via telefonen kan det klaga eftersom iTunes lider av en grav psykstörning. Ladda ner dom i ditt iTunes-bibliotek.

Becky
2011-07-26, 14:11
Problem 1: Har du startat om telefonen?

Problem 2: Är det appar du laddat ner via telefonen eller via iTunes? Om det är via telefonen kan det klaga eftersom iTunes lider av en grav psykstörning. Ladda ner dom i ditt iTunes-bibliotek.

Ja, har startat om flera ggr. Blir inte bättre.

Okej, får testa lägga över apparna till ITunes och se om det funkar. Tack.

Juxta
2011-07-26, 14:25
Någon inställning för det musikproblem du upplever har jag inte sett till, men du kanske har en iPhone 4? Jag har en iPhone 3G bara och det kan hända att dom lagt till något konstigt.
Någon annan kanske vet.. Annars är ju alltid en återställning att rekommendera, det kan du göra via iTunes.
Lycka till! :)

Tabbe
2011-07-26, 14:33
Hade samma problem!

Inställningar - allmänt - återställ -återställ alla inställningar

Du får lägga in bakgrundsbild och ringsignal igen etc men ingen information försvinner.