handdator

Visa fullständig version : Bästa stället att hitta en bra processor


KarlJansson
2011-07-25, 12:17
Hej, jag vet att detta kanske är fel forum men det brukar ändå finnas en hel den datakunniga killar här.
Det jag undrar över är vart jag kan hitta en bra processor, och vad jag ska tänka på när jag köper en ny processor till min dator. Det är nämligen så att mina gamla dator är trasig(processorn) och jag ska nu köpa en ny, jag vet inte vilken som är bäst så vore bra om någon kunde länka en lista där dem rangordnar dem elr något?

snej
2011-07-25, 12:27
Prisjakt är bra, får du båda pris och egenskaper jämförda, recensioner och omdömen.

MAXX
2011-07-25, 12:37
Beror väl på vilka ditt moderkort klarar av med...

Dreas
2011-07-25, 12:37
Kolla upp sockel, moderkort och grafikkort, skriv vad det är. Ditt val av processor påverkas av dessa.

mulliy
2011-07-25, 12:37
Finns inget ställe som är extra bra att hitta processor. Där den är billigast bör du köpa som med allt annat.

Vad har du för moderkort? Och hur mycket pengar vill du lägga?

Snobbe
2011-07-25, 12:46
Hej, jag vet att detta kanske är fel forum men det brukar ändå finnas en hel den datakunniga killar här.
Det jag undrar över är vart jag kan hitta en bra processor, och vad jag ska tänka på när jag köper en ny processor till min dator. Det är nämligen så att mina gamla dator är trasig(processorn) och jag ska nu köpa en ny, jag vet inte vilken som är bäst så vore bra om någon kunde länka en lista där dem rangordnar dem elr något?

Jag hade satsat på inet, dom har bäst kundservice och grymt snabba på att leverera. Men som alla andra skriver så är det inte "bara" att köpa en ny CPU. Du behöver veta vilken du ska köpa och beroende på hur gammal din är så kanske det inte ens är värt att köpa en ny sån utan en helt ny dator.

tossefar
2011-07-25, 13:01
Jag har lagat datorer i snart 15 år. Aldrig någonsin har det varit processorn som gått sönder. Inte ens när det var poppis att rita på processorn med silverfärg och blyerts.

VenomJ
2011-07-26, 10:32
De vanliga butikerna som Inet.se (http://www.inet.se/), Proshop.se (http://www.proshop.se/) säljer många processorer. Så när du vet vilken du ska ha så kollar du bara vart du kan hitta den billigast.

Arf Pingvin
2011-07-26, 10:51
Kolla upp sockel, moderkort och grafikkort, skriv vad det är. Ditt val av processor påverkas av dessa.

Hur påverkar grafikkortet vilken processor man ska välja?

King Grub
2011-07-26, 11:03
Ett kraftigt grafikkort kräver en processor som inte flaskhalsar om man vill kunna utnyttja dess kapacitet.