handdator

Visa fullständig version : Vilket proteinpulver rekomenderas?


SannaK
2011-07-24, 22:12
Hade tänkt undvika pulver men känns som att man kan göra så mycket gott med det, så man måste ha det ialla fall. Vilket är bäst? Läste att Designer whey typ är rolls royce, mest sålda i hela USA. Sen finns det ju 2 olika vassle el. mjölkbaserat om jag fattat det rätt. Vad passar vem bäst?

Ponitus
2011-07-24, 22:20
Kolozzeums egna Pure Whey funkar bra. Finns även kasein från Fairing i shoppen här med.

Ondskapelsen
2011-07-24, 22:26
Passar bäst för vad?
Vassleprotein brukar vara mest gram protein per krona och är därför det vanligaste.
Sen finns det t.ex. ägg och soya-protein, dock är det inte lika populärt pga. att det är dyrare att framställa osv osv.
Kasein och blandvarianter brukar vara lite vanligare för "proteinfluffare"

Kika runt lite i Matlagningsdelen så hittar du nog vad du är ute efter.

Fredrik_S
2011-07-24, 22:28
Det är inte bättre för att de har haft bäst marknadförning. Det är ENDAST marknadsföringen som avgör om det säljs mest eller minst, INTE kvaliten. Det är topkvalite på alla de billigaste märkena du kan beställa här i sverige på de vanligaste billiga webshopparna. Bara att googla och leta upp det billigaste.

kwame
2011-07-24, 22:34
Body science whey 100 är otroligt god, finns för ett bra pris :)

Niwah
2011-07-24, 23:27
Whey FX stillar mina behov just nu. Riktigt nöjd med smakerna (blandat i vatten). Kolozzeum har gott protein och Body Science Päronsplit är riktigt gott.

emcalu
2011-07-25, 12:06
Sen finns det ju 2 olika vassle el. mjölkbaserat om jag fattat det rätt. Vad passar vem bäst?

både vassle och kasein är mjölkproteiner. sen finns det äggprotein, sojaprotein och även en massa blandproteiner. vad som passar bäst beror på ditt ändamål.

WHITEFOLKS
2011-07-25, 12:20
Det är inte bättre för att de har haft bäst marknadförning. Det är ENDAST marknadsföringen som avgör om det säljs mest eller minst, INTE kvaliten. Det är topkvalite på alla de billigaste märkena du kan beställa här i sverige på de vanligaste billiga webshopparna. Bara att googla och leta upp det billigaste.

Kvalitet är en del av marknadsföring. Jag tror reklam eller liknande är det ord du vill använda inte marknadsföring.

solari
2011-07-25, 20:30
Kvalitet är en del av marknadsföring. Jag tror reklam eller liknande är det ord du vill använda inte marknadsföring.

Marknadsföring är i princip en synonym för reklam.
Eller om du hellre vill, reklam är en sorts marknadsföring.
Marknadsföring har inget med kvalitet att göra.

Jorgen
2011-07-25, 22:00
Kolos Pure Whey om du vill det godaste.
Päron/vanilj är riktigt mumsig.

Liebe
2011-07-25, 22:01
Eftersom det är struntsamma vilket märke man har. Var hittar man det billigaste? Hört om de som köpt på Gekås för riktigt billig slant :)

WHITEFOLKS
2011-07-25, 22:31
Marknadsföring är i princip en synonym för reklam.
Eller om du hellre vill, reklam är en sorts marknadsföring.
Marknadsföring har inget med kvalitet att göra.

Nej de är inte synonymer för varandra.

Kvalitet är väldigt ofta ett medvetet val och därmed en del av marknadsföringen.

yooii
2011-07-25, 22:34
Jag tycker att GVs vassle med bananchockladsmak är trevlig. Fast det kanske inte är relevant..

Om du vill ha det billigaste så är väl de olika weshopparnas generiska vassle det klokaste valet. Vilket av dem som är det bästa låter jag vara osagt.

WHITEFOLKS
2011-07-25, 22:38
Jag använder Whey FX, tycker smakerna och priset är ok.

Chaliza
2011-07-25, 22:39
Köper du någon av Pure Whey/FX/Body Science proteinpulver så kommer du nog säkerligen vara nöjd för priset och kvalitén.

Maysan
2011-07-25, 22:47
Kan rekommendera Whey-80 från Star Nutrition! Riktigt bra proteinpulver som helt klart är ett av de billigaste på marknaden. *flex*

Kan även rekommendera att testa Vanilla/pear. Inga kräkreflexer garanterat!
Men köp 1-2 andra sorter samtidigt så du kan variera lite (man tröttnar snabbt om man använder samma smak ett par veckor).

Mina favoriter:
Vanilla/pear
Coffee
Mintchoklad

Whey-80 sälj lite överallt, testa dig fram! ;)

MvH
Maysan

Ponitus
2011-07-25, 22:47
Kör själv med kolos egna Pure Whey. Tycker det smakar godast av dom jag testat och det är även billigt.

Vill du komma åt ännu billigare proteinpulver så rekommenderar jag dig att leta efter butiker som säljer storpack. Kan bli riktigt billigt.

solari
2011-07-26, 21:28
Jämfört med WheyFX anser jag att Whey80 är helt värdelöst. Klumpar sig och smakar illa.

Maysan
2011-07-26, 21:37
Är själva produkten värdelös (ingen effekt) eller är den värdelös för att den klumpar och smakar illa?

Enligt mina erfarenheter så tycker jag att Whey-80 är en sjukt bra produkt. Vadå klumpar? Har använt mig av Whey-80 i ett halvår nu. Har gått ner en massa kilo och byggt på mig mer muskler.

Smaken beror ju också på vilken sorts smak du använt. Testa Vanilla/Pear och du kommer börja älska den produkten.

Inga klumpar om du gör på rätt sätt.
Smaken är sjukt bra.
Är en effektiv och bra produkt.

Du måste ha fått allt om bakfoten Solari, min vän.

Whey-80 :hbang: !

krubkungen
2011-07-26, 23:15
Har använt mig av Whey-80 i ett halvår nu. Har gått ner en massa kilo och byggt på mig mer muskler.
Det har knappast med whey-80 att göra ;)

Machop
2011-07-26, 23:31
de skiljer knappt något alls , mer än i pris och möjligtvis smak.

men jag rekommenderar dig att inte köpa från GG, deras smaker är inget att hurra för och priset är lite dyrare tror jag

skulle jag rekommendera något är det väl kolo's egna

NiHa
2011-07-27, 00:37
Rekommenderar Whey/Kasein FX, mycket bra och prisvärt protein.

tobnotch
2011-07-27, 18:15
Det är så mycket snack om olika protein så tänkte bara fråga: (och har även läst mycket i andra trådar utan att egentligen förstå ut eller in)

Innan och efter träning intar jag EAA. Men för att få i mig tillräckligt med protein/dag så intar jag även proteintillskott under dagens gång. Det jag inte förstår är om det är bäst att ta vassle eller kaseinprotein tillsammans med måltiderna under dagen? Bör man göra skillnad på träningsdag och vilodag?

Vassle hjälper muskeluppbyggnaden (=inta under träningsdagens gång?)
Kasein motverkar muskelnedbrytningen (=inta under vilodagar?)

Jag har ingen aning, snälla klargör! Det skulle uppskattas enormt!

mpjby
2011-07-28, 04:08
de skiljer knappt något alls , mer än i pris och möjligtvis smak.

men jag rekommenderar dig att inte köpa från GG, deras smaker är inget att hurra för och priset är lite dyrare tror jag

skulle jag rekommendera något är det väl kolo's egna

Nja, dom är nog bland dom billigaste på marknaden. Dock har du rätt i att smakerna oftast inte är något att hurra över *spy*

solari
2011-07-28, 22:00
Nej de är inte synonymer för varandra.

Kvalitet är väldigt ofta ett medvetet val och därmed en del av marknadsföringen.

Jag skrev att de är I PRINCIP synonymer, vilket stämmer. Du kan marknadsföra en produkt genom att göra reklam för den.

Du kan vidare marknadsföra vilket skräp som helst, marknadsföring har INGENTING med kvalitet att göra!

WHITEFOLKS
2011-07-28, 22:48
Nej de är inte i princip synonymer.

De är synonymer på samma sätt som bänkpress och styrketräning är synonymer. Och jo, kvalitet har med marknadsföring att göra.

solari
2011-07-29, 19:53
Och jo, kvalitet har med marknadsföring att göra.

Du menar alltså att en vara måste ha en viss kvalitet för att man ska kunna marknadsföra den? Nej det kan du omöjligen göra.
Eller att det måste framgå i marknadsföringen vilken kvalitet varan har? Nej det kan du omöjligen göra.
Så på vilket sätt skulle de två ha med varandra att göra?

solari
2011-07-29, 19:55
Du måste ha fått allt om bakfoten Solari, min vän.

Tyckte även jag att Whey80 var jättebra och smakade jättegott fram tills jag provade FX...

Att jag skulle fått något om bakfoten för att jag anser att FX löser sig och smakar bättre förstår jag inte alls.

vicarious
2011-07-29, 19:58
Jag rekommenderar inte Whey-80. Finns betydligt godare alternativ, t ex Kolozzeums egna.

aijou
2011-07-29, 20:03
Jag har kört på whey-80 väldigt länge men bytte nyligen till kolozzeums pure whey. Jag kommer inte byta tillbaka om man säger så. ;)

WHITEFOLKS
2011-07-29, 20:18
Du menar alltså att en vara måste ha en viss kvalitet för att man ska kunna marknadsföra den? Nej det kan du omöjligen göra.
Eller att det måste framgå i marknadsföringen vilken kvalitet varan har? Nej det kan du omöjligen göra.
Så på vilket sätt skulle de två ha med varandra att göra?

Jag tror det är du som har helt fel uppfattning om vad ordet marknadsföring betyder.

Kvalitet innefattar inte bra eller dålig sådan likadant som temperatur inte betyder att det är varmt eller kallt.

I princip allt ett företag gör medvetet blir en del av dess marknadsföring.

solari
2011-07-29, 20:27
Hög temperatur betyder att det är varmt, precis som hög kvalitet betyder att varan är bra.

Att tillverka en vara med hög kvalitet är inte marknadsföring. Att få någon att säga "varan har hög kvalitet" är marknadsföring.


Citerar Wikipedia:
"Marknadsföring omfattar alla de aktiviteter ett företag eller organisation utför för att främja sin försäljning och sina produkters upplevda attraktivitet. "

WHITEFOLKS
2011-07-29, 20:33
Hög temperatur betyder att det är varmt, precis som hög kvalitet betyder att varan är bra.

Att tillverka en vara med hög kvalitet är inte marknadsföring. Att få någon att säga "varan har hög kvalitet" är marknadsföring.


Citerar Wikipedia:
"Marknadsföring omfattar alla de aktiviteter ett företag eller organisation utför för att främja sin försäljning och sina produkters upplevda attraktivitet. "

Har du någon utbildning på området?

WHITEFOLKS
2011-07-29, 21:31
Hög temperatur betyder att det är varmt, precis som hög kvalitet betyder att varan är bra.

Att tillverka en vara med hög kvalitet är inte marknadsföring. Att få någon att säga "varan har hög kvalitet" är marknadsföring.


Citerar Wikipedia:
"Marknadsföring omfattar alla de aktiviteter ett företag eller organisation utför för att främja sin försäljning och sina produkters upplevda attraktivitet. "

Jag frågade mest för att då kan man tänka sig vilka begrepp du är familjär vid men whatever...


Som du själv citerar: "omfattar alla de aktiviteter ett företag eller organisation utför för att främja sin försäljning" vilket du måste hålla med innefattar bl.a. den kvalitet företaget väljer att ha på sina produkter oavsett om denna explicit kommuniceras eller inte.

I allmänhet tänker du för snävt på begreppet och väljer att bara innefatta det som explicit kommuniceras till kunderna även fast detta inte är nödvändigt.

Om du istället tittar på engelska wikipedia (marketing) så får du en mycket mer utförlig beskrivning av begreppet och inser snart att reklam och marknadsföring inte är synonymer. Reklam är något man kan göra som en del av sin marknadsföring men det är inte det enda.

Se på marknadsföring mer som "hur företaget (och/eller produkt beroende på vad du vill fokusera på) är". Allt företaget sedan gör medvetet kommer sedan förändra vad det "är" och är marknadsföring. Då får du begreppet en större innebörd och man ser att en sådan sak som att anställa handikappade kan vara en del i företagets marknadsföring.

solari
2011-07-29, 22:25
Jag frågade mest för att då kan man tänka sig vilka begrepp du är familjär vid men whatever...


Som du själv citerar: "omfattar alla de aktiviteter ett företag eller organisation utför för att främja sin försäljning" vilket du måste hålla med innefattar bl.a. den kvalitet företaget väljer att ha på sina produkter oavsett om denna explicit kommuniceras eller inte.

I allmänhet tänker du för snävt på begreppet och väljer att bara innefatta det som explicit kommuniceras till kunderna även fast detta inte är nödvändigt.

Om du istället tittar på engelska wikipedia (marketing) så får du en mycket mer utförlig beskrivning av begreppet och inser snart att reklam och marknadsföring inte är synonymer. Reklam är något man kan göra som en del av sin marknadsföring men det är inte det enda.

Se på marknadsföring mer som "hur företaget (och/eller produkt beroende på vad du vill fokusera på) är". Allt företaget sedan gör medvetet kommer sedan förändra vad det "är" och är marknadsföring. Då får du begreppet en större innebörd och man ser att en sådan sak som att anställa handikappade kan vara en del i företagets marknadsföring.

Jag tycker inte du har helt rätt när du säger att det är hur företaget ÄR, jag anser att marknadsföringen är hur företaget UPPFATTAS. Enligt mig vitt skilda saker.
Det som inte kan kommuniceras till kund/samhälle blir ju faktiskt inte marknadsföring. HUR det kommuniceras lägger jag mig inte i, men ATT det måste kommuniceras menar jag. Själva kommuniceringen är själva marknadsföringen.


Jag vet mycket väl att reklam och marknadsföring inte är synonymer, men de är väldigt besläktade. Du kan inte göra reklam utan att göra marknadsföring, du kan däremot utföra marknadsföring utan att göra reklam.

WHITEFOLKS
2011-07-29, 22:35
Ja och det är det jag har sagt hela tiden att marknadsföring och reklam inte är synonymer eller samma saker.

Och du har rätt i att hur det uppfattas är viktigt men det är ju inte något som företaget kan välja utan något som är resultatet av marknadens mottagning. Så företaget gör vad det gör i form av marknadsföring och sen uppfattar marknaden företaget.

Självklart är syftet med marknadsföringen kommunikation dock behöver inte du initiera kommunikationen utan den kan även vara latent för att senare inledas.

Om du återgår till originalfrågan som jag kommenterade så ser du att det var:

"Det är inte bättre för att de har haft bäst marknadförning. Det är ENDAST marknadsföringen som avgör om det säljs mest eller minst, INTE kvaliten. Det är topkvalite på alla de billigaste märkena du kan beställa här i sverige på de vanligaste billiga webshopparna. Bara att googla och leta upp det billigaste."

Påståendet är inte felaktigt men jag är rätt övertygad att det inte var så fredrik_s menade det. Självklart är försäljningen en följd av marknadsföringen men det är ju ett självklart påstående. Jag är övertygad om att han menar reklam när han säger marknadsföring.

solari
2011-07-29, 22:37
Om vi ska prata engelska termer så blir det kanske lättare för oss att förstå varandra. Jag talar om marknadsföring så som engelsmännen talar om promotion:
"Promotion is one of the four elements of marketing mix (product, price, promotion, place). It is the communication link between sellers and buyers for the purpose of influencing, informing, or persuading a potential buyer's purchasing decision."

Alltså: produkt (kvalitet lägger jag här), pris, marknadsföring, plats.

WHITEFOLKS
2011-07-29, 22:42
Den engelska termen för marknadsföring är marketing. Promotion är en del av 4p men det är en väldigt gammal modell för att se på marketing mix.

Jag förstår inte riktigt vad det är du försöker komma fram till nu..

Reklam och marknadsföring är inte samma sak korrekt?

Kvalitet är en del av marknadsföring?

Är det något som är oklart här?

Jag diskuterar gärna ämnet men jag vet inte vad du vill diskutera. Om du vill diskutera vidare så gör jag jättegärna det men skapa gärna en tråd i allmänt isf innan vi blir bannade :D

solari
2011-07-29, 22:46
OK vi droppar det.

Man kan ju faktiskt ha olika uppfattning ibland ;)

Gasp
2011-08-08, 09:20
Får gratis produkter ifrån muscletech och kan rekommendera dessa till alla. Du får enorm pump av deras pwo, proteinpulvret är både gott och resultgivande.

+1

vicarious
2011-08-08, 09:31
Får gratis produkter ifrån muscletech och kan rekommendera dessa till alla. Du får enorm pump av deras pwo, proteinpulvret är både gott och resultgivande.

+1

Föga förvånande att du ger positiv feedback när du får deras produkter gratis. Hur exakt är proteinpulvret resultatgivande?

Gasp
2011-08-08, 14:20
Då hade jag väl i sådant fall stoppat leveransen och köpt mig produkter som passar mig bättre? Finns inget bättre märke än Muscletech. Kläderna är dessutom av grym kvalite..liksom alla andra produkter ifrån Muscletech.. Vill du att ådrorna blir större än någonsin, öka i vikter..verkligen orka den sista repsen... Köp Muscletech.

Go Pro

vicarious
2011-08-08, 14:23
Då hade jag väl i sådant fall stoppat leveransen och köpt mig produkter som passar mig bättre?


Det där har jag väldigt svårt att tro.

Grazzafukkinrazzi
2011-08-08, 14:25
Då hade jag väl i sådant fall stoppat leveransen och köpt mig produkter som passar mig bättre? Finns inget bättre märke än Muscletech. Kläderna är dessutom av grym kvalite..liksom alla andra produkter ifrån Muscletech.. Vill du att ådrorna blir större än någonsin, öka i vikter..verkligen orka den sista repsen... Köp Muscletech.

Go Pro

http://i52.tinypic.com/2vl1mk3.jpg

vicarious
2011-08-08, 14:26
[IMG]http://i52.tinypic.com/2vl1mk3.jpg[/.IMG]

Haha :laugh: