handdator

Visa fullständig version : polares bror död


Victuhh
2011-07-24, 01:49
En bra polares bror har dött, vet inte hur jag ska förhålla mig till detta..
Tänker ju på mig själv då vad jag hade velat men det är en så svår sits att föreställa sig i.
Kanske se till att hitta på något roligt? Vet inte... ligger här sömnlös, hjälp gärna

limenka
2011-07-24, 01:52
Förstår inte riktigt. Vad hade du velat?

Prez
2011-07-24, 01:56
Tror det bästa är att bara försöka vara där, ifall han behöver något/någon. Så han vet att han inte är ensam just nu.

Ronn
2011-07-24, 07:35
Omsorg får han nog inom familjen, jag tror det bästa är att vara samma polare du alltid varit, i en sån situation vill man nog kunna fly när det blir jobbigt och göra saker eller umgås som man normalt brukar för att känna lite normalitetet i tillvaron.

O_Wao
2011-07-24, 08:19
Jag håller med Ronn, bara att höra av sig och föreslå att man ska göra något och inte dra sig undan är nog det bästa du kan göra. När ni ses första gången så beklaga naturligtvis sorgen, men sedan kan polaren själv få välja om han vill prata om det med dig eller inte.

Erbjud sällskap och inte jättekrävande sociala situationer. Kan nog vara skönt för honom att slippa vara själv.

Scratch89
2011-07-24, 08:31
Erbjuda sig att lyssna.

spange
2011-07-24, 10:24
Omsorg får han nog inom familjen, jag tror det bästa är att vara samma polare du alltid varit, i en sån situation vill man nog kunna fly när det blir jobbigt och göra saker eller umgås som man normalt brukar för att känna lite normalitetet i tillvaron.

+1 EXAKT så skulle då jag vilja att en polare reagerade.

shadowfire
2011-07-24, 10:28
Det bästa är att bara känna att ens vänner finns där om man behöver, sedan upp till en själv om man vill umgås eller inte. Ibland kan det vara skönt att vara ensam o slicka sina sår eller vara med det som är kvar av ens familj.

Bara ett sms med "tänker på dig kompis! hojta till om du behöver något eller vill komma ifrån ett tag" kan vara good enough. Talar av egen erfarenhet, fast från perspektivet att ha förlorat det mesta i familjeväg.

Ondskapelsen
2011-07-24, 10:45
Precis som alla säger, visa att du finns och att du ställer upp oavsett.

Oxe
2011-07-24, 11:20
Enligt mig är det viktigaste att .
1 Vissa att man är villig att lyssna osv ta upp det här initialt
2 Släppa det, din kompis kommer inte bli glad för att du påminer honom hela tiden var som du var innan allt hände. Vi ha ta upp nåt så kommer han genom att du går igenom steg 1 ta upp det med dig.