handdator

Visa fullständig version : Smärta i armväck


Nyh
2011-07-22, 11:42
Hej!

27 år gammal, tränat stykra i 12 år
Tränar ca 4 ggr i veckan
Kör igenom kroppen 1 gång / veckan


Har under en längre tid haft en molande smärta i underarmen (Om handen är hängades längst kroppen, tummen utifrån kroppen, så är det på insidan 2-3 cm nedifrån armbågs kulan)

Smärtan har blivit värre o uppstått vid Drag/Grepp övn,, även som att bära lite tyngre i vardagen har gjort de värre.

Behandling: Masserat vid de ömmande området i tvärriktningen, negativa underarms träning med hantlar, supinations o pronations övn med hantel (greppar längst ut på hanteln) Dessa med lätta vikter 1-3 kg.

Detta har hjälpt och jag har under vissa perioder varit helt ifrån problemen. Det går lite till o från. Jag använder alltid dragremmar nu, men ibland blir det ändå irriterat.

Körde nu ett Rygg, Axel, tric, bic pass.. 4 övn rygg, 2 övn axlar, körde bara 1 övn på tirc, bic varav 3 set.. Ganska lätta vikter. Då jag hade varit sjuk en vecka.

Kände lite av min molande smärta i underarmen efteråt, men ingen smärta vid rörelse, endast molande i vila.

Dagen efter på arbetet, hade vi lite övn, blev lite arbete för armarna (men absolut inte några tunga lyft)
Efter övningen kom smärtan i armväcket, som blev värre under dagen. Jag känner av att det sträcker/stramar/smärtar när jag sträcker ut armen helt, eller gör bic kortare när jag böjer armbågen så mycket det går.

Den molande värken sitter inte kvar, kanske för att denna är värre. Nu har jag ont när jag använder armen, vilket jag inte hade innan. Sen sitter inte smärtan på samma ställe. Det känns som att smärtan sitter mer mitt i armväcket nu - mer mot ulna (tror jag de heter) - även nedre delen av bic.

Vad kan detta vara?
Åtgärd?


Tacksam för svar