handdator

Visa fullständig version : Byter upplägg till fokus på mer volymträning


sundvall
2011-07-21, 15:39
Har under mina 5-6år tränat nästan enbart med fokus på max-styrka, låga repetitioner (högst 6) och lång vila mellan seten (2-3min), jag har ätit enormt mkt mat under bulkperioder dock inte varit allt för försiktig med kvalitén (mycket burgare, kebab, pizza, glass etc).

Hur som helst så har jag ökat bra i styrka (Och även en hel jävla del i muskelmassa, uppenbarligen). 25kg i bänk och 50kg mark när jag började,vägde 54kg. Drar 240kg mark och 140 bänk idag på en vikt av 81kg.

Hur som helst, jag vill optimera min träning så den blir mer volym-anpassad, dvs inte vara så jävla viktkåt och istället göra allt för att bygga så mycket massa som möjligt.

Det jag har i skallen är högre reptitioner (12-15), lägre vila mellanseten (30sek-1min) och bättre kvalité på maten.

Vad är det jag har missat?

dellan
2011-07-21, 16:15
Att i perioder(eller konstant) köra rörelser utan utlåsning.

sundvall
2011-07-22, 13:52
bump

Inge Enveten
2011-07-22, 14:03
bump

Att det kanske inte lämpar sig superbra att säga "jag vilar 30-60 s efter varje set punkt" då det är långt ifrån samma sak att göra det när man kör knäböj jmf med curls.

Något annat specifikt du vill ha kommentar på? Förstår inte frågeställningen så bra