handdator

Visa fullständig version : Cheerleader börjar bänka


Sidor : [1] 2

LadyInRed
2011-07-20, 22:56
Hej*flex*

Efter ett par månaders styrketräning har jag nu bestämt mig för att satsa hårdare på träningen och försöka följa upp den i detta spännande forum. Alla sorters tips och kommentarer välkomnas med glädje!

Lite fakta om mig: Är 21 år, bor i Göteborg och har gillat träning i en massa år. Började som liten med simning, vilket alltid hängt med som intresse och motionsform. Därefter blev det cheerleading för hela slanten i nästan sju år. Slavade i hallen i princip varje dag både som aktiv och tränare vilket resulterade i både SM- och EM-medaljer. Sporten gav mig en bra grundfysik och tillsammans med ordentlig löpträning kände jag mig bra tränad.

Flytt från hemstaden Borås till Göteborg gav nya träningsmöjligheter. Satsade på blandad fysträning under ett års tid, vilket gjorde mig allmänstark. Ett löparknä hindrade mig tyvärr från löpträning under denna tid, men det försöker jag ta igen nu!

I februari detta år kunde jag inte längre motstå alla övertalningsförsök och begav mig till gymmet. Började köra bänk, böj och mark samt diverse tillbehörsövningar och gillade detta sjukt mycket! Träningsdos varierade under våren, men ett snitt på 5 pass i veckan fick jag minst ihop.

Resultat
Böj: 70 kg
Bänk: 55 kg
Mark: 85 kg
Pulls: 10 st

Om mig
Kön: kvinna
Född: 1990
Längd: 166 cm
Vikt: ca 63 kg

Har inför hösten ett nytt träningsschema som jag tänkte följa upp här. Består kort av minst ett styrkepass om dagen och löpning varannan. Målet är att nästa år klara av kvalgränsen till styrkelyfts-SM som junior!

Sarwien
2011-07-20, 23:03
Schysta stats för att vara tjej, lika stark som en av mina träningskompisar (kille) :D

EDIT: Lycka till btw!

dazeds
2011-07-20, 23:04
Stark! :)

göteborg
2011-07-20, 23:09
Såg att du va intresserad av att tävla i Styrkelyft. Kolla in www.Gkk-Styrkelyft.se.

LadyInRed
2011-07-20, 23:15
Mitt träningsschema består av styrkepass varje dag där jag alternerar mellan två pass.

Pass A
5x5 Böj
5x5 Bänk
5x5 Rodd med stång
Dips
Ab-wheel
Reverse Hyper

Pass B
5x5 Böj
5x5 Marklyft
5x5 Militärpress
Pull up
Sidoplanka
Ev good mornings

Alla set med en minuts vila emellan.

Viktprogressionen består av att jag i början kör på ganska låg vikt för att varje träning öka vikten med 2,5 eller 5 kg beroende på övning. Klarar jag inte 5x5 på tre försök, minskar jag i följande steg:

4x5, 2 min vila
3x5, 3 min vila.
2x5, 5 min vila.
4x2, 2 min vila.

När seten minskats körs viktökning på samma sätt tills detta blir för tungt, då hoppar jag ner ytterligare ett steg och så vidare. När jag nått den lägsta nivån får det väl bli en vilovecka eller nåt sånt :)

Idag har jag kört Pass B med följande vikter:

Böj 5x5x35kg
Mark 5x5x40kg
Militärpress 5x5x20kg
Pull up 2x5, 1x4
Sidoplanka

Börjar få till böjtekniken nu, känns riktigt bra och framförallt kul! Kvällen avslutades med löpning, ca 3 km. Springer i fivefingers och försöker nu göra vaderna vana vid belastningen och hålla mitt löparknä borta. Målet med löpningen är att springa midnatttsloppet i augusti utan knäont och vadkramp :D

Sarwien
2011-07-20, 23:25
Verkar som att du har koll och har en bra plan, kul med folk som vet vad de håller på med :)

LadyInRed
2011-07-20, 23:33
Verkar som att du har koll och har en bra plan, kul med folk som vet vad de håller på med :)

Tack så mycket, tror på det här stenhårt! Är lite rädd att det blir för lite vila med tanke på hur benen redan mår, men samtidigt - man borde vänja sig :)

LadyInRed
2011-07-21, 15:01
Dagens styrkepass.

Pass A
Böj 5x5x37.5 kg
Bänk 5x5x30 kg
Rodd 5x5x22.5 kg
Dips 3x5, i maskin, 35 kg
Landmine med stång, test

Benen känns möra, men funkar bra i böjen ändå. Bänk är skoj och superstabilt.

mål när jag är nere på 4x2
böj 90kg
mark 100kg
bänk 65kg

Låter väl rimligt *flex*

Henke84
2011-07-21, 15:02
kul upplägg du har, du kommer öka som ett monster!

LadyInRed
2011-07-21, 15:03
Uppskattade min vikt lite galet igår, ligger just nu på 59 kg.

O_Wao
2011-07-21, 20:16
Hej och välkommen, det här ska bli roligt att följa! :)

Becky
2011-07-21, 20:19
Jag håller med - ska följas! Kan vi få se en liten dagsformsbild också? :)

LadyInRed
2011-07-21, 20:43
Hej och välkommen, det här ska bli roligt att följa! :)

Tackartackar, hoppas på fina framsteg att skriva om :)

LadyInRed
2011-07-21, 21:09
Jag håller med - ska följas! Kan vi få se en liten dagsformsbild också? :)

Kanske kan dela med mig av nåt från morgondagens pass :)

Frantic
2011-07-21, 22:04
Riktigt stark för att ha tränat på gym så kort tid! Du bänkar ju snart din egen kroppsvikt:)

LadyInRed
2011-07-22, 13:26
Dagens träningspass

Böj 5x5x40kg
Militärpress 5x5x22,5kg
Mark 5x5x50kg
Pulls 2x5,2x4,1x3.
Abwheel och planka
Reverse hyper och rygglyft

Idag kändes benen fräscha för böj, spännande med tanke på att de inte fått vila. Cyklade en timme igår kväll som kanske gjorde susen! Mark är fortfarande lätt och militärpress stabil. Ska bli skoj att lägga till lite vikt till marken nästa vecka, det riktigt kliar i fingrarna! I helgen väntar lite vila från gymmet, men desto mer löpning. Kvar för dagen är även ett kortare löppass :)

LadyInRed
2011-07-22, 18:45
Löpning ca 2.5 km, inga känningar i löparknät! Första gången sen november förra året, känns underbart. Hoppas det fortsätter på samma sätt, hade nästan glömt hur härligt det är att springa :)

LadyInRed
2011-07-24, 22:12
Funderar lite på att köra Göteborg triathlon, sprintdistansen där skulle nog sitta fint :) skulle vart kul att testa! Igår fick jag ett rejält getingstick på vänstra fot som svullnade upp ordentligt. Måste vara överkänslig... Jaja, den går inte springa på än, men förhoppningsvis går den stå på imorgon! Jag är såå sugen på att köra böj och bänka, imorgon kör vi igen, det kan ingen geting ändra på ;)

Imorgon skall jag och min pojkvän börja sova polyfasiskt, med en tretimmarslur på natten och tre 20-minutare fördelade under dagen till att börja med. Ska bli väldigt spännande att testa och se hur kroppen reagerar, hoppas bara det inte går ut negativt över träningen alltför mycket ;) Snart börjar en spännande vecka!

Becky
2011-07-24, 22:27
Kul med triathlon! Jag skulle också vilja anmäla mig till något, men är alldeles för dålig på långa distanser! Men vore roligt tror jag. Hoppas du kör så kan du uppdatera och berätta hur det var. :D

LadyInRed
2011-07-24, 22:37
Men sprint är ganska behaglig ändå: 400 m simning, 2 mil cykling och 5 km löpning :) ingen ironman precis, men bra distanser att börja med känner jag :)

LadyInRed
2011-07-25, 21:15
Veckans första träningspass!

Böj
5x5x42.5 kg
Slipade på tekniken, kommer djupt och fint. Känns fortfarande riktigt bra, även om det börjar bli lite småtungt att köra sista settet.

Stångrodd
5x5x25 kg
Har inte kört denna övning så länge, känns verkligen att jag behöver stärka ryggen, men annars är den nice!

Bänk
5x5x35 kg
Min favorit! Känns ganska lätt fortfarande, i alla fall stabilt. Bara att köra på :)

Dips
3 + 2 ordentliga (så gott de kan bli just nu iaf)
3x5 i dipsmaskin, 25 kg hjälp
Går långsamt framåt, känner mig ganska svag här, men är också väldigt ovan vid övningen. Så det är juu bara att vänja sig!

Testade även romanian deadlift som en extra övning för ryggen. Ska jag köra mer av!

Avslutade med lite planka.

Som extra avslutning blev det 4 km löpning, svullnaden från getingssticket har lagt sig lite, men störde inte alls varken i styrkeövningarna eller löpningen. Tur det :)

Kan också nämna att det blev lite cykling idag, kanske 25 km nåt sånt. Bra träningsdag :)

mikaelj
2011-07-25, 21:29
Häng med på träningssprinten imorgon (tisdag) som TriVäst anordnar! Samling kring 18 vid Delsjöns södra spets, start 19. Cykel mot Mölnlycke, löpning på 1,25-varv (om jag minns rätt). Kostar gratis, öppet för alla!
Postat via en mobil enhet

Henke84
2011-07-25, 21:30
Veckans första träningspass!

Böj
5x5x42.5 kg
Slipade på tekniken, kommer djupt och fint. Känns fortfarande riktigt bra, även om det börjar bli lite småtungt att köra sista settet.

Stångrodd
5x5x25 kg
Har inte kört denna övning så länge, känns verkligen att jag behöver stärka ryggen, men annars är den nice!

Bänk
5x5x35 kg
Min favorit! Känns ganska lätt fortfarande, i alla fall stabilt. Bara att köra på :)

Dips
3 + 2 ordentliga (så gott de kan bli just nu iaf)
3x5 i dipsmaskin, 25 kg hjälp
Går långsamt framåt, känner mig ganska svag här, men är också väldigt ovan vid övningen. Så det är juu bara att vänja sig!

Testade även romanian deadlift som en extra övning för ryggen. Ska jag köra mer av!

Avslutade med lite planka.

Som extra avslutning blev det 4 km löpning, svullnaden från getingssticket har lagt sig lite, men störde inte alls varken i styrkeövningarna eller löpningen. Tur det :)

Kan också nämna att det blev lite cykling idag, kanske 25 km nåt sånt. Bra träningsdag :)

energiknippe! :D

LadyInRed
2011-07-26, 05:52
Häng med på träningssprinten imorgon (tisdag) som TriVäst anordnar! Samling kring 18 vid Delsjöns södra spets, start 19. Cykel mot Mölnlycke, löpning på 1,25-varv (om jag minns rätt). Kostar gratis, öppet för alla!
Postat via en mobil enhet

Låter väldigt intressant! Ingen simning? Vaknade med förkylningssymptom så får känna lite under dagen.

mikaelj
2011-07-26, 07:11
Låter väldigt intressant! Ingen simning? Vaknade med förkylningssymptom så får känna lite under dagen.

Jodå. :-) 750 meter simning, 20K cykel, 5K löpning = sprintdistans.

LadyInRed
2011-07-26, 09:00
Morgonträning

Har börjat med polyfasisk sömn fast tvådelat, sov ca 4 h inatt och ska i eftermiddag ta en siesta på 1,5h. Påverkade träningen nu imorse gaaanska mycket, kände mig trött (såklart) och ganska ofokuserad. Hoppas det blir bättre imorgon.

Böj
4x5x45 kg, 3 reps på sista setet
Väldigt trött i kroppen och huvudet, orkade inte allt, men känns ändå som jag har det i kroppen. Kör på igen imorgon, samma vikt!

Militärpress
5x5x27,5 kg
Ahh, börjar bli sjukt tungt nu! :) har kört set på 30 som mest innan, känns att det börjar närma sig max snart :)

Mark
5x2x55 kg
Känns finemang fortfarande! Är van vid dessa belastningar, känns stabilt.

Pulls
3,4,4,4,3

en minuts vila mellan. Tänkte gå ner till 3x5 med 3 minuters vila emellan nästa gång, så görs det ordentligt.

Som avslut lite bicepscurl med 7 kg-vikt, typ 3x5 på varje arm och sidoplanka.

Hoppas jag är piggare imorgon!

Theli
2011-07-26, 16:01
Du är ju galet stark i bänken och militärpressen! Ruskigt imponerad av det!

LadyInRed
2011-07-26, 22:47
och så lite kvällsträning på detta!

Började med diverse rörlighetsträning samt lite böjteknik. Testade på overhead squat med stång 20 kg som gick riktigt fint. Kanske ska läggas in i ordinariepassen. Körde även lite smått med chins och rehab för mitt löparknä. Lite chill på gymmet helt enkelt :)

Det blev inget triathlon ikväll, men damn så sugen jag är på det. Istället blev det en cykelrunda på dryga 30 km terräng. Åhhhh så underbart det var! Tänkte visa en karta över turen alldeles snart :) Delsjön blev det, fantastisk natur!

Sitter nu och tar igen mig med en kopp varm choklad och undrar hur det kommer gå med böjen imorgon :P Benen är såå möra efter cyklingen och klockan 7 imorgon kör jag :) Hoppas verkligen på återhämtande sömn inatt, 4.5 h skall väl räcka!

LadyInRed
2011-07-26, 23:14
Här är den mycket trevliga cykelrundan på karta, 32 km på ca 2 h.

81981

Tryman
2011-07-27, 09:57
Triathlon *cupid*

LadyInRed
2011-07-27, 10:40
Du är ju galet stark i bänken och militärpressen! Ruskigt imponerad av det!

Taack! mina favoriter ;)

Triathlon *cupid*

Yess, supersugen att testa sprint i Gbg triathlon! :) verkar sjukt kul!


Sov lite längre än tänkt imorse och vaknade med huvudvärk, antagligen av sömnbrist. Skjuter därmed träningen till ikväll och försöker återhämta mig med en lång dag i solen och en bok :P

Theli
2011-07-27, 11:25
Har jag kollat på för mycket cheerleadingfilmer, eller är det alla lyft och pyramider och grejer som gjort dig så stark i axlarna?

LadyInRed
2011-07-27, 11:48
Jag tror att du har rätt! Många stunts vi körde är ju militärpress/ push press-liknande övningar. Gymnastikträningen vi körde får man inte heller glömma. Det gav mig nog ganska bra styrka i axlarna. Sen var det ju två år sedan jag slutade, så en del specifikt från den träningen borde ju va borta ;) men det sitter nog i får jag hoppas :)

Måste bara tillägga att vanliga cheerfilmer kan vara ganska missvisande, men om det du sett något som tyder på att cheerleaders är starka är jag nöjd:laugh:

Theli
2011-07-27, 11:53
så min vision om att ni kör spontana dansbattels mot andra lag, är inte helt korrekt? :D

Becky
2011-07-27, 12:04
så min vision om att ni kör spontana dansbattels mot andra lag, är inte helt korrekt? :D

Du har tittat för mycket på Bring It On! :D

Theli
2011-07-27, 14:34
Du har tittat för mycket på Bring It On! :D

Guilty as charged!

Frantic
2011-07-27, 14:38
Imorgon skall jag och min pojkvän börja sova polyfasiskt, med en tretimmarslur på natten och tre 20-minutare fördelade under dagen till att börja med. Ska bli väldigt spännande att testa och se hur kroppen reagerar, hoppas bara det inte går ut negativt över träningen alltför mycket ;) Snart börjar en spännande vecka!

Wtf.. :D Ska bli intressant att läsa en utvärdering sen. Hur hinner ni med 3 sömnperioder under dagen? Pluggar ni?

LadyInRed
2011-07-27, 16:48
Wtf.. :D Ska bli intressant att läsa en utvärdering sen. Hur hinner ni med 3 sömnperioder under dagen? Pluggar ni?

Vi ändrade planerna så just nu testar vi en lite snällare variant (tror jag) med sömn 4,5 h under natten plus en tupplur på 1,5 h under dagen :) nu har vi ledigt så är enklare att testa, men går nog att få ihop även när plugget börjar om man är duktig!

LadyInRed
2011-07-27, 17:07
så min vision om att ni kör spontana dansbattels mot andra lag, är inte helt korrekt? :D

Du har tittat för mycket på Bring It On! :D

Ahhh, det var precis vad jag misstänkte :P här är en länk på en typisk tävling och ett bra tävlingslag, min favoritkoreografi!

top gun worlds 2008 (http://www.youtube.com/watch?v=FCSkZwZGJ3I&feature=youtube_gdata_player)

De kör alltså annat än dancebattles, även om det med stor sannolikhet händer ganska ofta också :thumbup:

LadyInRed
2011-07-27, 17:47
Lite trevligare kvalitet på denna :)

Top Gun 2008 (http://www.youtube.com/watch?v=-28nf3dT1yM)

LadyInRed
2011-07-27, 20:42
Dagens styrkepass

Böj
5x5x42.5 kg
Kändes ungefär 1000 ggr bättre än igår, inga problem egentligen även om det stramade i baksida lår ordentligt. Känner mig lite stel efter denna veckan.

Bänk
5x5x37.5 kg
Skoj att köra! Kändes lite tyngre idag än vanligt, men ändå stabilt när jag kommit igång. Har inte kört något uppvärmningsset som jag gjorde i våras, kanske skulle testa det igen.

Rodd
5x5x27.5 kg
Stabilt och bra, formen känns fin.

Dips
4x5, 2 min vila
Idag släppte det med dipsen!!! Sjukt kul att faktiskt kunna göra fler än en halv :P Nu blir det viktbälte! ;)

RDL - romanian deadlift
3x6x40 kg
Testar fortfarande denna, känns inte som jag gör helt korrekt, men fortsätter att öva form :) känns som en vettig övning.

Planka
2x20 s
med antihjälp (någon drar lite snällt i armbågarna - bara att hålla emot!)

Härligt pass! Kändes mycket piggare igår, kanske att man får köra styrkan på kvällen istället för morgonen. Jag gillar morgonpass väldigt mycket dock, så borde försöka vänja mig. Bara att anpassa sig till sovschemat helt enkelt.

Träningen avslutades med 4 km löpning i lugnt tempo. Vaderna behöver också jobba lite :)

Fick idag lite känningar i högerknä, typ rätt in i knäskålen. Gör ont när jag går, men inte när jag springer. Avvaktar tills imorgon för att se om det släpper eller om jag väljer att vila.

Tryman
2011-07-28, 09:07
Yess, supersugen att testa sprint i Gbg triathlon! :) verkar sjukt kul!

Bör ifs varna det, lätt att bli biten och fastnar :naughty:

Lite trevligare kvalitet på denna :)

Top Gun 2008 (http://www.youtube.com/watch?v=-28nf3dT1yM)

Sjukt imponerande kroppskontroll :Virro

LadyInRed
2011-07-28, 20:31
Dagens styrkepass

Böj
5x5x45 kg
Benen känns förvånansvärt pigga, det är riktigt härligt att köra böj!

Militärpress
3x5x30 kg
1x3x30 kg
Missade alltså på fjärde settet, kommer köra på samma vikt nästa pass och se om det funkar då. Visste att det skulle bli tungt, men det funkade bättre än jag trodde =)

Mark
5x5x60 kg
Kul med mark och härligt att börja slänga på vikt :) alla lyft kändes bra och stabila.

Pulls
4x5, 2 min vila
Detta klarade jag bra så nästa gång slänger jag på vikt!

Avslutade med sidomage, 2x15 s per sida.

Högerknät kändes bättre idag, men håller koll på det. Möjligt att det blir vila från böjen imorgon. Isar efter träning som vanligt just in case :)

Grym träning idag, känner mig riktigt stark! Nu proteinshake och middag:thumbup:

LadyInRed
2011-07-28, 21:31
Ändring:

Marklyft
5x2x60 kg

Inget annat :P

mikaelj
2011-07-29, 06:34
Har du möjligtvis tränat på Sportlife Domkyrkan någon gång?

LadyInRed
2011-07-29, 09:17
Har du möjligtvis tränat på Sportlife Domkyrkan någon gång?

Nope, aldrig varit där. Hur så, är det bra? :D

mikaelj
2011-07-29, 09:21
Nope, aldrig varit där. Hur så, är det bra? :D

Jag pratade med en tjej som gjorde marklyft där. Eftersom det hör till ovanligheterna att tjejer (eller killar, för den delen) gör korrekta marklyft tänkte jag att det kunde ha varit du.

LadyInRed
2011-07-29, 09:23
Ahaa, tufft :) Tyvärr inte jag :P

LadyInRed
2011-07-29, 17:51
Dagens träningspass

Böj
5x5x47.5 kg
Ganska tungt idag, men kämpade igenom alla set. Välbehövlig vila i helgen, sen blir det 50 kg =)

Bänk
5x5x40 kg
De tre första setten var instabila, men rättade till lite teknik och satte de sista två. Sista settet lättare än det första, nice! :P

Rodd
5x5x30 kg
Börjar verkligen kännas att det är tungt, har lite svårt att dra upp hela vägen, men fem godkända set blev det.

Dips
1x1, +5 kg
1x2, kroppsvikt
2x5, 20 kg hjälpvikt
Fick lite hybris från i onsdags och slängde på en femma, men damn vad tungt det blev. Försökte sedan med kroppsvikt, men kändes ungefär likadant. Det blev dipsmaskin till slut.

RDL
2x5x40 kg
2x5x20 kg
Klurig övning fortfarande, skall nästa gång köra på lägre vikt (20 kg?) och träna ännu mer teknik.

4x15 s planka som avslutning

Löpning
4 km, lite högre tempo än förra gången, känns bra i både knän och vader. Lite krampkänning dock ovanför vänster knä, samma som i onsdag. Isar den igen och vilar antagligen i helgen.

Bra träningsvecka :)

LadyInRed
2011-07-30, 06:58
En tidig vacker lördagsmorgon som denna passar bra för en liten utvärdering av sovschemat jag kör med.

Har delat upp min i sömn i två perioder och sover nu klockan 01.00-05.30 samt 14.00-15.30. Nattsömnen har jag haft ganska bra pli på, medan eftermiddagsluren fått flyttas ibland. Det går förvånansvärt bra! Är lite trött på morgonen såklart, men piggnar till fort och håller mig vaken till lunchsnåret. Där har jag ibland somnat lite tidigare, kanske vettigt att flytta den till 13 eftersom det är då jag verkar bli trött. Jag gillar schemat, det finns inget härligare än att ta en tupplur i solen! Däremot borde man kanske ha solskyddsfaktor eller massa kläder för solbränd har jag blivit :P (hummerfärgad).

Dumt med att flytta fram eftermiddagsluren är att det blir längre tid till kvällssömnen. Jag blir ohyggligt trött framåt 23, så man får sysselsätta sig väl. Det bästa är att man inte behöver oroa sig för om man somnar, utan kl 01 somnar man som en stock och i alla fall jag sover bra fram tills jag vaknar vid 5-snåret.

Har fått flytta mina träningar från morgon till kväll, men det är nog bara temporärt. Känner nu att jag behöver ett par timmar för att komma igång och framförallt tuppluren på eftermiddagen för att vara alert. Kvällsträningarna har känts mycket starkare än de jag kört på morgonen, även om jag inte har så himla många att jämföra med. Målet är i alla fall att flytta gympassen till morgonen. Får se när det blir av, det funkar bra som det är nu också.

I helgen skall jag vila från träning, kanske att det bli någon liten löpning för att hålla igång vaderna. Snart skall jag äta en ordentlig frukost på Linné för att fira en härlig dag och ikväll blir det förhoppningsvis en övernattning i skogen. Hoppas vädret håller i sig! :D

LadyInRed
2011-08-01, 07:31
Löpning
Ny stegring, denna vecka 5 km, förhoppningsvis tre pass som vanligt. Började morgonen med 5 härliga km, dock ganska tungt och jobbigt för både vader och knän. Lite känning i vänsterknät, men känns ändå bra nu i efterhand :)

Om några timmar blir det styrka! Jag längtar efter marklyft!!

LadyInRed
2011-08-01, 09:09
Gick förbi gymmet efter löpningen och körde stretch och litelite styrka. Testa dips igen och denna gången gick det bra!

Dips
4x5, 2 min vila

Körde även lite OH-squats, men vill inte trötta ner benen i onödan inför styrkepasset senare idag.

LadyInRed
2011-08-01, 18:40
Styrkepass

Snabbt pass idag, hoppade RDL och mage.

Böj
5x5x50 kg
Kändes bra, men tungt :)

Militärpress
1x5x30 kg
1x3x30 kg
Blää, sämre än förra gången. Nästa pass kör jag med stången och sedan upp till 30 igen. Kanske inte skulle gjort de där dipsen imorse ;)

Marklyft
5x2x62,5 kg
Form kändes bra, inga problem.

Pulls
4x5, 2 min vila
Skulle egentligen kört med vikt idag, men det får bli nästa gång!

Har lite ont i vänster ben efter morgonträningen, känns lite som växtvärk :P Antagligen lite sliten bara. Bra pass idag :)

LadyInRed
2011-08-02, 12:46
Dagens styrkepass

Böj
1x5x52.5 kg
1x4x52.5 kg
1x5x20 kg
1x10x20 kg
1x5x20 kg

Tungt och bökigt igen. Börjar nog nå max på 5x5 setten nu.

Bänk
3x5x42.5 kg
1x4x42.5 kg
2x5x30 kg

Börjar också bli lite småtungt :P

Rodd
5x5x32.5 kg

Kändes bra, höll lite smalare denna gång, vet inte hur det påverkar.

Dips
1x3
3x5, 15 kg hjälpvikt

Dipsen varierar något enormt, ena dan kör man 20, andra dagen 2. Har inte kört så mycket av dem så det är väl därför. Roliga att köra är de i alla fall :)

Sidoplanka 2x15 s per sida

LadyInRed
2011-08-02, 14:49
Här är en film från morgonens träning. Knäböj på 52.5 kg, första settet!

WhjpwEkRsyI

Sarwien
2011-08-02, 15:58
Mycket snygga böj! Bra djup :)

Sundsarn
2011-08-02, 22:00
Se där ja! Inte bara medlem utan även journalskrivande? Härligt! Snygga böj som vanligt.

Blev ju inget pass med dig och pojken din när jag var ner men det hanns helt enkelt inte med. Får ta igen det om ett par veckor :thumbup:

LadyInRed
2011-08-02, 22:03
Haha, snart är vi igång med morgonpassen igen :) Får se om benen överlever tills dess... Böj varje dag <3<3 ;)

LadyInRed
2011-08-03, 08:54
Löpning

5.42 km, cirka 31 min.

Knät kändes bra idag! Härligt att springa :)

LadyInRed
2011-08-03, 21:57
Lite seg i kroppen idag, missade dessutom tuppluren efter lunch. Kvällen gick fort och helt plötsligt var klockan 20.30. Skyndade mig till gymmet och körde lite mark!

Mark
1x2x50 kg
5x2x67.5 kg

Kändes tungt idag, var svettigt i gymmet och hade dåligt grepp. Nästa gång kör jag på mitt förra pb, känns nice :P

Trots att det inte blev så mycket träning har dagen varit underbar med sol, bad och fiske :) Imorgon kör vi igen!

LadyInRed
2011-08-04, 22:26
Dagens pass

Böj
2x5x52.5
1x2x52.5
1x2x50

Tungt som i förrgår. Imorgon kör jag deload så får vi se vad som händer. Annars ner till 4x5 med 2 min vila.

Militärpress
2x5x30
1x3x30
2x5x20

Här är det dags att plocka ned, nästa gång 4x5 med extra vila!

Mark
2x2x67.5
Kände mig svag i ryggen idag så körde inte speciellt många. Istället rygglyft.

Pulls
1x2, 5kg extra
2x5, 1.25 kg extra

Nästa gång kör jag om 4x5 med 1.25 kg vikten, eftersom jag inte riktigt hann slutföra den idag. Testade lite helt enkelt bara :P

Är ganska slö i kroppen nu, även vid cykling känner jag mig lite svag. Kände av löparknä i vänstern imorse och har försökt vårda den idag. Hoppas det är något annat. Har lite ont i höger fot dessutom, ev för att jag sprang på en sten igår. Får se om det blir löpning imorgon, jag planerar ett tidigt styrkepass i alla fall!

LadyInRed
2011-08-05, 08:04
Första ordentliga morgonpasset på länge! :)

Böj
5x5x30 kg

körde en liten deload här eftersom jag missat den senaste vikten 2 ggr. På måndag kör jag 52.5 kg igen! Idag kändes det lätt och fint, tänkte massa på teknik och form. Kändes bra!

Bänk
5x5x42.5 kg

Var lite nervös inför den här, men det gick riktigt bra. Set 3 kändes lite vobblig, men gick över sen till de sista! Next 45!! :D

Rodd
5x5x35 kg

Kändes bra, lite osäker på min teknik bara så ska försöka kolla till det vid nästa pass. Var dock striktare på denna än i förrgår så känns lovande, även om det är riktigt svårt att dra den till bröstet nu :P

Dips
4x5, kroppsvikt

Hahah, idag var uppenbarligen en bra dipsdag. Kan fortfarande inte fatta att jag pendlar mellan 1 och 20 på bara någon dag. De börjar kännas fina nu iaf och jag börjar gilla övningen massor! Kul :)

Planka
2x20 s


Bra avslutning på en tung vecka! Har nått mina gränser nu eller känner att det är nära på nästan alla övningar i 5x5, vilket såklart är oundvikligt, men ändå känns lite tungt för huvudet. Härligt med ett avslutningspass som gav mersmak. Nu är det vila i helgen som gäller, eventuellt slänger jag in lite löpning om foten och knät känns bra.

LadyInRed
2011-08-08, 17:17
Sådär, tillbaks i träning efter helgen!

Styrkepass

Böj
5x5x52.5 kg
Äntligen satt den! Tredje gången gillt :) härligt att känna att imorgon väntar 55 kg... ;P

Militärpress
1x5x30 kg
1x4x30 kg
2x5x30 kg
Vet inte riktigt vad som hände där i andra settet. Visst det är tungt, men borde tagit den. Körde vidare iaf och klarade resten. Har inte bestämt mig om detta ska vara en godkänd vikt än, eller om jag gör om det på onsdag :P

Militärpress
2x5x70 kg
Tungt och samtidigt så kul. Känns helt okej att för några månader sen så körde jag en rep på 70 kg, mitt max i mars om jag inte minns fel. Nu är det betydligt mer och inte slut än!

Pulls
4x5, +1.25 kg
sista settet lite tungt, men annars inga problem. Ska bli roligt att se hur mycket extravikt jag klarar, testade ju med en femma förra veckan och jag fullständigt dog. Onsdag blir det 2.5!

Sidomage
2x15 s sidoplanka per sida
2x10 sneda lyft på ställning, per sida

Nu ska jag snart ut och köra en femkilometare till. Knät har känts bra i helgen så jag testar.

LadyInRed
2011-08-08, 20:45
Löpning

6.5 km ungefär. Tog ingen exakt tid. Kändes bra i både vader och ben förutom några hugg i vänsterknät i brant uppförsbacke. Vänster lår, nederdel, är också bra på att göra lite ont. Samma känsla som förra veckan. Annars - riktigt härligt att springa! Ryggsäcken är dessutom på :P

Sundsarn
2011-08-08, 23:41
Rodd
5x5x35 kg

Kändes bra, lite osäker på min teknik bara så ska försöka kolla till det vid nästa pass. Var dock striktare på denna än i förrgår så känns lovande, även om det är riktigt svårt att dra den till bröstet nu :P


Varför drar du mot bröstet? :confused: (Antar att det är stångrodd och inte "drag till hakan"). Tänker att det är samma som i hantelrodd; att man drar mot höften. Mot bröstet så blir det ju mer trapz och axlar.

Bra bänkat och böjt! :thumbup:

LadyInRed
2011-08-09, 09:00
Varför drar du mot bröstet? :confused: (Antar att det är stångrodd och inte "drag till hakan"). Tänker att det är samma som i hantelrodd; att man drar mot höften. Mot bröstet så blir det ju mer trapz och axlar.

Bra bänkat och böjt! :thumbup:

Yes, det är stångrodd! Borde väl snarare ha sagt solar plexus, stämmer lite bättre än bröstet :P

och Tack :D

LadyInRed
2011-08-09, 22:29
Löpning
5.4 km, tid ca 33 min om jag inte minns fel.

Tänkte egentligen köra 8 km-pass denna veckan, men tror att det är lite långt för mig. Istället kör vi många på 5 km, hoppas det är bättre.

Styrka

Böj
5x5x55 kg
Nice, nu sitter de! Snart tränar jag på kroppsvikten =)

Bänk
5x5x45 kg
Riktigt bra idag, även om jag fick kämpa ordentligt för de sista repsen. Gillar bänk sjukt mycket!

Rodd
lite på 37.5 kg
några på 20 kg
Har tappat tekniken när jag kommit upp på tyngre vikter, måste sänka och nöta! Inte konstigt för en sådan ny övning. Kanske kör på 25 nästa gång.

Dips
4x5, 2 min vila
Ännu en bra dipsdag, de blir fler och fler märker jag :D

Mage och rygg
abwheel och planka
Rygglyft, 2x10 (special på ställning, fokus baksida lår)

Avslutningen blev lite extra axelträning och discobiceps. I'm on fire!!:cool:

LadyInRed
2011-08-10, 20:30
Idag blev det ingen styrka. Får väl kalla det vilodag och köra i helgen istället. Spenderar morgondagen och halva fredag i Borås! Istället fokus på löpning. Idag har jag träffat en gammal springkompis och kört vår vanliga runda i härliga Borås. Första kyliga dagen på hur länge som helst, fick springa i tröja?!

6.3 km, 44 min

Lugnt och härligt snacktempo. Perfekt kväll :)

century
2011-08-10, 21:38
Militärpress
2x5x70 kg
Tungt och samtidigt så kul. Känns helt okej att för några månader sen så körde jag en rep på 70 kg, mitt max i mars om jag inte minns fel. Nu är det betydligt mer och inte slut än!


Jag läste det här mååååånga gånger innan jag kom fram till att du måste menat marklyft? Annars är jag helt gaaaalet imponerad! :Virro

Men imponerad är jag ändå, framförallt av bänken! :thumbup:

LadyInRed
2011-08-10, 22:07
Hahahahha, nää men jag tar 70 i militärpress! ;) hehe, det blev nog lite fel där nånstans ja... mark stämmer bättre! Tack för att du påpekade :D och dina bänkkomplimanger!

Ska plocka kroppsvikt i bänken, vore så jäkla tufft!! ;)

century
2011-08-10, 22:14
Ska plocka kroppsvikt i bänken, vore så jäkla tufft!! ;)

Ja det vore det definitivt! Tyvärr är jag låååångt därifrån, bänk är helt klart min svaga punkt ;)

benacii
2011-08-10, 22:19
riktigt stark är du verkligen :D bra jobbat!

LadyInRed
2011-08-11, 08:01
Ja det vore det definitivt! Tyvärr är jag låååångt därifrån, bänk är helt klart min svaga punkt ;)

Men 100 kg i mark är verkligen inte fy skam heller! riktigt jäkla starkt skulle jag vilja säga, grattis :D Hoppas på att vara däruppe snart också, vid jul vore väl lagom ;)

LadyInRed
2011-08-11, 08:04
riktigt stark är du verkligen :D bra jobbat!

Tack så mycket :cool:

Joanna
2011-08-11, 09:53
Satte kaffet i halsen när jag läste 70 kg militärpress :D Super woman! Men 70 kg i mark är också bra!! Kör hårt.

LadyInRed
2011-08-11, 19:58
Satte kaffet i halsen när jag läste 70 kg militärpress :D Super woman! Men 70 kg i mark är också bra!! Kör hårt.

Hahah, jag börjar förstå hur man får aktivitet i journalen ;)

Idag blev det ingen sedvanlig styrka som sagt, men väl cheerleading i 2.5 h! Tänk på massa pushpress så vet ni hur vi tränar, fast med människor istället för skivstänger :P lite gymnastik blev det också, övningarna sitter verkligen i ryggmärgen. Så härligt att komma tillbaka, jag saknar cheer...

LadyInRed
2011-08-12, 23:15
Idag har varit en helt underbar dag! Startar med kvargfrukost på trappen, solen värmde den kyliga friska luften, gillar mycket. Efter det morgonpromenad till stan, tandläkarbesök, frisör, buss hem till gbg, några timmar på liseberg och en underbar middag på ett grekiskt ställe. Avslutning på Bergakungen och Captain America :D Nu är jag helt slut och vill bara krypa ned i sängen och ha det mysigt. Så mycket träning blev det inte, men det tar jag igen i helgen. Fick många fina komplimanger från min frisör som också ska börja köra 5x5, roligt hahah.

Imorgon blir det gymmet igen efter massa halvvila. Har träningsvärk lite här och var efter cheerträningen, grymt kul var det!

LadyInRed
2011-08-13, 17:57
Styrka

Sjukt underlig dag, har varit supertrött hela dagen och somnade på eftermiddagen så jag fick skynda mig till träning. Pallade inte tung böj, måste verkligen vara taggad när jag kör så tog det lite lugnt med den.

Böj
5x5x30 kg

Blev 5 snabba set lätt böj istället som kändes grymt bra i teknik och allt. Gör mig bra taggad inför imorgon.

Militärpress
1x5x32.5 kg
1x4x32.5 kg
2x5x30 kg

Att man dör så jäkla fort på den här... Nästa gång!!

mark
2x5x72.5 kg

Ingen vidare bra teknik idag.. Stod mot en vägg istället för spegel, kanske därför även om jag verkligen inte hoppas att jag är sån. Vikten kändes bra iaf! Lite mer har jag att ge ska ni se!

Pulls
3x5 + 4, 2.5 kg extra

Så stötigt att jag inte fick upp den sista! Det var ju så nära. Hade dock 2 kg extra kroppsvikt att dras med jämfört mot en vanlig träning, lite skoj ;) massa extravikt alltså. Det var härligt att köra, samma vikt nästa gång!

Mage
Abwheel
Rygglyft på ställning

Allt som allt, ett härligt pass trots dryg och seg kropp.

LadyInRed
2011-08-14, 09:51
Styrka

Böj
5x5x57.5 kg
Idag var jag stark! Snart uppe i kroppsvikt och sen mitt pb på 70 kg. Börjar bli spännande ;P

Bänk
1x3x47.5 kg
1x2x47.5 kg
1x3x47.5 kg
1x2x47.5 kg
1x2x47.5 kg
Ingen vidare bänkform idag inte. Helskumt för första två reps känns superbra, stabilt och starkt. Sen bara dör min lilla överkropp :O Börjar väl bli lite tungt kanske, bara 7.5 kg från mitt max i övningen säger väl det mesta. Ska bli kul att testa igen dock!

Rodd
5x5x22.5 kg
kör lätt nu för att få in tekniken, kändes bra mycket bättre idag. Så fortsätter vi!

Dips
4x5, 2 min vila
De goda dipsdagarna blir allt fler! Nog dags att lägga på extravikt.

Mage
2x15 s sidomage per sida
2x10, sidomage på ställning per sida

LadyInRed
2011-08-15, 11:31
Styrka morgonpass

Böj
5x5x60 kg

Militärpress
1x5x32.5 kg
2x3x32.5 kg
1x3x32.5 kg
2 min vila på denna. Hjälper inte rikigt än. Tror att jag kan sätta fler om jag får till en rakare bana. Ett försök till!

Mark
5x2x75 kg
Fick idag ordning på tekniken igen, kändes grymt men börjar verkligen bli tungt!

Pulls
2x5, 3.75 kg extra
2x3, 3.75 kg extra
1x5, kv
2 min vila. Den uppmärksamme märker att jag ju inte alls köra på 3.75 idag utan 2.5 kg. Nästa gång ska de krossas :D

Ingen mage idag, var tvungen att springa iväg till jobbet! Får se om det blir någon löpning idag. Liseberg lockar ganska mycket ikväll... Nästa vecka är det midnattsloppet! Ska bli sjukt spännande, hoppas på två bra uppladdningsveckor framöver.

Joanna
2011-08-15, 11:48
Riktigt starkt pass! grymt jobbat :)

LadyInRed
2011-08-16, 10:53
Riktigt starkt pass! grymt jobbat :)

Tack så mycket, det kändes på kvällen vill jag lova! :P

Styrka morgonpass

Böj
5x5x62.5 kg

Bänk
1x2x47.5 kg
1x4x47.5 kg
3x5x40 kg

Rodd
5x5x25 kg

Dips
4x5, + 1.25 kg, 2 min vila

Mage
3x10 abwheel
3x10 rygglyft + 5kg
superset

Rätt sliten man var igår efter passet. Särskilt biceps, kändes som de skulle ramla av. Körde på bra idag också, böj går grymt bra. Är inte lika mesig med vikterna nu som i våras, har vant mig vid tyngre belastning and I like it :D

Bänken ger mig huvudbry, är helt död i bänk. Precis som i förrgår. Kanske dags att fundera över att gå ner ett set och lägga till vila så man får lite kvalitetsvikter igen ;P Dipsen är inte längre några problem och idag körde jag med extravikt. Riktigt härlig träning!

dazeds
2011-08-16, 11:07
Grymma pass! Här ska jobbas för att bli lika stark som dig i bänk :D (eller ja, helst gå om såklart!)

LadyInRed
2011-08-16, 15:06
Grymma pass! Här ska jobbas för att bli lika stark som dig i bänk :D (eller ja, helst gå om såklart!)

Dina stoppbänk var ju verkligen inte att leka med, riktigt starkt. Men tack för inlägget, härligt att höra! Vi kan battla, vem tar mest innan jul :cool:

LadyInRed
2011-08-16, 15:07
Löpning
Har ingen exakt sträcka idag, men rundan låg på en 6-7 km, lugnt tempo. Överraskad ändå hur oberörd jag verkade, inte speciellt andfådd eller värk i benen trots hårt pass imorse. Däremot säger fötterna ifrån efter ett tag, vristerna var också riktigt ömma idag. Härlig runda!

LadyInRed
2011-08-17, 09:57
Styrka

Böj
1x5x67.5 kg
1x4x67.5 kg
3x5x47.5 kg

Nästa gång blir det 4x5 med 2 min vila!

Militärpress
2x5x32.5 kg
1x4x32.5 kg
2x5x25 kg

Nästa gång blir det 3x5 och 3 min vila.

Mark
5x2x77.5 kg

Första två setten med en minuts vila, resten med två. Nästa gång kör jag 4x5 med två min vila.

Pulls
4x5, + 2.5 kg (2 min vila)

Mage
2x15 s sidomage per sida
2x10 sidomage på ställning

LadyInRed
2011-08-18, 21:47
Morgonpass styrka

Böj
5x20 kg
5x50 kg
2x67.5 kg
2x50 kg

Bänk
5x40 kg
1x50 kg
5x47.5 kg
3x47.5 kg
2x5x40 kg

Rodd
5x5x20 kg

Dips
4x5, +2.5 kg, 2 min vila

Mage
3x10 abwheel
3x10 rygglyft + 5kg

Lite sliten idag, känningar i korsrygg som gjorde att jag nog blev lite försiktig i böj, då blir det tungt. Kommer köra 4x5 nästa gång, imorgon blir det väl, och det kommer nog hjälpa. Testade att värma upp lite bättre i bänken, gjorde viss skillnad. Planerar dock att köra 4x5 på den också så att jag orkar med några set. Kan vara för att jag är sliten också, har nästan kört en vecka nu utan vila. Dips var ganska spännande idag, sista grymt tunga och när jag fick hjälp med att leda armbågarna rätt föll jag ihop :P Bra träning ändå :)

LadyInRed
2011-08-18, 21:51
Eftermiddagspass

Lite random utomhusfys med gamla gänget. Härlig frisk luft och strålande sol! Så ska man alltid ha det.

10x10 armhävningar i cirkel

4 varv av:
3 pull ups
8 m alligatorgång
15 armhävningar
15 knäböj

Sjukt mör efter imorse, men samtidigt stark i starten av passet. Har nog biffat lite sen sist ändå ;P

LadyInRed
2011-08-18, 21:57
Kvällspass löpning

Ska öka distansen lite den här veckan är det tänkt. I förrgår blev det nästan 7 km och idag lite längre.

7.8 km
50 min

Kryssade bland folket ner på stan för att få se lite kulturkalas. Perfekt väder och bra känsla i ben och knä. Efter detta lite pull ups innan middag. Idag har jag tränat på riktigt bra! Dessutom hunnit plugga och varit nere på stan :D Avslutat dagen med Kung Fu Panda II och häng i soffan. Nu ska jag äntligen lägga mig efter en riktigt härlig dag, godnatt!

LadyInRed
2011-08-19, 08:44
Morgonpass styrka

Om jag var sliten igår så var det ingenting mot idag. En riktig god natts sömn hjälpte inte heller. Gick till gymmet ändå och körde det vanliga passet med lite lägre vikter. Extra fokus på grepp!

Böj
1x5x20 kg
5x5x37.5 kg

Militärpress
5x5x27.5 kg

Mark
2x5x60 kg
Körde med handdukar virade runt stången. Känns som bra greppträning.

Pulls
4x5, kroppsvikt
Här också med handduk, sjukt jobbigt och lite läskigt. Kanske som man kan tappa när som helst. Kul att testa!

Så efter 7 dagar utan vila väntar nu en härlig ledig helg. Kilar till Lund idag och tänkte kolla in styrkelyfts-SM och köpa te i världens mysigaste teaffär :)

LadyInRed
2011-08-19, 18:52
Vilodagen började bra... Efter ett litet besök på bänk-SM i Lund så blev det en liten simsession.

Simning
1200 m

Massa mat och vila vill jag ha nu! Helg :D

LadyInRed
2011-08-21, 18:00
Nu hemma från Lund, spanat in Styrkelyft SM och haft trevligt. SM var sjukt kul och jag blev inspirerad till tusen! Många starka tjejer det finns. Kul också att inse att jag ligger ganska bra till i bänken, medan jag har ganska mycket att hämta i både böj och mark. Nu blir det hårdträning! Har vilat på bra i helgen, hoppas jag är redo för en ny rejäl träningsvecka. Kanske blir lite löpning ikväll om jag orkar, var sugen för ett tag sen, men nu är jag ganska opepp. Mobilladdaren glömde jag i Lund, får se hur länge jag klarar mig utan mobil :P

LillaGubben
2011-08-21, 18:09
Hej hej !

Tjuvläst lite i din journal, imponerande styrka med Tanke på hur kort tid du styrketränat. Kommer bli bra det här, kämpa på hårt och undvik skador å skit.

Lycka till !

Mvh/LG

LadyInRed
2011-08-21, 18:26
Hej hej !

Tjuvläst lite i din journal, imponerande styrka med Tanke på hur kort tid du styrketränat. Kommer bli bra det här, kämpa på hårt och undvik skador å skit.

Lycka till !

Mvh/LG

Tack så mycket, kul att höra! Inga skador hittills, ska hålla mig borta från det där =)

LadyInRed
2011-08-21, 21:34
Kvällspass Löpning

Sprang på lite snabbare idag, kändes bra i själen! Sen bastu på gymmet och plommon. Guuud vad jag älskar plommon!

Löpning
Sträcka: 5.02 km
Tid: 28.09
Medelhastighet: 5.36 km/min

Ganska backigt så är nöjd med tiden. Har egentligen inga tider att jämföra med. Sprang seedningsloppet förra året på cirka timmen (10 km), då med ganska gravt löparknä. Helt idiotiskt att springa inser jag nu i efterhand, men det gick bra som tur är. Skönt att testa att springa på iaf. Lånar min pojkväns fina gpsklocka och den är såå kul att springa med. Man har sån koll :D

Vänsterknät kanske fick lite stryk av passet idag, men vette tusan om det är värk som i att knät tränas upp eller dålig värk. Jag isar ordentligt nu ikväll och hoppas på att det inte blir något. Imorgon börjar en ny träningsvecka. Eventuellt lite annorlunda upplägg beroende på loppet i helgen.

LadyInRed
2011-08-22, 08:27
Morgonpass Styrka

Tidigt pass idag, kände mig ganska pigg men lite ont i ena benet. Nästan strålande smärta, dock ganska vag, från ljumsken och ner. Tog det därför lugnt med böjen.

Böj
1x10x20 kg
5x5x37.5 kg

Bänk
1x10x20 kg
1x5x42.5 kg - TUNGT :O
1x3x47.5 kg - ni ser själva...
3x5x42.5 kg - fick kämpa för de setten

Rodd
5x5x20 kg

Dips
4x5, + 3.75 kg och 2 min vila

Mage
sidoplanka 2x15 s per sida
sidoresning på ställ 2x10 per sida

Jag förstår inte vad som händer med bänken. Måste haft en kabaamdag den gången jag krossade 5x5 på 45 kg utan problem, sen dess har det bara gått utför. Tycker det är tråkigt, bänk är min favorit. Trodde jag hade lite mer att ge. Sen är det väl så att det är meningen att det SKA bli tungt och gå ner i set och öka vilan, men det gick ju så fint på 45. Vi får se vad som händer.

Dips är så nice, nästan min nya favoritövning. Kul att slänga på lite vikt och se att man orkar. Inte längesen jag inte ens gjorde en... :D Härligt att träna!

Nu ska jag kolla in lite nya fivefingers, ska försöka få en kompis plocka med ett par från usa. Mina börjar bli lite slitna efter en hård sommar! Vad sägs om ett par rosa Bikila?:cool:

LadyInRed
2011-08-22, 15:37
AHHHHH, har köpt en ny cykel! Hittade en riktig skönhet på rean. Den har stått och tittat på mig hela eftermiddagen och längtat ut. Nu ska den få sig sin jungfrutur! :D Dammet ska ryka! Pluggpaus från och med nu :devil:

LadyInRed
2011-08-22, 16:45
Sådär, 12-13 km på nya cykeln! Körde genom centrum så blev många stopp, men när man kom ut på de fina cykelvägarna - vilken njutning! Fort går det också, så skoj! Behöver nog justera bak sadeln bara, väldigt ovant att köra på racer. Härligt!

Ponitus
2011-08-22, 17:23
Bra bänkar! :)

Lavesson
2011-08-22, 17:26
Härliga pass du levererar! :)

dazeds
2011-08-22, 20:48
Jag förstår inte vad som händer med bänken. Måste haft en kabaamdag den gången jag krossade 5x5 på 45 kg utan problem, sen dess har det bara gått utför. Tycker det är tråkigt, bänk är min favorit. Trodde jag hade lite mer att ge. Sen är det väl så att det är meningen att det SKA bli tungt och gå ner i set och öka vilan, men det gick ju så fint på 45. Vi får se vad som händer.

Jag tycker det är charmen med att träna bänk. Ibland känns det som man kan lyfta en bil, däremellan mer ett kvastskaft! :D

LadyInRed
2011-08-23, 07:27
Bra bänkar! :)

Härliga pass du levererar! :)

Så härligt att höra när man själv känner att det bara går TUNGT. Fast det är skoj att lyfta tungt också :P Tackar!

Jag tycker det är charmen med att träna bänk. Ibland känns det som man kan lyfta en bil, däremellan mer ett kvastskaft! :D

Hahah, precis så känns det! Men jag har nog inte nått känslan av att det är charmigt än, mest förvånande och snopet :D Men snart så!

LadyInRed
2011-08-23, 07:40
Morgonpass Styrka

Uppe tidigt och gymmet innan frukost. Alltid lika härligt. Idag körde jag själv så det gick lite fortare.

Böj
1x5x20 kg
1x3x50 kg
1x5x67.5 kg
1x2x67.5 kg
2x5x60 kg
Meningen var ett pass med 4x5, 2 min vila.

Militärpress
1x5x20 kg
3x5x32.5 kg !!!! 3 min vila

Mark
1x4x50 kg
1x2x60 kg
4x2x80 kg

Pulls
4x5, + 3.75 kg och 2 min vila
sista sista var inte så snygg så detta gör jag om nästa pass

Mage och rygg
Abwheel 3x10
Rygglyft 3x10, + 5kg

SÅ FRUSTRERANDE med böjen... Släpper inte. Möjligtvis tappar jag lite teknik nu på tyngre vikter och det verkar sinka mig mycket. Ska kolla upp detta snarast. Testar imorgon igen. Lite trevligare med militärpressen, äntligen!! Måste vara 5 försöket eller nåt på den vikten. Tre min vila gjorde susen. Ska det bli samma på 35 kg tro :D

Älskar marklyft. Åtta rep på 80 kg idag, inte alls fel. Börjar närma mig mitt personbästa på 85. Känns som jag borde gå över om jag får maxa. Går det bra är jag ju uppe på 85 nästa vecka! Sjukt coolt.

Pull up gick bra, men fuskade på sista reppen så tänker att jag gör om på samma vikt nästa gång. Då jäklar! :D

Idag väntar plugg i några timmar, sen jobb och därefter förhoppningsvis lite extra plugg. Vill ut med cykeln också!! Justera sadeln måste jag göra också. Och löpa... Känns som träningen rullar på bra nu och framförallt lusten :)

LadyInRed
2011-08-24, 20:47
Klart jag har tränat idag, lite sen uppdatering bara...

Morgonpass Styrka

Böj
1x10x20 kg
1x5x30 kg
1x5x50 kg
1x2x60 kg
3x5x50 kg

Bänk
1x10x20 kg
1x5x42.5 kg
1x3x47.5 kg
2x5x42 kg

Kommer inte ihåg exakta viktfördelningen, men såg ut sådär någonting. Är stum i armarna, 42.5 känns också tungt och 47.5 suupertung. Kör egentligen 4x5 nu.

Rodd
5x5x20 kg
Nu får det vara slut på teknikträning. Höjning väntar.

Dips
4x5, + 5 kg och 2 min vila
Betydligt tyngre än förut tycker jag. Formen kändes väldigt annorlunda. Tog mig igenom alla set iaf! :D

och det var allt.

LadyInRed
2011-08-24, 20:57
Kvällspass Löpning

Skatås
2.5 km
Tog ingen tid, lugnt tempo

Varit bra slö idag, skrev en dugga och sprang sedan massa ärenden på stan. Nytt stort härligt fluffigt täcke väntar i sängen. Ska nog lägga mig tidigt idag!

Kanske börjar bli lite förkyld, hoppas inte :( I alla fall tog jag det superlugnt med löpningen, men var skönt att komma ut och ta med cykeln på en tur. Midnattsloppet nästa! Ska fundera över hur jag ska träna nu de sista dagarna. Möjligt att jag tar det lite lugnt med styrkan. Fick sån SJUK träningsvärk från passet igår. Ryggen förstår jag eftersom jag körde ganska tung mark och sedan massa rygglyft. Benen däremot!! Så stela baksidor... Knappt att jag kunde böja imorse :P

LadyInRed
2011-08-25, 08:24
Morgonpass Styrka

Böj
1x10x20 kg
Försöker mjuka upp mina arma ben tills lördag. Ingen mer böj idag.

Militärpress
1x5x20 kg
3x5x35 kg, 3 min vila
1x4x35 kg

Pulls
2x5, + 3.75 kg
1x3, + 3.75 kg
Sen började armarna värka ordentligt och jag tänkte att det var bäst att sluta.

Axelrehab
Diverse övningar med 2 kg-vikter. 2x10 per axel-

Mage
2x15 s sidoplanka per sida
2x10 sneda rygglyft per sida

Skippade marken och böjen idag. Vill vara fräsch till Midnattsloppet på lördag! Nu har jag massa träningsvärk och stela ben som måste bort. Imorgon blir nog väldigt lätt träning om ens något. Sen ska det springas på lördag! :D

boneshaker
2011-08-25, 08:34
Tja!
Snyggt 5x5-upplägg, stark militärpress där!
Smart att inte maxa ut böjen inför loppet :) lycka till!

stockinger
2011-08-25, 08:40
Bra pressar! :)
Tycker du att sl5x5 funkar bra för tjejer?
Tänkte sätte flickvännen på nått liknande schema, vad tror du om de? :)

LadyInRed
2011-08-25, 10:08
Tja!
Snyggt 5x5-upplägg, stark militärpress där!
Smart att inte maxa ut böjen inför loppet :) lycka till!

Tackar! Kanske finns en mening med att köra lite fler lätta böj, men idag orkade jag inte.. Måste bli av med träningsvärken :P

Bra pressar! :)
Tycker du att sl5x5 funkar bra för tjejer?
Tänkte sätte flickvännen på nått liknande schema, vad tror du om de? :)

Woohoo, härligt att höra om pressarna :D Angående programmet så tycker jag det funkat bra de här första 4-5 veckorna. Jag och en tjejkompis kör det tillsammans och båda gillar övningarna och progressionen. Sen kanske man borde ha lite grundstyrka så man kan köra ökningarna några veckor innan det blir galet tungt, annars blir det nog tungt för psyket :P Jag hade ju samtidigt bara styrketränat lite lätt under våren innan jag började med programmet och tycker det har funkat jäkligt bra. Det känns att man blir stark. Väldigt värt att testa skulle jag vilja säga! Berätta hur det går och om hon gillar det! :)

stockinger
2011-08-25, 17:23
Woohoo, härligt att höra om pressarna :D Angående programmet så tycker jag det funkat bra de här första 4-5 veckorna. Jag och en tjejkompis kör det tillsammans och båda gillar övningarna och progressionen. Sen kanske man borde ha lite grundstyrka så man kan köra ökningarna några veckor innan det blir galet tungt, annars blir det nog tungt för psyket :P Jag hade ju samtidigt bara styrketränat lite lätt under våren innan jag började med programmet och tycker det har funkat jäkligt bra. Det känns att man blir stark. Väldigt värt att testa skulle jag vilja säga! Berätta hur det går och om hon gillar det! :)

Tack ska du ha ;)
Jo men grundstyrka finns, hon kör 5.or på 40 i böj, 1.or på 37,5-40 i bänk men aldrig provat marklyft...
Skulle vara kul att se hennes ökningar, återkommer om några veckor med resultaten :)

LadyInRed
2011-08-26, 07:03
Tack ska du ha ;)
Jo men grundstyrka finns, hon kör 5.or på 40 i böj, 1.or på 37,5-40 i bänk men aldrig provat marklyft...
Skulle vara kul att se hennes ökningar, återkommer om några veckor med resultaten :)

Det låter utomordentligt bra! Lycka till och hoppas hon gillar det :)

Sundsarn
2011-08-26, 11:06
Tack ska du ha ;)
Jo men grundstyrka finns, hon kör 5.or på 40 i böj, 1.or på 37,5-40 i bänk men aldrig provat marklyft...
Skulle vara kul att se hennes ökningar, återkommer om några veckor med resultaten :)

Se till att hon får till riktigt bra teknik i marken på lagom tung vikt innan hon börjar lassa på för mycket bara så slipper man tråkigheter :)

L: Axelrehab? Har det börjat värka i axlarna?

LadyInRed
2011-08-26, 18:41
L: Axelrehab? Har det börjat värka i axlarna?

Nää, inte egentligen. Mer förebyggande får man nog säga :) Axlarna värker inte - de växer!

LadyInRed
2011-08-26, 20:25
Dagens pass

Ingen styrka idag, ville spara på benen till loppet imorgon! Vid 12-tiden började vädret bli riktigt bra så jag och min pojk bestämde oss att ta en tur med cyklarna. Det blev en riktigt härlig runda, Göteborg med sin omnejd är så fint. Cykelväg hela tiden. Missade tidtagningen lite, men allt som allt blev det en 41 km. De 33 km jag tog tid på blev 1.51 inklusive några småpauser.

Äääälskar nya cykeln, men är fortfarande läskig att köra med. Vänjer mig fort i alla fall, sista milen kändes massa gånger säkrare än första. Betyder bara en sak - fler långa cykelturer ska det bli! :)

LadyInRed
2011-08-26, 20:34
Just ja!

Vi cyklade förbi Åbybadet också och tog några åk i rutschkanorna! Vilken härlig dag :) Lite simning också - räknade inte längderna så noga - för att mjuka upp musklerna till imorgon. Tyvärr kände jag efter cyklingen ganska stor smärta i höger vrist eller ned mot foten, svårt att specificera. Har känt lite i den under några pass, men oftast har det gått över med lite uppvärmande löpning. Tråkigt inför imorgon, men hoppas att det känns bättre med lite isning!

LadyInRed
2011-08-28, 00:20
Midnattsloppet

Äntligen var det dags för midnattsloppet och efter en halvtimmes försening var jag iväg!
Lätta fötter, lagom puls och njöt av varenda steg fram till kilometer sju. Där började vaderna kännas ganska ordentligt när jag började trycka på lite i steget. Det var lika härligt det, men lite mer ansträngande får jag säga. Är så innerligt nöjd med att jag kommit tillbaka till löpningen och nu tagit milen igen. Och så älskar jag mina fivefingers :) Tiden då: 57.24!

Kan bara jämföra med seedningsloppet förra året där varje kilometer var en plåga. Nu en helt annan känsla! Jag är supernöjd helt enkelt och taggad på ännu mer löpträning!

LadyInRed
2011-08-28, 12:12
Igår fick man ingen kexchoklad i mål, men den har jag iaf tagit nu! Höftböjarna är sååå slitna efter igår, trodde vaderna skulle vara värst - men icke.. Annars mår kroppen bra, har skaffat mig ett par nya fivefingers idag som såklart vill ta sig en tur :) Ikväll blir det cheerträning. Ska på tryout i ny klubb och se om jag blir sugen att köra igen. Ser fram emot kvällen! Ryggbiff till middag :thumbup:

shadowfire
2011-08-28, 12:30
kul att loppet kändes bra och ser man till din styrka så har du massor av potential här ju, härligt!... kul med nya lokala förmågor :thumbup:

OscarErholt
2011-08-28, 13:23
Lycka till med cheerträningen, men det ska väl inte vara några problem för en sådan stark person som dig *flex**cupid*

LadyInRed
2011-08-28, 21:38
kul att loppet kändes bra och ser man till din styrka så har du massor av potential här ju, härligt!... kul med nya lokala förmågor :thumbup:

Vilka fina ord :) Jag är supernöjd. Sex månader med skada utan löpning följt av fem veckors löpträning. Jag är så sugen på mer!

Lycka till med cheerträningen, men det ska väl inte vara några problem för en sådan stark person som dig *flex**cupid*

Taaack! Det gick bra, kom med i laget fast kände mig maadly ringrostig *gah!* Att få höra kommentaren att man nog skulle behöva träna lite armstyrka då ett stunt gick dåligt var dock väldigt underligt och lite stötande. Jag bänkar antagligen coachen som sa det... Iaf hennes vikt. Är det nåt jag är stark i så är det väl överkroppen! ;D

LadyInRed
2011-08-28, 22:07
Dagens träning

cheerträning: gymnastik, hopp och stunts. Kul med gymnastik igen, men ovant och läskigt. Hoppen dödade mig, om mina höftböjare var ömma innan... Nu vill jag bara ligga ned :D Stunts var också skoj, men på basicnivå. Väldigt skakigt, och inget beröm för mina superkropp som hemma i Borås. Då var mina gamla cheerkompisars åsikt att jag skulle lämna lite vikt åt dem ;) Det kändes bra! Nu är jag lite ambivalent, var kul att köra fast ändå inte.. Vi får se vad som händer med den comebacken.

Cyklade till och från hallen. Blev en vända på totalt 25 km. Tryckte på så gott det gick, men benen var stumma precis som de varit hela veckan :P Härligt med lite cykel när vädret var så fint :)

LadyInRed
2011-08-29, 21:43
Med fyra sovmornar i ryggen är jag inte jättesugen att gå upp och köra morgonträning imorgon. Det är så jäkla skönt att ligga och dra sig! Mina cheerleadermuskler har verkligen fått sig en törn, hela axelpartiet är rejält ömt. Särskilt traps om jag tänker rätt.

Benen är MÖRA! Får mjölksyra av att gå i trappor, eller efter tre tramptag på cykeln. Har besvärat mig i en vecka ungefär, kanske längre än så, men har specifikt tänkt på det i en vecka. Galet sega... Hur ska jag piska igång dem?? :Virro

LadyInRed
2011-08-31, 22:02
Snabbisuppdatering!

Körde lite löpning idag, blev inte så kontinuerligt för träffade lite kompisar (ickespringande) på vägen. Ingen aning om hur långt eller hur länge, men vädret var underbart och benen ganska pigga. Höger fot värker ganska mycket under löpning, men har fått lite tips om hur det kan åtgärdas. Imorgon blir det förhoppningsvis ordentlig styrka igen. Fast har lämnat blod idag så kanske får ta det lite lugnt.. Mer om detta imorgon.

Morgonen idag spenderades på Hagabadet, riktigt härligt och avslappnande - frukost därefter! Mysigt :) Ikväll var det bio - horrible bosses - ganska horribel film, men skoj att se på film!

LadyInRed
2011-09-01, 07:56
Morgonpass styrka

Yeey, tillbaks på gymmet igen! :D

Böj
4x5x50 kg
1x1x75 kg PB!! :thumbup: Ganska lätt faktiskt

Bänk
2x5x40 kg, tungt dåligt grepp (stångens fel...)
3x6x30 kg

Rodd
5x5x22.5 kg

Dips
4x5, + 6.75 kg

Diverse axelövningar med fria vikter

Slut!

Härligt träning, gött att ta mycket i böj! Ska blir skoj när maxningsveckan kommer, det verkar ju som jag blivit lite starkare iaf :)

Theli
2011-09-01, 10:58
Snyggt böjt! Grattis till PB!

LadyInRed
2011-09-01, 23:22
Snyggt böjt! Grattis till PB!

Tack :) den bara kom!:D ibland är vila tydligen nyttigt!

mikaelj
2011-09-02, 09:08
Hejsan där! Fint PB! Jag tycker att du skall komma över till oss på GKK på Slottskogsvallen (hpl. Marklandsgatan) och träna. Då kommer PB:na komma ännu oftare. :-)

Vi finns på plats måndag-tisdag-torsdag efter 16 och lördag efter 11.

Vore kul att ha dig med! Du verkar fenomenalt stark med goda förutsättningar.

mikaelj
2011-09-02, 19:54
Sedär, äntligen ett ansikte på dig! Även om det visst visade sig att jag redan hade det... :-)

Kul att ses idag!

LadyInRed
2011-09-02, 21:17
Sedär, äntligen ett ansikte på dig! Även om det visst visade sig att jag redan hade det... :-)

Kul att ses idag!

Haha, jag stoltserar i smyg ;) Väldigt kul att ses! Bra simmat och trevlig film. På återseende, gärna på vallen! :D

944RS
2011-09-03, 04:50
Den där jäkla "vallen"! Den verkar dra till sig allt möjligt folk.
Snart kommer jag vara den enda som är och tränar i ett vanligt gym...

LadyInRed
2011-09-03, 18:54
Den där jäkla "vallen"! Den verkar dra till sig allt möjligt folk.
Snart kommer jag vara den enda som är och tränar i ett vanligt gym...

Du behöver nog inte oroa dig ;) Var tränar du nu?


Dagens pass - styrka

Böj
1x5x50 kg
3x5x67.5 kg
Lite haltande djup på de tunga, men jag tog mig igenom setten. Så bästa försöket hittills!

Militärpress
1x5x30 kg
1x2x37.5 kg
1x2x35 kg
1x5x30 kg
okej, idag var det tungt!

Mark
1x4x60 kg
3x2x82.5 kg
Kändes superbra! Snart uppe i förra max :D

Hann inte med något mer innan gymmet stängde. Kände mig lite sjuk igår så möjligt att det sitter i fortfarande. Kul att köra styrka igen, ingen vila i helgen. Blir ett pass imorgon igen! PEEPPPP

mikaelj
2011-09-03, 20:52
Den där jäkla "vallen"! Den verkar dra till sig allt möjligt folk.
Snart kommer jag vara den enda som är och tränar i ett vanligt gym...

u jelly?
Postat via en mobil enhet

944RS
2011-09-04, 05:25
u jelly?
Postat via en mobil enhet

Jepp! Är man Sportlife-nörd så är man...

LadyInRed
2011-09-05, 14:51
Styrka

Löparknät verkar hittat tillbaka, sprang ju ingenting förra veckan, kanske därför... Tog det lite lugnt med böjen iaf.

Böj
5x5x40 kg, kort vila
Lite skakiga ben idag. Rädd om knät, men det gjorde inte ont under själva övningen. Puuh!

Bänk
5x5x40 kg, kort vila
Äntligen på banan igen, hoppas det håller i sig!

Rodd
5x5x27.5 kg
Tekniken kändes bra idag, börjar dock ta emot lite. Nästa gång får någon formkolla!

Dips
4x5, +7.5 kg och 2 min vila
Go känsla att köra med vikt, men börjar bli tuuuungt. Känns som jag brukar säga så och ändå slänga på massa vikt efter, så hoppas det är samma för dips. Vore kul att slänga på en tia snart!

Trots att jag kände mig lite slö och illamående blev det ett bra pass. Sugen på mer :D

stockinger
2011-09-05, 15:20
Kul att bänkandet går så bra :)
Hur tycker du löpning påverkar din träning?
Själv springer jag 5-10 km i skogen 1-2 gånger i veckan och de tycker jag påverkar min träning positivt.

MVH

LadyInRed
2011-09-05, 20:24
Kul att bänkandet går så bra :)
Hur tycker du löpning påverkar din träning?
Själv springer jag 5-10 km i skogen 1-2 gånger i veckan och de tycker jag påverkar min träning positivt.

MVH

Hej! För mig känns det bra att köra båda två, till och med när jag planerade dåligt och fick köra löpning direkt efter styrkan ;P Så för mig känns det också positivt, springer nog ungefär lika långt som dig per vecka uppdelat på tre pass. Tyvärr verkar mitt löparknä komma tillbaka :( Får nog bli koncentrerad styrka nu ett tag, bra för jämförelse dock!

LadyInRed
2011-09-06, 08:41
Morgonträning Styrka

Böj
3x5x50 kg
1x2x70 kg
1x3x50 kg

Militärpress
1x5x30 kg
1x1x37.5 kg
1x3x35 kg
2x5x30 kg

Mark
1x4x50 kg
3x2x85 kg, tangerat pb! 3 min vila
Sista dock inte riktigt godkänd. Tungt var det, greppet släppte. Stor skillnad från 82.5.

Pulls
5x5xKV, kort vila

Mage
sidoplanka 2x15s per sida
sidoresningar 2x10 per sida, +5kg

Militärpress ohyggligt tungt, kanske får gå ner. Kör en deload nästa gång och sen ett försök till! Marken också tung :) Men starkare verkar jag blivit iaf, eventuellt kör jag samma vikt nästa gång igen. Formen var inte super idag... Kände inte för att lägga på massa vikt på pulls idag, så körde igenom 5x5 lite snabbt. Kände mig stark, härlig känsla. Imorgon blir det morgonpass igen :D Taggaaaddd för bänk!

LadyInRed
2011-09-07, 08:41
Morgonpass Styrka

Böj
uppvärmning stång
5x5x55 kg

Bänk
5x5x45 kg
YES! :D

Rodd
5x5x27.5 kg
Kollade form idag, såg bra ut. Ökning nästa.

Dips
4x5 + 8.75 kg, 2 min vila
Så tunga de sista repsen är, men upp kom jag! På fredag blir det plus 10 kg!

Ingen mage idag, hade lite bråttom. Löparknät kändes ingenting idag, underligt men bra. Gott pass idag, som vanligt :D

Theli
2011-09-07, 09:18
Bra bänk! Och jag är ruskigt imponerad av dina dips!

Sundqvist
2011-09-07, 11:06
Jävligt bra bänkar! och bra dips med! kommer följas! :]

LadyInRed
2011-09-07, 19:33
Bra bänk! Och jag är ruskigt imponerad av dina dips!

Skojigt, med tanke på att jag för en månad sen gjorde en halv dips - en bra dag ;D Taaack!

Jävligt bra bänkar! och bra dips med! kommer följas! :]

Tack! Så fint att höra :D:D

LadyInRed
2011-09-08, 07:55
Morgonpass Styrka

Böj
4x5x60 kg, 2 min vila

Militärpress
deload
5x5x25 kg
1x1x40 kg :D PB
Nästa pass kör jag 37.5 igen, om inte den går upp blir det sänkning till 4x2 om jag inte minns fel.

Mark
1x4x50 kg
1x1x87.5 kg PB
några rep på 80 och 50 kg
Har lite problem med att stången åker framåt när jag kör tungt, missade därmed några rep på 87.5 kg. Blev lite teknikträning istället.

Pulls
1x5, +5kg
2x3, +5kg
Skapligt tungt, kör vidare på detta!

LadyInRed
2011-09-09, 08:18
Morgonpass Styrka

Underbar morgon :)

Böj
uppvärmning stång
3x5x70 kg, 3 min vila
Lite dåligt djup, men känns som jag behöver viktvana så jag kör på.

Bänk
1x2x47.5 kg (egentligen 50 kg, stången vägde 22.5)
1x4x47.5 kg (riktigt stång)
2x3x47.5 kg
Börjar arta sig, ska bli kul att testa igen.

Rodd
5x5x30 kg
tekniken börjar gå framåt, känns stabilt och bra

Dips
4x5, +10 kg och 2 min vila
Yeeeah, det gick!! Kändes ungefär som förra gången, kommer nog kunna öka lite till.

Mage
Abwheel 3x10
Rygglyft +5kg 3x8

Hääärligt pass, la extra tid på stretching idag för mitt löparknä. Kändes ingenting när jag gick hem. Kommer nog köra ett extrapass i eftermiddag! Vill cykla också.. Och baka kanelbullar :D

mikaelj
2011-09-09, 08:24
Mark
1x4x50 kg
1x1x87.5 kg PB
några rep på 80 och 50 kg
Har lite problem med att stången åker framåt när jag kör tungt, missade därmed några rep på 87.5 kg. Blev lite teknikträning istället.

Överhandsgrepp eller mixat? Stången rullar gärna när jag kör överhandsgrepp. I så fall kan tumlås hjälpa.

LadyInRed
2011-09-09, 08:36
Överhandsgrepp måste det vara, inte mixat iaf. Vad är tumlås?

mikaelj
2011-09-09, 08:38
Överhandsgrepp måste det vara, inte mixat iaf. Vad är tumlås?

Du låser fast stången med tummen mellan stången och pekfingret! Då rullar den inte. Tyngdlyftare gör alltid så tydligen.

PS. Öppet hus på Vallen imorgon! Vi kan visa hur. :-D

LadyInRed
2011-09-12, 20:56
Styrka Fredag
Körde lite latjopass med frontböj och OH-squat. Lite viktade pulls också, var skojigt vad jag minns :)

Löpning Söndag + Måndag
Två löppass, längesen sist nu. Korta eftersom jag knät har krånglat nu på sistone. Cirka 20 min/pass. Första passet kändes perfekt, ingen känning i knät och lite flås. Lite värre imorse, men var ju inte många timmar emellan heller. Nu träningsvärk i vaderna!



Styrka Kvällspass
Markpasset idag, kväll istället för morgon för det blev lite tight om tid imorse. Dessutom sov jag en timme extra efter klockan ringde, jaja!

Böj
1x5x50 kg
1x2x72.5 kg
4x5x50 kg
hmm, missar ganska ofta nu på vikterna. Tappar spänning i benen och så är det kört. Kanske är lite mesig också, det är ju tungt..

Militärpress
1x5x30 kg
1x3x37.5 kg
1x2x37.5 kg
1x3x35 kg
Sista försöket på den vikten, sänkning av antal set väntar. Jag var inte så tålmodig med vilan idag, vilket är lite dumt, men känns som 3x5 ligger ganska långt borta ändå. Tror det borde vara 4x2 som nästa steg.

Mark
1x5x60 kg
1x2x87.5 kg
1x87.5 kg + 1x60 kg
1x2x80 kg
1x2x60 kg
Liten stege blev det, skoj att köra tungt, men tyvärr ryker min form lika fort. Ryggen ligger risigt till, så kommer att sänka nu och börja om på 60 kg. Första övningen att nått toppen med nya programmet, kul!

Pulls
4x3, + 10 kg, 2 min vila
Supertrött, dags att plocka ner denna också tror jag. Ska kolla tillbaka i loggen och sen bestämma.

Härlig start på en spännande vecka! Imorgon blir det bääänk igen, morgonpass FTW!

mikaelj
2011-09-12, 21:03
Mark
1x5x60 kg
1x2x87.5 kg
1x87.5 kg + 1x60 kg
1x2x80 kg
1x2x60 kg
Liten stege blev det, skoj att köra tungt, men tyvärr ryker min form lika fort. Ryggen ligger risigt till, så kommer att sänka nu och börja om på 60 kg. Första övningen att nått toppen med nya programmet, kul!

Någon får lära dig att marka tror jag. Någon som är bra på det här. Någon som kanske rentav tävlar i det? Hmm, om man ändå kunde hitta någon sån...

;-)

Hoppas knäet slutar bråka med dig! Jäkla otyg att vara skadad och inte kunna göra det man vill!

LadyInRed
2011-09-12, 21:38
Någon får lära dig att marka tror jag. Någon som är bra på det här. Någon som kanske rentav tävlar i det? Hmm, om man ändå kunde hitta någon sån...

;-)



Haha, jag tror att det går att lösa :D

mikaelj
2011-09-12, 21:40
Bra mark i övrigt. Mot 100!

young_george
2011-09-12, 21:49
Vad hoppas du uppnå med den irreguljär sömnen? Har själv funderat på att prova något liknande, men passar inte så bra när jag går i skolan.

Vi tränar förövrigt på samma ställe såg jag på filmen du la ut.

Sundsarn
2011-09-12, 22:57
Mark
1x4x50 kg
1x1x87.5 kg PB
några rep på 80 och 50 kg
Har lite problem med att stången åker framåt när jag kör tungt, missade därmed några rep på 87.5 kg. Blev lite teknikträning istället.


Låter snarare som att du får stången för långt framför kroppen när det blir tyngre, yes? Tumlås är väl en bra grej kanske men det låter la inte som att det är problemet?

Träna imorgon? Jag ska försöka slita mig upp, men då lär jag sova nu :D

LadyInRed
2011-09-13, 08:05
Morgonpass Styrka

Böj
4x5x50 kg, kort vila
sjukt seg i benen från igår.

Bänk
3x5x47.5 kg, 3 min vila
1x2x50 kg
Äntligen! Där satt den, måste vara helgens välbehövliga vila. Glad! :) Värmde upp lite inför kommande pass dessutom, 50 kg.

Rodd
5x5x30 kg

Dips
1x2x11.25 kg
3x5, KV
Helt slut efter något, måste vara bänken. Eller så var +10 kg någon magisk gräns, testar igen på torsdag!

Mage
Rygglyft 8+10+10, 5kg
Abwheel 3x10
Superset


Bra pass, kul med bänken! Längtar tills torsdag :D och imorn såklart!

LadyInRed
2011-09-13, 08:28
Bra mark i övrigt. Mot 100!

Hell yeah, det är på gång! :D

Vad hoppas du uppnå med den irreguljär sömnen? Har själv funderat på att prova något liknande, men passar inte så bra när jag går i skolan.

Vi tränar förövrigt på samma ställe såg jag på filmen du la ut.

Jag har slutat med det nu, hade några dåliga dagar som gjorde att jag sov ut och sen hoppade jag inte på det igen. Syftet var väl att ta vara på mornarna och samtidigt kunna vara uppe relativt sent. Passade ypperligt på sommaren. Fast framförallt var det en kul grej att testa, jag gillade det dessutom väldigt mycket. Som jag pluggar nu hade det funkat bra, kanske ska testa igen!

Skoj med samma träningsställe! :)

Låter snarare som att du får stången för långt framför kroppen när det blir tyngre, yes? Tumlås är väl en bra grej kanske men det låter la inte som att det är problemet?

Träna imorgon? Jag ska försöka slita mig upp, men då lär jag sova nu :D

Hahah, bra kört imorse! :thumbup: synd med höftböjaren bara.. =(

LadyInRed
2011-09-14, 07:37
Morgonpass Styrka
Detta pass fick en lite oväntad vändning då jag fick ett hiskeligt magknip och illamående under böjen. Boven heter kiwi, en frukt jag är känslig mot men som jag ändå inte kan motstå att äta.. Jaja, jag fick till några bra resultat ändå :)

Böj
4x5x67.5 kg
Här började mitt magknip så hade inte så mycket att ge. Kändes tungt och stelt.

Militärpress
4x2x37.5 kg, kort vila
När jag lyfte av kändes det som jag hade lagt på en extra tia eller mer. Gjorde knappt en i första settet, men laddade om och körde fyra nya. Tyngsta reppen jag gjort någonsin, men kul att klara det!

Mark
5x2x65 kg, kort vila
Förvånansvärt tungt faktiskt. Kanske är lite sliten i kroppen efter måndagens mark.

Pulls
3x5, + 5kg och 3 min vila
Supertunga, men gick upp med massa vilja tillslut.

Mage
Sidoplanka 2x15 s per sida
Sidolyft på ställning 2x10 per sida

Alltså: ät inte kiwi innan träning! :P

LadyInRed
2011-09-15, 07:22
Morgonpass Styrka

Bänk
3x5x50 kg, 3 min vila
1x1x55 kg
Kändes riktigt bra! Bänken har gått galet bra i veckan. Längtar som tusan till nästa bänkpass :)

Rodd
5x5x30 kg
Kämpar på med teknik.

Dips
4x5, KV
Helt slut, kan inte köra bänk och dips tillsammans längre :P Fick iaf ihop ett par stycken. Skulle värma upp utan extravikt och klarade då av två... Så blev bara kroppsvikt idag.

Mage
3x10 abheel
3x10 rygglyft +5 kg
superset

Eventuellt ingen träning imorgon. Planerar en utterresa till Höör istället :cool: Ska försöka få in något löppass eftersom mitt knä känns bättre också. Kanske blir något idag.

944RS
2011-09-15, 07:41
Höör låter som en rolig grej men vad fasiken är en Utterresa?

Cyklar du något mer eller är den redan "avställd"?

mikaelj
2011-09-15, 09:32
Alltså: ät inte kiwi innan träning! :P

Det är för att de kittlar dig i magen. Du måste förbereda dem ordentligt!

http://nzbim.nzboards.com/imp/2004/07/1.jpg

LadyInRed
2011-09-16, 07:34
Höör låter som en rolig grej men vad fasiken är en Utterresa?

Cyklar du något mer eller är den redan "avställd"?

Tänk uttersafari då! Till djurpark för att se utter helt enkelt :) Cykeln har precis fått en punktering lagad och jag räknar med fler turer innan den ställs av! Hoppas på bra väder bara.

Det är för att de kittlar dig i magen. Du måste förbereda dem ordentligt!

http://nzbim.nzboards.com/imp/2004/07/1.jpg

Hahaha, ska tänka på det tills nästa gång ;)

Heine
2011-09-16, 08:39
Grymma militärpressar på 37,5kg! :)

LadyInRed
2011-09-17, 07:54
Grymma militärpressar på 37,5kg! :)

Yeeey, tack så mycket :D

LadyInRed
2011-09-17, 08:09
Kvällspass Styrka
Från igår..

Efter att ha blivit buren 2 km på axlar och runt midja (det var lite jobbigt för mig också faktiskt) var det dags för lite styrka.

120 Pulls uppdelat på två personer.
Magövning 'twists' 4x2x10
Björngångsrace i uppförsbacke, 5 st
Björngång i snigelfart i nedförsbacke, 1 st

Mina händer och handleder tog mycket stryk, men hoppas att de hämtat sig till dagens styrketräning.

Ps. Uttrar är världens finaste djur! Och lite snällare än såna där kiwifåglar :P

LadyInRed
2011-09-19, 11:26
Morgonpass styrka

Böj
4x5x60 kg, kort vila

Bänk
2+1, 52.5 kg
5, 45 kg
Totalstopp, tror lite sömn ligger bakom, gick och gäspade bort halva passet..

Rodd
5x5x30 kg
Höll lite bredare än vanligt idag, kändes ganska mycket bättre. Börjar få koll på övningen nu, även om jag tycker att den är lite tråkig.

Dips
4x5x11.25
Trodde jag skulle ta slut fort, med tanke på bänkresultatet, men höll i sig bra. Sjuuukt tungt bara! Men roligt :D

Måste gå och lägga mig tidigare ikväll, imorgon väntar massa roliga marklyft!

Körde ett pass i lördags också som inte dokumenterats. Kanske skriver in det senare, men bestod mest av basövningar på låga vikter. Gick igenom teknik för några pers nere i Lund, så det var inte meningen att det skulle vara nåt hårdpass heller. Kul var det iaf!

Sundsarn
2011-09-19, 13:14
Morgonpass styrka

Böj
4x5x60 kg, kort vila

Bänk
2+1, 52.5 kg
5, 45 kg
Totalstopp, tror lite sömn ligger bakom, gick och gäspade bort halva passet..

Rodd
5x5x30 kg
Höll lite bredare än vanligt idag, kändes ganska mycket bättre. Börjar få koll på övningen nu, även om jag tycker att den är lite tråkig.

Dips
4x5x11.25
Trodde jag skulle ta slut fort, med tanke på bänkresultatet, men höll i sig bra. Sjuuukt tungt bara! Men roligt :D

Måste gå och lägga mig tidigare ikväll, imorgon väntar massa roliga marklyft!

Körde ett pass i lördags också som inte dokumenterats. Kanske skriver in det senare, men bestod mest av basövningar på låga vikter. Gick igenom teknik för några pers nere i Lund, så det var inte meningen att det skulle vara nåt hårdpass heller. Kul var det iaf!

Bra dips! Gäspningar kan ju också vara att man tar i så in i norden (syrebrist) :D Gäspningar och lock i öronen är ganska vanligt att man "lider" av :)

LadyInRed
2011-09-19, 20:46
Bra dips! Gäspningar kan ju också vara att man tar i så in i norden (syrebrist) :D Gäspningar och lock i öronen är ganska vanligt att man "lider" av :)

Haha, jag lovar... Inte imorse! Jag har däremot känt av de där syrebristgäspningarna på hur många tmp-träningar som helst :D gick alltid runt och gäspade, särskilt på vintern tror jag. Träning imorgon? :)

Sundsarn
2011-09-19, 21:20
Haha, jag lovar... Inte imorse! Jag har däremot känt av de där syrebristgäspningarna på hur många tmp-träningar som helst :D gick alltid runt och gäspade, särskilt på vintern tror jag. Träning imorgon? :)

Kan tänka mig det!

Jag har tänkt träna imorgon. Jag har dock ett par tvättar som precis hamnat i maskinerna. Kan bli jobbigt att ta sig upp men nu är det dags!

LadyInRed
2011-09-20, 22:01
Kvällspass Styrka

Frontböj
2x5x30 kg

Böj
2x5x60 kg

Chins
3x3

Discobiceps
4x6x8 kg per arm

Mage
3x10xabwheel


Följde inte det egentliga schemat idag. Fick ganska rejäla ryggsmärtor under böjen. Lite som att ryggen låste sig kanske, jag vet inte. Gjorde att jag inte vågade köra mark eller militärpress. Ska köra imorgon bitti igen, får testa om det känns bättre då. Möjligt att jag känt liknande innan, men inte så intensivt och aldrig så att det egentligen gjort ont. Hoppas det går över fort! :) Typ om 7 timmar :D

mikaelj
2011-09-21, 06:58
Var i ryggen gjorde det ont?

LadyInRed
2011-09-21, 08:05
Var i ryggen gjorde det ont?

Lite svårt att beskriva, ingen punktsmärta iaf. Kanske mer en låsning som höll i sig ett litet tag och smärtade. Så fokuserat längs ryggraden skulle jag väl vilja säga, men lite svårt att beskriva.

LadyInRed
2011-09-21, 20:56
Morgonpass Styrka

Böj
2x5x60 kg
Tog det lugnt idag på grund av gårdagens knackiga rygg. Kändes dock bra idag!

Bänk
1x2x45 kg
3+1+2x52.5 kg
1x5x45 kg
Tungt idag, blytungt. Men möjligtvis beror det (bland annat) på en svag högeraxel. Har lite ont i den nu så här i efterhand och har känt det i någon vecka.

Rodd
5x5x30 kg
Eventuellt kommer jag köra kabelrodd för att få till det lite tyngre. Komplement eller byta ut inte riktigt bestämt. Förhoppningen är att jag blir lite starkare i axlarna med denna.

Dips
5+4+3+2 x +12.5 kg
Gick helt okej nu i efterhand, men när jag körde - döötungt.

Hoppas axeln fixar till sig. Ryggen kändes bra idag, men tog det som sagt lite lugnt.

mikaelj
2011-09-21, 21:06
Axlar med dipsås. Den övningen åt upp mina axlar sist jag tränade det seriöst. Var försiktig om de blir arga på dig!
Postat via en mobil enhet

LadyInRed
2011-09-21, 21:48
Mmm, jag ska köra massa rehab så de blir ordentligt starka och hållbara.

LadyInRed
2011-09-22, 07:26
Morgonpass Styrka

Försov mig, men hann till gymmet i helt okej tid ändå.

Böj
5x5x40 kg, kort vila
Fin form, explosiva. Kändes väldigt fina.

Militärpress
5x5x20 kg
Lätt pga axeln. Militärpress har stabiliserat den innan, så ville inte vila bort den. Kändes okej.

Mark
5x2x72.5 kg
Hoppade in på min kompis vikt, skulle egentligen kört lägre. Gick suveränt dock! Axeln okej i de flesta rep.

Axelrehab
Diverse övningar med 2kg-hantel.

Mage
2x10 sidolyft per sida
Ingen sidoplanka, axeln orkade inte trycket.

Fick hoppa över pull-ups helt och hållet. Behöver nog vila från de tyngsta övningarna och köra lite rehab. Annars ett bra och snabbt pass. Härlig morgon :D Ikväll blir det utomhusfys, hoppas på bra väder! :)

LadyInRed
2011-09-22, 18:35
Eftermiddagspass Fysträning

Utomhusfys med några kompisar, underbart väder - oslagbart :D

chins
5,5,4,3,3
Kommer inte riktigt ihåg hur många varv vi körde, men något åt det hållet. Kanske fler. Chins är snällare mot axeln, kändes bra och starkt!

armhävningar
2xmax fingerhäv (6+2)
2xmax knoghäv (10+10)
2xmax hunden (5+5 nåt sånt)
4xmax smala (4x10)

Kroppsrodd
4x10 (lite osäker på antal varv)

Gamla favoriter
2x30 m björngång
1x15 m grodhopp
1x15 m utfallsgång
1x30 m brudgumsbär
1x15 m skottkärra
1x10 m alligatorgång
40 långa sekunder planka

Tror det var allt :) Kommer förhoppningsvis köra denna typ av träning varje tisdag och torsdag framöver. Måste härdas inför vinterträningen, det börjar bli kallt i fivefingers också.. Gillar verkligen hösten, känns som en bra träningstid :D

LadyInRed
2011-09-22, 20:29
Laddar upp inför helgen med 7.5 kg kvarg i kylen, NICE :D

LadyInRed
2011-09-23, 08:57
Morgonpass Styrka

Böj
5x5x50 kg
Kändes mycket bra, god teknik och stark i benen, härligt!

Chins
3x2xKV
Chins gör inte ont i axeln, men pulls gör det. Är inte lika stark i chins så blev inte så många, men skoj att köra.

Kabelrodd
4x8x35 kg
Istället för stångrodd, och för att stärka upp axeln. Kände mig betydligt starkare i denna än i våras, vilket kanske inte är så konstigt :P Bra känsla iaf!

Mage/Rygg
abwheel 3x10
rygglyft 3x10, +5kg
Lite sedvanlig mage och rygg. Ryggen har känts bra sen den där dagen, inte heller några problem idag.

Militärpress
5x5x20 kg
Lätt vikt som rehab till axlarna.

Axelrehab
Olika övningar med hantel, 3 kg

Grepp
2x15 per hand, hantel

Kunde inte köra det vanliga passet som egentligen skulle vara bänk-passet. Ska vila axeln nu ett tag tills det känns bättre. Kör på med böj och mark som vanligt. Tänkte försöka hålla mig till schemat lite bättre från och med nästa vecka. Jag har varit ganska slarvig nu ett tag. Tyngre böj pour moi! :D

frozzon
2011-09-23, 10:13
Morgonpass Styrka

Böj
4x5x60 kg, 2 min vila

Militärpress
deload
5x5x25 kg
1x1x40 kg :D PB
Nästa pass kör jag 37.5 igen, om inte den går upp blir det sänkning till 4x2 om jag inte minns fel.

Mark
1x4x50 kg
1x1x87.5 kg PB
några rep på 80 och 50 kg
Har lite problem med att stången åker framåt när jag kör tungt, missade därmed några rep på 87.5 kg. Blev lite teknikträning istället.

Pulls
1x5, +5kg
2x3, +5kg
Skapligt tungt, kör vidare på detta!

mr. hurril skrev i någon tråd för inte så länge sedan, att om stången åker framåt så har man för svaga hamstrings/glutes, bra vikter för övrigt.
vad ligger KV på?

LadyInRed
2011-09-23, 17:55
mr. hurril skrev i någon tråd för inte så länge sedan, att om stången åker framåt så har man för svaga hamstrings/glutes, bra vikter för övrigt.
vad ligger KV på?

Aa, intressant :) Ska kolla vidare på det, tack för tipset! Vägde 59 kg imorse.

LadyInRed
2011-09-23, 18:03
Eftermiddagspass Cykling

En härlig tur mot kungsbacka och upp igen kustvägen.

Sträcka: ca 62 km
Tid: 4.5 h inkl pauser, ca 3.15 cykeltid. Har inga exakta tider, är dålig på att sätta igång klockan efter pauser :P

Väldigt blåsigt, höll på att frysa fingrarna av mig - i september! Solen tittade fram då och då, dessutom höll regnet sig borta! Härlig tur, goa ben man har nu :D

944RS
2011-09-23, 22:25
Eftermiddagspass Cykling

En härlig tur mot kungsbacka och upp igen kustvägen.

Sträcka: ca 62 km
Tid: 4.5 h inkl pauser, ca 3.15 cykeltid. Har inga exakta tider, är dålig på att sätta igång klockan efter pauser :P

Väldigt blåsigt, höll på att frysa fingrarna av mig - i september! Solen tittade fram då och då, dessutom höll regnet sig borta! Härlig tur, goa ben man har nu :D

Modigt att ge sig ut på en längre tur när vädret är så här ostadigt. Men du körde nog rundan åt rätt håll för det var ingen rolig motvind från Kungsbacka i eftermiddags!

LadyInRed
2011-09-24, 09:22
Modigt att ge sig ut på en längre tur när vädret är så här ostadigt. Men du körde nog rundan åt rätt håll för det var ingen rolig motvind från Kungsbacka i eftermiddags!

Jaa, jag var lite orolig ibland, men det höll hela vägen. Det var rätt blåsigt vid kusten också vill jag lova :D

LadyInRed
2011-09-26, 07:59
Morgonpass Styrka

Böj
1x3x50 kg
4x5x65 kg, 2 min vila
Kändes riktigt bra idag, med tanke på vikten! Lite känningar i ryggen som förra veckan, verkar komma när jag kör lite tyngre.

Militärpress
5x5x20 kg, kort vila
Återigen axelrehab.

Mark
1x4x50 kg
6x2x65 kg
Känns ovanligt tungt, men körde på bra. Måste tänka på hur stången går, tenderar fortfarande att skjutas från kroppen på uppvägen.

Mage
sidolyft ställning 3x10 per sida
Hoppade över sidoplanka, axeln trött


Bra pass idag. Axeln har känts bra i helgen ända fram till igår kväll då jag skulle sova. Ligger lite konstigt på armen, så den var öm i morse igen. Tråkigt. Hoppade därför över pull-ups.

LadyInRed
2011-09-27, 20:45
Morgonträning Löpning

Var ute en timme, men blandade lite med att gå, tex i uppförsbackarna. Knät gillar inte för branta sådana. Härligt pass i höstsolen!

LadyInRed
2011-09-27, 20:52
Kvällsträning Styrka

Böj
1x3x50 kg
3x5x67.5 kg
1x4x67.5 kg
Missade sista reppen, kom lite fel in i det. Räknar nog som klarad vikt ändå.

Kabelrodd
5x5x40 kg
Kändes bra och inte så tungt.

Mage/rygg
3x10 abwheel
3x10 rygglyft +5kg

Lite chins på detta också, men inget jag räknade. Vilar axeln fortfarande. Trevligt att träna, imorgon blir det morgonpass igen förhoppningsvis! Försov mig imorse, det var skönt :)

mikaelj
2011-09-27, 20:57
Oj, fin böj!

LadyInRed
2011-09-28, 10:04
Oj, fin böj!

Tack! Här kommer fler :D

Morgonpass Styrka

Böj
1x3x50 kg
4x5x70 kg
1x5x50 kg
Lite sega ben igår, framförallt stela! Gick bra ändå.

Militärpress
5x5x22.5 kg
rehab för axeln, tog lite tyngre idag än förra gången.

Mark
1x4x50 kg
5x2x67.5 kg
Trevliga set, kände mig stark!

Chins
5x3 KV

Mage
sidoplanka och sidolyft

Axel
nya övningar för axeln med minihantlarna (1 kg).

Böjen var riktigt roliga idag, därför jag körde ett till set. Mark kändes superbra, kommer ihåg när jag maxade 70 :D Härligt pass!

Sarwien
2011-09-28, 11:46
När tror du att du kommer böja 100 kg?

LadyInRed
2011-09-28, 19:46
När tror du att du kommer böja 100 kg?

Kanske blir en lagom julklapp framåt december! :D Känns egentligen ganska långt bort, 30 kg plus från dagens träning som ändå känns riktigt tungt. Men om jag ligger i ordentligt med böjen borde det kanske gå!

century
2011-09-28, 20:10
Riktigt bra böj! :thumbup: Siktar du på 4 istället för 5 set nu eller förstår jag fel??

Sarwien
2011-09-28, 20:22
Kanske blir en lagom julklapp framåt december! :D Känns egentligen ganska långt bort, 30 kg plus från dagens träning som ändå känns riktigt tungt. Men om jag ligger i ordentligt med böjen borde det kanske gå!

Runt december låter rimligt, lycka till!

LadyInRed
2011-09-28, 20:46
Riktigt bra böj! :thumbup: Siktar du på 4 istället för 5 set nu eller förstår jag fel??

Trevligt att höra :)

Du tänker rätt! Kommer inte ihåg riktigt när jag bytte, men det var nog kring 60 kg kanske lite mer. För kort vila - då vankas det fyrasettare istället och dubbla vilan :D

Runt december låter rimligt, lycka till!

Tack så mycket! Jag hoppas på det :)

LadyInRed
2011-09-29, 08:02
Morgonpass Styrka

Böj
1x3x50 kg
4x5x72.5 kg
1x5x50 kg

Kabelrodd
1x5x40 kg
1x5x35 kg
2x5x30 kg
1x3x25 kg

Mage/rygg
3xL-sit typ 10 s (abwheel ger känningar i axel)
rygglyft 3x10

Axelrehab
rotatorcuff
+ en annan övning

Lite stretch för axeln i slutet också.

Hade lite träningsvärk imorse faktiskt, kanske kommer lite mer nu :) Böjen kändes bra, rodden bra. Måste ligga i med rodden och stärka upp axlar. Tänkte testa lite maskiner som ersättning för bänk och dips idag, men det glömdes bort. Planerar en löprunda ikväll också! Nu blir det kvargfrukost :D

LadyInRed
2011-09-30, 07:34
Böj
4x5x50 kg
1x1x75 kg PB!! :thumbup: Ganska lätt faktiskt



Inte kört på 75 sen dess vad jag vill minnas. inlägget från första september!

Morgonpass Styrka

Böj
1x3x50 kg
4x5x75 kg
1x5x50 kg
Nice, går bra detta ju :)

Militärpress
5x5x22.5 kg, kort - nästan ingen - vila
Höll lite bredare grepp idag än vanligt, tog fint i axlarna trots låg vikt. Har inga axelkänningar i denna övning, men tar det lugnt ändå.

Mark
1x4x50 kg
5x2x70 kg
Kändes riktigt stabilt, kort vila här också. Planerar in en maxning av marken på måndag eftersom jag faktiskt gått runt ett varv i schemat. Krockar ju lite med ett förmodat PB i böj också, men det får väl gå :D

Chins
3x3, KV
Ganska tunga, chins verkar fortfarande snällare för axeln.

Mage
sidolyft på ställning
2x10 per sida

Härlig träning idag! Inte så mycket mer att säga än så :thumbup:

Ponitus
2011-09-30, 08:07
Fina pass! :)

LadyInRed
2011-09-30, 21:46
Fina pass! :)

Tack så mycket =D

944RS
2011-10-01, 05:25
Blev det ingen löprunda? Eller har du bara glömt bort att rapportera den?

LadyInRed
2011-10-01, 07:17
Blev det ingen löprunda? Eller har du bara glömt bort att rapportera den?

Nej, det blev det faktiskt inte. Fick sån hemskt huvudvärk under dagen på jobbet så jag fick ligga på soffan den kvällen istället. Väldigt synd :( Får försöka ta den rundan i helgen! =)

Carolinew
2011-10-01, 13:33
Bra kämpat idag och kul att du kom förbi :)

mikaelj
2011-10-01, 14:07
Va, när var hon på Vallen? Innan tolv?
Postat via en mobil enhet

Carolinew
2011-10-01, 14:15
Va, när var hon på Vallen? Innan tolv?
Postat via en mobil enhet

Eller va? Vad nu? Har jag skrivit i fel journal? :confused: :Virro

mikaelj
2011-10-01, 14:18
Hon har nog ingen Kolojournal tror jag. Det var Jenny, en kompis' kompis som var på plats idag och lekte SL!
Postat via en mobil enhet

Carolinew
2011-10-01, 14:25
Hon har nog ingen Kolojournal tror jag. Det var Jenny, en kompis' kompis som var på plats idag och lekte SL!
Postat via en mobil enhet

Jaha! Men oj nej förlåt, vad pinsamt :D Jag trodde det var samma person! :smash:

Nåja, när kommer LadyInRed till vallen då? Hörde att du var intresserad av att börja tävla :)

LadyInRed
2011-10-02, 20:55
Jaha! Men oj nej förlåt, vad pinsamt :D Jag trodde det var samma person! :smash:

Nåja, när kommer LadyInRed till vallen då? Hörde att du var intresserad av att börja tävla :)

Här var det aktivitet ja, utan anledning :P Jag tänkte faktiskt komma förbi någon gång, när vet jag inte riktigt.. :D Det hade varit skoj att tävla om jag blev nåt bra! Är ju bara nybörjare.. Skulle vara kul att komma och träna med er iaf, jag ska bara hitta en bra dag :)


Imorgon står maxa mark på schemat! Får se hur det går och när/om jag kör ordinarie pass också. Axeln har känts bra hela helgen så kanske kan börja bänka så smått igen. Kul!! =)

LadyInRed
2011-10-03, 21:03
Blev varken morgonträning eller maxning idag, men väl ett kort kvällspass i ett fullpackat gym. Varför gick jag inte upp imorse... ;P

Kvällsträning styrka

Böj
1x3x50 kg
4x5x77.5 kg
1x5x50 kg

Bänk
4x5x20 kg
1x5x40 kg

Stångrodd
1x5x32.5 kg

Sen sprang jag hem och blev serverad fin kvällsmat! Nu har jag sett nyaste dexter och taggar inför morgondagens pass, 80 kg böj :D nu kör vi!

lei
2011-10-03, 21:11
Stark böj!

century
2011-10-03, 23:09
Men jiiisses du bara ökar och ökar! Starkt jobbat!

LadyInRed
2011-10-04, 12:37
Stark böj!

Men jiiisses du bara ökar och ökar! Starkt jobbat!

Tack! Det går ganska bra nu :)

Morgonpass Styrka


Böj
1x3x50 kg
1x5x80 kg
4x5x50 kg
Settet på 80 var riktigt tungt, lite sliten från igår kväll kanske. Kände att knäna var instabila så körde lite lättare istället.

Militärpress
1x5x20 kg
3x5x30 kg
1x4x30 kg
Höll brett idag igen, var meegatungt. Axeln har känts bra hela tiden i denna övning så idag bestämde jag för att slänga på lite vikt igen. Kändes bra!

Mark
1x4x50 kg
5x2x72.5 kg
kändes ganska lätt, greppet håller bra också. Kort vila mellan setten. Bra form, känns riktigt fint!

Chins
3x3, kv

Mage
sidoplanka
sidolyft

Axelrehab

Fint pass även fast jag var dödstrött, när jag kom hem efteråt sov jag två timmar :D Sprang dessutom till och från gymmet, kanske 2 km sammanlagt :P

LadyInRed
2011-10-06, 20:49
Nu har jag många uppdateringar på gång!

Gårdagens eftermiddagspass

Böj
1x4x60 kg
1x5x50 kg
2x5x60 kg
2x5x50 kg
Skapligt tunga ben, tungt!

Bänk
5x5x40 kg

Rodd
1x5x30 kg
4x5x30 kg

Sådär, det var nog allt för igår!

Morgonpass Styrka

Körde lite med en tjej från jobbet, hon var både stark och duktig, lite mer OL-inriktad än jag dock.

Böj
1x5x20 kg
3x5x50 kg
2x5x60 kg

Militärpress
1x5x20 kg
3x5x30 kg
1x4x30 kg
1x3x30 kg

Marklyft
1x3x50 kg
5x2x75 kg

Frivändningar
Första gången jag testade! Körde teknik på 30 och 25 kg. Supersvårt men väldigt roligt!

Ytterligare ett fyspass på detta:

Eftermiddagspass Utomhusfys

3 varv av:
10 burpees
40 m björngång
10 kroppsrodd
löpning 200 m
5 chins
löpning 200 m

Spurter
5x40 m

Alligatorgång
5xmax

Carolinew
2011-10-07, 20:10
Kör du knäböj på varje pass?

mikaelj
2011-10-08, 14:27
DM i bänkpress på Slottskogsvallen imorgon. Klockan 14 börjar den klassiska lyftningen. Kom bort och kika, vetja!

LadyInRed
2011-10-08, 22:28
Kör du knäböj på varje pass?

Yes, det är tanken i alla fall!

DM i bänkpress på Slottskogsvallen imorgon. Klockan 14 börjar den klassiska lyftningen. Kom bort och kika, vetja!

Åhh, vad kul! Vi ses där :D

LadyInRed
2011-10-10, 07:47
Har ett löppass att rapportera från i fredags! Nu har jag dragit på mig nån förkylning så kommer nog vara träningsfri några dagar. Brukar friskna till ganska fort dock :) Lite träningssugen efter att ha sett Bänk-DM igår :D

Löpning fredag

Slöjogg med en kompis, var ute en timme ungefär. Ungefär 9 km skulle jag tro. Härligt att springa igen!

LadyInRed
2011-10-14, 23:13
Fysträning utomhus

Första efter sjukvecka, är egentligen fortfarande sjuk, men nån måtta får det vara!

Här är dagens pass:

10 burpees
skottkärra 1/4 fotbollsplan
20 burpees
björngång 1/2 plan
50 kroppsrodd

Armhävningar
breda 8 st
smala 8 st
mellan 8 st
diamant 4 st
hunden 4 st
larven 4 st

alligatorgång 20 m

ben, 1/2 plan per övning
ankgång
ankhopp
grodhopp
skridskohopp
utfallsgång


Nåt sånt. Sen blev det bullkalas här hemma! Nu är jag väldigt hes, men mår bra. Vill träna mer :)

LadyInRed
2011-10-17, 19:52
Fyspass utomhus
Inte helt frisk än, men kan inte hålla mig borta! Detta körde vi idag:

5x5 lyfta stock
10 chins

7 varv av:
10 burpees
15 kroppsrodd
30 m brudgumsbär

Rätt mör man blev! Följde gjorde:

50 m utfallsgång

Som avslutning jägarmarsch fast med plankan och björngång. Rolig sätt att ta slut på magen! 2 varv blev det, det räckte.

Hoppas kunna orka börja styrketräna snart igen. Har blivit en riktig sjusovare den här sjukveckan, så morgonträningarna kommer bli tunga :thumbup:

LadyInRed
2011-10-18, 20:30
Löpning

ca 7 km, blandat tempo. Lite högre än vad jag är van vid kändes det som. Men efter 1 veckas sjukdom så kanske allt känns snabbt!

4 km av 7 på 26 min. Kändes som ett bra tempo! :) Härligt att träna och särskilt att springa! Knät bråkar lite, men kändes okej. Stretch och is får man inte glömma :)

944RS
2011-10-19, 05:21
Löpning

ca 7 km, blandat tempo. Lite högre än vad jag är van vid kändes det som. Men efter 1 veckas sjukdom så kanske allt känns snabbt!

4 km av 7 på 26 min. Kändes som ett bra tempo! :) Härligt att träna och särskilt att springa! Knät bråkar lite, men kändes okej. Stretch och is får man inte glömma :)

Det var ju verkligen inget höjdar väder igår på dagen men när det väl slutade regna blev det riktigt behagligt ute. Hoppas du var ute under den torrare delen av dagen.

LadyInRed
2011-10-19, 11:22
Det var ju verkligen inget höjdar väder igår på dagen men när det väl slutade regna blev det riktigt behagligt ute. Hoppas du var ute under den torrare delen av dagen.

Det var riktigt fint på kvällen! Lite blött med fivefingers men det går an än så länge =)

Mer löpning

Kort sväng nu på förmiddagen, ca 2.5 km! Vaderna lite möra efter igår, men knät kändes bättre idag :)

LadyInRed
2011-10-19, 18:53
Fysträning utomhus

Lite styrka och lite kondition, körde även lite på gymmet efter en timme i bastun. Härlig eftermiddag :)

Passet:
50 kroppsrodd
alligatorgång 40 m på två personer
idioten fast med björngång över kortsidan
armhävningar den sedvanliga (7 st breda, smala, vanliga + 5 st diamant och hund)
5x5 enarmstocklyft

Kalla fötter blev sen varma i bastu :) lekte lite i poolen och sen cyklade jag till gymmet.

Testade lite frivändningar igen (betoning på lite..). Följt av stretch, lite prehab för ben och knä. Bicepscurl på 8 kg. Testade dragonflag också.

Det var allt för idag, imorgon ska jag tusan ta mig upp för lite styrkelyft på morgonkvisten! Jag är riktigt sugen på att lyfta tungt*flex*

LadyInRed
2011-10-22, 19:24
Torsdag styrka

Böj
5x5x40 kg
Rätt tungt faktiskt, möra ben.

Bänk
5x5x40 kg
första settet supertungt, men bättre sen. Lite axelsmärtor tyvärr efteråt, tråkigt med tanke på hur länge jag vilat..

Rodd
5x5x30 kg
Om jag inte minns fel, körde nog något set på 35 också.

Passet var mest en liten genomkörare, kände mig ganska svag efter mina lata veckor :)

Fredagkväll fyspass utomhus

3x400m intervaller
10 strikta kroppsrodd mellan varje sprint

5x40 m intervaller
5x5 burpees
5x20 m björngång

Alligatorgång 20 m

LadyInRed
2011-10-24, 07:41
Morgonpass Styrka

Böj
5x5x50 kg

Militärpress
5x5x25 kg

Mark
5x5x60 kg

Chins
3x3

Mage
sidoplanka
sidoresningar

Yes, tillbaka på gymmet igen! Till och med innan de öppnade ;P Körde lite lätt idag, var minst 2 veckors sen jag körde på gymmet. Alla övningar kändes bra dock, så jag är inte orolig :D Gott pass!

LadyInRed
2011-10-24, 20:53
Cykling

Lite cykling blev det i eftermiddags efter jobbet. Inte alldeles för långt och några bökiga kilometrar i stan. Har ingen direkt tid eller sträcka, men kanske 15 km cykel och nån km promenad. Gillar cykeln! :D

LadyInRed
2011-10-25, 07:14
Morgonpass styrka

Löpning till och från gymmet i höstmörkret: 2km

Böj
5x5x40 kg
Tar det lite lugnt med vikterna idag.

Bänk
1x10x20 kg
2x5x30 kg
Ville testa axeln med lägre vikter idag, men neej den gör ont :( Har inte kört bänk på en månad, men det verkar inte bli bättre. Vad ska man göra?!

Rodd
5x5x35 kg
strikta och fina

Mage
abwheel
rygglyft

Passet gick fort idag, men hoppade ju över dips helt och några av bänksetten. Är jäkligt sur på axeln. Jag gillar ju bänk MEST! Skulle bara vilja gå och dra täcket över huvudet nu, men jag var ju klyftig och packade ner sängkläderna i tvätten alldeles nyss. Får sörja min axel i tvättstugan istället.. Söööömnig!

Körde lite axelrehab också vill jag tillägga. I eftermiddag har jag planerar träning med GKK, får se hur det går med mina möra ben och söndriga axlar ;D

mikaelj
2011-10-25, 07:18
Passet gick fort idag, men hoppade ju över dips helt och några av bänksetten. Är jäkligt sur på axeln. Jag gillar ju bänk MEST! Skulle bara vilja gå och dra täcket över huvudet nu, men jag var ju klyftig och packade ner sängkläderna i tvätten alldeles nyss. Får sörja min axel i tvättstugan istället.. Söööömnig!

Dips suger för axelhälsan. Se till att töja ordentligt! Alla muskler som fäster vid axeln gör att den börjar gnälla: triceps, biceps, pec minor, teres minor, infraspinatus, lats. Min massör tipsade om att pressa axeln mot en stolpe/dörrkarm, gärna precis mot muskeln som gör ont, i 10x10s, några gånger om dagen. För mig försvann smärtan direkt.

Körde lite axelrehab också vill jag tillägga. I eftermiddag har jag planerar träning med GKK, får se hur det går med mina möra ben och söndriga axlar ;D

\o/ Det kommer gå bättre än bäst. Ses!

mikaelj
2011-10-25, 21:23
Starkt lyft idag! 60 kg satt ju som ingenting, särskilt efter alla arbetsset du gjort innan. Bra kämpat och roligt att ses!

944RS
2011-10-26, 03:25
På gymmet innan de öppnar!?!

Sånt gör jag nästan varje morgon då det gäller att utnyttja träningstillfället ordentligt:D

LadyInRed
2011-10-26, 12:36
Dips suger för axelhälsan. Se till att töja ordentligt! Alla muskler som fäster vid axeln gör att den börjar gnälla: triceps, biceps, pec minor, teres minor, infraspinatus, lats. Min massör tipsade om att pressa axeln mot en stolpe/dörrkarm, gärna precis mot muskeln som gör ont, i 10x10s, några gånger om dagen. För mig försvann smärtan direkt.



\o/ Det kommer gå bättre än bäst. Ses!

Tack för tipsen! Vet inte om det går att trycka på muskeln, det sitter liksom längre in. Jag ska tänka nästa gång jag har känningar, förhoppningsvis aldrig :D

Starkt lyft idag! 60 kg satt ju som ingenting, särskilt efter alla arbetsset du gjort innan. Bra kämpat och roligt att ses!

Det var kul! Tack igen för hjälpen. Trodde inte jag skulle nå det målet så snabbt... :cool:

På gymmet innan de öppnar!?!

Sånt gör jag nästan varje morgon då det gäller att utnyttja träningstillfället ordentligt:D

Haha, idag kom jag in 3 minuter tidigare, väldigt värt :smash:

LadyInRed
2011-10-26, 12:53
lite träning har jag hunnit med också:

Tisdag - styrka på slottskogsvallen

Lite böj, kommer inte ihåg så noga, några set på 50 kg, och några lätta med ny stångplacering.

Mark:
några set på 60 kg, lite fler reps än jag är van vid, lite jobbigare alltså :P
några 2or på 80 kg, kändes helt ok
ett försök på 90 kg, upp kom den, men inte så vackert. Första gången jag testade iaf!
en etta på 80, sen var jag slut!
Massa schyssta tips på marken fick jag, testade igen imorse (se nedan).

Bänk:
Blev massa bänk som avslutning! Kul :D Var lite orolig för axeln, men kändes ingenting.
2x5x40 kg (typ så många set)
2x5x45 kg
2x3x50 kg
1x1x55 kg lätt :D
1x1x60 kg lite tyngre, PB
Sweet! Därmed tar jag kroppsvikt i bänk, kanske till och med lite mer, vägde 58 kg i slutet av förra veckan. Första av de där julmålen klar! om det inte var 65, då har jag lite att jobba på.. =)


Morgonträning styrka
Har lite träningsvärk från igår, men körde ett gott pass imorse ändå.

Böj
5x5x45 kg
tunga ben idag, men skönt att ändå köra många set.

Militärpress
5x5x27.5 kg
Ganska lätt, trodde jag hade tappat mer i styrka, men den gick bra.

Mark
1x4x50 kg
5x2x70 kg
Träningsvärk i ryggen gör sig här påmind, tänkte på gårdagens tips med att sänka rumpan och därmed flytta bak axlarna. Var seegt i benen, men kände mig bra! Tappar fram den lite fortfarande, ska nog träna lite teknik på lägre vikter.

Chins
3x3
snabbt och lätt

Mage
sidoplanka och sidolyft på ställning (+5kg)

Även lite axelrehab stod på schemat.

Lite längre träning idag än vanligt, men var superkul! Lite extra taggad från igår. Längtar redan tills imorgon!

Cassies
2011-10-26, 14:50
Bra mark!
Jag fick också de tipset för några veckor sedan, det hjälpte väldigt mycket, blev starkare och orkade mer, så de är ett väldigt + när man fått in de :)

LadyInRed
2011-10-27, 21:01
Bra mark!
Jag fick också de tipset för några veckor sedan, det hjälpte väldigt mycket, blev starkare och orkade mer, så de är ett väldigt + när man fått in de :)

Tack! Dina var ju inte heller så dumma :)

Morgonpass Styrka

Var seg imorse, inte så träningssugen. Gick till gymmet ändå och här har vi resultatet:

Bänk
5x5x40 kg

Rodd
5x5x30 kg

Mage
abwheel

Löpning till och från gymmet. Inte bestämt om jag tränar imorgon bitti, har tenta.

LadyInRed
2011-10-31, 11:33
Morgonpass styrka

Böj
5x5x47.5 kg
lite smalare denna gången

Militärpress
5x5x30 kg, KORT vila
Tunga, men på ett riktigt härligt sätt.

Mark
1x3x60 kg
2x5x72.5 kg
3x5x70 kg
Detta var bara tungt idag, men hade lite sega ben så kanske inte konstigt. Skönt att komma igenom alla setten iaf.

Chins
3x3

Mage
sidoplanka
sidolyft +5kg

944RS
2011-10-31, 18:48
Kul med PB i bänken när man kan relatera siffran till någon specifikt!

LadyInRed
2011-10-31, 20:36
Kul med PB i bänken när man kan relatera siffran till någon specifikt!

Ahh, tackar! :) Håller helt och hållet med, nu är det väl 100 kg i mark som gäller, jämt och bra!

Kvällspass

Körde ett litet pass nu på kvällen också:

2 km rodd, ca 10 min

cykel, 5 min

marklyft, massa teknikettor på 60 kg

rodd, 5x250 m - 1 min vila emellan

Härligt med lite kondition! Ska försöka ro lite mer och oftare. Marken kändes bra, fick massa nya tips att jobba på, mot 100 kg :D

Har lite problem med att jag får ont i nedre ryggen när jag cyklar, exakt samma känsla fick jag idag under rodden! Vet inte om jag är svag i den delen eller om jag kanske krummar ryggen på fel sätt. Ska försöka googla upp nåt svar, to be continued...

Dance
2011-10-31, 20:53
Härligt att du kört dubbla pass :)!! Har inte tränat på nästan en vecka eftersom att halsen känns inte alls så bra. Blir nu JÄTTE sugen på att träna när man ser hur du köttar på :D...

Tips om ryggen...Jag har haft samma problem dvs att jag fått ont i korsryggen men då var det för att jag spelade tennis. Fick iallafall tips från min idrottslärare att jag borde stretcha baksida lår. Har för "kort" bicep femoris (tror muskeln som sitter på baksidan av låret heter så) och den behöver töjas annars kan jag få känningar i korsryggen. (Har även fått det bekräftat av en gedigen löpare när jag körde mycket löpning i somras...) Pratar nu endast från egna erfarenheter men kanske att stretchning kan hjälpa dig...=)

mikaelj
2011-10-31, 20:54
Jag håller helt och hållet med Dance. Har samma problem som du med cyklingen.

LadyInRed
2011-11-01, 09:09
Härligt att du kört dubbla pass :)!! Har inte tränat på nästan en vecka eftersom att halsen känns inte alls så bra. Blir nu JÄTTE sugen på att träna när man ser hur du köttar på :D...

Tips om ryggen...Jag har haft samma problem dvs att jag fått ont i korsryggen men då var det för att jag spelade tennis. Fick iallafall tips från min idrottslärare att jag borde stretcha baksida lår. Har för "kort" bicep femoris (tror muskeln som sitter på baksidan av låret heter så) och den behöver töjas annars kan jag få känningar i korsryggen. (Har även fått det bekräftat av en gedigen löpare när jag körde mycket löpning i somras...) Pratar nu endast från egna erfarenheter men kanske att stretchning kan hjälpa dig...=)

Jag håller helt och hållet med Dance. Har samma problem som du med cyklingen.

Ahh, tack för tipsen! Jag har definitivt fått stelare baksidor på sistone, är redan igång med stretchen :)

Morgonpass styrka

Böj
5x5x50 kg
de tre sista smala, kändes bra men är lite öm i ryggen sen igår.

Bänk
1x5x42.5 kg
1x2x42.5 kg
1x5x40 kg
Känningar i axeln idag så tog det lugnt, tråkigt men så får det vara. Körde lite axelrehab istället, rotatorcuff.

Rodd
5x5x32.5 kg
Börjar kännas bra nu den här övningen. Men känner mig fortfarande såå svag. Jaja, gör iaf fina strikta nu upp till denna vikt, det får man nog vara nöjd med :)

Mage/Rygg
3x10 abwheel
3x10 rygglyft

Gott pass, men inga dips såklart. Gillar markpasset ungefär 1000 ggr mer just nu, trots att bänken är min favorit. Hoppas axeln blir bra snaaart...

LadyInRed
2011-11-02, 09:35
Morgonpass styrka

Lite sen till gymmet idag, det var så skönt att ligga i sängen :)

Böj
5x5x52.5 kg
Smalböj återigen, gillar det väldigt mycket! Får mycket kraft i benen, dock spänner det nåt enormt i baken/sätesmusklerna, särskilt när jag slappnar av efter lyftet. Behöver nog börja stretcha!

Mark
1x3x50 kg
1x2x70 kg
1x1x70 kg
3x2x60 kg
Helt och hållet slut i benen idag, körde med nya tekniken också och det gjorde det ju inte lättare :P tappade greppet också för den delen, jaja jag fick några lyft gjort iaf.

Militärpress
1x5x20 kg
2x5x32.5 kg
1x4x32.5 kg
1x2x32.5 kg
1x4x32.5 kg
Liten dipp där på fjärde arbetssettet, men det var nog bristande teknik som gjorde lyftet mindre effektivt. Go vikt iaf, mina axlar är möra!

Chins
5xmax, en min vila:
4,4,4,3,4
ett set pullups också: 4 st

Mage
sidoplanka 2x15 s per sida
sidolyft 2x10 s per sida +5kg

Stretch för min stela rumpa och ben...

Härligt pass! Saknar bänken bara, imorgon kommer jag nog inte köra nån direkt styrka. Vi får se om det blir träning, kanske kan försöka mig på ett löppass med hunden hemma i Borås!

LadyInRed
2011-11-02, 19:56
Kvällspass löpning

Blev en liten runda nu på kvällskvisten i härliga Borås. Ingen aning om sträcka, men det är oviktigt.

Tid: 50 min

Hunden fick sig en bra match, han halkade efter sista kilometern och det är ingen liten knähund vi snackar om här, utan en ståtlig dalmatinerhane ;) älskar att höra hans gulliga tassar trava mot asfalten. Imorgon blir det en skogsrunda - men inte 10 min efter middagen som idag haha!

LadyInRed
2011-11-05, 16:30
Morgonträning styrka FREDAG

Ganska kort pass, men fick gjort massor =)

Böj
5x5x55 kg

Bänk
1x1x50 kg
1x5x45 kg

Mark
Massa tekniktvåor på 60 kg

Eftersom jag inte kunde göra så många reps på bänken, så testade jag även lite pressmaskin, inget jag gillade dock.

Lite rehab på detta och sen var det slut :D


Ingen löpning blev av i torsdags, fick någon överansträngning i onsdags så jag har ganska ont i foten :( Det gick bra att köra styrka som tur var. Ska därmed vila från löpningen innan jag knappt hade börjat.

LadyInRed
2011-11-06, 10:45
Morgonpass styrka

Wiii, ett helgpass! Styrka dessutom :)

Böj
5x5x57.5 kg
smalböj. Känns riktigt bra, kommer inte ihåg att jag kände mig så stark på dessa vikter innan. Ska nog ta en titt bakåt i journalen nån dag och se efter :)

Mark
5x2x60 kg
återigen teknikträning

Chins
5x5
Wow, ett bra rekord det där. Aldrig gjort så många chins (breda) under samma pass. Like it!

Mage
sidoplanka 2x15 s per sida

Övrigt
2x15 smala armhävningar
3x15 aktivera baken-övningar

Lagom pass, men ohyggligt ont i axeln idag. Måste ha sovit vääldigt skumt inatt.

Numse
2011-11-06, 11:15
Starka chins :o

LadyInRed
2011-11-07, 09:15
Starka chins :o
Tack! Var lite förvånad själv faktiskt :P

Morgonpass styrka

Böj
4x5x50 kg
Var lite sen idag så hoppade snabbt in i böjen. Imorgon blir det 60 kg som planerat.

Rodd
5x5x32.5 kg
Ganska tungt, men håller fortfarande tekniken bra.

Bänk
1x5x42.5 kg
4x5x40 kg
Var lite orolig för denna, eftersom jag både igår och idag har sovit lite underligt så min axel har gjort ont. Denna gång gick det dock bra med axeln om jag tänkte på att gräva ner de ordentligt i bänken. Vad händer då? Det hugger till i ryggen massa gånger, inte så skönt. Fick välja mellan ont i axel eller rygg, men till slut lyckades jag genomföra alla setten utan några större problem. Sänkte dessutom vikten.

Mage/Rygg
abwheel 3x10
rygglyft 3x10, +5kg

Axelrehab
Sprang runt med småhantlar och körde lite mellan i princip alla sett i de ovanstående övningarna.

C2 - konditionsrodd
Eftersom detta pass är lite nedbantat pga axelont tänkte jag passa på att lägga in lite kondition. Idag blev det:
2 km - 9.13 min
Fiskspelet ca 700 m

Alltså: ett gott morgonpass :thumbup:

LadyInRed
2011-11-09, 22:38
Styrkepass
tvådelat idag, körde inte så mycket imorse nämligen.

Morgon:
Böj
5x5x60 kg
och lite lätta frontböj

Militärpress
1x5x30 kg

sen hem...

Kväll
Konditionsrodd
2 km, 8 min 58 s

Militärpress
2x5x30 kg
2x4x30 kg

Mark
1x4x50 kg
5x2x70 kg

Chins
5,5,4,3,4 KV

och det var allt!

LadyInRed
2012-01-09, 20:47
Styrka
Dags att logga träningspass igen! Så svårt att hålla allt i huvudet..

Böj
5x5x57.5 kg

Bänk
5x5x40 kg

Rodd
5x5x32.5 kg

abwheel och rygglyft som avslut.

Känner mig stark som en häst!*flex*

944RS
2012-01-09, 21:02
Känner mig stark som en häst!*flex*

:thumbup:

LadyInRed
2012-01-10, 20:27
Styrka
svettigt eftermiddagspass... jag gillar verkligen att träna på morgonen!

Böj
5x5x60 kg

Militärpress
4x5x32.5 kg
1x4x32.5 kg (bonus:D)

Mark
4x2x77.5 kg
alldeles för svettiga händer för att köra sista settet...

Pulls/chins
varannan pullups varannan chins
5,4,5,3,5

Mage
sidoplanka 2x20 s per sida
sidolyft 2x10 per sida

Långt men givande pass :)

Hedman
2012-01-10, 20:34
Roligt med en till cheerleader här! :) Starka militärpressar

LadyInRed
2012-01-10, 20:43
Roligt med en till cheerleader här! :) Starka militärpressar

Jag tränar ingen cheer nu egentligen, men det går ju inte ur kroppen så lätt :) Håller du på med cheerleading också?

LadyInRed
2012-01-11, 15:05
Morgonpass styrka

Böj
5x5x62.5 kg

Bänk
5x5x42.5 kg

Stångrodd
5x5x35 kg

Mage/rygg
abwheel 3x10
rygglyft 3x10, +5kg

Eftermiddagspass fys
Spurter
4x320 m
2x170 m
2x85 m

Burpees
1 minuts maxning. Blev inte många :P trött i benen efter böj imorse

Alligatorgång
30 m

Nu är jag mör! :D

LadyInRed
2012-01-12, 09:27
Morgonpass styrka

Kände redan när jag vaknade (fast jag var pigg) att passet idag skulle bli tungt. Benen var riktigt vidrigt trötta från tunga böj samt intervaller igår. Det gick lite som jag trodde:

Böj
5x5x65 kg
sjukt tungt, men fixade alla set

Militärpress
1x1x35 kg
1x2x32.5 kg
1x5x30 kg
1x4x30 kg
1x5x30 kg
Tanken var ju 4x5 på 35 kg, men det var omöjligt. Helt utpumpad i överkroppen, så det fick bli lite lättare.

Mark
1x2x80 kg
1x1x75 kg
2x2x75 kg
testar på 80 kg nästa gång, får tänka på att verkligen vila i två minuter mellan setten, inte mer eller mindre.

Pulls/chins
5 chins
5 pulls
5 chins
5 pulls
5 chins

Mage
sidoplanka 2x20 s per sida
sidolyft 2x10 per sida + 5kg

Nu ska jag äta massor och vila, så går födelsedagspasset imorgon förhoppningsvis bättre! :thumbup:

Hedman
2012-01-12, 20:53
Jag tränar ingen cheer nu egentligen, men det går ju inte ur kroppen så lätt :) Håller du på med cheerleading också?

Förstår det! :) Jo jag håller på med cheerleading, dock inte på samma nivå som du.