handdator

Visa fullständig version : Vattenvikt i kroppen


GymNoob
2011-07-20, 22:41
Tjena

Jag åt lite skit förra helgen tex popcorn. Det ledde till att jag drack en jävla massa vatten och dagen efter tyckte jag direkt att jag såg lite plufsigare ut.

Det krävs väl 7500 kcal för att gå upp 1 kg i fettvikt? Så därför måste det ju rent logiskt vara vatten? Hur gör jag isåfall för att bli av med det?

Jag har läst att man kan äta vattenmelon. Men finns det fler möjligheter?
Typ våtbastu/torrbastu? och vadfan är ens skillnaden mellan dem två.

Jag känner mig helt *screwy* :smash:

Ha det fint sålänge

Fishtank
2011-07-20, 22:42
Sänk kolhydratsintaget ett par dagar så försvinner det

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Rahf
2011-07-21, 02:44
Eller ät lite mindre salt. Om vi snackar skit som i popcorn, skräpmat och allehanda snacks så brukar det vara en hejdundrandes mängd salt i det. Lägg till vatten på det så har du nog lite vätskeretention.

"He gå' nog ne' sä ska du si."

Sheogorath
2011-07-21, 05:37
Tjena

Jag åt lite skit förra helgen tex popcorn. Det ledde till att jag drack en jävla massa vatten och dagen efter tyckte jag direkt att jag såg lite plufsigare ut.

Det krävs väl 7500 kcal för att gå upp 1 kg i fettvikt? Så därför måste det ju rent logiskt vara vatten? Hur gör jag isåfall för att bli av med det?

Jag har läst att man kan äta vattenmelon. Men finns det fler möjligheter?
Typ våtbastu/torrbastu? och vadfan är ens skillnaden mellan dem två.

Jag känner mig helt *screwy* :smash:

Ha det fint sålänge

Om du inte äter de där popcornen idag (eller ersätter dom med motsvarande mängd kolhydrat) så kommer du ju återgå till din normala vätskebalans. What's the rush?

GymNoob
2011-07-21, 10:10
Tack för svaren.

Nej det är ingen rush det är mer att jag vill ha en bekräftelse på orsaken och vad man kan göra för att få väck skiten ifall det skulle behövas. Känns som att det börjar återgå nu till det normala.

Men det var verkligen sista gången jag åt skitgrejer, det är fan inte värt det.

Det blir hårda pix framöver :whipped:

Sniggel
2011-07-21, 14:07
Tack för svaren.

Nej det är ingen rush det är mer att jag vill ha en bekräftelse på orsaken och vad man kan göra för att få väck skiten ifall det skulle behövas. Känns som att det börjar återgå nu till det normala.

Men det var verkligen sista gången jag åt skitgrejer, det är fan inte värt det.

Det blir hårda pix framöver :whipped:

Kroppen fixar vätskebalansen automatiskt om den är rubbad.

Reaper123
2011-07-21, 14:15
Tack för svaren.

Nej det är ingen rush det är mer att jag vill ha en bekräftelse på orsaken och vad man kan göra för att få väck skiten ifall det skulle behövas. Känns som att det börjar återgå nu till det normala.

Men det var verkligen sista gången jag åt skitgrejer, det är fan inte värt det.

Det blir hårda pix framöver :whipped:Glöm aldrig att det är kcal ut vs in som avgör utgången för vikten I LÄNGDEN, vikten kan variera galet mycket på bara 12 timmar beroende på vad man äter/ätit eller druckit. En annan rycker på axlarna när jag efter söndagens refeed/ätardag plussade 6kg när jag vägde mig morgonen efter, den vattenvikten är för övrigt väck nu! :D

Sluta nojja och fokusera på vettigare saker! ;)