handdator

Visa fullständig version : Boxning


andersw
2003-12-15, 15:31
Hej,

Funderar på att börja träna boxning. Alltså vanlig boxar-träning, ingen boxercise eller annat modernt.

Tänkte bara höra om nån har erfarenhet utav det?
Ger det bra resultat? Kan man bygga massa eller är det främst uthållighet?

shirunai
2003-12-15, 15:40
tydligen så går det mycket bra, kolla på boxarna det är fina muskler, vi har en elit boxare på vårt gym han har grym kropp

King Grub
2003-12-15, 15:53
Originally posted by shirunai
tydligen så går det mycket bra, kolla på boxarna det är fina muskler, vi har en elit boxare på vårt gym han har grym kropp

Men har han byggt upp den kroppen genom boxningsträningen eller genom styrketräning?

Officer
2003-12-15, 16:03
Originally posted by shirunai
tydligen så går det mycket bra, kolla på boxarna det är fina muskler, vi har en elit boxare på vårt gym han har grym kropp

Precis som Grub nämner så tror jag INTE att t ex Mike Tyson byggt upp sin muskulösa kropp genom endast boxning. Jag tror att han är minst lika medveten om kostens och styrketräningens tyngd för muskeltillväxt som vi.

Hnke
2003-12-15, 16:52
Jag har tränat boxning innan men.. då tränade jag inte styrketräning... Man får bra kondis men bygga vet efan....

andersw
2003-12-15, 17:43
Går det att kombinera boxning med styrketräning utan att tappa den ena eller andra allt för mycket?

Mindek
2003-12-15, 18:02
JA

Jense
2003-12-15, 20:43
det som är bra med styrketräning är att man kan kombinera det med allt för att bli bättre på vad man nu vill bli bättre på. det är därför vi är sveriges elit.

Boxning och styrka går bra ihopa. samt de flesta andra kampsporter. de andra går bara ihopa =)

Weedow
2003-12-17, 01:32
Boxning i sig bygger ingen massa att tala om därimot som tidigare nämnts så är det extremt bra konditionsträning och ger även styrka uthållighet och snabbhet. Men kombinera det du det funkar svinbra.

shirunai
2003-12-17, 07:31
Originally posted by King Grub


Men har han byggt upp den kroppen genom boxningsträningen eller genom styrketräning?

oj kombination

z_bumbi
2003-12-17, 09:50
Originally posted by King Grub


Men har han byggt upp den kroppen genom boxningsträningen eller genom styrketräning?

Eller vitamin T ? :D