handdator

Visa fullständig version : Semester - vad göra?


Callek
2011-07-19, 21:02
Får semester på fredag, kommer att vara ledig fram tills att jag ska börja plugga i slutet av augusti/början av september *cupid*

Åkte till Storsjöyran ifjol, men både jag och polarna kände oss helt malplacerade (bara en massa yngre, alternativt betydligt äldre besökare).

Gotland är väl lite stekigt så här års?

Åka iväg utomlands skulle jag lätt kunna göra (problemet är att jag har svårt att få loss nån att åka med...).

Kryssning är ju lämpligt och kostar inte många kronor, men man får inte ut så mycket mer än en praktfylla (iaf om man åker på östersjön).

För att göra det lite lättare:
Ålder: 26år
Budget: Rätt hög (så länge man får ut nått värt av det).

Ös på med idéer! :D

Kwon
2011-07-19, 21:17
Lära sig knyppelspets.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Knyppling

Dance
2011-07-19, 21:28
Får semester på fredag, kommer att vara ledig fram tills att jag ska börja plugga i slutet av augusti/början av september *cupid*

Åkte till Storsjöyran ifjol, men både jag och polarna kände oss helt malplacerade (bara en massa yngre, alternativt betydligt äldre besökare).

Gotland är väl lite stekigt så här års?

Åka iväg utomlands skulle jag lätt kunna göra (problemet är att jag har svårt att få loss nån att åka med...).

Kryssning är ju lämpligt och kostar inte många kronor, men man får inte ut så mycket mer än en praktfylla (iaf om man åker på östersjön).

För att göra det lite lättare:
Ålder: 26år
Budget: Rätt hög (så länge man får ut nått värt av det).

Ös på med idéer! :D

Västkusten!!!
Planerar också min kommande vecka lite och tror att det blir Göteborg framåt helgen med ett gäng vänner :hbang:

feyin
2011-07-19, 21:31
Träna

Callek
2011-07-19, 21:39
Lära sig knyppelspets.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Knyppling

Fail :laugh:

Västkusten!!!
Planerar också min kommande vecka lite och tror att det blir Göteborg framåt helgen med ett gäng vänner :hbang:

Göteborg, ingen dum idé! Länge sedan jag var där nere.

Träna

No shit! :D

Frantic
2011-07-19, 21:44
Åk utomlands själv? Ta en månad i sydostasien.

Kryss
2011-07-19, 21:44
Våga åk utomlands själv, backpacka europa/sydostasien. Fjällvandring är också ett alternativ, om än lite sista sekunden om du inte har någon tidigare vana av friluftsliv.

kettlebellGuden
2011-07-19, 21:54
Leta upp lite kul workshops att åka iväg på. Steve Maxwell är i Europa och ränner runt..helt klart värt det för att få perspektiv på kroppsviktsträning.

mjölk-dryck
2011-07-19, 22:32
Åk utomlands själv? Ta en månad i sydostasien.

+1+2+3! Kommer bli en helt ny upplevelse och förändra hur du lever resten av ditt liv, fo realz. *cupid*

PowPow
2011-07-20, 07:51
Börja spela golf

Joanna
2011-07-20, 08:00
Ibiza! :)

JojjeG
2011-07-20, 08:09
Lybien

Jishuku
2011-07-20, 08:09
Våga åk utomlands själv

This. Har gjort det 2 gånger nu och man får se en helt annan sida av länderna man besöker + att man lär känna lokalbefolkningen samt de som bor på vandrarhemmen.

Risken när man åker med polare är att man bara håller sig till varann.

Becky
2011-07-20, 08:33
Jag nappar på tråden också, vill också ha idéer. Har varit utomlands en vecka redan och ska till Gotland en vecka, övrig tid hemma. Finns det några roliga saker som händer i Sthlm eller övriga Sverige? Sola och bada gör man ju gärna, men vädret här hemma går inte riktigt att lita på... *screwy*

Kwon
2011-07-20, 08:33
Ibiza! :)

Kontrar med Jersey Shore

Joanna
2011-07-20, 09:38
Kontrar med Jersey Shore

Helst ja, vore optimalt med ett beach house och en strand fylld av inoljade, vaxade guidos :D

Callek
2011-07-20, 09:48
Jersey vettefan, men Geodie det vore nått :P

Kollade lite hastigt på sista minuten. 5000:- för en vecka i grekland med ospecad boende känns ganska dyrt ändå?

Joanna
2011-07-20, 12:18
Jersey vettefan, men Geodie det vore nått :P

Kollade lite hastigt på sista minuten. 5000:- för en vecka i grekland med ospecad boende känns ganska dyrt ändå?

Grekland? Nej, Ibiza sa jag ju :)

Nordenator
2011-07-20, 12:26
Åk till Belgien och drick god öl. På en vecka prickar du lätt in de tre stora stoppen (Bryssel, Antwerpen och Brygge) utan att behöva stressa. Det var rätt najs. Vi drog till Amsterdam en vända också och tog en dagstur till Gent. Rätt billigt att ta sig dit, tågresorna inom landet är billiga (500 kr för 10 resor - oavsett avstånd) och framförallt så finns det mycket fint att titta på och en bra massa god öl att sätta i sig. Tycker man inte om öl kanske man kan stryka detta tips dock :D