handdator

Visa fullständig version : Fairing Glyco Control


jenni
2011-07-19, 20:54
har någon provat den?
fungerar den eller är det bara ännu ett preparat utan verkan? :em:

Pdaddy
2011-07-19, 20:57
Tycker glycocontrol är bra skit...

Kört mkt ALA förut, detta är ju nästa steg liksom :)

Kör på bara, överdosera inte för mkt, då blir du trög i kålan.

Pd

jenni
2011-07-19, 21:10
Tycker glycocontrol är bra skit...

Kört mkt ALA förut, detta är ju nästa steg liksom :)

Kör på bara, överdosera inte för mkt, då blir du trög i kålan.

Pd

tack för svaret :)
tar du det bara då du äter mycket kolhydrater eller oavsett kolhydrats mängden?

Kung atlas
2011-07-19, 21:34
Glyco verkar dämpa min hunger bra oxå.Dock skall man inte överdosera för mycket för då blir man såååå låg.

Tar den till kolhydratsrika måltider och efter träningsdrinken (kreatin , kolisar , och RHB)

exevision
2011-07-20, 07:39
Vad är det som gör att man blir låg av det?

Fairing
2011-07-20, 08:10
Vad är det som gör att man blir låg av det?

Om man överdoserar så kan man nog upplveva att blodsockret sjunker på pga att Glyco control innehåller ALA. Känns lite som att man går runt i koma :D

Anders The Peak
2011-07-20, 08:18
Hur mycket ala är det i varje kapsel? Hur många kapslar anser du att man ska behöva ta för att få blodsockerkänning?

Fairing
2011-07-20, 08:25
Hur mycket ala är det i varje kapsel? Hur många kapslar anser du att man ska behöva ta för att få blodsockerkänning?

Jag tror att vissa människor är mycket känsligare än andra så det är svårt att ge ett rakt svar på antal kapslar:D

1 kapsel innehåller 250mg ALA och vid 4 kapslar känner jag av Glyco control och blir rejält trött

jenni
2011-07-20, 10:07
Jag tror att vissa människor är mycket känsligare än andra så det är svårt att ge ett rakt svar på antal kapslar:D

1 kapsel innehåller 250mg ALA och vid 4 kapslar känner jag av Glyco control och blir rejält trött

påverkar den även kolhydraterna från tex fruktsocker eller är det bara sådana som de från pasta, bröd etc..?

Sverker
2011-07-20, 10:52
ALA aktiverar glukostransportören, GLUT-4, i musklerna. Du driver alltså glukosen från blodet in i musklerna.

Självklart kommer ditt lägre blodsocker att driva fruktosen till glukos och ut i blodet från levern som glukos.... upp till en viss gräns givetvis. Trycker du i dig 200 g socker finns det ingen räddning från fettsyrabildningen:D

Anders The Peak
2011-07-20, 10:55
påverkar den även kolhydraterna från tex fruktsocker eller är det bara sådana som de från pasta, bröd etc..?

Påverkar blodglukosen dvs kolhydrat som är nedbruten och upptagen i blodbanan.

Fruktos metaboliseras något annorlunda och påverkar upptaget av glukos -> glykogeninlagringen positivt inom vissa gränser.

Blodsocker och ala (http://diabetes.diabetesjournals.org/content/45/12/1798.short)

Lite mer ingående om Ala (http://en.wikipedia.org/wiki/Lipoic_acid)

Kischen
2011-07-20, 11:07
Är det stor skillnad på r-ala och vanlig? Värt det högre priset?

Sverker
2011-07-20, 11:28
Antagligen inte.

När ALA plockades fram som kosttillskott var alla undersökningar gjorda med den racemiska blandningen av ALA.
Att ALA påverkar GLUT-4 är nog någon mysko sidoeffekt och där spelar det säkert ingen roll ifall det är R- eller S-formen. Att ALAs vitamineffekt troligen är beroende av enbart R-formen är av mindre intresse här.

jenni
2011-07-20, 20:04
tack för svaren, jag klickade hem en burk nu, hoppas den funkar
har hört att tex GG´s Block n'Burn är värdelös