handdator

Visa fullständig version : bra mat?


F-$
2003-12-15, 12:30
Hej!

Jag är inte den personen som har råd med att köpa kyckling varje dag så jag undra vad ni skulle rekomendera för vardags mat att ta med sig till olika ställen som är bra som t.ex frukt lätt och smidigt men fins det något mer lätt och smidigt som man har hema som är protoin rikt osv. ?

King Grub
2003-12-15, 12:33
Några billiga livsmedel som går att ta med sig:

Kolhydrater: pasta, ris, gryn, All-Bran, potatis, korngryn, flerkornsbröd, bönor, linser, frukt.

Protein: ägg, tonfisk och makrill på burk, bönor och linser igen, lever, Alaska Pollock, mjölkprodukter.

Annars: köp storförpackningar, gör storkok av t ex grytor, köttfärssås och liknande, frys in i portionsförpackningar och ta fram när du skall ha dem.

F-$
2003-12-15, 12:38
Bra tips ska göra det göra mig en liten lunch låda typ men man ser ju rätt tjock ut om man slenger upp en lunch låda med potatis och så i skolan :D men men det ska jag göra

King Grub
2003-12-15, 13:05
Det är bara att svälja stoltheten, när kamraterna tittar på dig mer förundran och avsmak när du öppnar en matlåda fylld med potatis och stinkande tonfisk och börjar sleva i dig. :eating: :D

F-$
2003-12-15, 13:17
he he jo det är sant får väll göra det he he

JAM
2003-12-15, 23:19
Originally posted by King Grub
Det är bara att svälja stoltheten, när kamraterna tittar på dig mer förundran och avsmak när du öppnar en matlåda fylld med potatis och stinkande tonfisk och börjar sleva i dig. :eating: :D Precis! Efter ett tag slänger du upp en latsspread samtidigt som du tar upp matlådan... Då kaxar de inte så mycket!

F-$
2003-12-16, 13:49
he he jo det stemer nog !
:hbang: