handdator

Visa fullständig version : Viktminskning, fett, underarmar mm.


jovas
2011-07-19, 13:40
Hej allihop=)

Jag håller på med lite viktminskning.

Jag räknar inte kalorier för jag tror jag skulle trötta då.. utan jag äter mindre och väger mig då och då vilket jag e ganska nöjd med...

Började för 49 dagar sedan, då jag vägde ca 78 kg på 175 cm...
våger nu idag ca 73 kg..

Så i mina ögon har jag gått ner lite för snabbt, eller vad säger ni?

Jag ska försöka gå ner lite långsamare nu... Jag har gymmat och sprungit under tiden jag gjort det här.

Har visserligen inte kört med få reps som många förespråkar här på kolo.

Är det JÄTTE viktigt? för att behålla musklerna? Jag menar om jag kör 8-10 reps så underhåller jag ju muskeln?

Jag vet inte exakt hur mkt jag vill gå ner, men ska ner till ca 69-70 kg och se hur de ser ut och känns..

Det jag tycker är synd är mina underarmar jag tycker dom är smala, va smala innan och blir lite smalare nu med tiden.. Men dom kan väl inte bli så mkt smalare? finns ju knappt nå fett där??

Har nu några bra övningar för underarmar?

Kan man få störe handleder?

Skriv gärna och kommentera om allt jag skrivit,, tack på förhand...

PS: Varför jag väljer att gå ner i vikt är för att jag vill trivas med min kropp för att sedan gymma och ligga på ett jätte svagt kcal plus å bygga.

Reaper123
2011-07-19, 14:34
5 kg på 7 veckor är väl inte jättesnabbt, förutsatt att du hållit proteintaget högt och skött träning/vila bra! Du bör även tänka på att ditt kcal UT sjunker med vikten och det innebär att underskottet minskar om du bibehåller kcal IN, så tror inte du kan optimera din viktnedgång så mycket med tanke på att du inte räknar kcal slaviskt! Utan kör på tills du gillar spegelbilden!

Tycker du ska fortsätta träna om det känns bra, finns ingen lag som säger att alla blir biff för att man kör tunga lågreps under deff!

Ang underarmar finns det en del övningar här:
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071

Dock lite sent att komma på det nu eftersom du deffar, kötta underarmar som aldrig förr får du göra när du ligger på kcalöverskott om du vill få något märkbart resultat!

Lycka till!

Jonas N
2011-07-19, 14:41
Nu talar jag bara från egen erfarenhet men jag har aldrig någonsin kört underarmar och musklerna kommer springandes även på dessa när jag kör basövningar. Min poäng är att det kanske inte är fördelaktigt att lägga fokus på dina underarmar när du kan leka marklyft istället.

jovas
2011-07-19, 15:04
5 kg på 7 veckor är väl inte jättesnabbt, förutsatt att du hållit proteintaget högt och skött träning/vila bra! Du bör även tänka på att ditt kcal UT sjunker med vikten och det innebär att underskottet minskar om du bibehåller kcal IN, så tror inte du kan optimera din viktnedgång så mycket med tanke på att du inte räknar kcal slaviskt! Utan kör på tills du gillar spegelbilden!

Tycker du ska fortsätta träna om det känns bra, finns ingen lag som säger att alla blir biff för att man kör tunga lågreps under deff!

Ang underarmar finns det en del övningar här:
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071

Dock lite sent att komma på det nu eftersom du deffar, kötta underarmar som aldrig förr får du göra när du ligger på kcalöverskott om du vill få något märkbart resultat!

Lycka till!



Har försökt få i mig mkt protein...

Börjat morgonen med 500 g kvarg, sen innan jag lagt mig ätit 250 g kvarg.

Sen försöker jag äta så mkt protein jag kan till lunch och middag.

men de känns gött att starta dagen med 60 g protein=)

Reaper123
2011-07-19, 15:09
Har försökt få i mig mkt protein...

Börjat morgonen med 500 g kvarg, sen innan jag lagt mig ätit 250 g kvarg.

Sen försöker jag äta så mkt protein jag kan till lunch och middag.

men de känns gött att starta dagen med 60 g protein=)Med andra ord är ditt proteintag bra över dagen för antar du får i dig något "köttigt" också mitt på dagen. Alltså ingen fara att fortsätta på samma nivå fram tills du nåt din målvikt/kropp!

köööör, bara kööör! :D

jovas
2011-07-19, 15:57
Med andra ord är ditt proteintag bra över dagen för antar du får i dig något "köttigt" också mitt på dagen. Alltså ingen fara att fortsätta på samma nivå fram tills du nåt din målvikt/kropp!

köööör, bara kööör! :D



bra =)

jag menar man säger ca 2 g protein per kg kroppsvikt. Å om jag väger 73 så blir det ca 150 g protein. Jag får i mig på kvargen 90 g protein. Så är svårta tt inte komma upp i 150 g.

Dock kan 150 g protein kännas lite men vad vet jag.