handdator

Visa fullständig version : Hjälp att kombinera armprogram med resten av musklerna.


CookieDude
2011-07-16, 19:22
Har nu hittat Erling Wahlgrens arm program, som jag tycker verkar bra. Men jag får inte plats med bröst/rygg/axlar/ben träning. Hittils har jag fått ihop de här:
Måndag: Armar/ben/mage
Tisdag:
Onsdag:Bröst/rygg
Torsdag:
Fredag:Armar/ben/mage
Lördag:
Söndag:Bröst/rygg

Och axlar fick jag inte plats med någonstans. Kan ju inte sätta bröst träning efter arm träning, då triceps är tränad dagen innan. Och axlar tränar man ju vid bröst träningen. Kan någon här hjälpa till så jag får ett komplett schema?

Kallsone
2011-07-16, 19:26
bröst/rygg/axlar?

CookieDude
2011-07-16, 19:29
bröst/rygg/axlar?

kan ju också gå :em:

Birkharju
2011-07-16, 19:50
Lite OT men jag skulle rekommendera dig att avsätta ett pass åtminstone där du bara tränar ben. Nu tränar du armarna två dagar, plus två dagar indirekt. Jag tycker du ska köra ett renodlat armpass i veckan, och ett för ben istället för smälla ihop allt två gånger. På så vis kan du fokusera bara på ben, när det står på schemat och vice versa.

Grotesk
2011-07-16, 20:33
Har nu hittat Erling Wahlgrens arm program, som jag tycker verkar bra. Men jag får inte plats med bröst/rygg/axlar/ben träning. Hittils har jag fått ihop de här:
Måndag: Armar/ben/mage
Tisdag:
Onsdag:Bröst/rygg
Torsdag:
Fredag:Armar/ben/mage
Lördag:
Söndag:Bröst/rygg

Och axlar fick jag inte plats med någonstans. Kan ju inte sätta bröst träning efter arm träning, då triceps är tränad dagen innan. Och axlar tränar man ju vid bröst träningen. Kan någon här hjälpa till så jag får ett komplett schema?

Enligt Ehrling själv så ska man köra lätt axelträning samma dag som övrig armträning, han berättar tom. om ett tänkt upplägg i "pdf-filen."

Såvida du inte kör lätt benträning så skulle jag lägga benen på en annan dag, som Ehrling rekommenderar (märk dock att det blir armprio så ben och annat "funkar inte" att köra några högset.)