handdator

Visa fullständig version : Tips på kreatin


swiftin
2003-12-14, 21:44
Jag funderar på att börja en kreatinkur men har ingen aning om vilket kreatin som är bra & prisvärt och som har maximaleffekt. skulle vilja ha lite tips ang olika märken av folk som har erfarenhet!

Jag väger 83kg och är 1.84 cm lång om det spelar någon roll.

DiZi
2003-12-14, 21:54
Originally posted by swiftin
Jag funderar på att börja en kreatinkur men har ingen aning om vilket kreatin som är bra & prisvärt och som har maximaleffekt. skulle vilja ha lite tips ang olika märken av folk som har erfarenhet!

Jag väger 83kg och är 1.84 cm lång om det spelar någon roll.

Billigaste möjliga är nog "Star Kreatin" Det hittar du lite överallt på webshopper. Kanske t.om. finns här, kolla runt lite... Använd sökfunktionen!

Kvalitén på Star's kan dock diskuteras.

andersw
2003-12-14, 22:19
Originally posted by DiZi


Billigaste möjliga är nog "Star Kreatin" Det hittar du lite överallt på webshopper. Kanske t.om. finns här, kolla runt lite... Använd sökfunktionen!

Kvalitén på Star's kan dock diskuteras.

Jag har sett att många är tveksamma till Star's kreatin, har jag missat nått?

Kommer alla negativa tankar från artiklar, personliga erfarenheter?

Eller är det så att Star's helt enkelt är för billigt, att det är rent psykologiskt?

aliquis
2003-12-14, 23:33
Nästan alla större tillverkare verkar ju köra på creapure så då får du precis samma kreatin oavsett vilket fabrikat du köper. Och köper du kreatinmonohydrat tvivlar jag på att du hittar något som är orenare än säg 1% så kvaliten lär inte skilja så mycket (men jag kan naturligtvis inte garantera det).

Kreatincitrat och kreatinpuryvat skall tas upp bättre, kreatinpuryvat har andra gynnsamma effekter. Men dessa kostar mer, framför allt kreatinpuryvat så om det sedan är värt pengarna är ju upp till dig.

muskelbyggarn
2003-12-14, 23:55
Fairing, Optimum och Eiselt. Tre märken du kan välja för att vara garanterad Creapure!

Vänl,,,
Tobbe

Niklas
2003-12-15, 03:02
Hej Swiftin!

Vi har ett extraerbjudande på "Eiselt Kreatin - 1000gr" just nu i shoppen, Du kan läsa mer om det HÄR (http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=27&products_id=79)
Med detta pris så bör det svara upp mot båda dina krav , bra & prisvärt.

Mvh Niklas

swiftin
2003-12-15, 12:35
Vad är creapure för något slags kreatin? är creapure och monohydrat olika sorters kreatin?? jag är förvirrad! skulle va bra o ha nåt kreatin som både bygger maximalt me muskler och bränner lite fett typ. :)

nordland
2003-12-16, 18:33
Finns många fler tillverkare som använder sig av degussas Kreatin. bla Ultimate, Prolab, Sci-Tec, Kaizen m.fl

Den enda skillnaden bortsett från att degussas kreatin är "lite" renare är att det blandas lite lättare

EiseltUK
2003-12-17, 21:47
Originally posted by Niklas
Hej Swiftin!

Vi har ett extraerbjudande på "Eiselt Kreatin - 1000gr" just nu i shoppen, Du kan läsa mer om det HÄR (http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=27&products_id=79)
Med detta pris så bör det svara upp mot båda dina krav , bra & prisvärt.

Mvh Niklas

Ja det är verkligen prisvärt. Normalpris har varit 523 kr (nu hos Kolozzeum 349 kr).

/ Henrik

fredde
2004-02-15, 00:23
Hejsan! Jag har funderat över att köpa Eiselt kreatin.....men när jag läser på deras hemsida osv. så står d hur många skopor man ska ta varje gång....det står ju inte hur mycket en skopa innehåller! så därför vet jag ju inte hur mycket (hur stor burk) jag ska beställa eftersom jag inte kan räkna ut hur länge det räcker! finns det någon här som testat eiselt kreatin-mono......??


Hajje //fredde

Fairing
2004-02-17, 12:30
Henrik har blivit kosttillskottsbranchens "GALNE GUNNAR" med tanke på prisdumpningen av Explode kreatin som innehåller råvaran Creapure.

En 1kg Explode burk räcker väl ca 90-100dagar om du äter utan uppehåll.

/Lasse